X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זרזבסקי וסולברג. ארבע דחיות
פסק דין בבג"ץ: כך נדחה שוב ושוב תיק תעבורה
השופט אריה זרזבסקי נענה לבקשות חוזרות ונשנות לדחיות כדי לנהל מו"מ עם התביעה; התוצאה: בתיק מינואר 2020 טרם התקיים דיון הוכחות המציאות שמתאר סולברג עולה בקנה אחד עם התיאורים במדור "שיפוט מהיר"

פסק דין של שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג, מתאר (25.4.22) כיצד תיק תעבורה נדחה שוב ושוב - בעיקר בשל בקשות של ההגנה, להן נענה השופט למרות התנגדות התביעה. פסק הדין עולה בקנה אחד עם התיאורים שהובאו לאורך השנים במדור "שיפוט מהיר" של News1 על הנעשה בהליכים פליליים בכלל ובהליכי תעבורה בפרט. בתיק זה, נכון לאפריל 2022 - טרם התקיים דיון ההוכחות בכתב אישום שהוגש בינואר 2020.
שי אלוש נתפס בדצמבר 2019 כאשר הוא נוהג בשכרות, סירב לבדיקת ינשוף וניסה להתחמק מן השוטרים. כתב האישום נגדו הוקרא בפני השופט אריה זרזבסקי בינואר 2020, הוא כפר בהאשמות וביקש לזמן את כל שבעת עדי התביעה. לאחר דחייה ראשונה, הוזמנו הצדדים לדיון הוכחות ב-22.10.20. סניגורו של אלוש ביקש זמן נוסף להידבר עם המשטרה. התביעה ציינה, כי פנייתו הראשונה אליה הייתה רק באותו בוקר בשיחת טלפון למי שאינו מטפל בתיק. זרזבסקי נענה לבקשה והתיק נדחה בשישה ימים.
גם בדיון הבא ביקש סניגור דחייה שנייה לשם המשך ההידברות ובקשתו נענתה. דיון תזכורת התקיים ב-23.2.21, הסניגור הודיע שאין הסכמות וביקש לקבוע את התיק להוכחות. זרזבסקי קבע את הדיון ל-8.6.21, אך הדיון לא התקיים משום שעדי התביעה לא זומנו. בדחייה שלישית, נקבע הדיון ל-14.10.21. ביוני 2021 לא עלתה יפה שיחת מו"מ בין הצדדים. כאשר התכנסו הצדדים ביום שנקבע, ביקש הסניגור דחייה רביעית כדי לשוחח עם ראש יחידת התביעות. המשטרה התנגדה, אך זרזבסקי דחה את התיק לתזכורת ב-22.11.21.
ראש יחידת התביעות דחה את בקשת הסניגור לחזרה מכתב האישום וקבע שבשלב זה אין מקום לחזור למו"מ על הסדר הטיעון, לאחר שהסניגור דחה את הצעתה של המשטרה. בנובמבר אשתקד הודיע הסניגור, כי אלוש מוכן לקבל את ההסדר המקורי שהוצע לו - אך המשטרה הודיעה שההצעה שוב אינה בתוקף. בדיון התזכורת יצא הסניגור נגד עמדת המשטרה, אך זו לא השתנתה. בדצמבר שעבר דחתה המשטרה פנייה נוספת של הסניגור.
בעקבות זאת עתר אלוש לבג"ץ, בטענה שהובטח לו הסדר טיעון ויש לקיימו. סולברג דחה על הסף את העתירה: "המקרה שלפנינו אינו נמנה על המקרים החריגים שבהם קיימת הצדקה להתערבות בשיקול דעת התביעה, בכל הנוגע לעריכת הסדרי טיעון; רחוק מכך". טענתו של אלוש להבטחה שלטונית היא מלאכותית, מוסיף סולברג; לא הייתה כל הבטחה, אלא רק הצעה במו"מ. סולברג גם תומך בעמדת המשטרה, המעבירה מסר לפיה הצעות להסדרים אינן בלתי מוגבלות בזמן.
אלוש חויב בהוצאות בסכום גבוה של 10,000 שקל. השופטים עופר גרוסקופף וגילה כנפי-שטייניץ הסכימו עם סולברג. את אלוש ייצג עו"ד ערן בן-עמי, ואת המדינה - עו"ד מיטל בוכמן-שינדל.

תאריך:  26/04/2022   |   עודכן:  26/04/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פסק דין בבג"ץ: כך נדחה שוב ושוב תיק תעבורה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
איתמר לוין
טכנולוגיות המפותחות ברחבי העולם יסייעו לאתר נהגים מסוכנים ו"נקודות חמות" ובכך לסייע במאבק בתאונות, אך לא ניתן לוותר על הבינה האנושית - מדגיש ניו-יורק טיימס
עידן יוסף
יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים: לא התרשמנו שהממשלה והרלב"ד פועלות להציל חיים בטיפול נושא המשאיות והאוטובוסים    ח"כ טופורובסקי דרש תוכנית פעולה ברורה ולוחות זמנים "שתכלול את כל מה שצריך כדי שאנשים וילדים לא ימותו סתם בגלל נהג עייף או שטח מת"
עידן יוסף
יו"ר הרלב"ד הנכנס הגיע משורות ארגון אור ירוק    "הדרך לא תהיה קלה ולא קצרה אולם בסופה ישראל תצטרף לרשימה המרשימה של המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים"
איתמר לוין
עמית: אין מקום לדיון מחודש בהלכה משנת 2012, גם כאשר מדובר בבת שלוש שאינה יכולה לצאת מהרכב בעצמה; המקרים טראגיים, אך חוק הפיצוי לנפגעים אינו המענה להם
איתמר לוין
וילנר מאמצת את הנחייתו של המפקח על התעבורה, לפיה חברות ההשכרה חייבות לרכוש ביטוח צד ג' או לכסות בעצמן את הנזקים בתאונות דרכים    "חברת השכרת הרכב היא מונעת הנזק הזולה והיעילה", במיוחד כאשר השוכר אינו ישראלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il