X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ישיבת ההיערכות להילולה [צילום: המשרד לשירותי דת]
הילולת ל"ג בעומר
שהייה בציון רשב"י תותר לדקות ספורות
הוכשרו 11 מסופים על-ידי משרד התחבורה, וכ-8,000 אוטובוסים ישנעו את הציבור להר ולמרכזי האיסוף המשרד לשירותי דת השקיע 50 מיליון שקל במימון ההילולה המשטרה דורשת הסברה ותיערך בהר כבר בתחיל השבוע

בעוד שלושה שבועות תתקיים הילולת ל"ג בעומר במירון. בצל האסון שארע בהילולה אשתקד, במשרד לשירותי דת נמצאים בישורת האחרונה והשבוע (יום ד', 27.4.22) הוצגו בפני השר לשירותי דת, מתן כהנא, תוכניות האירוע. השר כהנא הוסמך על-ידי הממשלה כאחראי על ההילולה. הוא מינה את תא"ל (מיל') וניצב (בדימוס) צביקי טסלר לממונה מירון ולראשונה נערכה במשרד לשירותי דת הצגת התוכניות הסופיות שתאפשר את קיום ההילולה.
בפתח הישיבה אמר טסלר: "המלצות הביניים של ועדת החקירה הממלכתית הן הקווים המנחים של התוכנית המוצגת. ניסיון העבר והפקת הלקחים משנים עברו שולבו בתוכנית. אנו לא מהססים לערוך שינויים והתאמות. אולם הדבר החשוב ביותר הוא קדושת החיים ולכן הבטיחות מעל הכול".
בדיון בראשות השר והממונה השתתפו גם מנכ"ל המשרד לשירותי דת שמעון (מוני) מעתוק, מפקד מחוז הצפון במשטרה ניצב שמעון לביא, קצין אג"מ מחוז צפון נצ"מ רן לוי, מפיק האירוע דוד עזריאלי, נציג משרד התחבורה שלמה רוזנשטיין, מנכ"ל המרכז הארצי למקומות קדושים יוסף שווינגר, עו"ד איגי פז מייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, טפסר משנה אוסקר פוקס רמ"ח הגנה מאש ברשות הכבאות וההצלה מחוז צפון, מנכ"ל המועצה האזורית מרום הגליל קרן פטל, הד"ר אולגה ויניצקי רופאת מחוז צפון, אבי רוזן דובר המשרד לשירותי דת, מני חדד ממטה ההסברה וממשרד היח"צ והפרסום בלומנטל חדד.
השינויים המשמעותיים
משתתפי ההילולה חשים השנה בשינויים רבים. במשרד לשירותי דת מציינים כי האתגר לקיום ההילולה לצד השמירה על ביטחונם של החוגגים הוביל לשינויים מתבקשים. ראשית, ההגעה להר מותרת רק בתחבורה ציבורית. משך השהייה בהר מוגבל לזמן קצוב, תתקיים רק הדלקה אחת וחלוקת המזון תיאסר בהר. השנה הוכשרו שטחים נוספים אשר ישמשו בשנים הבאות את ההילולה במירון. ניתן דגש מיוחד לנושא ההנגשה ומפיק האירוע פועל עם יועץ הנגשה במטרה לאפשר לציבור הזקוק לניוד והנגשה את האפשרות להתפלל בהר.
הוקמו מתחמי תפילות וזאת כדי להקל על העומס בתוך הציון, ולאפשר קיום תפילות בסמוך לציון. השהייה בתוך הציון תהיה למספר דקות בלבד וזאת במטרה לאפשר לציבור הרב ביותר את האפשרות לפקוד את ציונו של רבי שמעון. הוסדרו פתחי כניסה ויציאה באופן בטוח.
במשרד לשירותי דת מדגישים כי הצלחת האירוע תלויה בעיקר במשתתפים, שיגלו אחריות ויפנו את ההר בסיום התפילה במטרה לאפשר לבאים אחריהם להיכנס להר.
הסדרי ביטחון, תחבורה ובטיחות
קרוב ל-200,000 איש פוקדים את מירון כמדי שנה ומגיעים בתחבורה הציבורית. על כן, הוכשרו 11 מסופים על-ידי משרד התחבורה, וכ-8,000 אוטובוסים ישנעו את הציבור להר ולמרכזי האיסוף. במשרד לשירותי דת חוזרים ומדגישים כי לא יהיה ניתן להגיע להר בכלי רכב פרטיים והכניסה להר תותר רק באמצעות כרטיס הנסיעה.
ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים הכשירו מספר תחנות ריענון וקוראים לציבור שצפוי להגיע להילולה לעצור ולהתרענן. כמו-כן, להקפיד על חגורת חגורות בטיחות גם באוטובוסים.
ניצב שמעון לביא, מפקד מחוז הצפון במשטרה, אמר: "משטרת ישראל נערכת בהתאם למתווה החדש של ההילולה השנה. השינויים גדולים ולצד הסברה לקהל המשתתפים יש להתחיל במערכים המבצעיים כבר מיום א' (15.5), הדבר יסייע לאוכלוסייה להכיר את השינוי, ויאפשר בחינת המערך המבצעי ושיתוף הפעולה בין הגורמים השונים במתן מענה מיטבי לציבור, בצורה הדרגתית".
מנכ"ל המשרד לשירותי דת, שמעון (מוני) מעתוק אמר: "לאור השינויים שנערכו השנה האירוע הופך להיות יותר מורכב ומאתגר. התוכניות שהוצגו בפני השר מעידות על רמת מוכנות ובשלות גבוהה. המשרד מינה ממונה ומפיק, וההשקעה של המשרד באירוע היא חסרת תקדים. המשרד מימן את האירוע בסך של 50 מיליון שקל, וליקויי הבטיחות תוקנו. הכל נעשה במטרה שנגיע מוכנים".
השר כהנא סיכם: "המטרה שלנו - שכל מי שיגיע חוזר הביתה בשלום. אני מבקש מכולם, להמשיך להיות מאוד פרו-אקטיביים בזמן שנותר להכנות. על כל אחד בתחומו לחפש את הנקודות הבעייתיות, ולנסות לפתור אותן. אם כל אחד מאיתנו יממש את אחריותו בצורה הכי רחבה שאפשר, נוכל לעשות אירוע מאוד בטוח ומוצלח, שיהיה דוגמה ומופת לשנים הבאות".

תאריך:  29/04/2022   |   עודכן:  29/04/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שהייה בציון רשב"י תותר לדקות ספורות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסון מירון
אורי מילשטיין
סגן ניצב בדימוס רוני פלד, שהיה בתפקידו האחרון קצין טכנולוגיות של מחוז הצפון במשטרה, טוען שהאסון בהילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון לפני שנה נגרם בגלל גשר החֵרום שנועד להציל וגרם לאסון
איתמר לוין
סיכום עדותו של המפכ"ל בוועדת מירון: מדוע הוא יכול להיות בעלים של קבוצת כדורגל, מי לא אחראי לאסון, מהו הרמז שלו לזהותם של האחראים, מתי סוף-סוף יבוצע תחקיר מבצעי ומה יאמרו הפוליטיקאים
איתמר לוין
טוען שקיבל את אישורם של דרעי, אוחנה, אלדשטיין ואביטן יממה לפני האסון    מעיד: אוחנה רצה להכפיל ל-20,000 את מספר המשתתפים בהדלקות    "זיהוי צפיפות - לפי העין המנוסה של המפקדים בשטח"
איתמר לוין
שבתאי בוועדת החקירה: האסון נגרם בשל כשל הנדסי; תוכנית הוויסות של המשטרה עבדה    מאשר שהמשטרה לא וידאה שהגשר עומד בדרישות הבטיחות    "זה שהמשטרה נכנסה במקום שאיש לא נכנס - לא הופך אותי לאחראי"
איתמר לוין
שבתאי בוועדת החקירה: הצפיפות ב-2021 לא הייתה דבר חדש; התמקדנו במגבלות הקורונה    טוען שהתריע מראש שלמשטרה אין יכולת להגביל את מספר המשתתפים בהדלקות; אומר שבכירים במשטרה הם שהמליצו על עלייה להר ללא מגבלות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il