X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שלט באוטובוס נגד אלימות [צילום: ניסים פרץ]
שני שלישים מנהגי התחבורה הציבורית הועסקו 5 שנים או פחות
נהג תחבורה ציבורית בוועדת הכלכלה: "נרדמתי עשרות פעמים על ההגה; נס שהנוסעים לא נפגעו" מנכ"ל משרד התחבורה: פועלים בכל הכלים לקדם את נושא השכר והוותק נציגת האוצר: מקווה שנושא הוותק ייפתר עוד השנה - נושא השכר נמצא בדיון בתקציב לשנה הבאה פערים בין תגמולי המפעילים הפרטיים לאגד ולדן
מפעילי התחבורה הציבורית יידרשו לגייס מדי שנה כ-4,000 נהגים
עידן יוסף
משרד התחבורה יעניק מענקים בגובה של 45-10 אלף שקלים לגיוס 2,500 נהגי אוטובוס חדשים * הנהגים יתחייבו מראש לשנת עבודה אחת לפחות
לרשימה המלאה

ועדת הכלכלה דנה (יום ג', 10.5.22) במקצוע הנהג בתחבורה הציבורית וזכויותיו, במסגרת ציון היום המיוחד לעובד השכיר בכנסת, שיזמה ח"כ נעמה לזימי.
היו"ר מיכאל ביטון פתח את הדיון ואמר כי אם יש חסם שמונע את התפתחות של שירות ההסעות בישראל זה הרצון והנכונות של צעירים לעבוד כנהגי תחבורה ציבורית. הוא הוסיף כי פגיעה פיזית ומילולית מרתיעה אנשים מלרצות להיות נהגי תחבוה ציבורית, וקרא לקדם את החקיקה המחמירה את האכיפה כנגד מי שפוגע בנהגי תחבורה ציבורית, כך שתקיפתם תחשב תקיפת עובד ציבור.

מנכ"ל משרד התחבורה, מיכל פרנק, אמרה כי הנהגים נפגעים גם מהטרור וגם מאלימות בתוך האוטובוס, והיא פועלת בנושא באופן אישי מול המשרד לביטחון הפנים והמשטרה. "על-מנת לקדם תחבורה ציבורית יעילה וטובה נדרשת תשתית פיזית של מסופים, נתיבי העדפה ומבני מנוחה לנהגים, וכמובן התשתית האנושית שהיא נהג האוטובוס וכל מה שתומך בעבודתו. אנחנו מקדמים סדרה רחבה של פתרונות לקידום רווחת הנהג, המקצועיות שלו, שיפור תנאי העסקתו והקפדה על שעות מנוחתו".
פרנק ציינה כי לפני 10 ימים פרסם המשרד מתווה למענקים למפעילי תח"צ, לטובת גיוס נהגים חדשים. באשר לתנאי העסקת הנהגים, אמרה המנכ"ל כי השרה מרב מיכאלי תומכת בעבודה המאורגנת ובשוויון זכויות. "אנחנו פועלות יחד עם המשרד והרשות לתחבורה ציבורית בכל הכלים שברשותנו, כדי לקדם את נושא תנאי השכר, הוותק ורציפות התנאים של הנהגים".

יו"ר ועד אלקטרה אפיקים, יוני קריספין, אמר: "אנחנו נקראים פראיירים מתחלפים. אם משרד התחבורה הולך ומשקיע כספים בהבאת עוד פראיירים זו בושה וכלימה למשרד התחבורה. כשאני רואה בקבוק במרכול, אני לא רואה בקבוק - אני רואה את השירותים. אנחנו נמצאים בקטסטרופה". קריספין אף שאל עד מתי יתחננו הנהגים להעלות את שכרם. נהג האוטובוס שמואל בן-יאיר סיפר כי עבד בחודש אפריל 222 שעות והרוויח רק 7,500 שקל נטו.
ציון פת, יו"ר חברת אקסטרה, התייחס לנושא השכר ואמר כי אם המדינה סבורה שהשכר צריך להיות גבוה יותר, אז מישהו צריך לממן את זה. הוא הוסיף כי "ההפרטה גרמה לכך שיש פער עצום בין מה שהמפעילים הפרטיים מקבלים במכרזים, לעומת ההסכמים שהמדינה עושה עם אגד ודן, והפערים מקשים עלינו, המפעילים, לתפקד בצורה סבירה". הכוונה היא למחיר שאגד ודן מקבלות על כל ק״מ בהשוואה למחיר הנמוך שהמפעילים הפרטיים מקבלים.

[צילום: דוברות הכנסת]

ח"כ לזימי אמרה כי העבודה הזו היא שוחקת וקשה. היא הוסיפה שסוגיית השמירה על הוותק היא בשורה וציינה כי היא מקווה שניתן יהיה לקדם זאת בתקציב הקרוב. בנוסף סיפרה כי יש עדויות של נהגים שעושים צרכים בבקבוק. אחד הנהגים התפרץ לדברים וסיפר כי הוא שומר בקבוקים - ולא למחזור, ונהגת נוספת העירה כי לה אין אפילו את האפשרות הזו.
יו"ר ארגון הנהגים בהסתדרות הלאומית, ישראל גנון, אמר כי אנחנו בדרך לקטסטרופה והתוכנית של משרד התחבורה לא תביא לענף נהג אחד נוסף. לדבריו, "יש 70 אלף מחזיקי רישיון נהיגה, לא צריך נהגים חדשים, אבל הם לא רוצים לעבוד במקצוע עוד לפני שהם שומעים את הטענות שלנו על תשתיות. השכר נמוך ולא ראוי - 35% מתחת לשכר הממוצע במשק, בעוד שבכל העולם המערבי הוא סביב השכר הממוצע במשק".

ח"כ אורי מקלב אמר כי בעבר אימהות רצו שבנן יהיה נהג אגד, אך היום איש לא מסכים להיות נהג בשכר של 44-43 שקלים לשעה.
יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות העובדים הלאומית, ששי שדה, אמר כי הנהגים הם העובדים היחידים בארץ שלא יכולים ללכת לשירותים, והוסיף כי מקצוע הנהג הפך ממקצוע מכובד לנחות והנהגים הפכו לשק חבטות. שדה הוסיף גם הוא כי הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לשפר את שכר הנהגים.
נציגת משרד האוצר, שחר בר, אמרה כי בנוגע לשכר הדבר נמצא בדיון במסגרת התקציב לשנה הבאה, והוסיפה כי היא מקווה שנושא הוותק ייפתר עוד השנה. לדבריה, "כל העלאה של שקל בשכר זו עלות של מאות מיליוני שקלים לתקציב המדינה".

רינת בניטה [צילום: ערוץ כנסת]

נציגת מרכז המחקר והמידע של הכנסת, רינת בניטה, אמרה כי המחסור בנהגים הוא אחד החסמים שמונעים תוספת שירות בתחבורה הציבורית. לדבריה, כמעט שני שלישים מהנהגים הועסקו 5 שנים או פחות, והדבר מהווה אינדיקציה לנטישה של הענף.
מנכ"ל משרד התחבורה פרנק התייחסה לדברים שנאמרו בדיון, ואמרה כי המשרד פועל בכל המישורים לרבות משא-ומתן תקציבי. "בסופו של דבר, מדובר בתקציבים גדולים מאוד, וזו לא החלטה שרק אנחנו יכולים לקבל. יש להטיב את התנאים בענף, קודם כל בשביל הנהגים הקיימים כי מגיע להם וזה יותר בטוח ושירותי, אבל תג המחיר ברור מאוד - תוספות סבירות וראויות שמיתרגמות ל-650 מיליון שקל בשנה. זה לא כסף קטן, אבל הוא נמצא בראש סדר העדיפות בדיון התקציבי עם האוצר".
מקלב סיכם את הדיון ואמר כי דבר ראשון יפעל לקדם את הצעת החוק להתייחס לנהג כאל עובד ציבור, וקרא לעשות את השינוי הדרוש בתקציב השנה הבאה. הוא הוסיף כי הוועדה תמשיך לעקוב אחר הטיפול בכל הבעיות שעלו בדיון.

תאריך:  10/05/2022   |   עודכן:  10/05/2022
+סכסוך עבודה בשש חברות תחבורה ציבורית: תיתכן השבתה בעוד שבועיים
10:06 11/05/22  |  עידן יוסף

ההסתדרות הלאומית הודיעה לממונה על יחסי העבודה במשרד הכלכלה עו״ד רבקה ורבנר, על סכסוך עבודה בשש חברות תחבורה ציבורית, שהיא הארגון היציד של עובדיהן, וזאת בעקבות הדיון אתמול בוועדת הכלכלה בכנסת, שבו לא ניתן מענה למצב הקשה בו הנהגים נמצאים.
מההסתדרות הלאומית נמסר: "הכרזת סכסוך העבודה מגיעה לאחר חודשים של 'מריחה' ללא תוצאות. דם הנהגים הפך הפקר, תנאי העבודה שלהם הם הנחותים ביותר בארץ והשכר נמוך ולא משקף את האחריות הגדולה שהם נושאים על כתפיהם ואת העבודה הקשה יום יום. אלפי נהגי אוטובוסים ישביתו את הענף בעוד שבועיים".

+אתר אגד קרס בעקבות מתקפת סייבר
22:06 10/05/22  |  עידן יוסף

סוכנות סאברין המזוהה עם המיליציות הפרו-אירניות בעירק טוענת שבוצעה מתקפת סייבר נגד אתר אגד.
בחברה מאשרים שהתקיימה תקיפה שבשעה זו נבלמת והיא חסמה גישה לאתר מחוץ לישראל. "אנו מתמודדים עם מתקפת סייבר שגורמת לעומס באתר, אין סכנה לדלף מידע".
גם אתרי רב-פס והופ-און קרסו.

+משרד התחבורה: בל"ג בעומר לא תתאפשר נסיעה למירון ברכבת
21:55 10/05/22  |  עידן יוסף

משרד התחבורה הודיע כי הרכבת לכרמיאל איננה חלק ממערך התחבורה למירון, כפי שהיה אשתקד, וכרטיס נסיעה עם הרכבת לכרמיאל אינו מקנה אישור שהייה בהילולה.

+מיכל פרנק על דברי מייקסנר: ביטוי מזלזל שאין לו מקום
11:55 10/05/22  |  עידן יוסף

מנכ"ל משרד התחבורה מיכל פרנק הגיבה לדברי מנכ"ל הרכבת: "הציבור החרדי הוא משתמש רבות בתחבורה הציבורית. אנחנו הבאנו את מאות האלפים בהלווית הרב קניבסקי וכעת במירון. כל תושבי ישראל הם אזרחים שאסור לדבר עליהם לא בזלזול ולא ביוהרה. כל ביטוי כזה - אין לו מקום".

+מנכ"ל הרכבת: אבדוק את עצמי פנימה איך יצאה תקלה כזו תחת ידי ואתקן להבא
11:27 10/05/22  |  עידן יוסף

מנכ״ל רכבת ישראל, מיכה מייקסנר, מגיב לסערה על דבריו: ״הדברים שנאמרו על-ידי לא היו צריכים להיאמר. טעיתי צר לי על כך ואני מתנצל. איני מחפש הסברים ותירוצים. זה כמובן לא משקף את אישיותי ואמונותיי ובוודאי לא את השירות והכבוד שאני מקפיד לתת לכל אדם בכל תפקידיי ובוודאי ברכבת. אבדוק את עצמי פנימה איך יצאה תקלה כזו תחת ידי ואתקן להבא. אני באופן אישי נכחתי בכל משך אירוע הלוויה בתחנת בני ברק על-מנת ולוודא כי כלל הנוסעים יקבלו את השירות המיטבי ויחזרו לביתם בשלום״.
ח"כ אורי מקלב, לשעבר סגן התחבורה, אמר כי הוא מקבל את התנצלותו של המנכ"ל, וראוי להקפיד להיזהר שלא להתבטא כך. מנגד, ח"כ יואב בן-צור קרא לפטרו מיד.

+"אובססיה כנגד מגזר": גינויים לדברי מנכ"ל הרכבת נגד ה'דוסים'
10:44 10/05/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בשיחה סגורה התגאה מנכ"ל רכבת ישראל כי עובדות הרכבת הסתובבו על הרציפים במהלך לווית הרב קניבסקי כדי למנוע מהקהל החרדי הרב להתקרב למסילות  ▪  רכבת ישראל: "הדברים הוצאו מהקשרם. המנכ"ל מתנצל אישית"

מייקסנר. "בדיחה גרועה" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+"יום היסטורי לנהגי אוטובוס": הוותק יישמר במעבר בין חברות
10:08 10/05/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המתווה החדש יכלול בכל מכרזי הפעלת האוטובוסים שמירה רצף של זכאות לצבירת ימי חופשה והבראה לפי הוותק הנהג, ימי מחלה, וקרן השתלמות

מסלול חדש [צילום: אייל פישר]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שני שלישים מנהגי התחבורה הציבורית הועסקו 5 שנים או פחות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
בשיחה סגורה התגאה מנכ"ל רכבת ישראל כי עובדות הרכבת הסתובבו על הרציפים במהלך לווית הרב קניבסקי כדי למנוע מהקהל החרדי הרב להתקרב למסילות    רכבת ישראל: "הדברים הוצאו מהקשרם. המנכ"ל מתנצל אישית"
עידן יוסף
המתווה החדש יכלול בכל מכרזי הפעלת האוטובוסים שמירה רצף של זכאות לצבירת ימי חופשה והבראה לפי הוותק הנהג, ימי מחלה, וקרן השתלמות
עידן יוסף
הממונה על ההילולה: "נעשה הכל כדי שלא להגיע לאכיפה, אבל אם לא תהיה ברירה נגיע גם לזה"    15% מהכרטיסים יימסרו לקהילות עם מסורת הדלקה    לא תתאפשר רכישת חוזי נסיעה רגילים    תחנת הרכבת קריית אריה תעמוד הכן לקליטת נוסעים
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה דורש תיקונים בתוך שבועיים: "מי שרוצה תקציב מדינה לא יסובב את ועדת הכלכלה בכחש"    ראש עירית ביתר עילית: תושבי העיר ישלמו יותר ויעבירו 17 מיליון שקל בשנה למימון הרפורמה    נציג האוצר: הסובסידיה לתח"צ הוגדלה ב-2.5 מיליארד שקל בחומש הקרוב; משרד התחבורה: נוסעים רבים קיבלו הטבות משמעותיות
עידן יוסף
רפורמת תעריפי התחבורה הציבורית היא מסמך הכניעה של משרד התחבורה לפקידי האוצר. היא אינה "רואה ממטר" את הנוסע, ובהסתכלותה רק על המרחק תוך התעלמות מכל תבחין אחר המסייע לאוכלוסיות מוחלשות היא למעשה לא-חברתית    רשימה חמישית בסדרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il