X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בסטיאן. הביקוש הניכר יימשך [צילום: מארק לניהאן, AP]
מנכ"ל דלתא, אד בסטיאן:
מחירי הטיסות יישארו גבוהים
מסביר שהחברות יצטרכו לכסות את העלויות הגדלות בגלל האינפלציה ומחירי הדלק, וגם להחזיר לעצמן חלק מהפסדי העתק של הקורונה; "הלקוחות האמריקנים מבינים את זה ומוכנים לשלם"

מחירי הטיסות ימשיכו לעלות בחודשים הקרובים, הן בשל האינפלציה בכלל והתייקרות הדלק הסילוני בפרט, והן משום שחברות התעופה פועלות לכסות לפחות חלקית את הפסדיהן העצומים בתקופת הקורונה. כך עולה מדבריו של מנכ"ל דלתא האמריקנית, אד בסטיאן, במפגש למנויי וושינגטון פוסט (18.4.22). לדבריו, נכון לעכשיו הלקוחות האמריקנים מוכנים לשלם מחירים גבוהים יותר, משום שהם להוטים לנסוע לאחר שנתיים של מגיפה.
הפסדי ענף התעופה האמריקני בתקופת הקורונה הגיעו ל-137 מיליארד דולר ב-2020 ול-50 מיליארד דולר ב-2021; במקביל, הוא קיבל מן הממשל סיוע בסך 137 מיליארד דולר. לדברי בסטיאן, אין ענף שנפגע קשה יותר בתקופת הקורונה; באפריל 2020, ציין, ירדו הכנסותיה של דלתא ב-95%. לעומת זאת, בחודשיים האחרונים נרשם זינוק בהזמנות ובחודש מרס מספרן היה הגדול ביותר בתולדות דלתא. "ללקוחות יש כסף לנסוע, למרות השפעת האינפלציה ומחירי הדלק על מחירי הטיסות. הם מעדיפים להוציא כסף על נסיעות", אמר בסטיאן.
לדברי בסטיאן, בלא הסיוע שהעניק ממשל טראמפ לפני שנתיים, היה ענף התעופה נאלץ לפטר עובדים רבים ולא היה מסוגל להתמודד עם הביקושים הנוכחיים. הוא הדגיש, כי 30% מהסיוע היו הלוואות שיוחזרו בשנים הקרובות, וכי כל הסכום הופנה לשימור העובדים ולא לקופת החברות. עוד ציין, כי מניותיה של דלתא התאוששו גם הן בזכות הסיוע, כך שמחזיקיהן מן הציבור יצאו נשכרים ממנו. "ענף התעופה האמריקני נמצא כעת במצב הטוב ביותר בעולם, בזכות הסיוע. הלקח לעתיד הוא שיש חשיבות לתפקידה של הממשלה בכלכלה".
בסטיאן צופה, כי בסופו של דבר יירדו מחירי הדלק - אך לא בשנה הקרובה. מחירי הדלק הסילוני יותר מאשר הוכפלו ב-18 החודשים האחרונים, והמשמעות היא עלויות נוספות של 20-10 מיליארד דולר לחברות התעופה האמריקניות. "המחירים לא יכולים להישאר כה גבוהים לאורך זמן, כי האספקה תגדל. הם לא ישתנו משמעותית ב-12 החודשים הקרובים, בגלל המלחמה באוקראינה והעלייה בביקושים בסין. אם הביקוש יגיע למצב בו הלקוחות יגידו שאינם מוכנים לשלם מחירים כאלו, תהיה לזה השפעה". עם זאת, בסטיאן אמר שנכון לעכשיו - הלקוחות האמריקניים מבינים את התייקרות הטיסות ומוכנים לשאת בה.
"הביקוש הניכר יימשך בקיץ וגם בהמשך השנה. הענף יצטרל להתאושש לאחר הפסדי העתק שלו, והמחירים יצטרכו לכסות את העלויות השוטפות וחלק מן ההפסדים שספגנו", הוסיף בסטיאן. הוא צופה שחלק מן השינויים שהתרחשו בזמן הקורונה - בעיקר יצירת יכולת להתגמש והדגש על בריאות הנוסעים - יימשכו גם לאחר שהמגיפה תדעך.

תאריך:  19/04/2022   |   עודכן:  19/04/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יוקר המחיה
יונתן אורון
יש בשוק הנדל"ן בישראל מאות אלפי דירות שמחכות לצאת לשוק אבל נמצאות בידיים של משקיעים    תופעת המשקיעים יוצרת בועה מעוותת בשוק הנדל"ן בישראל    בועה שמתוחזקת על-ידי הפוליטיקאים, הקבלנים והבנקים, אמרנו כבר "הון שלטון"?
עומר מואב
למה אני טוען שהתוכנית גרועה ומצוינת? בהשוואה לחלופה הנכונה היא תוכנית גרועה, לא מאוד גרועה, כי בכל זאת גם הורידו מכסים, אבל די גרועה    בהשוואה לחלופה היותר פופוליסטית, חלופות מהסוג של נתניהו, כחלון וכץ, התוכנית מצוינת
מירב ארד
הוועדה שכוללת מומחים ואנשי מקצוע מתחומי הכלכלה והחברה, תפעל על-מנת לסייע בהתמודדות עם יוקר המחיה בארץ    בין תפקידי הוועדה: לגבש מדד חלופי למדד המחירים לצרכן, באופן שישקף גם את העשירונים התחתונים באוכלוסייה
עומר מואב
העובדה שמחירי פירות וירקות גבוהים בישראל אינה עדות לרווח מופרז    היא כפי הנראה עדות לחוסר יעילות
עידן יוסף
רשות החדשנות ומשרד הדיגיטל הלאומי יקצו 10 מיליון שקל לשנה לעידוד הכנסת חדשנות טכנולוגית לטיפול באתגרי המגזר הציבורי    באתגרים להם נדרש מענה: שמירה על רצף הטיפול בתקופת הקורונה; פתרונות להכשרה ופיתוח מקצועי לאנשי חינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים ופתרונות דיגיטליים עם פוטנציאל לשיפור השירות לתושב ברשויות המקומיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il