עדיפות לתחבורה הציבורית גם בכביש 6. תוכנית לסלילת נתיב נוסף בכביש, ממחלף קסם ועד עין תות, לשני הכיוונים, תועלה בקרוב לישיבת הממשלה. הנתיב החדש, באורך כ-57 ק"מ, ישמש לנסיעה של תחבורה ציבורית ותחבורה שיתופית ויקצר את זמני הנסיעה של הנוסעים באוטובוס או ברכב רב-תפוסה שבו 3 נוסעים לפחות.
הנתיב שייסלל, ייקבע ככביש אגרה וישמש כנתיב רביעי בין מחלף קסם למחלף עירון, ונתיב שלישי בין מחלף עירון למחלף עין תות.
העדפה זו צפויה לסייע בהתמודדות עם גודש התנועה. ההתקשרות להקמת הנתיב החדש תנוהל בוועדת מכרזים משותפת למשרד האוצר ול
משרד התחבורה, שבראשה עומד סגן החשב הכללי במשרד האוצר, באמצעות חברת חוצה ישראל, והוא צפוי להיפתח בשנת 2027.
למעלה מ-200,000 כלי רכב ביום
שר האוצר
אביגדור ליברמן ושרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ
מרב מיכאלי, יגישו הצעה להחלטה בעניין. מיכאלי הודיעה (יום ד', 11.5.22) על כך במהלך סיור בכביש 6 עם מנכ"ל חוצה ישראל דן שנבך. "בקטע הכביש בין מחלף קסם לעין תות עוברים למעלה מ-200 אלף כלי רכב ביום", הסביר שנבך. "הנתיב הנוסף יאפשר לשפר את רמת השירות של כביש 6, ולהקטין את עומסי התנועה בשעות השיא. הנתיב החדש שיאושר מהווה בשורה תקדימית בנושא".
מאז שנת 2017 הולך וגובר גודש התנועה בקטעים המרכזיים של כביש 6, בעיקר בשעות השיא, והצפי שהמצב רק יחמיר בשנים הקרובות ויפגע ביעילות הכביש ובייעודו כציר מרכזי, המחבר בין צפון הארץ לדרומה.
במסגרת ההצעה להחלטה, מוצע להקים גם מחלף נוסף - מחלף בית נחמיה, שיאפשר להתמודד עם עומסי התנועה בין מחלף נחשונים למחלף בן שמן.
מנכ"ל משרד התחבורה, מיכל פרנק, אומרת כי במקביל, המשרד מקדם רשת קווי שירות לתחבורה ציבורית, שיסעו דרך כביש 6 למוקדי מגורים, מסחר ותעשיה.