X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מי הסמיך את דיין וחבריה לטעון שאם הערעור יידחה - "תונחת מכה אנושה על העיתונות החושפת"? וגם: הפלוס מפרשת הרב מוטי אלון והמינוס מפרשת המשורר יצחק לאור
▪  ▪  ▪
אילנה דיין [צילום: פלאש 90]
הרב מוטי אלון [צילום: איציק וולף]

כתב הערעור שהגישו אילנה דיין, מערכת "עובדה" וחברת "טלעד" על הרשעתן בבית המשפט המחוזי, בתביעה שהוגשה נגדם בגין לשון הרע, לוקה בשחצנות, ביוהרה ובגבהות לב.
מבלי להיכנס לניתוח משפטי של הערעור ופסק הדין, ואין לי יומרה לעשות זאת מכיוון שאיני משפטן, הקביעה בפתיח מחייבת הנמקה במישור הציבורי. בחרתי להידרש לנושא כדוגמה וכמשל לתופעה שמאפייניה הם כמופיע בכותרת רשימה זו, וחווינו אותה גם בימים אלה.
יהיו שיחלקו על הנאמר, אבל בכל זאת ראו את המשותף בתגובות של "מקורבים" ואוהדים למיניהם לפרשת הרב מוטי אלון, המשורר ואיש ההגות יצחק לאור ופסק הדין המרשיע בהוצאת לשון הרע, את מערכת תוכנית התחקירים המוערכת "עובדה" ובראשה העיתונאית בעלת המוניטין אילנה דיין. (מתבקש להעיר כאן כי כמובן אין למתוח גזירה שווה בין מה שקרה באירועי פרשת פלוני, למה שנפסק בבית המשפט המחוזי נגד "עובדה" והעיתונאית אילנה דיין.)
בכל זאת - חסידי הרב מוטי אלון זועמים על פורום "תקנה" שפרסם מה שפרסם נגד רבם. מדברים על קרע, על קריסת ערכי הציונות הדתית המפוארת, ועל ההרס הצפוי למערכת הערכים הזו כתוצאה ממה שנאמר על הרב. הוא עצמו אינו דורש חקירה ובדיקה של התלונות, אלא מגיב בכך שלא יגיב עניינית לטענות, הוא אינו מכחיש אותן חד-משמעית, וקובע שבסופו של דבר, מתוך הקשיים - "נזדכך".
מקורבי-חסידי המשורר ואיש ההגות יצחק לאור, הגיבו במשיכת כתפיים, כך על-פי הדיווחים בתקשורת, על הטענות שהוא נוהג להטריד מינית ויותר מכך, נשים הכפופות למרותו או סטודנטיות המשתתפות בהרצאותיו האקדמיות.
אלה - בכירי המערכת בעיתונות ובאקדמיה המשיכו להידרש לדברי ההגות של איש הרוח הזה, לפרסמם, להעלותם על נס ולהתנאות בכך שהוא נמנה על הסגל שלהם. כאילו עובדה זו מוסיפה משקל סגולי מיוחד למעמדם וליוקרתם. בין החובה לנקוט צעדים ולמצות בירור ובדיקה, כולל באמצעות גורמי החוק והאכיפה, לבין המחשבה שטוב שימשיך כאיש סגל בכיר אצלם ובכך יוסיף מתוקף משקל מטען "דברי הגותו" ליוקרתם - גברה התפיסה האחרונה. כאילו יבוא "חורבנו של עולם" אם יחשפו את התלונות נגד האיש ויבקשו מגורמי מקצוע לבחון אותם.

"מכות אנושות"?!

האיום ב"מכה אנושה" שתונחת על העיתונות אם תוצאת הערעור לא תתאים לרצונן של מערכת "עובדה" ואילנה דיין, מתאים לאסונות ולקטסטרופות שמנחיתים עלינו גורמים מכובדים בכל פעם שמישהו תופס אותם בקלקלתם ופותח בבדיקה

בערעור שהגישה אילנה דיין על הרשעתה שלה ומערכת "עובדה" בהוצאת לשון הרע בכתבת תחקיר שערכו, נטען כי "אם יעמוד פסק הדין בתוקפו, תונחת מכה אנושה על העיתונות החושפת ותונחת מכה אנושה על העיתונות המעוררת פולמוס ושיח ציבורי, המעזה, והחושפת אל אור השמש סיפורים שראוי לספר".
הערעור עצמו ארוך ומפורט, ובית המשפט העליון אמור לפסוק לגביו. האם ישאיר על-כנו את פסק הדין המרשיע של השופט המחוזי, פסק דין ארוך מנומק ומפורט אף הוא, או יקבל את הערר.
השאלה שלפנינו היא אחרת. מי הסמיך את דיין וחבריה לטעון שאם הערעור לא יתקבל או אז "תונחת מכה אנושה על העיתונות החושפת ותונחת מכה אנושה על העיתונות המעוררת פולמוס ושיח ציבורי"? אולי דווקא ההפך הוא הנכון. אולי מכאן ואילך ייזהרו מערכות התחקירים בחומר שברשותן לפני שהן "מעגלות בו פינות" על-מנת שיתאים למסר שהן מבקשות להעביר?
האיום ב"מכה אנושה" שתונחת על העיתונות אם תוצאת הערעור לא תתאים לרצונן של מערכת "עובדה" ואילנה דיין, מתאים לאסונות ולקטסטרופות שמנחיתים עלינו גורמים מכובדים בכל פעם שמישהו תופס אותם בקלקלתם ופותח בבדיקה. זעקות השבר והאיומים ב"קטסטרופות" אם ימצו בדיקה וחקירה, הן לא יותר מאשר תגובות של שחצנות וגבהות לב. כיצד הם מעזים לחקור ולבדוק את התנהלותו של פלוני עתיר הזכויות? [מלא את החסר תחת המילה פלוני]

האמת לא כואבת

לא יקרה דבר לציונות הדתית אם התלונות נגד הרב מוטי אלון ייחקרו עד תום. ההפך הוא הנכון.
יוקרתם של המוסדות המכובדים שידעו, שתקו והמשיכו להעסיק את המשורר לאור, לא הייתה נפגעת אילו היו נוקטים בצעדים לבירור התלונות כמתחייב בחוק.
לעיתונות החוקרת לא יאונה כל רע אם ערעורה של דיין לא יתקבל, ובית המשפט העליון לא יתערב בפסק הדין של בעיית המשפט המחוזי.
אגב, אולי יש מי מהקוראים שזוכר את זעקות האימים של בכירי הבנקאים בישראל ערב "התפוצצות" משבר ויסות המניות הבנקאיות? "אסון יקרה למשק, בריחת הון במיליארדים, בכייה לדורות", זעקו.
נכון, הם הצליחו לדחות בכמה שבועות את חשיפת מעלליהם. אבל לא יכלו למנוע את גילוי האמת. בסוף הוקמה ועדת חקירה ממלכתית, הבנקאים דאז שולחו הביתה ומקבלי ההחלטות יצאו בשן ועין גם על כך שהקשיבו לדברי הרהב של הבנקאים. והמשק? לאחר תקופה לא קלה של הסתגלות - יצא מחוזק.

תאריך:  22/02/2010   |   עודכן:  22/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אילנה דיין  מרדכי אלון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אילנה דיין כמשל ליוהרה ולגבהות הלב
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
תחקיר תפור או עובדה ?
ישמעאל  |  22/02/10 10:10
2
אילנה דיין כמשל
אריסטו מקיוולי  |  22/02/10 11:48
 
- אתה עושה הנחה לאילנה דיין סתם ל"ת
אצלה זה שמאלנות!  |  22/02/10 13:30
3
אני פוחד שאילנה דיין תלכלך עתה ל"ת
על לוחמי המוסד.  |  22/02/10 13:24
4
יש דיין מושחת ויש  ל"ת
דיין מושחתת  |  22/02/10 15:59
5
האם היא גם לא שקרנית ומשמיצה ל"ת
סידרתית?  |  22/02/10 18:12
6
מתי נפסיק לקרוא על הצוציקית?
דיי, נמאס.  |  23/02/10 09:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל הרשקוביץ
אנשי ציבור ורבנים גם יחד, חייבים להגדיר כללי אתיקה בהירים שיחייבו כל בעל תפקיד חינוכי. מי שיפר אותם ידע שגם אם לא יעמוד לדין פלילי, הוא צפוי לעמוד לדין משמעתי של לשכת המחנכים
אורי אליצור
שבר גדול, ולא בטוח שלמבוגרים קל יותר להתמודד איתו. אולי להפך. פורום תקנה היה ראוי לכל שבח עד יום שני. אחר כך הוא נגרר למאבק יוקרה מיותר, ואולי צריך לחשוב מחדש על דמות הרב החדשה שצמחה פה לאחרונה
שלמה גזית
יש מי שמוכנים ורוצים בפתרון, ומוכנים לדבר ולהגיע להסדרים    חבל, החמצנו 42 שנים שבהן ניתן היה לחשוף עשרות אלפי אנשים משני הצדדים לחוויית המפגש המשותף
ד"ר רון בריימן
הממשלה עומדת לאשר את מיזם המסלול הלאומי    חשוב שלא תחזור השגיאה המכוונת שנעשתה בעת קביעת תוואי שביל ישראל
גדעון דוקוב
התלונות על אודות הרב מוטי אלון היו הפרשייה הראשונה איתה נאלץ 'פורום תקנה' להתמודד. אחרי שנים של שתיקה, השבוע הם הטילו את הפצצה על הציבור. למרות שמדובר בגוף המורכב באישים מכובדים, רבים מסרבים להאמין להם. אנשי הפורום מצידם בטוחים שהם מילאו את חובתם כלפי הציבור. ראיון עם יהודית שילת, מנהלת פורום תקנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il