X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תלונות על טסטים ורשיונות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
משרד התחבורה זינק לצמרת התלונות ב-2021
דוח נציבות תלונות הציבור: מספר התלונות נגד המשרד עלה ב-80%, בעיקר בנושאי רישוי הדואר ממשיך להוביל בשיעור התלונות המוצדקות - 75% עלייה של 11% במספר התלונות שהוגשו אשתקד; 43% מהן היו מוצדקות
משרד התחבורה: הקורונה אשמה
גורמים במשרד התחבורה מוטרדים מהממצאים החמורים ותולים את התוצאות במשבר הקורונה, במבצע שומר החומות ובתקציב ההמשכי. לדבריהם, התקבלו אלפי פניות ביום במשרדי הרישוי שהביאו לירידה ברמת השירות, אך מנגד דיווחו על שיפור הממשקים ועל השקת כמאה שירותים מקוונים. עוד אמרו כי החברה המספקת שירותי מענה במיקור-חוץ תוחלף במכרז לאחר שלא נתנה את המענה הדרוש. במקומה יוקם מוקד אחוד לפניות הציבור של המשרד, וכבר כעת נערכו שינויים באיוש בעלי תפקידים שאת תוצאתם ניתן יהיה לראות בדוח לשנת 2022.

משרד התחבורה הוא הגוף עליו התקבלו התלונות הרבות ביותר אשתקד בנציבות תלונות הציבור הפועלת במספר מבקר המדינה, ואילו דואר ישראל מוביל במספר התלונות המוצדקות - מוסר המבקר, מתניהו אנגלמן, בדוח השנתי של הנציבות (21.6.22). מבין התלונות שבירורן הושלם, 34% היו מוצדקות; 9% נוספות נפתרו תוך כדי הבירור, כך שגם הן היו מוצדקות.
בשנה שעברה הוגשו לנציבות 18,700 תלונות - עלייה של 11% לעומת 2020 וזינוק של 38% לעומת 2019. נגד משרד התחבורה הוגשו 1,776 תלונות - זינוק של 80% לעומת השנה הקודמת. רוב התלונות נגעו לאגף הרישוי, ועסקו בין היתר בקושי לקבל תג חניה לנכה, בתקלות בטסטים מעשיים, באי קבלת רשיונות נהיגה בדואר ובאי מתן מענה לפניות מקוונות וטלפוניות. הביטוח הלאומי ירד למקום השני עם 1,503 תלונות; בשנת 2020 זינק מספרן לכ-3,300 בשל הקורונה, ושנת 2021 מסמנת חזרה לשגרה. במקומות הבאים במספר התלונות: הדואר (1,022, עלייה של 22%); משרד הבריאות (876, עלייה של 39%); המשטרה (758, עלייה של 13); רשות האוכלוסין וההגירה (709, עלייה של 14%); משרד החינוך (452, עלייה של 7%); משרד המשפטים (421, עלייה של 3%); ומשרד הבינוי והשיכון (416, עלייה של 6%).

נציב תלונות הציבור / דוח שנתי 48, שנת 2021
הדואר מוביל במוצדקות

כאמור, הדואר מוביל במספר התלונות המוצדקות, כפי שהיה בשנים הקודמות, ובפער גדול מן הגופים הבאים. אשתקד היו 75.4% מן התלונות נגדו מוצדקות (לעומת סביב 74% בשנתיים הקודמות). הבאים בתור בשיעור התלונות המוצדקות: משרד הביטחון (48.1%, עלייה של 13 נקודות בשנתיים), משרד הכלכלה (47.2%, בעיקר מאחר שקיבל את האגף למעונות יום), עיריית ירושלים (43.6%), עיריית בני ברק (43.3%), משרד הפנים (42.5%, ירידה של 22 נקודות מהשנה הקודמת), חברת החשמל (41.9%), עיריית חיפה (39.4%, כמעט פי שלושה מאשר בשנה הקודמת), רשות האוכלוסין (38.2%), משרד הבריאות (37.9%, ירידה של 20 נקודות מאז 2019), משרד החינוך (37.6%) ורשות מקרקעי ישראל (36%).
61% מן התלונות בנושאי צרכנות (בעיקר נגד הדואר וכן בענייני מים וחשמל) היו מוצדקות, כמו 42% מן התלונות בנושא השירות לציבור ו-46.7% מן התלונות בנושא רישוי (זינוק של כמעט 20 נקודות, בעיקר בגלל התלונות נגד משרד התחבורה). 36% מן התלונות עסקו בשירות לציבור, ובעיקר בעיכובים וליקויים בטיפול בפניות.
במספר התלונות לנפש בשלטון המקומי נרשמה עלייה בכל הרשויות נגדן הוגשו המספר הגדול ביותר של תלונות. המובילות במדד זה הן עיריית ערד (2.46 תלונות ל-1,000 תושבים), נתיבות (1.61), לוד (1.42), חיפה (0.85), בני ברק (0.75), בית שמש (0.67), באר שבע (0.65), תל אביב (0.60), חולון (0.42), פתח תקוה (0.41), רמת גן (0.41), ירושלים (0.38), נתניה (0.32) וראשון לציון (0.26). רוב התלונות נגד הרשויות המקומיות היו על השירות לציבור (27% מהתלונות, 47% היו מוצדקות) ועל תשלומים (19% מהתלונות, 52% היו מוצדקות).

תאריך:  21/06/2022   |   עודכן:  21/06/2022
+אזעקת אמת לגורמים האחראיים!
08:11 21/06/22  |  יהודה קונפורטס   |   לרשימה המלאה

הסירנות שהופעלו בתחילת השבוע בשתי ערים מרכזיות בישראל צריכות להעיר ובמהירות את הגורמים האחראיים  ▪  הפעם ההאקרים הפעילו אזעקות שווא, אבל אם מי שאמונים על כך לא יזדעקו, הנזק עלול להיות גדול בהרבה

[צילום: איתמר לוין]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד התחבורה זינק לצמרת התלונות ב-2021
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
יהודה קונפורטס
הסירנות שהופעלו בתחילת השבוע בשתי ערים מרכזיות בישראל צריכות להעיר ובמהירות את הגורמים האחראיים    הפעם ההאקרים הפעילו אזעקות שווא, אבל אם מי שאמונים על כך לא יזדעקו, הנזק עלול להיות גדול בהרבה
איתמר לוין
הממשלה הוחרגה ממשטר הלבנת הון וכך לא חלים עליה כללי הפיקוח והדיווח    אין אסדרה על הגמ"חים, מתווכי נדל"ן, סוחרים במתכות יקרות ואחרים - מה שעלול לאפשר ביצוע הלבנות באמצעותם
איציק וולף
מבקר המדינה מותח ביקורת חריפה על הממשלה וטוען כי למרות השקעה של 8 מיליארד שקל בגדר ההפרדה, ושל 140 מיליון שקל בשנה לתחזוקה השוטפת ולפעילות במרחב - מתעלמת הממשלה מפרצות ידועות שדרכן נכנסים שב"חים פלשתינים ללא מפריע    "לא יכול להיות שרק אחרי שלוש פעמים שמישהו נתפס מגישים נגדו כתב אישום"
אלון קוחלני
הגנה וסמכות מבקרי פנים - בשתי החלטות שיפוטיות שהתקבלו לאחרונה התקבלה הפרשנות המרחיבה ביחס לתוקף צו הגנה למבקרי פנים והיקף הביקורת על ועדים מקומיים
איתמר לוין
שתי הסיעות קיבלו הלוואות מהכנסת ה-22, אך לא התמודדו לכנסת ה-23    נתוני סוף 2020: הליכוד בגרעון של 69 מיליון שקל וחייב לכנסת 78 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il