X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הטעות העיקרית של ראש "המוסד" הייתה בכך שאינו נועץ בבכירי התקשורת הישראלית, לפני ביצוע כל פעולה חשאית
▪  ▪  ▪
אנשי המבצעים של ה"מוסד" עשו כל שגיאה אפשרית... כיצד התרשלו באופן מחפיר, ואיפשרו לפתולוגים לאבחן כי אל-מבחוח לא מת מדום-לב אלא מהרעלה בידיים ישראליות? מדוע השתמשו בדרכונים בריטיים, איריים, צרפתיים ועוד, של מדינות ידידותיות באירופה, ולא חשבו על הסיבוכים הדיפלומטיים עם מדינות אלו? ומדוע העזו להשתמש בשמותיהם האמיתיים של אזרחים ישראלים בדרכונים המזויפים?

ה-11 של המוסד
ד"ר אברהם בן-עזרא
האינטרפול חושף את שאיפותיו ברבים: הוא בעד קיומם ופעולותיהם של טרוריסטים, ונגד מחסליהם * זאת, במקום לצל"ש את ה-11
לרשימה המלאה

תחילה - גילוי נאות: לא ברור כי אלה מ"המוסד" הם טמבלים, אך ברור כי דווקא אני כזה. כאשר נודע כי אל-מבחוח חוסל בדובאי, שיערתי כמו כולם כי יד "המוסד" הייתה בדבר ובירכתי בלבי את אנשיו. בהיותי תמים, שוביניסט חסר תקנה, רדוד ושטוח-מחשבה, כמו יהודים לא-מעטים בארץ הזו, ראיתי את "המוסד" כנכס השייך גם לי, את אנשיו כאחיי וכבניי, את הצלחותיו כהצלחותיי ואת כשלונותיו כאסונות שקרו לי אישית, גם כאשר אינני יודע עליהם מאומה. מה לעשות, לא כולם חכמים, ולבטח לא אני.
כאשר נודע כי מפקד משטרת דובאי (ששמו, לא להאמין, הוא "אל-תמים"!) התגלה כבלש מבריק לא פחות משרלוק הולמס, בפתרו ובפצחו בעיה שאין קשה ממנה, בכך שגילה חיש-מהר את זהותם של אנשי חוליית "המוסד" ואת פרטי דרכוניהם - שוב התעורר בי הרגש הרדוד, השטוח והשוביניסטי ההוא, והשתתפתי בצערם של ראש "המוסד" ושל אנשיו: מה לעשות, מי שמבצע עשרות ואולי מאות פעולות מבצעיות חשאיות מדי שנה, תוך סיכון חייו ושהייה בתנאי מתח נפשי שרק מעטים מסוגלים לעמוד בהם, בארצות אויב שהנפילה בשבי בהן היא גורל איום ונורא - איש כזה בהכרח גם טועה ונכשל לפעמים.
וכאשר אותו אל-תמים הביע משאלה כי ראש "המוסד" ייעצר בצו האינטרפול, ואולי גם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו - שכחתי את העוינות השמאלנית הישנה (שממילא לא הייתה מעולם) נגד שניהם, מאז ימי מאיר דגן בראש סיירת "רימון" בעזה עד היבחרו של נתניהו לראשות הממשלה אחרי רצח רבין, זכרתי כי מדובר בראש הממשלה שלי ובראש "המוסד" שבו גם אני בעל-מניות, ומיד התחלתי לתכנן מעצר כל מנהיגי ערב יחד עם כל מנהיגי המערב. שיזיעו כולם יחדיו באותו תא-מעצר, וריח הזיעה לבדו יהרוג את מחציתם.
אט-אט, בשיחות עם מכרים וידידים, גיליתי להפתעתי כי אינני יחיד בתחושותיי אלו. אך במהרה הבנתי כי אני במיעוט קטן וטיפש, שהרי התקשורת בישראל משקפת את "דעת הציבור", ועל פיה ברור כי אנשים כמוני זקוקים לאשפוז פסיכיאטרי דחוף. למקרא הכתבות והמאמרים בתקשורת, הוברר לי כי "המוסד" מנוהל על-ידי תרח זקן שכבר אינו מבין דבר; כי אנשי המבצעים של ה"מוסד" עשו כל שגיאה אפשרית, שאפילו ילדיהם הקטנים של הכתבים היו מזהירים שלא לעשותן. איך לא חשבו על כך שדובאי מלאה במצלמות, ולכן לא נמנעו מביצוע כל פעולה בשטחה? כיצד לא הכינו שיטה בטוחה לנטרול כל אלפי המצלמות ששרלוק הולמס הערבי פיזר בתבונתו הרבה בכל חור קטן שם? כיצד התרשלו באופן מחפיר, ואיפשרו לפתולוגים לאבחן כי אל-מבחוח לא מת מדום-לב אלא מהרעלה בידיים ישראליות? מדוע השתמשו בדרכונים בריטיים, איריים, צרפתיים ועוד, של מדינות ידידותיות באירופה, ולא חשבו על הסיבוכים הדיפלומטיים עם מדינות אלו? ומדוע העזו להשתמש בשמותיהם האמיתיים של אזרחים ישראלים בדרכונים המזויפים?

בכירי התקשורת ל"מוסד"
"סוכן ריגול מנוסה". אמנון אברמוביץ'

הייתכן כי מאיר דגן העז לבצע פעולה נועזת במדינה ערבית, בלא שנועץ תחילה בסוכני ריגול ובאשפים מבצעיים מנוסים כמו בן כספית, אמנון אברמוביץ' או נחום ברנע?

האומנם אנשי "המוסד" הם כה טמבלים, כמו שיקירי התקשורת הישראלית הצליחו לשכנע אותנו, במה שנראה בעליל כשמחה לאידו של הארגון העוין הזה, "המוסד"? ניסיתי להשוות את המאמרים והכתבות בתקשורת הישראלית לאלה שבתקשורת הזרה - והנה, הכותבים הזרים לא עלו על עמיתיהם הישראלים, בכל הקשור לעוינות ולשמחה-לאיד, אף במיליגרם אחד.
זה זמן רב לא ראינו פרץ כה שופע של התנשאות על "המוסד" וראשיו. אילו היה לממשלת ישראל השכל הדרוש, הייתה מפטרת מיד את כל צמרת "המוסד" ושולחת את אנשיה לבתיהם, וממנה תחתם את בכירי התקשורת שלנו. איזה ידע בפעולות חבלה וחיסול! איזה תחכום בתכנון מבצעי חשאי! איזו רמה של הבנה באמצעים הטכניים שברשות ארגוני הביון הטובים! איזו הבנה ביכולת הערבית לפענח מיד וללא שיהוי כל פריט של מידע הקשור בפעולות ישראליות!
הייתכן כי מאיר דגן העז לבצע פעולה נועזת במדינה ערבית, בלא שנועץ תחילה בסוכני ריגול ובאשפים מבצעיים מנוסים כמו בן כספית, אמנון אברמוביץ' או נחום ברנע? הייתכן שנתניהו נתן לאנשי החוליה את ברכת הדרך, בלא שפרסם מראש מודעה על כך בעיתונו של ארנון (נוני) מוזס?
אנשים פשוטים וטמבלים כמוני הצטנפו להם בפינתם, בושים ונכלמים על שבחרו למחוא כפיים ולהביע אהדה, הערכה וחיבה גלויה לצד הלא-נכון ואפילו, שומו שמים, להשתתף בצערו של אותו צד משוער, שהרי עדיין לא הוברר סופית האם מחסליו של מבחוח לא באו מטעם ארגון שאינו "המוסד", או לכל הפחות לא רק מטעם "המוסד".

שיגרה ושיממון בבן כספית

ורק שאלה אחת נותרה במוחי ללא תשובה מספקת: בגיליון השבת האחרונה של מעריב כתב האורים-והתומים של העיתון, בן כספית - אדם שניסיונו המבצעי והמודיעיני העשיר והממושך מסתכם, על-פי הידוע לי, בתפקידו כאיש צוות-טנק בשירות החובה שלו, לפני 30 שנה - מאמר שבו, לאחר שהזכיר מעט מהישגיו של האלוף במילואים מאיר דגן, חרץ את דינו להדחתו מתפקידו ולסילוקו הביתה. לדעת כספית, דגן מכהן בתפקידו זה כשמונה שנים, וזהו פרק-זמן שבסיומו מגיע בעל התפקיד למיצוי יכולתו ואז הוא שוקע בשכרון הכוח, בשגרה ובשיממון (אין זה ציטוט מדויק, אך זו רוח הדברים של כספית). אומנם ידוע כי קודמו של דגן הודח בנסיבות של כישלון מהדהד, וזה שכיהן לפני הלה נודע כמשרה שגרה ושיממון כבר בשנתו הראשונה בכהונה, אך מי אנו שנלמד את כספית משהו באותו תחום. הגזמתם.
וזו השאלה המנקרת במוחי: מאחר שבן כספית משמש בתפקידו ככותב המאמרים הראשי של מעריב, על-פי הערכתי, תקופה דומה לתקופה שבה מכהן מאיר דגן כראש ה"מוסד", ואולי אף יותר מכך - האם לא הגיעה השעה להחיל על כספית אותו כלל עצמו שבו נקב, ולקבוע כי הגיע בהכרח לשגרה ולשיממון בתפקידו, כלומר להדיחו ולשלחו הביתה?

שרלוק הולמס, הדרכונים וה"עליהום"
תמונות 11 החשודים בחיסול אל-מבחוח [AP]

איש בממשלה הבריטית ובארגוני הביון שלה אינו נופל מכיסאו מרוב כעס ותדהמה. גם אנשיהם אינם בתולות חסודות, כשמדובר במבצעים חשאיים. אולי אינם משתמשים בדרכונים ישראלים, בשל תשומת הלב שאלה מעוררים בכל מקום בעולם, אך ארגוני הביון שלהם יודעים גם הם פרק בהלכות זיוף והתחזות

אך אט-אט חדרה גם למוחי הדל ההכרה, כי קרוב לוודאי יש מענה פשוט למרבית השאלות, שממילא לא נוכל להשיב על כולן בהיעדר ידיעה מספקת:
ראשית, שרלוק הולמס הערבי אינו מגיע עדיין לקרסולי הבלש האגדי ההוא. מאחר שהציף את כל דובאי במצלמות, לא היה קושי אמיתי - כאשר נודע מפי הפתולוג מה הייתה שעת המוות המשוערת - לאתר את כל תצלומי הווידאו והסטילס שנעשו בסביבות אותה שעה, בקומות המלון ובמקומות מפתח אחרים בדובאי הקטנה, ובתוך שעות ספורות להצליב את הדמויות שנראו בתצלומים השונים. אלמלא נעשה כן, היה אותו מפקד משטרה מוכתר ככישלון מהדהד. גם איתור שמותיהם של האנשים השונים - שבתחילה נמסר כי היו 11, וכעת טוען אל-תמים כי היו כ-18 - לא היווה בעיה קשה מדי, משום שפקידי הקבלה בבתי המלון ואנשי מפתח במקומות אחרים, כמו חברות להשכרת מכוניות, חנויות מזון ואחרים יכלו לזהות את הדמויות שבסרטי הצילום עם האנשים שפגשו אישית זמן קצר לפני-כן. בקיצור, אולי הוא קצין משטרה מקצועי ולא-רע, אך בהחלט לא שרלוק הולמס.
גם עניין הדרכונים נופח על-ידי התקשורת ללא כל הצדקה, בבולמוס של חיפוש רייטינג. הצביעות חוגגת, בין השאר מחוסר ברירה: ברור שבכניסה למדינה ערבית, אינך יכול למנוע חשדות ופקפוק אם תציג דרכון של מדינה עוינת כמו ישראל או נדירה כמו קוריאה הצפונית. ברור שהרוצה למשוך תשומת-לב מעטה ככל האפשר חייב להצטייד בדרכון נפוץ, של מדינה ידידותית למדינה המארחת, וברשימה כזו אין מנוס מדרכוני מדינות כמו בריטניה, אירלנד, צרפת, קנדה, איטליה, גרמניה, הולנד ומדינות סקנדינביה. כל ארגוני הביון בעולם משתמשים בדרכונים מזויפים. למען האמת, במקרים רבים הם מחליפים ביניהם מידע חשאי, ויודעים לא-מעט זה על זה. למדינה כמו בריטניה לא ממש איכפת ש"המוסד" הישראלי ישתמש בדרכונים בריטיים, מזויפים או אף אמיתיים, בכניסתם למדינות אחרות, שכן אנשי "המוסד" אינם מהווים איום ממשי על בריטניה, כי אינם פועלים נגדה. אם איש "המוסד" יתפס, ויתברר כי דרכונו מזויף - תהא זו הבעיה של ישראל ולבריטניה לא תיגרם כל אי-נעימות, ואם יתגלה שדרכונו אמיתי - צריך רק לשכנע את נציגי המדינה השובה כי בריטניה לא ידעה על הפעולה, שכן ההיגיון מחייב כי לא הייתה מרשה להשתמש בדרכון בריטי בפעולה כזו.
רק כאשר מגיעה השערוריה לידיעת הציבור, אין ברירה בידי ממשלת בריטניה והיא נאלצת לספק הסברים לאזרחיה התמהים - אך הכל הוא העמדת פנים ואיש בממשלה הבריטית ובארגוני הביון שלה אינו נופל מכיסאו מרוב כעס ותדהמה. גם אנשיהם אינם בתולות חסודות, כשמדובר במבצעים חשאיים. אולי אינם משתמשים בדרכונים ישראלים, בשל תשומת הלב שאלה מעוררים בכל מקום בעולם, אך ארגוני הביון שלהם יודעים גם הם פרק בהלכות זיוף והתחזות (ובמלחמות פוקלנד, עירק ואפגניסטן הוכח כי הם יודעים הרבה גם בתחום של הרג אזרחים). טמבל הוא כל הסבור אחרת. במפגשיהם עם אנשינו, מוחלפות בדיחות, שיחות ידידותיות בנושאי מבצעים או סתם דברי רכילות ונשים, ולא גערות ונזיפות על הפגיעה האיומה והנוראה באינטרסים הבריטיים, בחיסול איש כמו אל-מבחוח, שגם הבריטים מגדירים כנבל.
והשימוש בזהותם של אזרחים בריטיים אמיתיים היושבים בישראל - נו, באמת, אפשר להניח כי הדבר נועד לספק תשובה מרגיעה לחוקריו של הסוכן השבוי, כי אכן קיים במציאות אזרח בריטי כזה, לפחות בבדיקה ראשונית שאינה יסודית. בדרך זו, הדרכון נותר אמיתי ולא מזויף, למעט החלפת התצלום.
ונניח שכל הדברים הללו אינם נכונים, ואנשי ה"מוסד" באמת שגו והתרשלו לכל אורך הדרך - מובן מאליו שצריך לבדוק, לתקן, אולי אף לפטר איש זה או אחר, אך לא להתנפל ללא מעצורים, על מי שאינו יכול להגיב מאלף ואחד נימוקים, שהצורך בשמירה על הכחשה רשמית ועל עמימות אינו הקטן בהם - מה גם שאותו מישהו הוא בשר מבשרנו, המסכן את נפשו כל ימות השנה במבצעים עלומים בשירות מדינת ישראל ואינו יכול לנכס לעצמו בפומבי הצלחות, אלא רק כשלונות.

תאריך:  23/02/2010   |   עודכן:  23/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטמבלים ההם מן "המוסד" הישראלי
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
פשוט מעולה !!
מיכאל ב  |  23/02/10 10:03
2
תודה
יונה סוקולובסקי  |  23/02/10 11:27
3
שימוש בפרטי אזרחי ישראל- בעיה
C-cyclist  |  23/02/10 12:13
4
בראבו
יוא"ב  |  23/02/10 12:58
5
בן כספית!!!הבייתה!!! ל"ת
בני  |  23/02/10 13:13
6
להעמיד לדין את אברמוביץ על  ל"ת
סיוע לאויב  |  23/02/10 13:57
7
דברים כדורבנות
ירושלמי  |  23/02/10 13:57
8
אהבתי כל מלה ממילותיך
חוף הכרמל  |  23/02/10 14:02
9
פשוט מושלם ,,,המבצע והמאמר !!  ל"ת
Anonymous  |  23/02/10 14:26
10
המטרה הושגה לכוחותינו שלום
גדעון אמיר  |  23/02/10 14:26
11
בעיקר בן כספית אברמוביץ' וברנע
ישמעאל  |  23/02/10 14:36
12
מה רוצים מבן?סך הכל בדאי ונבל  ל"ת
dodel  |  23/02/10 15:16
13
התקשורת-הקומדיה הכי טובה בארץ
דני בז  |  23/02/10 16:07
14
מאה אחוז. אני אתך. ל"ת
יוסקע  |  24/02/10 00:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
התאונה המחרידה, שאירעה אתמול בכביש הערבה, מתווספת לשרשרת ארוכה של תאונות קטלניות. באחריות להן נושאים, לא פחות מן הנהג הפוגע, גם מע"צ ומשרד התחבורה
ברנאר קושנר, מיגל אנחל מורטינוס
על אירופה לתרום ליצירת אופק מדיני אמיתי    מאמר דעה משותף לשר לענייני חוץ ולעניינים אירופיים ולשר החוץ ושיתוף הפעולה של ספרד
שולמית קיסרי
6 שעות + עמדו ישראלים רבים בפקק שלא נגמר בכביש מספר 2    ככה זה במדינת חלם - רק כבישים ואוטובוסים יובילו אנשים ליעדם. רכבות מתקדמות הן מחוץ ללקסיקון החלמאים...
ניר נאדר
שיטת השכר של נהגי המשאיות סגרה את המדינה    הנהג שנרדם משתכר שכר מינימום ועובד סביב השעון כדי לגמור את החודש
נרי אבנרי
הצד החיובי בתופעת הטוקבקיסטים מטנפי-הרשת: הם הגיבו, מחו ולחצו - וזוכה "רוקדים עם כוכבים" מייקל לואיס שהשתמט - מתגייס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il