X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדינת ישראל משתמשת בהחלטת החלוקה בכדי להצדיק את קיומה כמדינה יהודית וגזענית אך לא לכך כיוונה החלטת החלוקה
▪  ▪  ▪
כך הפכה המדינה לגזענית ולאומנית [פלאש 90]

הדבר החדש שישראל וארצות הברית הצליחו להשיג בשנים האחרונות ולהנחילו לכל העולם, במיוחד מאז ועידת אנאפוליס (בנובמבר 2007), הוא הסתכלות אלטרנטיבית על הסכסוך, ולפיה הבעיה שיש לפתור כרגע היא "הבעיה הישראלית" ולא "הבעיה הפלשתינית", והזכויות שיש להצילן ולהבטיחן ברמה הבינלאומית הן "הזכויות הלאומיות הישראליות" ולא הזכויות הלאומיות הפלשתיניות או זכות ההגדרה העצמית של העם הפלשתיני. ישראל, בתמיכתה של ארצות הברית, לא מנסה רק לכבוש את השטחים הפלשתינים, אלא מבקשת לחלץ מהעם הפלשתיני את מעמד הקורבן ולהתחרות עליו.
היפוך זה במושגים הוא גולת הכותרת הבינלאומית של ניצחון אסכולת הדמוגרפיה הישראלית על אסכולת הגיאוגרפיה, כלומר ההתגברות של יהדות המדינה על פרויקט ארץ ישראל השלמה, שהתערער מרוב סתירות פנימיות ואבד עליו הכלח. זה הדבר שהציב את המיעוט הלאומי הערבי הפלשתיני בישראל בלב הסערה.
כך החלה ההנהגה הישראלית לעסוק בחילוץ הכרה בינלאומית, ערבית ופלשתינית לפרויקט המדינה היהודית האתנית, ובחיפוש לגיטימציה בינלאומית לאותו היפוך של ההחלטות הבינלאומיות (שהוא מסוכן יותר מכל היפוך אחר). סוגיית ההגדרה העצמית של העם הפלשתיני וההגנה על ביטחונו וקיומו, המופרים ומאוימים כבר שישים שנה - מאז החלטת החלוקה ובכל רגע בידי הכיבוש - הפכה לסוגיית ההרחבה של זכות ההגדרה העצמית של ישראל, באופן שיתאים למושגים האידיאולוגיים והגזעניים של הציונות, וכדי להבטיח את ביטחונה של ישראל ואת יהדותה, לא במקביל להבטחת ביטחונו של העם הפלשתיני, שחרורו, עצמאותו וריבונותו, אלא במקביל ל"שיפור" תנאי המחיה שלו בצל המצור ובצל תלות חונקת בכיבוש הישראלי, ועל חשבון זכויותיו הלאומיות.
ההיפוך במושגים והדומיננטיות של השיח הדמוגרפי בישראל והתניית התהליך המדיני בסחיטת הכרה פלשתינית ביהדות המדינה נועדו לצוד יותר מציפור אחת: לבטל את זכות השיבה של הפליטים הפלשתינים, המעוגנת בהחלטות בינלאומיות, באמתלה שהיא נוגסת כביכול ביהדותה של המדינה, ובמטרה להתכחש לאחריותה של ישראל לנכבה; להכשיל את המאבק של המיעוט הלאומי הערבי בישראל להישרדות במולדת שאין לו אחרת מלבדה; חשיפתו לתוכניות חילופי האוכלוסין ולסכנת הטרנספר; ביטול הלגיטימיות של אזרחותו והרחקתו ממעגל ההשפעה הפוליטית על החברה הישראלית ועל עתידו הוא (מערכה המשותפת לאזרחים הערבים ולכוחות השלום והדמוקרטיה בישראל); והכשלת מאבקו העיקש לשוויון אזרחי ולאומי בתוך ישראל.
העובדה שהממסד והאליטה הישראלית ההגמונית מתמקדים ביהדות המדינה, אף כי התכנים ההיסטוריים של מושג זה נסוגים ונכחדים - מושגים כמו "עבודה עברית" ו"עבודה חלוצית" בחקלאות, ה"סולידריות החברתית" והקיבוץ היו ואינם - חושפת את האופי הגזעני של מושג המדינה היהודית, שעיקרה הדרת האזרחים הערבים והרחקתם ממעגל הלגיטימיות, ההשפעה והזכויות, ודחיקתם אל מחוץ למשחק הפוליטי ולדמוקרטיה שישראל מתיימרת לקיימה.

האבסורד שבניכוס החלטת החלוקה להצדקת יהדות המדינה

בניסיונו לבסס את השיח בנושא יהדות המדינה על החלטת החלוקה מ-29 בנובמבר 1947, הממסד הישראלי מתבסס על הטעיות מרעישות. עם הקמת מדינת ישראל על-פי החלטת החלוקה – שהורתה על הקמת שתי מדינות בפלשתין, האחת ערבית והשנייה יהודית – מימש העם היהודי שהתגבש בארץ את זכות ההגדרה העצמית שלו על חלק גדול יותר ממה שנקבע לו, והותיר מאחוריו את הנכבה של העם הפלשתיני. במקביל, כבר ברור גודלה ואופיה של הקנוניה המשולשת של האימפריאליזם, הציונות והריאקציה הערבית, ביחד ולחוד, נגד זכות ההגדרה העצמית של העם הפלשתיני, ותפקידן ההיסטורי והמתמשך בהכשלת הקמתה של מדינה פלשתינית עצמאית בהתאם להחלטת החלוקה עצמה.
החלטת החלוקה, שממסד הסירוב הישראלי מנסה לנכס אותה לעצמו באופן שרירותי כדי להפיץ את יהדות המדינה, משמעה שהלגיטימיות של מדינת ישראל מותנית במימוש הזכויות הלאומיות של העם הפלשתיני. במילים אחרות, הלגיטימציה של ישראל לא יכולה להיות שלמה אלא אם ימומש החלק השני של החלטת החלוקה, כלומר מימוש זכות ההגדרה העצמית של העם הפלשתיני והקמת מדינה פלשתינית חופשית, עצמאית וריבונית.
יש לשים לב שבהחלטת החלוקה לא מדובר על הקמת "מדינה יהודית" במובן האתני של המילה, כפי שגורס הממסד הישראלי. היא מדברת על הקמת "מדינה יהודית" שבתוכה מיעוט ערבי פלשתיני גדול, המהווה 45% מכלל תושביה, ולצדה מדינה ערבית פלשתינית, עם איחוד כלכלי בין שתי המדינות. מבחינה זו ישראל לא הייתה אז וגם כיום איננה מדינה יהודית בלבד, לא מבחינת ההחלטות הבינלאומיות ולא מבחינת החלטת החלוקה, וגם לא מבחינת המציאות שנוצרה, חרף ניסיונותיה הנמשכים כבר שישים שנה לחסל את הזכויות הלאומית של העם הפלשתיני. גם כיום ישראל היא מדינה שיש בה רוב יהודי ומיעוט לאומי ערבי גדול, הנחוש להישאר במולדתו ולהשתמש בכוחו להשפיע; מיעוט זה נחוש להשיג שוויון אזרחי ולאומי בתוך ישראל. אין מדובר כאן במיעוט לאומי שבא לישראל, אלא במיעוט לאומי שישראל היא שבאה למולדת שלו. כל הגדרה של ישראל שאינה מבטאת מציאות מורכבת זו היא הגדרה חסרה ופגומה.
משמעות הדבר שאין להגדיר את ישראל כמדינה יהודית תוך התעלמות מקיומו של מיעוט לאומי ערבי, בני העם הפלשתיני ותושביה המקוריים של המולדת הזו. הניסיון לכפות את יהדות המדינה בכוח החוק ובאמצעות רדיפה של השב"כ (כפי שאיים ראש השב"כ יובל דיסקין באביב 2007) משיל מעל ישראל את מה שנשאר מהגדרתה כמדינה דמוקרטית, ומעמיק את המשבר של טענת הממסד באשר ל"מדינה יהודית ודמוקרטית".
המשך ההתעסקות של הממסד הישראלי ב"סכנה הדמוגרפית", והניסיון להטיל על המיעוט הלאומי הערבי בישראל (שהוא קורבן של מדיניות אפליה גזענית ודיכוי לאומי) את האחריות להבטחת הרוב היהודי, חושפים 20 אחוז מאזרחי המדינה לסכנת חילופי האוכלוסין עם המתנחלים הכובשים, ולסכנת הטרנספר, ההדרה והסרת הלגיטימציה. אלה הם הסממנים של התמוטטות הדמוקרטיה, המזרזים את ההידרדרות הפאשיסטית שמאיימת על השלום, על שוויון הזכויות ועל זכויות האדם בישראל ובאזור. זו גם ההוכחה שחובת ההתנגדות ליהדות המדינה ול"סכנה הדמוגרפית" לא צריכה להיות מוטלת על המיעוט הלאומי הערבי בישראל בלבד, אלא על כל הדמוקרטים האנטי-פאשיסטים, ערבים כיהודים, וחובתם של כל שוחרי השלום בעולם.
לא במקרה בחר הממסד הישראלי, המצויד בתמיכה האמריקנית, את ועידת אנאפוליס בסוף 2007 כדי להפוך רשמית את המושגים המקובלים ולחלץ הכרה בינלאומית בכך שאופיו של הסכסוך הוא דמוגרפי ופתרונו הוא אתני. זה לא היה מקרי, לא מבחינת המקום ולא מבחינת העיתוי. ישראל הרשמית, שהשיח הדומיננטי בה הוא דמוגרפי וגזעני, מנסה לחפש לגיטימיות והכרה בכך מהמשטר העולמי המונהג על-ידי ארצות הברית – משטר שאינו מבוסס על זכות ההגדרה העצמית של העמים והזכות לחירות, אלא על עקרונות של פיצול העמים, פירוק המולדת והקמת ישויות אתניות, דתיות או עדתיות מעוותות, כמו ביוגוסלביה לשעבר, בעירק, בלבנון, באפגניסטן, בדרפור ובמדינות אחרות במזרח אפריקה. הניסיון של ישראל לתקוע את מקלות הפתרון הדמוגרפי ויהדות המדינה לגלגלי המשא-ומתן עם הפלשתינים דומה לניסיון של פועלי מחצבות להכניס מקלות דימניט אל הסלעים.
ישראל משתמשת בסכנה הדמוגרפית וביהדות המדינה כדחליל שיחסום את הדרך בפני השגת שלום צודק ופתרון צודק לבעיית הפליטים הפלשתינים. סירובה של ישראל להכיר בזכויותיהם של כרבע מיליון אזרחים פלשתינים העקורים במולדתם, או להתיר להם להשתמש באדמותיהם ובכפריהם ההרוסים, מגלה כי האובססיה של ישראל אינה נובעת רק מחשש דמוגרפי: עקורי הפנים הם אזרחי ישראל וחיים בה, והשבת זכויותיהם לא תפר את ההרכב הדמוגרפי שלה. הדבר נובע מסירובה של ישראל להכיר באחריותה לנכבה הפלשתינית ובזכויות הלאומיות של הפלשתינים. ישראל מנצלת את הטענה של הסכנה הדמוגרפית כדי להפחיד את הציבור הישראלי מפני השלום ולהצדיק את סירובה ותוקפנותה.
ההנהגה הישראלית, יחד עם הממשל האמריקני, מנסה ליצור מושג היברידי חדש של הסכסוך הישראלי-פלשתיני, שיאפשר לה להציע פתרון היברידי חדש שאינו כלול בהחלטות הבינלאומיות ומנותק מהעקרונות של שחרור לאומי, עצמאות וזכויות העמים. במסגרת פתרון היברידי זה מכחישה ההנהגה שגבולות ה-4 ביוני 1967 אינם לבו ומהותו של הסכסוך, אלא הזדמנות לפתרון. הם אינם משקפים את מורכבות הסכסוך, אלא עשויים להיות מוצא אמיתי ממנו.
הממד האידיאולוגי של התנועה הציונית, יחד עם זרועותיה הפוליטיות, הכלכליות והצבאיות, השתלטו על גורלו של העם היהודי בישראל וכפו את הסימטריה בין הציונות ובין העם היהודי. בו בזמן שובה הציונות את זכות ההגדרה העצמית של העם הפלשתיני באמצעות מלחמות, כיבוש, התנחלויות ודיכוי. היום כבר ברור ששחרור זכות ההגדרה העצמית של העם הפלשתיני מאגרופה של הציונות הוא גם היסוד לשחרור גורלו של העם היהודי מאגרופה של האידיאולוגיה הציונית. הרי המשמעות האמיתית של אנטי-ציונות אינה רק את המערכה לשחרור העם הפלשתיני מידי הציונות, אלא גם המאבק לשחרר ממנה את בני העם היהודי.

פורסם במקור במגזין ג'דל
עיסאם מח'ול הוא ח"כ לשעבר מטעם חד"ש, חבר הלשכה הפוליטית של מק"י, ויו"ר מכון אמיל תומא לעיונים פלשתינים-ישראלים
תאריך:  15/02/2010   |   עודכן:  17/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יהדות המדינה והיפוך המושגים
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
ימחל לי מחו'ל -
א-ב-ג יהושע הפרוע  |  15/02/10 23:59
2
שוב שקרים של ערבי
ע.ג3  |  16/02/10 00:02
3
ערפאת מעולם לא רצה מדינה....
ירון זכאי  |  16/02/10 01:21
4
יש 22 מדינות ערב שגם הם
גג  |  16/02/10 03:22
5
מחו'ל מחולל מחול בגגות ?
ישמעאל  |  16/02/10 07:54
6
תלמיד מופלא של גבלס
הטוחן  |  16/02/10 08:52
7
לא ירחק היום.....
י.ש  |  16/02/10 10:18
8
תופעה מאוד מעניינת.......
מורה נבוכים  |  16/02/10 11:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רג'א אגבאריה
הציונות אינה אלא פרויקט קולוניאליסטי משותף של התנועה הציונית ושל האימפריה הבריטית    הברירה היחידה היא להיאבק בקיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית
ד"ר אברהם בן-עזרא
בעידן ה"דו-לאומיות", ברור שהפופולריות של רחבעם זאבי לא נסקה בציבור השמאלני הקיצוני שגם שולט בתקשורת, במיוחד לאור תמיכתו בגלוי מאז 1985 בטרנספר מרצון לערביי ארץ ישראל כפתרון דמוגרפי למדינה אחת ויחידה לעם היהודי
איתמר לוין
הערות ולקחים בעקבות הפארסה של גליה מאור ותפקיד יושב-ראש בנק לאומי
ד"ר מרגלית מולנר גויטיין
במיתולוגיה היוונית, 9 המוזות בחסות האל אפולו, נתנו השראה לאומנים ויוצרים    במוזיאון יפו לעתיקות, אומנים שונים מציגים את המוזה שלהם, מקור השראתם
דודו אלהרר
רחל ליאל, כיצד ידידייך וידידותייך היקרים מזהב ומפז אמורים להביע תמיכה ב"קרן לישראל חדשה" שחוששת מבדיקה פשוטה ולגיטימית?    שמא לתנועתך יש מה להסתיר מהעין הציבורית???
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il