X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גופתה של אבו עאקלה לאחר התקרית [צילום: מג'די מוחמד/AP]
עיתונאית מאל ג'זירה נהרגה בחילופי אש בג'נין
בנט: יו"ר הרשות מטיח בישראל האשמות ללא בסיס מוצק
הבהיר: "על-פי הנתונים שבידינו כרגע, יש סיכוי לא מבוטל שפלשתינים חמושים, שירו באופן פרוע, הם שהביאו למותה המצער" שירין אבו עאקלה, שעבדה ברשת אל ג'זירה, נהרגה הבוקר בחילופי אש בין כוח צה"ל לחמושים פלשתינים במחנה הפליטים ג'נין הפלשתינים מאשימים את ישראל ובצה"ל טוענים שכלל לא ברור האם נהרגה מירי כוחותינו או מירי פלשתיני
אבו עאקלה. סיקרה את ישראל והרשות הפלשתינית כעשרים שנה [צילום: מן הטלוויזיה]

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס (יום ד', 11.5.22) למותה של העיתונאית הפלשתינית במחנה הפליטים בג'נין: "יו"ר הרשות מטיח בישראל האשמות ללא בסיס מוצק. על-פי הנתונים שבידינו כרגע, יש סיכוי לא מבוטל שפלשתינים חמושים, שירו באופן פרוע, הם שהביאו למותה המצער של העיתונאית".
עוד הוסיף בנט כי "הפלשתינים אף תועדו אומרים "פגענו בחייל, הוא שכוב על האדמה". אף חייל לא נפגע, מה שמעלה את האפשרות כי הם ירו ופגעו בעיתונאית. ישראל קראה לפלשתינים לביצוע ניתוח פתולוגי משותף וחקירה משותפת, בהסתמך על כל התיעוד והממצאים הקיימים, כדי להגיע לאמת. עד כה, הפלשתינים מסרבים. כוחות צה"ל ימשיכו לפעול כנגד המחבלים בבסיסיהם, על-מנת לשבור את גל הטרור הרצחני ולהשיב את הביטחון לאזרחי ישראל. אנו מגבים את לוחמינו".
העיתונאית הפלשתינית שעבדה ברשת אל ג'זירה, שירין אבו עאקלה, נהרגה במחנה הפליטים ג'נין במהלך חילופי אש בין כוח צה"ל לבין חמושים פלשתינים.התקרית אירעה כשכוח של יחידת דובדבן פעלו במחנה הפליטים ג'נין למעצר מבוקשים. מחבלים פלשתינים החלו להשליך מטעני חבלה ורימוני רסס לעבר הלוחמים, והם השיבו בירי לעבר התוקפים. אין נפגעים בקרב כוחותינו.
רשת אל ג'זירה והפלשתינים מאשימים את ישראל במותה של העיתונאית, ובצה"ל החלו לתחקר את האירוע במטרה לבדוק האם אבו עאקלה נורתה על-ידי כוח צה"ל או שנהרגה מאש החמושים הפלשתינים.
אבו עאקלה, שסיקרה עבור אל ג'זירה את הנעשה בישראל וברשות הפלשתינית במשך כשני עשורים, נפגעה מירי בפלג גופה העליון. היא פונתה לבית חולים בג'נין, אך לאחר זמן קצר נקבע מותה. בישראל חוששים שמותה יהפוך לנקודת תורפה הסברתית, בדומה להפצצת משרדי סוכנות הידיעות AP ברצועת עזה במהלך מבצע שומר החומות.
מדובר צה"ל נמסר כי כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו בשעות האחרונות במחנה הפליטים ג'נין, בסמוך לכפר בורקין ובמספר מוקדים נוספים ברחבי יהודה ושומרון על-מנת לעצור חשודים בפעילות טרור. "במסגרת הפעילות במחנה הפליטים ג'נין חשודים ביצעו ירי מסיבי לעבר הכוח והשליכו מטענים. הכוח השיב בירי. זוהו פגיעות. אין נפגעים לכוחותינו. נבדקת האפשרות כי נפגעו עיתונאים, ייתכן מירי חמושים פלשתינים. האירוע בבירור", לשון הודעת דובר צה"ל.

תאריך:  11/05/2022   |   עודכן:  11/05/2022
+ארה"ב דורשת חקירה יסודית לנסיבות מותה של העיתונאית
18:26 11/05/22  |  עידן יוסף

דובר מחלקת המדינה של ארה"ב, נד פרייס: "מגנים בחריפות את הריגת העיתונאית שירין אבו עאקלה בגדה המערבית. חייבת להיות חקירה מיידית ויסודית והאחראים חייבים לתת דין וחשבון".

+ירושלים: סוכל פיגוע דקירה בשער הכותנה
18:22 11/05/22  |  עידן יוסף

בשער הכותנה בכניסה להר-הבית ניסה מחבל ערבי לדקור שוטר. הדוקר נורה ונוטרל. אין נפגעים לכוחותינו.
כל שערי העיר העתיקה והר-הבית נסגרו. כוחות גדולים של משטרה ומג"ב סורקים את האזור וממתינים לצילומי מצלמות האבטחה - על-מנת לדעת האם היו סייענים למחבל.

+תיעוד: שיחת טלפון קשה בין אלמנת נרצח הפיגוע לראש הממשלה
17:05 11/05/22  |  עידן יוסף

השיחה הקשה בין אלמנתו של בועז גול הי"ד ז״ל לנפתלי בנט ״אם לא תעשה משהו, הדם של בעלי על הידיים שלך, היית נגדם ופתאום השתנית, התקפלת״. בנט כזכור לא ביקר אף אחת מהמשפחות של 19 הקורבנות בגל הטרור האחרון (כאן חדשות).

+הרמטכ"ל מינה צוות לתחקור מותה של העיתונאית
16:01 11/05/22  |  עידן יוסף

צה"ל אינו דבק בטענה המקורית של דובר צה"ל, לפיה ככל הנראה שירין אבו-עקלה נהרגה מירי של חמושים פלשתינים. הרמטכ"ל כוכבי אומר בהודעה שפרסם כי "בשלב זה לא ניתן לקבוע מאיזה ירי נפגעה". הוא הביע צער על מותה וציין כי מינה צוות מיוחד לביצוע תחקיר של האירוע.
הסתיימה נתיחת גופת העיתונאית שנהרגה. הפלשתינים מסרבים למסור בשלב זה פרטים על סוג הקליע ממנו נהרגה.

+"הרשתות כבר הכריעו; מות העיתונאית - פיגוע תודעתי לישראל"
09:10 11/05/22  |  איציק וולף

חוקרת המכון למחקרי ביטחון לאומי, אורית פרלוב, מומחית לרשתות חברתיות בעולם הערבי שעוקבת אחר הסערה ברשתות בעקבות מות עיתונאית אל-ג׳זירה קובעת כי הרשת כבר הכריעה מי אחראי לירי וכי האירוע מסתמן כפיגוע תודעתי לישראל.
"אם דובר צהל לא יוציא מיד הוכחה חד-משמעית לפיה היא נהרגה מאש המחבלים - הסרטונים של גופתה המדממת מובלת לבית החולים יזינו את המשך ההסתה ואת פיגועי הנקמה הבאים", טענה.
עוד הוסיפה פרלוב כי מניסיוננו, יש לא יותר משעה לשנות את התודעה הקיימת ולהשתלט על הפיגוע התודעתי נגד ישראל ברשתות כרגע. "כל ההסברים הלוגיים אינם רלוונטיים לאותם צעירים פלשתינים שצופים בסרטונים- לכן חייבים לפעול במהירות לא בהודעות דו״צ אלא בלספק הוכחה ניצחת בהקדם. סרטון יוכל לבטל סרטון ולא מילים", אמרה.

+שר החוץ לפיד: הצענו לפלשתינים חקירה פתולוגית משותפת
09:07 11/05/22  |  איציק וולף

שר החוץ, יאיר לפיד, הודיע בחשבון הטוויטר שלו כי ישראל מציעה לפלשתינים חקירה פתולוגית משותפת של מותה המצער של העיתונאית שירין אבו עאקלה. "יש להגן על עיתונאים בשטחי קרבות ומוטלת עלינו החובה להגיע לחקר האמת. כוחות הבטחון של ישראל ימשיכו לפעול בכל מקום כדי למנוע טרור ורצח ישראלים", כתב.

+העימות המדיני בנושא הר-הבית
08:47 11/05/22  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

עבדאללה מלך ירדן מגייס לעזרתו את הנשיא ביידן כדי שיפעיל לחצים על ישראל להסכים לדרישותיה של ירדן במתחם הר-הבית. ישראל נכנסת למאבק מדיני קשה בזירה הבינלאומית בנושא מעמדה של ירדן בהר-הבית, היא מתנגדת לכל מהלך שיפגע בריבונותה המלאה במתחם הקדוש

עבדאללה-ביידן. מהמר על ידידותו הקרובה עם הנשיא ביידן [צילום: סוזן וולש, AP]
+צה"ל הציע לפלשתינים חקירה משותפת של מות העיתונאית
08:39 11/05/22  |  איציק וולף

צה"ל הציע לפלשתינים לערוך חקירה משותפת של נסיבות המוות של העיתונאית הפלשתינית שירין אבו עאקלה, במחנה הפליטים בג'נין.
עד כה סירבו הפלשתינים, המחזיקים בגופתה של אבו עאקלה, להיענות לקריאה לחקירה משותפת.
גורמי צבא ציינו הבוקר כי אם העיתונאית נורתה על-ידי צה"ל, ישראל תקבל על כך אחריות. עם זאת ציינו כי על-פי החקירה הראשונית נראה שאבו עאקלה נהרגה מירי פלשתיני. בין היתר ציינו את העובדה שברשתות החברתיות ניתן לראות פלשתינים צוהלים על פגיעה בכוחות צה"ל, למרות שאף חייל לא נפגע במהלך חילופי האש.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנט: יו"ר הרשות מטיח בישראל האשמות ללא בסיס מוצק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
ראש הממשלה ושר הביטחון השתתפו בפתיחת התרגיל הגדול שמקיים צה"ל    בנט: האויב ידע שאם הוא יגרור אותנו לעימות - הוא ישלם מחיר כבר מנשוא
רון בריימן
ישראל מגמגמת בעניין ריבונותה בהר-הבית ובעניין ביקורי יהודים במקום, ואוסרת על תפילת יהודים במקום הקדוש להם    ישראל משקרת כאשר שוב ושוב שרי ישראל מתגאים בכך שישראל מבטיחה חופש תפילה לכל    לכל? אלא אם כן מדובר ביהודים...
איתן קלינסקי
קשה להאמין, שאדם ששירת בעבר ומשרת כיום בתפקידים בכירים, מבקש להביע דעה, החלוקה על פסק בית המשפט, בשפה המחייבת פיצוץ בית המשפט, מבקש לשיח בשפת האש והירי, בה טמונה סכנת קטילת חיי אדם
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - אף אחת, קונצפציה, התערבות, בלא-מפריע והפקירו    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר    "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)
רבקה שפק ליסק
האימפריות האשורית והבבלית הרסו את המדינות שהקמנו, ביצעו מעשי טבח באוכלוסייה והיגלו רבים אבל אנחנו חזרנו    האימפריות התלמית והסלווקית ביצעו בנו מעשי טבח והגלייה    הם נעלמו ואנו שרדנו והקמנו את ממלכת החשמונאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il