X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הצעת החוק למניעת כפייה מינית שניסחה קמיר, ושאותה היא מקדמת ככל יכולתה, השוותה במפורש דינו של גבר לדינה של אישה בכל הנוגע לעבירות מין
▪  ▪  ▪
תיחשב אשמה כגבר [צילום אילוסטרציה: AP]

עובדת החיים היא שביחס למין מעטים האנשים שאומרים את האמת. עדיין, כנראה, יחסם של רוב בני האדם לנושא אינו נורמלי, רדוף רגשות אשמה, תסביכים, חרדות, לבטים, אינטרסים, צביעות, ומה לא. אולי זו תוצאה בלתי נמנעת של אלפי שנות כפיפות לדתות שיחסן למין היה מסתייג, אם לא עוין ממש. אינני מוסמך להציע הסברים נאותים ולכן לא אתיימר.
מתברר שגם לדיון בנושאי עבירות מין נלווים בהכרח סילופים, אמירת חצאי-אמיתות והעלמת עובדות חיוניות. הוא הדין בדיון אקדמי, כביכול, הנוגע לשינוי הגדרות חוק העונשין הנוגעות לעבירות מין. אני מתייחס כאן להשתלחות האחרונה של אורית קמיר בהצעת החוק העונשין תיקון 106 [אינוס על-ידי אישה]. עיינתי היטב ברשימתה בנושא זה ומשהו היה חסר לי - הידד! נזכרתי! למשהו הזה קוראים גילוי נאות.
אם לא ידעתם, קוראים נכבדים, קמיר אינה מסתפקת בפעילותה בנושא חוק מניעת הטרדה מינית, אלא שואפת לנסח מחדש את הוראות חוק העונשין, והיא אף טרחה לפני מספר שנים והכינה הצעת חוק למניעת כפייה מינית, שתכליתה: להמיר את הוראות חוק העונשין בחקיקה חדשנית.
כאן אני כבר יכול לחשוד שאין דעת קמיר נוחה מהצעות לתיקון ההוראות הקיימות, שכן אלו עלולות לבטל את הצורך או הנכונות לדון בהצעת החוק שלה. אפשר להבין ללבה. בחוסר התחשבות מוחלט עלולה הכנסת לנסח מחדש את הוראות חוק העונשין הנוגעות להגדרת עבירות המין העיקריות (אינוס, בעילה אסורה בהסכמה וכיו"ב) מבלי שלאורית קמיר תהיה השפעה כלשהי על הניסוח - הנשמעה שערוריה כזו?
להלן ציטוט מהפסקה המרכזית של רשימתה בנושא:
  • "בימים אלה ממש, יוזמת ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת תיקון חוק שיגביר את פחדן של הקרבנות ויקשה עליהן עוד יותר לצאת כנגד תוקפיהן ולדרוש דין צדק. הוועדה מכינה ומקדמת ללא לאות הצעת חוק שתאפשר לכל נאשם או נילון בגין אונס להגיש תביעה במשטרה נגד המתלוננת, ולטעון שהיא זו שאנסה אותו. כן כן - שהיא זו שאנסה אותו. כיצד? על-פי ההצעה, כל נאשם או נילון בגין אונס יוכל לטעון שהמתלוננת היא זו ש"גרמה" לו לחדור לתוך גופה, ושהוא חדר לתוכה לא כי רצה בכך - אלא בשל התנהגותה שלה."
מעבר לדמגוגיה הנבובה ומעבר לעובדה שההפחדה לפיה עלולים המוני גברים נקמניים להסתער על תחנות המשטרה ולהתלונן שנאנסו היא לא ממש משכנעת, בלשון המעטה - היה כאן משהו שטרד את מנוחתי. זה לקח קצת זמן ולו הייתה הכותבת נוהגת גילוי נאות הייתי עולה על הכזב באופן מיידי, אבל טוב מספר שעות מאוחר מאשר אף פעם לא.
להלן התגלית, רבותיי הקוראים - הצעת החוק למניעת כפייה מינית אותה ניסחה אורית קמיר, ואשר אותה היא מקדמת ככל יכולתה, השוותה במפורש דינו של גבר לדינה של אישה בכל הנוגע לעבירות המין. אומנם החוק נוקט לשון אישה, אך בסעיף ההגדרות להצעה נקבע כי "אישה" לרבות איש. מעבר לכך, כל הגדרות העבירות הן זהות לחלוטין לגברים ולנשים, ובכך יש שינוי דרמטי מההוראות כיום - ברוח ההצעה החדשה שאותה תוקפת אורית קמיר בלשון נחרצת כל-כך.
במילים פשוטות, לפי ההצעה אותה ניסחה קמיר, יכול גבר להגיע לתחנת המשטרה ולהתלונן "ולטעון שהיא זו שאנסה אותו. כן כן - שהיא זו שאנסה אותו..." - כלשונה של קמיר. לא מדובר בלהטוט פרשני, זו כוונתה הגלויה והברורה של הצעת החוק. אתם מוזמנים לקרוא בעצמכם ולהגיע לאותה מסקנה. זה באמת יהיה מוגזם לצפות מקמיר להגינות המינימלית להודות שהצעת החוק החדשה שאותה היא מבקרת בחריפות מבקשת להגשים מה שהיא הטיפה לו מזמן.
אז גם בדיון בכל הנוגע לעבירת מין כדאי מאוד לבדוק בציציות ולבחון לא רק מה האידיאולוגיות העומדות בבסיסן של המחאות, אלא גם מניעים אישיים מהסוג שלא אוהבים להזכיר בהזדמנויות חגיגיות, כמו דיון בהצעת חוק הנוגעת להגדרת עבירות מין.
ביחס להצעת החוק עצמה, אין בה כל איום מהסוג שקמיר וחברותיה מנסות לשכנע אותנו בקיומו. אכן מטרתה הצודקת להביא לעמדה שוויונית של החוק ביחס לעבירות מין המבוצעות על-ידי נשים. ההצעה מנוסחת באופן די מסורבל וניתן לשפרה. אולי יכולות להיות הצעות טובות יותר, ובוודאי שקמיר משוכנעת שהצעתה היא האופטימלית. אני, אגב, לא משוכנע בכך ויש לי הרושם שכמה מומחים למשפט פלילי לא משוכנעים בכך - אבל זה באמת נושא לדיון אחר.

תאריך:  18/02/2010   |   עודכן:  18/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה שד"ר אורית קמיר מעלימה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אם כבר אתה מגלה את סודותי,
קמית אוויר  |  19/02/10 07:12
 
- היה בכלל צריך לאסור את הפרופסו
שטויות  |  23/02/10 20:34
 
- הסיפור המלא של אורית קמיר
עמית120  |  22/07/10 18:06
2
טוב שהעלית את מודעותנו
יוסף שלושים וארבע  |  24/02/10 00:02
3
מה שתומך בנשים והוא...
הגיון פשוט!  |  24/02/10 17:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
עבירת לשון הרע חמורה משפיכות דמים ומהווה מכה אנושית בלתי אנושית בעליל    באינטרנט ובתקשורת, האויב הגדול ביותר של האדם אינו אלא אותו חופש ביטוי שיצא מגבולות החופש אל מרחבי ההפקרות
יאיר דקל
מרצים יהודים המופרעים ע"י סטודנטים מוסלמים עומדים נבוכים מולם, זאת במקום שיצהירו בזמן אמת כי גורמים פלשתינים ואירניים עומדים מאחורי ההתפרעויות המאורגנות הללו
רפי מן
"הכתבים המוטמעים", שאוכלים עם החיילים במתקפה באפגניסטן מאותו מסטינג, מביאים לאמריקה ולבריטניה גרסה הירואית של המלחמה    אבל התמונה הזו כבר מתחילה להיסדק
הרב ישראל רוזן
לא כל הרבנים ניחנו ב'חוכמת לב' ובכישורי יעוץ-נפש    ואני פונה למחנכים ולהורים: הבו לבני הנוער יועצים פסיכולוגיים זמינים
אורן פרסיקו
איתן הבר נגד העולם    הארץ מדווח על יצחק לאור    ותשקיף "הכשרת היישוב" חושף את דרכי הקיצוץ במעריב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il