X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המהומות בהר הבית, ביום שישי [צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90]
אחרי גל של התפרעויות בהר-הבית ומעצרים
מצרים השיגה הסכם לרגיעה זמנית בין ישראל לפלשתינים
ההסכם הושג בערב ליל לאחר מגעים קדחתניים בין ישראל לרשות הפלשתינית, בהשתתפות מצרים, קטאר, חמאס והאו"ם, במטרה להשיג רגיעה בהר-הבית ובשטחי הגדה המודיעין המצרי הזהיר את הנהגת חמאס מפני שיגור רקטות לעבר ישראל שיביא את המצב לנקודה בלתי הפיכה במסגרת ההסכם הסכימה ישראל לשחרר את מרבית הפלשתינים שנעצרו ביום שישי בהתפרעויות באזור הר-הבית

מצרים הצליחה (יום שבת) להשיג הסכם לרגיעה זמנית בירושלים ובשטחי הגדה ולמנוע ירי רקטות מרצועת עזה לישראל. הרגיעה היא זמנית, המצב הביטחוני הוא שברירי ונפיץ ותשתית הטרור בצפון השומרון עדיין פועלת.
בערב ליל הסדר התקיימו מגעים קדחתניים במזרח התיכון בין ישראל לרשות הפלשתינית, בהשתתפות מצרים, קטאר, חמאס והאו"ם, לשם השגת רגיעה בהר-הבית ובשטחי הגדה.
המו"מ המואץ נערך בעקבות ההתפרעויות בהר-הבית שבמהלכן נפצעו 7 שוטרים ישראלים ו-150 פלשתינים. במהלך ההתפרעויות עצרה המשטרה כ-450 חשודים בהתפרעויות. החשודים נחקרו, הקטינים שוחררו וכנגד חלק מהחשודים יוגשו כתבי אישום. משטרת ירושלים פיזרה את המתפרעים בנחישות וללא שימוש באש חיה והשתלטה על המצב בתוך כמה שעות.
נראה כי כרגע שורר שקט יחסי בשטח, אך המצב הביטחוני הוא שברירי מאוד ועלול להתלקח מחדש בכל רגע. ההתפרעויות בהר-הבית היו מאורגנות היטב מראש והם תוכננו לסוף תפילת השחר של יום השישי השני של רמדאן. על-פי גורמים פלשתינים, את המהומות יזמו צעירים שמזוהים בעיקר עם ארגוני פתח וחמאס.
המשטרה תפקדה כראוי בפיזור המתפרעים אך נכשלה בשני תחומים עיקריים:
א) המתפרעים הצליחו להחדיר לשטח הר-הבית מצבורי אבנים גדולים וקרשים שבהם הם השתמשו לתקוף את השוטרים;
ב) המשטרה פעלה באיחור נגד גורמים יהודים קיצונים שהצליחו ליצור ספין גדול בתקשורת כי בכוונתם לקיים טקס העלאת קורבנות בהר-הבית.
המשטרה עצרה מאוחר מאוד חלק מהמתכננים לקיים את הטקס הזה, אך בתחום ההסברתי היא כשלה. הסיפור הזה תפס ממדים מפלצתיים באמצעי התקשורת הערביים ועורר את כל העולם המוסלמי כשמערכת ההסתה הפלשתינית מלבה את היצרים. ההכחשות הישראליות לסיפור "הקורבנות" בהר-הבית באו באיחור רב והזירה התקשורתית הופקרה למעשה לאויבי ישראל.
מצרים שיחקה תפקיד מרכזי
מצרים שיחקה תפקיד מרכזי בהשגת הרגיעה הזמנית בשטח ומניעת ירי רקטות לעבר ישראל מרצועת עזה בתגובה על האירועים בהר-הבית ובאזור ג'נין. היא פעלה מול חמאס וישראל והפעילה מכבש של לחצים על שני הצדדים להרגיע את המצב בשטח. על-פי גורמים בחמאס, מנהיג הארגון אסמעיל הניה פעל ישירות מול מצרים, קטאר, והשליח המיוחד של האו"ם, והעלה שורה של דרישות:
א) מתן גישה חופשית למתפללים המוסלמים להר-הבית והימנעות מתקיפתם.
ב) שחרור כל העצורים שנעצרו על-ידי המשטרה בהר-הבית.
ג) הפסקת נושא "העלאת הקורבנות" בהר-הבית.
ד) הפסקת ההרג והחיסולים של צה"ל באזור ג'נין.
מקורות מצרים מסרו כי ישראל הסכימה, בלחץ מצרי וקטארי, לשחרר את מרבית העצורים שנעצרו במהלך ההתפרעיות בהר-הבית. העיתון "אל-ערבי אלג'דיד" דיווח ב-16 באפריל כי מחמוד א-סיסי, בנו של נשיא מצרים ושני בכירים מצרים נוספים, הגיעו אמש לביקור בזק בישראל ועסקו בתיווך ישיר בין ישראל לחמאס למנוע הסלמה מרצועת עזה.
מצרים הפעילה לחץ על חמאס והנחתה את החברה הפועלת ברצועה לשיקום הבתים מנזקי המלחמה האחרונה להשעות זמנית את העבודות. במקביל הזהיר המודיעין המצרי את הנהגת חמאס מפני שיגור רקטות לעבר ישראל שיביא את המצב לנקודה בלתי הפיכה.
ארה"ב הביעה דאגה עמוקה מהמצב במסגד אל-אקצה בירושלים וקראה לכל הצדדים לאיפוק מירבי. היא קראה לישראל ולפלשתינים "לפעול בשיתוף פעולה כדי להפחית את המתיחות ולהבטיח את שלומם של כולם".
נראה כי ישראל הסכימה לשורה של צעדים להפחתת המתיחות, מעבר לשחרור העצורים שנעצרו בהתפרעות בהר-הבית. לראשונה מזה ארבעה ימים לא נעצר בליל אמש אף פלשתיני בתחומי יהודה ושומרון.
הרגיעה בשעות האחרונות הינה זמנית בלבד, השקט הוא מדומה, המצב הביטחוני הוא שברירי מאוד, נותרו עוד שבועיים לסוף חודש רמדאן ויש עוד תאריכי אזכור בשבועות הקרובים שהם פוטנציאל לפיצוץ.
הטרור בעיר ג'נין ממשיך לפעול, העיר היא "קן צרעות" של טרור שלא נוטרל והיא תמשיך להוציא מחבלים לפיגועים בישראל ובשטחי יהודה ושומרון.

תאריך:  16/04/2022   |   עודכן:  16/04/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצרים השיגה הסכם לרגיעה זמנית בין ישראל לפלשתינים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
אביה של הדוקרת התקשר למשטרה עשר דקות לפני הפיגוע ודיווח כי בתו מתכוונת לבצע פיגוע    בזמן שהמשטרה בדקה את הפרטים הגיע דיווח על אירוע דקירה בגן הזיכרון, בשכונת הדר    הדקור פונה במצב בינוני לבית החולים רמב"ם
איציק וולף
יו"ר מפלגת רע"ם טוען כי פגיעה במסגד אל-אקצה על-ידי ישראל עלולה להפיל את הקואליציה    "בעניין של מסגד אל-אקצה אין שיקול פוליטי"    הדברים נאמרו בצל התפרעויות אלימות של מאות פלשתינים בהר-הבית
איציק וולף
עשרות פלשתינים נערכו לפנות בוקר סמוך למסגד אל-אקצה להפרת סדר אלימה נגד היהודים המתפללים בכותל המערבי    המשטרה המתינה לסיום התפילה במסגד בטרם החלה בפיזור ההתפרעות    בשעות הבוקר התעצמו ההתפרעויות    ח"כ אבו שחאדה: בכל פעם שישראל קראה תיגר על הריבונות במסגד אל-אקצה היא יצאה מופסדת וכך יהיה גם הפעם
איציק וולף
בתום הערכת המצב, החליט שר הביטחון על פתיחה מחודשת של המעברים גלבוע (ג׳למה) וריחן לכניסת ערביי ישראל לעיר ג׳נין החל משבת הקרובה
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס מאיים לפעול נגד ישראל אם תנסה לכבוש את מחנה הפליטים ג'נין ואם יהודים יפגעו בקדושת מסגד אל-אקצה. צה"ל נמנע בינתיים מכיבוש מחנה פליטים ג'נין מחשש שהדבר יביא לסבב לחימה נוסף ברצועת עזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il