X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הציונות אינה אלא פרויקט קולוניאליסטי משותף של התנועה הציונית ושל האימפריה הבריטית הברירה היחידה היא להיאבק בקיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית
▪  ▪  ▪
הציונות כפרוייקט קולוניאלי שבוצע בשיתוף עם האימפריה הבריטית
ההשלכות המסוכנות של ההכרה בישראל כמדינה יהודית
עבד אל-חכים מופיד
הכרת הפלשתינים ביהודיותה של מדינת ישראל תוביל לסגירת הגולל על זכות השיבה * כל זכות של היהודים באה על חשבון הערבים
לרשימה המלאה

נבל ברשות שיח הזכויות
ענבל בר-און
מאמרו של המלומד עבד אל-חכים מופיד מלא באמירות "יפות" על זכותם של הערבים הפלשתינים, אשר מודרות ככל שהפרויקט הציוני מתפתח * מעבר למילים היפות קשה שלא להבחין ברמיסה ברגל גסה של זכותו של העם היהודי להיות עם ככל העמים - עם החי ופועל בתוך מסגרת מדינית משלו * מאמר תגובה למאמרו של עאבד אל-חכים מופיד, "ההשלכות המסוכנות של ההכרה בישראל כמדינה יהודית"
לרשימה המלאה

לא למדינה דו לאומית
ענבל בר-און
טענת הציבור הערבי, שהוצגה לציבור היהודי-ישראלי בניירות עמדה לאחרונה, הינה שהאפליה מקורה בהיות ישראל מדינה יהודית * ערביי-ישראל וחלק מיהודי-ישראל גורסים כי אך ורק ‘מדינת כל אזרחיה’ תאפשר קיום של השוויון, וכי ‘מדינה יהודית’ נוגדת מעצם מהותה עקרונות יסוד דמוקרטיים, ובכללם שוויון * האמנם?
לרשימה המלאה

כאשר ניגשים לדון בסוגיית יהדותה של מדינת ישראל, מוטלת עלינו בראש ובראשונה החובה לחזור לדרך שבה הגדירו אותה מייסדיה, מנהיגי התנועה הציונית. כן עלינו לחזור ולעיין בהחלטות האו"ם שעל בסיסן הוקמה מדינת ישראל, ובאופן שבו מובע בהן היחס לפלשתינים שנאחזו באדמותיהם ובמולדתם, ושהאזרחות הישראלית הפורמלית נכפתה עליהם, שכן אנחנו "אזרחי מדינת ישראל". התשובות לשאלות אלו שואפות להציע ידע סיסטימטי על מהותה של מדינת ישראל, כדי להימנע מחילוקי דעות פנימיים בנוגע להיסטוריה, ובלי כל קשר למסקנות הפוליטיות הכרוכות בידע זה.
החזרה לקונגרס הציוני העולמי הראשון בשלהי המאה התשע-עשרה, שבו אישרה התנועה הציונית את המקום שבו היא מתכוונת להקים את "הבית הלאומי לעם היהודי", מבהירה לנו בלשון שאינה משתמעת לשתי פנים שהתנועה הציונית - כחלק מהאימפריאליזם האירופי, ובהתאם לחזון של בריטניה וצרפת באותה תקופה - החליטה להקים את מדינת ישראל כישות קולוניאלית על אדמת פלשתין, ועל חורבות העם הפלשתיני. החלטה זו עשתה שימוש בנימוקים אידיאולוגיים יהודיים-דתיים, שלפיהם אדמת פלשתין היא ארץ ישראל, שאדמת פלשתין ריקה ואף עם לא שוכן בה, ושהיהודים הם "עם" ללא ארץ!
בעקבות זאת החלה התנועה הציונית להוציא לפועל את הפרויקט הקולוניאלי שלה, ועד שנת 1917 הוא הפך לפרויקט קולוניאלי בריטי המיישם את הצהרת בלפור, שר החוץ של בריטניה, אשר הפכה את פלשתין לאחת ממושבותיה. שני הצדדים, הציוני והבריטי, שיתפו פעולה עד שבשלו התנאים המקומיים והבינלאומיים, ובעקבות זאת הכריז האו"ם על זכותם של היהודים להקים את המדינה העברית על אדמת פלשתין. כתוצאה מכך הכריזה התנועה הציונית ב-15 במאי 1948 על הקמת מדינת ישראל כמדינת היהודים.
החלטת החלוקה, שהתייחסה לשתי מדינות לשני עמים, הבהירה שמדינת ישראל היא מדינה עברית-יהודית. ראוי לציין כי החלטה זו הותנתה בכך שהמדינה העברית "תכבד" את זכויות הקולקטיב הלאומי הערבי הפלשתיני. קולקטיב זה אשר נשאר במולדת דחה, לאחר מכן, את אופציית הטרנספר שהייתה עלולה להפוך את גורלו כגורל שאר בני העם הפלשתיני, שאותם הצליחה התנועה הציונית לגרש מבתיהם וממולדתם ולהפוך אותם לפליטים.
ככלל, ניתן לומר כי 17 אחוזים מהפלשתינים (שהפכו בעל כורחם לאזרחי מדינת היהודים) הם הגורם שהכשיל את "טוהרה" של המדינה היהודית, את היותה נקייה מערבים, והם שהפכו למעשה את מדינת ישראל למדינה דו-אתנית או דו-לאומית. עובדת היותנו בני העם הילידי של הארץ הזאת, העובדה שדבקנו בה בעקשנות, עמדה למעשה כנגד טוהר מדינת המהגרים היהודים, וזאת חרף כל ההחלטות הפורמליות של האו"ם והעובדה שרוב מדינות העולם - ובהן מדינות ערביות - וכל מי שהכיר בהחלטות האו"ם או פעל לפיהן (כולל גם אש"ף שהכיר בישראל על בסיס הסכמי אוסלו), הכירו בישראל.
ישראל הייתה ערה לקושי זה כאשר הכירה בעובדה שקיומה הפורמלי כמדינה יהודית אינו משנה את המצב הלכה למעשה, היות ש-17 אחוזים מאזרחיה הם ערבים. הכרה זו הביאה את הכנסת להכניס תיקון לאחד החוקים הקשורים בנבחרי הציבור בכנסת, ולפיו הרשימות הערביות חייבות להכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית (מה שניתן לכנותו "פסוק מיעארי").
לקראת ועידת אנאפוליס שוב העלתה ישראל את הנושא בפני ארצות הברית, וגם נתניהו הזכיר אותו בנאומו באוניברסיטת בר-אילן. בכך שאפה ישראל להשיג שתי מטרות אסטרטגיות: סילוק נושא חזרת הפליטים הפלשתינים מסדר היום של המשא-ומתן, ופתיחת תיק גירושנו מתוך גבולות 1948 וסיפוחנו ל"מדינה הפלשתינית", שמדינות העולם, כולל ארצות הברית וישראל, מסכימות עקרונית ומעשית להקמתה. מימוש התוכנית יתבצע רק כאשר תתממש באמצעותה האסטרטגיה של ישראל וארצות הברית, שלפיה אנו נדרשים - כלל העם הפלשתיני, ובפרט הפלשתינים של 1948 - לגבש עמדה פרקטית לא רק בעניין יהדותה של המדינה, אלא גם ביחס למדינה היהודית בכלל. אך כאשר פתרון שתי המדינות הופך לפרויקט אימפריאלי לחלוטין, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בתוכנית החלוקה, וישראל וארצות הברית מאמצות אותו, חובה עלינו לדחותו בצורה נחרצת ובלשון שאינה משתמעת לשתי פנים. יוצא כי כל אלה החיים בקרבנו, ששללו את התוכנית לייהד את המדינה, אך לא סברו ששלילה זו מתנגשת מבחינה עקרונית ופרקטית עם ההכרה בישראל ובלגיטימיות של קיומה כמדינה, או שאפו לצמצם את "המאבק" לנושא השוויון והמשטר הדמוקרטי של המדינה היהודית - מדינת ישראל - נאלצים להכיר בכך שמצע זה אינו מספיק עוד ואינו בר-ביצוע, מפני שישראל מודיעה להם ולכולנו: הכינו את עצמכם להגירה! הגרו למדינתכם פלשתין בגדה וברצועה, שהרי ישראל היא מדינת היהודים כפי שאתם והחלטות האו"ם מכירים בה. בלשון זו ממש פירשה שרת החוץ ציפי לבני את יהדותה של המדינה בנאומה בוועידת אנאפוליס.
אחדים מאיתנו לא מאמינים לתוכניות הציוניות והאמריקניות שהם שומעים, קוראים ורואים בכל שעה ובכל יום. ובכל זאת, האם מתקבל על הדעת שנמשיך להחזיק באותם עקרונות, בשעה שישראל הורסת צעד אחר צעד, במישור הרשמי והמעשי, את כל מה שהיה הבסיס לעמדות של חלק מאיתנו? לאור התקופה ההיסטורית שבה אנו חיים, ובצל מאזן הכוחות החדש שהחזיר אותנו לשלב ההגליה ערב הנכבּה, האם לא הגיעה השעה לערוך עיון היסטורי מחודש? האם תבקשו מאיתנו לחכות עד שתוכנית הגירוש תצא אל הפועל, כאשר החרטה הופכת חסרת ערך?
אנו מאמינים - מאמינים ולא סבורים - ששלילת יהדותה של מדינת ישראל לא שונה בהרבה משלילת המדינה היהודית, הקו האדיאולוגי של תנועת אבנאא אלבלד מאז היווסדה (מלבד תקופה קצרה שבה ניסינו להתמודד עם ה"מציאות" הנכפית עלינו). שלילה זו נובעת גם מהכרתנו בתבוסת תוכניתנו לשחרור לאומי של העם הפלשתיני, שאנו חלק ממנו ומבעייתו הלאומית, וללא ספק חלק מהפתרון האסטרטגי שלו, יארכו הכיבוש והסיוט הציוני הנכפים עלינו ככל שיארכו.
אנו חיים בתקופה שבה התומכים בפתרון שתי המדינות בתוך אש"ף נאלצים להכיר בתבוסת תוכניתם. הם נאלצים להכיר בעובדה שמדינת ישראל אינה מסכימה לשום פתרון, וממשיכה לבלוע ולייהד את כל אדמות פלשתין ההיסטורית, הכבושה והנצורה, ואפילו את האזורים האמורים להיות מוגדרים כנושאי זהות אזרחית ישראלית (אדמות הנשלטות ע"י ישראל משנת 1948).
המציאות החדשה מדגישה את צדקת המצע הדמוקרטי החילוני שלנו ואת הריאליזם שלו בנוגע לתושבים הערבים והיהודים בפלשתין ההיסטורית, למרות הקשיים הכרוכים בו והמלחמות שהוא עלול להצית. היהודים ירצו לקדם את הפתרון הזה עוד לפני הערבים.
התברר גם כי אחרי כל האסונות והזוועות שעברו עלינו ועל בני עמנו, לא נשארו בפני חלק מהגופים המפלגתיים הערביים הפועלים בישראל הרבה אופציות. חלקם מתעקשים על "תיקון" מדינת היהודים מבפנים באמצעות הפיכתה לדמוקרטיה, אך בלי להתייחס ליהדותה, או באמצעות מימוש "השוויון היומיומי והלאומי"; ישנם אף כאלה ששואפים להפוך אותה למדינה איסלאמית. גופים כאלה מכירים הלכה למעשה ביהדותה של מדינת היהודים ומקבלים את האזרחות הישראלית וכל הכרוך בה, אף כי אזרחות ישראלית זו תוביל אותם בסופו של דבר לקבל על עצמם את חובת השירות בצבא הישראלי, מרצון או לא, ואף אם לא יסכימו עם המסקנות המוצגות כאן.
אי-לכך חובה על כל התנועות הערביות הפלשתיניות, ללא יוצא מן הכלל, לשים את האינטרס הלאומי העליון בראש סדר העדיפויות שלהן, ולהכיר בהכרח להתמודד עם עתידנו על אדמתנו כקבוצה לאומית מאורגנת המוכנה למאבק ולהקרבה. זאת במקום להמר על דו-קיום בגירסת הכיבוש הגזעני הקיים, המסכן את קיומנו על אדמת מולדתנו, שלא נרצה אחרת זולתה.

פורסם במקור במגזין ג'דל
רג'א אגבאריה הוא ראש תנועת אבנאא אלבלד (בני הכפר)
תאריך:  15/02/2010   |   עודכן:  17/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יהדותה של מדינת ישראל
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
מישהו צריך עוד הסבר?
מגיב  |  15/02/10 19:13
2
השמאל הישראלי רודף את הימין
בורית דייניש  |  15/02/10 19:26
3
מי זה המנוול הזה ? ל"ת
ישמעאל  |  15/02/10 19:47
4
הרבה
יונה סקולובסקי  |  15/02/10 20:42
5
יש להגדיר תנועה זו כאוייב ! ל"ת
מיידית  |  15/02/10 21:25
6
הנרטיב הפלשתיני הוא שקר גדול
דן הרפז  |  15/02/10 22:23
7
כל מילה זהב...
דודו אלהרר  |  15/02/10 22:57
8
מעולם לא הייתה מדינה פלשתינית
אליהו חיים  |  15/02/10 23:55
9
שקרנית
ע.ג3  |  16/02/10 00:09
10
חביבתי, הציונית לא איפריאליזם
אלטע קאקער  |  16/02/10 01:07
11
העם הפלסטיני הוא פרי הדמיון!
ירון זכאי  |  16/02/10 01:12
12
ציונות-הסיוט של השקר הפלסטיני
דני בז  |  16/02/10 01:19
13
ג'וזף פארח בתגובה:"..הבריטים ה
קורןנאוה טבריה  |  16/02/10 06:58
14
אל גאזלי בתגובה:"עלינו לשקר כש
קורןנאוה טבריה  |  16/02/10 07:13
15
זה שהערבים כאן עם ילידי זה שקר
יעקב ג  |  16/02/10 11:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
בעידן ה"דו-לאומיות", ברור שהפופולריות של רחבעם זאבי לא נסקה בציבור השמאלני הקיצוני שגם שולט בתקשורת, במיוחד לאור תמיכתו בגלוי מאז 1985 בטרנספר מרצון לערביי ארץ ישראל כפתרון דמוגרפי למדינה אחת ויחידה לעם היהודי
איתמר לוין
הערות ולקחים בעקבות הפארסה של גליה מאור ותפקיד יושב-ראש בנק לאומי
ד"ר מרגלית מולנר גויטיין
במיתולוגיה היוונית, 9 המוזות בחסות האל אפולו, נתנו השראה לאומנים ויוצרים    במוזיאון יפו לעתיקות, אומנים שונים מציגים את המוזה שלהם, מקור השראתם
דודו אלהרר
רחל ליאל, כיצד ידידייך וידידותייך היקרים מזהב ומפז אמורים להביע תמיכה ב"קרן לישראל חדשה" שחוששת מבדיקה פשוטה ולגיטימית?    שמא לתנועתך יש מה להסתיר מהעין הציבורית???
איתן קלינסקי
מי כמו האחות הקבועה, שהיא חלק מצוות בית הספר, עשויה לתרום לגלוי בטרם התפוצצות מרעישה את הילד הנתון, למרבה הצער, במצוקה קשה המלווה גם בבעיות בריאותיות
רשימות נוספות
אל תמכרו טילי S-300 לאירן  /  עידן יוסף
סוריה מאיימת: סבלנותנו פוקעת  /  יצחק יואב
סוריה דורשת התערבות הליגה  /  איציק וולף
מדינת כל יהודיה  /  בעז העצני
לא תוחלת ולא חשש - האיחוד האירופי הרפה  /  שלמה פרלה
רוחות מלחמה  /  אבנר יופי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il