X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המערכת עצמה עשתה זאת לעצמה מה היה קורה אילו היה כאן בג"צ רדיקלי אקטיביסטי, בעת הכרזת המדינה ב-1948?
▪  ▪  ▪
לא הנעל המעופפת, וגם לא הפרקליט המבקר - אלא המערכת עצמה הביאה על עצמה את הצרה [צילום: פלאש 90]

הנעל שהשליך לפני ימים אחדים אזרח ממורמר, לעבר נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש, ודברי החירוף שהשמיע עוד לפני כן סגן פרקליט מחוז ירושלים עו"ד אורי קורב כלפי מערכת המשפט בכלל, כשאמר בין היתר כי "חלק גדול מהשופטים הם חמוֹרים גדולים, הם משחקים טטריס בזמן הדיונים", הוצגו בידי פרשנים ובצדק, כשני הצדדים של אותו מטבע. דבריו של קורב הם הנעל השנייה המוטחת בפרק זמן כה קצר בפרצופה של מערכת המשפט בישראל, כתבו פרשנים, והפעם לא טעו: שני האירועים מסמלים את ההידרדרות הנמשכת באמון הציבור במערכת המשפט.
לדידו של ציבור חובשי הכיפות, אין בכך כל חדש. ציבור שומרי המצוות על כל גווניו, מדתיים-לאומיים ועד חרדים, כבר איבד מזמן את האמון במערכת המשפט. אבל ציבור חובשי הכיפות אינו לבד: הצניחה במידת האמון במערכת המשפט הינה נחלת כלל הציבור, עד כדי כך שמערכת המשפט הישראלית 'נהנית' בשנים האחרונות מרמת חוסר האמון הנמוכה ביותר בעולם הדמוקרטי, וההידרדרות עדיין נמשכת.
במאמר מוסגר יצוין כאן, כי העובדה שגיבורי שתי הפרשיות שצוינו בפתיחת טור זה, האזרח פיני כהן והפרקליט אורי קורב, אינם חובשי כיפות, הניבה אנחת רווחה רועמת במחנה שומרי המצוות. לא צריך הרבה דמיון כדי לשער כיצד הייתה התקשורת העוינת משפדת ציבור זה אילו היו השניים חובשי כיפות (אם כי חובה לציין שעו"ד קורב הינו דתל"ש, בוגר ישיבה תיכונית בירושלים).

הגירה סיטונית

אין שום מדינה בעולם המקנה לטרוריסטים מהטליבאן זכות בג"צית להגר לתוכה בתירוץ של איחוד משפחות. רק כאן, בדמוקרטיה המתאבדת, שבג"צה שבוי באסכולה רדיקלית של שיח הזכויות, כמעט הפכה זכות איחוד המשפחות לזכות יסוד חוקתית ובלתי מוגבלת

רק הודות לדרישתו של השופט אדמונד לוי, לדחות את ההכרעה, כדי להעניק ארכה לממשלה להכניס שינויים בחוק, נמנע ברגע האחרון בג"צ מלשלול זכותה של הכנסת לחוקק את חוק האזרחות.
אילו התקבלה העתירה הייתה מדינת ישראל הופכת ליחידה בעולם, שמאפשרת הצפתה באזרחי מדינות אויב, שמטרתם המוצהרת היא חיסול האתוס המכונן של אותה מדינה. אין שום מדינה בעולם המקנה לטרוריסטים מהטליבאן זכות בג"צית להגר לתוכה בתירוץ של איחוד משפחות. רק כאן, בדמוקרטיה המתאבדת, שבג"צה שבוי באסכולה רדיקלית של שיח הזכויות, כמעט הפכה זכות איחוד המשפחות לזכות יסוד חוקתית ובלתי מוגבלת, וכמעט התאפשר האבסורד של מתן זכות הגירה סיטונית ובלתי מוגבלת לתוכה של אזרחי יישות אויב.
מחריד לחשוב מה היה קורה אילו ליהודה המכבי, שכונן את ממלכת יהודה בארץ ישראל, בשנת 164 לפנה"ס, היה בג"צ; ואילו נכבלו ידיו של וינסטון צ'רצ'יל, אדריכל הניצחון על השטן הנאצי, באיזשהו בג"צ בריטי; ואם חלילה היה נושפת בעורפו של אדריכל המדינה דוד בן-גוריון בשנת 1948 מערכת כזו או אחרת.
לחשוב ולהצטמרר.

היוצרות התהפכו

איזה אמון אפשר לתת במערכת התובעת לאטום את בית יהונתן בירושלים, בו מתגוררים יהודים, בטענה שמדובר בבנייה בלתי חוקית, ואינה אוטמת את שאר המבנים הבלתי חוקיים באותה שכונה? איזה אמון אפשר לתת במערכת המורה על הריסת שכונת היובל בעופרה ובכלל זה ביתו של גיבור ישראל רועי קליין הי"ד?

זוהי עובדה: יש לו, לבית המשפט, אג'נדה משלו. היא נר לרגליו. ולמרבה הצער לא תמיד זוכרת האג'נדה הזו שהיא שוכנת במדינת היהודים, מוקפת בידי אויבים המייחלים להשמדתה הפיסית, להשלים את מלאכתו של הצורר הנאצי. לפעמים האג'נדה הזו מתאימה מאוד לשוויצריה. הרי הנשיא לשעבר של העליון אהרן ברק (מר "הכל שפיט"), נימק התנגדותו לצרף לחבורת בעלי הדם הכחול את פרופ' רות גביזון, בכך שתפיסת עולמה שונה משלו ומשל רוב עמיתיו בעליון. "הרי יש לה אג'נדה", התאונן ברק, ובעצם אמר: האג'נדה שלה שונה מזו שלנו ולכן אינה מתאימה.
מערכת המשפט הישראלית רכשה ביושר את ההידרדרות במידת אמון הציבור בה. איזה אמון אפשר לתת במערכת התובעת לאטום את בית יהונתן בירושלים, בו מתגוררים יהודים, בטענה שמדובר בבנייה בלתי חוקית, ואינה אוטמת את שאר המבנים הבלתי חוקיים באותה שכונה? איזה אמון אפשר לתת במערכת המורה על הריסת שכונת היובל בעופרה ובכלל זה ביתו של גיבור ישראל רועי קליין הי"ד, רק בגלל ששר הביטחון נמנע מסיבות פוליטיות מובהקות לחתום על תוכנית המתאר של היישוב, ומתעלמת מבנייה פראית של פלשתינים, על בסיס הבנתם כי מבחינתם לית דין ולית דיין? אין כאן אפילו ניסיון ליצור מראית עין של שוויון.
קשה כמובן למנות במסגרת מצומצמת זו את שאר חוליי המערכת, ההולכת ומשתלטת מבלי שהוסמכה לכך ותחת סיסמת האקטיביזם השיפוטי "הכל שפיט", על הדמוקרטיה הישראלית, תוך כדי היפוך עיקר לטפל וטפל לעיקר: במקום לבסס כאן את חזון המדינה היהודית עם מערכת משפט שתשרת את יעדיה הלגיטימיים, קמה מערכת משפט שחותרת להכתיב כאן כינונה של מדינת כל אזרחיה.
רק באחרונה נענה הבג"צ לעתירת התנועה לזכויות האזרח הערבי, והורה לפתוח את כביש 443, שבו נרצחו שבעה יהודים בידי טרוריסטים פלשתינים, גם לתנועת רכב פלשתיני; בעוד שעתירה דומה שהוגשה לבג"צ לפני כחצי שנה בידי יהודים תושבי יו"ש, לאפשר נסיעה של רכב יהודי בכביש המקשר בין גוש טלמונים-דולב לכביש 443, נדחתה על-ידי אותו בג"צ.
[ראה בנושא: "הזכות לחיים" מול "הזכות לזכויות"]
הגדיל לעשות הבג"צ כשכמעט הפך את זכות השיבה – חלומם הגדול של הפלשתינים – לבת חסותו, ואלמלא קם ברגע האחרון ממש צדיק אחד, היינו מתעוררים בוקר אחד למדינה חדשה, מדינת כל פלשתיניה, שבה הייתה זכות השיבה מעוגנת בהחלטות בג"צ.
היה זה לאחר שארגון עדאלה, שמטרתו המוצהרת הקמת מדינה דו-לאומית בגבולות הקו הירוק, עתר נגד יוזמת חקיקת חוק האזרחות אשר נועד לבלום שיטפון של מהגרים פלשתינים עוינים לישראל, באמצעות נישואים לבנות זוג ערביות בעלות אזרחות ישראלית. יוזמה זו באה לעולם משהתברר ש-140 אלף פלשתינים כבר היגרו לישראל שבתחומי הקו הירוק במרוצת שנות התשעים, באמצעות נישואים מעורבים, מה שעלול להפוך את ישראל – אפילו זו הקטנה, שבתחומי הקו הירוק - ממדינה יהודית למדינה דו-לאומית, שתהפוך עם הזמן למדינה פלשתינית רביעית, לצידן של ירדן, עזה והרש"פ.

תאריך:  18/02/2010   |   עודכן:  18/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא הנעל והפרקליט דירדרו את מעמד מערכת המשפט
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
מדינה יהודית דמוקרטית
גדעון אמיר  |  18/02/10 17:04
 
- חשיבותה של הבנת הנקרא
עידן סובול  |  19/02/10 12:27
2
ביהמ"ש העליון הפך לבית בושת
יעעיח  |  18/02/10 17:50
3
לצערי מערכת המשפט על הפנים
ירדנה  |  18/02/10 20:48
 
- בית המשפח!  ל"ת
יוסלביץ  |  18/02/10 21:34
4
כל מילה אמת , דייקת באבחנה ל"ת
מרק_טווין  |  18/02/10 23:07
5
זה לא בית משפט זה אספסוף
פרח  |  19/02/10 00:31
6
מבצר שממנו "יורים" על חלשים
לייבלה  |  19/02/10 04:37
7
הפגם העקרוני בכתבה
יוסי ברנע  |  19/02/10 18:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
הצעת החוק למניעת כפייה מינית שניסחה קמיר, ושאותה היא מקדמת ככל יכולתה, השוותה במפורש דינו של גבר לדינה של אישה בכל הנוגע לעבירות מין
דודו אלהרר
עבירת לשון הרע חמורה משפיכות דמים ומהווה מכה אנושית בלתי אנושית בעליל    באינטרנט ובתקשורת, האויב הגדול ביותר של האדם אינו אלא אותו חופש ביטוי שיצא מגבולות החופש אל מרחבי ההפקרות
יאיר דקל
מרצים יהודים המופרעים ע"י סטודנטים מוסלמים עומדים נבוכים מולם, זאת במקום שיצהירו בזמן אמת כי גורמים פלשתינים ואירניים עומדים מאחורי ההתפרעויות המאורגנות הללו
רפי מן
"הכתבים המוטמעים", שאוכלים עם החיילים במתקפה באפגניסטן מאותו מסטינג, מביאים לאמריקה ולבריטניה גרסה הירואית של המלחמה    אבל התמונה הזו כבר מתחילה להיסדק
הרב ישראל רוזן
לא כל הרבנים ניחנו ב'חוכמת לב' ובכישורי יעוץ-נפש    ואני פונה למחנכים ולהורים: הבו לבני הנוער יועצים פסיכולוגיים זמינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il