כפי שנחשף ב-News1, הודיע ביטון לשרה מיכאלי כי היועץ המקצועי שלה, אהוד עוזיאל, לא יורשה להשתתף בדיוני הוועדה לאחר שבמסגרת דיון על הרפורמה טען כאילו פרטי הרפורמה אינם טרם גובשו והושלמו. אלא שדקות לאחר תום הדיון שלחה דוברות
משרד התחבורה הזמנה למסיבת עיתונאים שיקיימו למחרת שרי האוצר והתחבורה לבשר לציבור על פרטי הרפורמה.
בתגובה למכתבו של ביטון, השיבה מיכאלי במכתב, המתפרסם כאן לראשונה, שבו כתבה כי הופתעה מפנייתו של ביטון והצטערה על תחושתו ההפוכה למציאות
לטענתה, דברי היועץ היו נכונים לחלוטין, והוא סיפק תשובות מלאות לכלל השאלות שהועלו - "כולל ההודעה כי כלל פרטי המהלך יפורסמו בימים הקרובים. ואכן, כפי שנאמר בוועדה פרסמנו את כל מהפכת 'דרך שווה' להערות הציבור כשבועיים לאחר הדיון האמור, כאשר כלל המהלך היה בשל לכך".
מיכאלי גם טוענת כי לשכתה ואנשי המשרד פנו לוועדה כשבוע לפני הדיון, כאשר נוכחו לדעת שמועד הדיון מקדים את המוכנות שלהם לפרסום לציבור, וביקשו לדחות אותו מעט.
מסיבת העיתונאים שבה הוצגה הרפורמה לציבור אכן התרחשה כשבועיים לאחר הדיון בוועדה, אך
בניגוד לדברי השרה כאילו הרפורמה לא הושלמה, ההזמנה לעיתונאים לקראת הצגת הרפורמה נשלחה שעה קלה לאחר הדיון בוועדה, ונכתב בה כי מסיבת העיתונאים תתקיים כבר למחרת בבוקר. בפועל נדחתה מסיבת העיתונאים בשל הפיגוע בבאר שבע. האיחור הנוסף בהצגת הרפורמה נבע כתוצאה מטיסותיהם לחו"ל של מיכאלי וליברמן.
מיכאלי החמיאה במכתבה לביטון, ואמרה כי היא רוחשת כבוד לעבודה הפרלמנטרית בכלל ולעבודת ועדת הכלכלה ולו אישית כיו"ר. היא הזכירה את הגעתה האישית "כבר 4 פעמים לדיוני הוועדה, לעתים בסוגיות בהסכמה ולעתים בעת מחלוקת חריפה", אך לא ציינה שהיא חייבת להגיע, בעיקר לדיונים שבהם שר התחבורה מחויב לדווח לכנסת. לדיונים אחרים של הוועדה, שעסקו בתחבורה ציבורית ובקטל בכבישים, נמנעה מלהגיע למרות שהוזמנה.