X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
6 שעות + עמדו ישראלים רבים בפקק שלא נגמר בכביש מספר 2 ככה זה במדינת חלם - רק כבישים ואוטובוסים יובילו אנשים ליעדם. רכבות מתקדמות הן מחוץ ללקסיקון החלמאים...
▪  ▪  ▪
תאונה בעלות של 2 מיליון שקלים [צילום: פלאש 90]
הגורמים האמיתיים לפקק הענק בכביש החוף
ניר נאדר
שיטת השכר של נהגי המשאיות סגרה את המדינה * הנהג שנרדם משתכר שכר מינימום ועובד סביב השעון כדי לגמור את החודש
לרשימה המלאה

   שולמית קיסרי
רכבת ישראל - ההיית או חלמנו חלום?

ביום ראשון, ה-21.2.2010, אירעה תאונה בכביש מספר 2, כביש החוף בין תל אביב וחיפה. משאית התהפכה וסתמה את הכביש במסלול המוביל צפונה. חלם שותקה לחלוטין. מאות אלפי מכוניות שניסו להגיע למחוז חפצן, לאורך הנתיב, המתינו במשך לפחות שש שעות עד שפינו את המשאית שהתהפכה. אנשים ונשים בכל הגילאים ובעלי כל המקצועות, שיצאו בשש בבוקר או קצת מאוחר יותר, לשירות בצבא, למשרד, לחברה, לחנות, לבדיקות רפואיות, לבקר את הסבתא ומה לא... נתקעו במכונית או באוטובוס משך שש שעות או יותר.
חברות הסלולר עשו "מכה" כאשר מאות אלפי אנשים דיברו בסלולרי להודיע על ביטולים, אי-הגעה, וסתם לשוחח עם מי שהיה לו זמן להקשיב ולעזור ל"תקועים" להעביר את הזמן בפחות תסכול ובדידות. גם השיחות הטלפוניות לא חיפו על הבטלה.

2 מיליון שקל מחיר הפקק
פקק התנועה בכביש החוף [צילום: פלאש 90]

למחרת פורסמו "עלויות" הבטלה - 2 מיליון שקל. זה סכום טוב להטסת חברי הכנסת במחלקת ביזנס או לחילופין לרפד קצת את התקציב העלוב של משרד הרווחה. סכום הפקק הצטרף למחלקת הבזבוזים על כלום. מחלקה גדולה!
בפקק הענקי היו בני חלם מכל הסוגים. בעלי ג'יפים זוללי דלק מתוצרת האמר, שיצאו ממגדלים בתל אביב לנסיעת עבודה רגילה; בעלי ג'יפים זוללי דלק שלא מתוצרת האמר, הגרים בפרברים הצפוניים של תל אביב, בדירות ובבתי יוקרה מכל סוג; וגם בעלי מכוניות מאזדה משנת 2000, שסוחבים את הטרנטה שלהם ככל יכולתם. עם ישראל מורכב, כידוע, מלא-מעט בעלי הון ומהרבה-הרבה עניים. הפעם כולם היו שווים, ללא הבדל מרצדס חדש או סובארו ישנה.
ימים אחדים לפני התאונה ששיתקה את מדינת חלם, שוב התווכחו במשרד האוצר ובמשרד התחבורה, כמו שעושים כבר 62 שנה, ושוב החליטו שבניית מסילות ברזל לרשת רכבות ברמה אירופית משולבת במערכת הסעה המונית (רכבת תחתית וקלה) - 'לא מתאימה לישראל הקטנה'. ויכוח שנערך בחלם בין פקידים "שמרנים", לבין פקידים "נועזים" המגלים מדי פעם את התגלית הכי מיושנת: מערכות הרכבת הנהוגה בעולם מהמחצית הראשונה של המאה ה-19 ואת הרכבות התחתיות המתפקדות כבר משנת 1863 בלונדון, משנת 1900 בפריס, משנת 1904 בניו-יורק ומשנת 1987 בקהיר(!) ובעוד מאות ערים בעולם!
הפקידים השמרנים, החסכנים וחסרי החזון (חזון ישן, שום חידוש יוצא דופן, משהו נורמלי בכל העולם חוץ מאשר בחלם, גאוות היפנים והסינים, אמצעי פשוט לאיכות חיים בכל ארץ אירופית) מתחפרים בחלם מאחורי הדעה המוצקה, מגובה על-ידי פרופסורים ופקידי ממשלות חלם: "ארץ קטנה, לא כדאי, צריך להוסיף עוד כבישים ועוד אוטובוסים וכולי". מולם, ה"נועזים" שלא מחדשים דבר, אבל מנסים בקול ענות חלושה להעניק לתושבי חלם את המינימום בו זוכה כל אזרח במוסקבה, בבייג'ין, בליון, בפריס, בפראג ובעוד מאות ערים ברחבי הגלובוס. ה"נועזים" תמיד במיעוט. הוכחה? הרכבת התחתית/קלה של תל אביב שהתחילו לבנות אותה עשרות פעמים והפסיקו לבנות אותה עשרות פעמים. עכשיו, למשל, היא שוב בהפסקה!!! כמו גם רכבת ישראל (הרגילה, העלובה) שמדי פעם מעיזים להזכיר כי אפשר להרחיב את יעדיה לעוד כמה מקומות בנוסף לחיפה ונהריה - נעה, במקום שהיא נעה, באיטיות מיושנת עם קטרים מיושנים, תחנות עלובות, איחורים ללא הפסק - כראוי לתושבי חלם.

כבישים זה לא הכל

מול דחיית התוכניות להגדלת רשתות תחבורת הרכבות, הבנו, שוב, כי מדיניות חלם היא חוסר אלטרנטיבה תחבורתית בישראל. זאת אומרת, רק כבישים (לא מספקים) ורק תנועה ברכב פרטי (כל אחד לפי יכולתו), ורק אוטובוסים בסגנון העגלות של המשטר העותומני - יביאו את תושב חלם ליעדו וכי אין סיכוי לילדיי ולנכדיי לשפר את רמת התחבורה שלהם בדור הזה ובדורות הקרובים. אבל השבוע, הבנו כי כבישים זה לא הכל, זה בעצם שום דבר וגם ההאמר לא יביא אותי לשום מקום, אלא אם אהיה זאת שתרכוש (רק בעתיד) את הרכב עם הכנפיים.
בעלי הון ואנשי האוצר המתוחכמים ועצלי-המחשבה, היו תקועים באותו הפקק, יחד עם כל בני חלם. בין התקועים בפקק היו כאלה שדימו להם בשעות הבטלה מאונס, את ישראל "כמו בדובאי" עם מערכת מתוחכמת ונוחה של רכבות קלות. פינטזו על הרכבת הנעה במסלול של 30 ק"מ בלבד שנבנתה בין נמל התעופה בשנגחאי ועד מרכז העיר, המבוססת על מערכת הנעה מגנטית וטסה במהירות של 300 קמ"ש. זה רק צ'ופר ליד רשת הרכבות המסחררת שבנו הסינים לפני האולימפיאדה.
יושבי הפקק סתם נזכרו בנסיעה ברכבת בין פריס ובריסל, בין לונדון ופריס (עם מעבר מתחת לתעלת להמנש) - חידוש שכל העולם מורגל בו כאילו-כלום. את ה-TGV האירופי הנוסע במהירות מינימום של 300 קמ"ש ומאיץ במקומות מסוימים לקרוב ל-500 קמ"ש. היה נעים מאוד לחלום בפקק על ארצות, לא-לא חלילה חלם - ארצות אחרות בהן אזרחים זוכים לשירותי תחבורה יעילים, בטוחים, מדויקים, אסטתיים המביאים בני אדם ליעדם רגועים, נקיים ומוכנים למשימה הבאה.

מתי? בשם אלוהי חלם

כמה ממשלות עוד יתחלפו? כמה שרי תחבורה ששונאים את הג'וב שלהם ושואפים לתפקיד "רם" יותר, לפחות שר הביטחון או האוצר - יכהנו בתפקיד? ראו את השר ישראל כץ: כל מה שהספיק לעשות בשנת כהונתו הוא לדאוג להפרדה בין חרדים לחרדיות באוטובוסים מהדרין. כמה ראשי ערים בתל אביב יסיימו כהונות, עד שרכבת תחתית/קלה תצליח להביא את תושבי העיר מהרחוב הסמוך לביתם עד הרכבת הכללית שתסיע אותם במהירות ובדייקנות ליעד, למשל, כמו אילת, או אפילו רק לי-ר-ו-ש-ל-י-ם???!!!
מתי יחליטו בחלם כי רכבות ורכבות תחתיות הן חסכוניות? הם מחברות כלכלית את מרכז הארץ ואת הפריפריה; הן מורידות את מחירי המגרשים בתל אביב כי קל להגיע ממקום למקום; הן מקצרות את זמן ההגעה לעבודה; הן מונעות פקקים, כי רוב האנשים, כמו בכל העולם, ישתמשו ברכבת וברכבת תחתית, וישאירו את האוטו בבית, כי מה שטוב לכל העולם ממש טוב גם לנו, כי עכשיו אנו בתחתית סולם הנוחיות, החיסכון, החשיבה והתכנון לטווח ארוך, אנחנו פשוט חיים בחלם!

תאריך:  22/02/2010   |   עודכן:  22/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רכבת ישראל
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תאונת דרכים במדינת חלם
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בארצות הברית לא נסגרים כבישים?
די לטימטום !  |  22/02/10 22:47
 
- בארה" יש אלטרנטיבות ל"ת
עם ישראל  |  23/02/10 09:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
הצד החיובי בתופעת הטוקבקיסטים מטנפי-הרשת: הם הגיבו, מחו ולחצו - וזוכה "רוקדים עם כוכבים" מייקל לואיס שהשתמט - מתגייס
איתן קלינסקי
החברה מבטלת את החלטות ביהמ"ש וועדת העבודה בכנסת, ומתנהגת בבריונות ע"י שכירת בריונים שיכו את הפועלים המפגינים נגד ביטול זכויותיהם
הרב א. אבינר, הרב ז. קרוב, הרב י. וסרמן
כיצד, אם בכלל, יש לחגוג מסיבות פורים בישיבות תיכוניות ובאולפנות    האם מותר לחקות רבנים או לצחוק עליהם, ואם כן - באיזו מידה?
ד"ר אברהם בן-עזרא
האינטרפול חושף את שאיפותיו ברבים: הוא בעד קיומם ופעולותיהם של טרוריסטים, ונגד מחסליהם    זאת, במקום לצל"ש את ה-11
גד גזית
אם דבריך נועדו להעניק ממד אמיתי לניסיון המרי כביכול של עו"ד קורב - ספק אם תהיה בכך תועלת של ממש    תגובה למאמרו של עו"ד אביגדור פלדמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il