X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שוחט. "תוצאה מזוויעה" [צילום: בוצ'צ'ו]
העליון: הנגע של תאונות דרכים מחייב ענישה מחמירה
דחה את ערעורו של מי שבגיל 17 גרם לתאונה קשה בה נהרג נהג אחר, כאשר חצה פס הפרדה רצוף בשעת לילה: נדון לשלוש שנות מאסר ורק לאחר כניסתו לכלא הביע חרטה ונטל אחריות

"הנגע של תאונות הדרכים, שהפך מזה זמן רב למכת מדינה, מחייב ענישה מחמירה. נהגים ותיקים וצעירים, כאחד, מוצאים את עצמם מעורבים בתאונות דרכים ולא פעם משום נהיגה פזיזה ובלתי זהירה". כך אומר (יום ד', 27.4.22) שופט בית המשפט העליון, שאול שוחט, בהסכמת המשנה לנשיאה ניל הנדל והשופט עופר גרוסקופף.
שוחט דחה את ערעורו של מי שגרם בפברואר 2017, בהיותו בן 17, לתאונת דרכים כאשר עקף משאית למרות קיומו של פס הפרדה רצוף, ליד ציפורי. הוא התנגש ברכב אחר שנהגו נהרג, ונפצעו היושבים בשתי המכוניות. הוא הורשע בהמתה בקלות דעת ונדון לשלוש שנות מאסר ושלילת רישיון לשמונה שנים. הצעיר משך את ערעורו על הרשעתו וערער על חומרת עונשו, בעוד המדינה ציינה שהוא המשיך לבצע עבירות תעבורה גם לאחר הרשעתו.
בדחותו את הערעור אומר שוחט: "המערער, מי שהביא במו פזיזותו וקלות דעתו, לתאונה ולתוצאות הקשות שלה, לא הודה באשמה ולא נטל אחריות. הוא בחר לנהל הליך הוכחות עד תום שבסיומו הורשע בכל העבירות שיוחסו לו בכתב האישום. בנסיבות אלה, הטלת עונש של מאסר מאחורי סורג ובריח מתחייבת היא, הגם שעניין לנו בקטין על סף הבגירות".
הצעיר אומנם שינה את גישתו מאז נכלא, הודה בעבירה, הביע חרטה והשתלב בטיפול - אך אין בכך משום הצדקה להקל בעונשו, קובע שוחט. "נסיבות התאונה בהן ההין המערער, נהג שזה עתה קיבל לידיו את ההגה, לחצות קו הפרדה רצוף, בעת לילה, ללא שדה ראייה, ולעקוף משאית ארוכה עם נגרר, לעבר הנתיב הנגדי - עבירה תעבורה חמורה ומסכנת חיי אדם; התוצאה הקשה, המזוויעה יש לומר, של מעשיו, שהביאה לאובדן חיי אדם ולהטלת נכויות פיזיות ונפשיות ברבים אחרים, מקשה עד מאוד היעתרות לבקשתו". את המערער ייצג עו"ד האני ברבארה, את המדינה ייצגה עו"ד עינת גדעוני, ואת הנפגעים - עו"ד גסאן טנוס.

תאריך:  27/04/2022   |   עודכן:  27/04/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: הנגע של תאונות דרכים מחייב ענישה מחמירה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זה רצח, ולא המתה בקלות דעת... ל"ת
נהג ותיק  |  4/05/22 11:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
איתמר לוין
השופט אריה זרזבסקי נענה לבקשות חוזרות ונשנות לדחיות כדי לנהל מו"מ עם התביעה; התוצאה: בתיק מינואר 2020 טרם התקיים דיון הוכחות    המציאות שמתאר סולברג עולה בקנה אחד עם התיאורים במדור "שיפוט מהיר"
איתמר לוין
טכנולוגיות המפותחות ברחבי העולם יסייעו לאתר נהגים מסוכנים ו"נקודות חמות" ובכך לסייע במאבק בתאונות, אך לא ניתן לוותר על הבינה האנושית - מדגיש ניו-יורק טיימס
עידן יוסף
יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים: לא התרשמנו שהממשלה והרלב"ד פועלות להציל חיים בטיפול נושא המשאיות והאוטובוסים    ח"כ טופורובסקי דרש תוכנית פעולה ברורה ולוחות זמנים "שתכלול את כל מה שצריך כדי שאנשים וילדים לא ימותו סתם בגלל נהג עייף או שטח מת"
עידן יוסף
יו"ר הרלב"ד הנכנס הגיע משורות ארגון אור ירוק    "הדרך לא תהיה קלה ולא קצרה אולם בסופה ישראל תצטרף לרשימה המרשימה של המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים"
איתמר לוין
עמית: אין מקום לדיון מחודש בהלכה משנת 2012, גם כאשר מדובר בבת שלוש שאינה יכולה לצאת מהרכב בעצמה; המקרים טראגיים, אך חוק הפיצוי לנפגעים אינו המענה להם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il