הרווח הנקי של רשת השיווק שופרסל צנח ברבעון הראשון של 2022 בשיעור חד של 76% ועמד על 27 מיליון שקלים בלבד. זאת, לעומת רווח נקי של 114 מיליון שקלים ברבעון הראשון של 2021.
הכנסות הרשת ירדו ברבעון הראשון ב-7% ועמדו על 3.49 מיליארד שקל, לעומת 3.76 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. גם הרווח הגולמי של שופרסל ירד, בשיעור של 9%, ועמד על 925 מיליון שקל, לעומת 1.01 מיליארד שקל אשתקד.
בשופרסל ציינו כי השנה חל ערב חג הפסח ביום 15 באפריל, לעומת שנת 2021 שבה חל ערב חג הפסח ביום 27 במרס. בשל העובדה שערב פסח נחשב לשיא במגזר רשתות השיווק, השפיע נתון זה על הפערים שבין הרבעון הראשון של 2021 לרבעון הראשון של 2022. מן החברה נמסר כי עיתוי חג הפסח בא לידי ביטוי בהשפעה, בין היתר, על יתרות מאזניות כגון לקוחות, מלאי, ספקים וכן על היקף המכירות ועוצמת המבצעים שחלו ברבעון הראשון של השנה לעומת רבעון מקביל שנה קודמת.
את הירידה במכירות מסבירים בשופרסל גם בהיחלשות השפעת מגפת הקורונה וכתוצאה של הסגר שהוטל בישראל ברבעון הראשון אשתקד, שהביא לעלייה ברכישת מוצרי מזון ברשתות השיווק. המכירות בסניפי שופרסל קטנו ב-9.7% והמכירות מחנויות זהות קטנו ב-10.1%, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
הכנסות מגזר הנדל"ן של שופרסל הסתכמו ברבעון הראשון ב-47 מיליון שקל, לעומת 46 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות מגזר Be זינקו ב-24.5% ועמדו על 269 מיליון שקל. זאת, בעיקר בעקבות פעילות בדיקות קורונה ופתיחת סניפים חדשים.
מדד המחירים לצרכן השפיע לרעה על יתרות האג"ח הצמודות של שופרסל ובשל כך הסתכמו הוצאות המימון של הרשת ב-55 מיליון שקל, לעומת 49 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה שעברה.