X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אנגלמן. "חיים בתוך תכנית עולמית של 'האח הגדול" [צילום: שבוע הסייבר אוניברסיטת תל אביב]
אנגלמן על מצב הסייבר בישראל: "אנחנו חשופים, נטולי הגנה"
הזהיר: "עלו ליקויים משמעותיים במוכנות ועדת הבחירות המרכזית לאיומי הסייבר" הוסיף: "מלחמת העולם השלישית תהיה מלחמת סייבר אך העולם לא ערוך אליה" "בדיקות חדירה שביצענו העלו ליקויים רבים"

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן השתתף (יום ד', 29.6.22) בכנס הסייבר השנתי של אוניברסיטת תל אביב ונתן סקירה מקיפה, לראשונה, על ביקורת הסייבר אותה הוא מבצע החל מכניסתו לתפקיד - אז הקים אגף סייבר מיוחד.
"הסייבר היום חשוב מתמיד", פתח אנגלמן. "במובן מסוים, כולנו חיים בתוך תוכנית 'האח הגדול' בינלאומית. כמבקר מדינת ישראל וסגן נשיא EUROSAI, אני חייב לחלוק איתכם אמירה פסימית: אנחנו חשופים. לאזרחי העולם אין הגנה. הנתונים שלנו גלויים ליותר מדי אנשים. הכסף שלנו חשוף, הילדים שלנו חשופים, הבריאות שלנו חשופה, הביטחון שלנו חשוף. מלחמת העולם השלישית תהיה מלחמת סייבר, אבל העולם לא מוכן אליה.
עם כניסתי לתפקיד הנוכחי של מבקר המדינה, ולנוכח איומי הסייבר ההולכים וגדלים איתם מתמודדת מדינת ישראל בשנים האחרונות, החלטתי להציב את תחום הסייבר כאחד מבעיות הליבה בהן תעסוק הביקורת. הוקמו חטיבת ביקורת סייבר וחטיבה ייעודית לביקורת מערכות מידע. בהתחלה היו כאלה ש'הרימו גבה'. היום אין מי שלא מבין את חשיבות הנושא. גם ארגון המבקרים הבינלאומי קבע כי הגנה כזו על מערכות מידע היא אחד הסיכונים הגדולים ביותר".
אנגלמן סיפר כי במסגרת ביקורות הסייבר הוא בודק את הגנת הפרטיות, מנגנוני בקרה והגנה של המערכות הממוחשבות; השקעה ב-IT, היערכות מוקדמת לאירועי סייבר והתאוששות מאסון, התקפות סייבר ופגיעה בתשתיות מדינה קריטיות. ועוד. כמו-כן, הוא הנחה לקיים מבחני חדירה על-ידי חברות האקרים מטעם משרד מבקר המדינה.
"דוח על מערכת המחשוב של ועדת הבחירות המרכזית בישראל מצא כי מערכת המחשוב המרכזית שלהם החלה לפעול בשנת 2008 והיא חגגה "בר מצווה" בשנה שעברה. ועדיין, ביקורות סייבר נערכו רק בתקופות בחירות, כך שלא ניתן היה לבצע בדיקות מקיפות ומורכבות שכללו את כל ההיבטים הנדרשים להגנת הסייבר.
בשנה האחרונה ביצענו בדיקות חדירה במרכז ניהול התנועה בירושלים, בבתי חולים ובמערכות רשות המיסים. בביקורות מצאנו ליקויים משמעותיים, לרבות העובדה שמעט מאוד בדיקות חדירה בוצעו על-ידי גופים ציבוריים וחלקם ערכו בדיקות חדירה רק במהלך הביקורת; אנו במשרד מבקר המדינה מתחייבים להמשיך ולהתייחס לנושא משמעותי זה ביתר שאת, לטובת אזרחי ישראל והעולם כולו".

תאריך:  29/06/2022   |   עודכן:  29/06/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אנגלמן על מצב הסייבר בישראל: "אנחנו חשופים, נטולי הגנה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
איתמר לוין
דוח נציבות תלונות הציבור: מספר התלונות נגד המשרד עלה ב-80%, בעיקר בנושאי רישוי    הדואר ממשיך להוביל בשיעור התלונות המוצדקות - 75%    עלייה של 11% במספר התלונות שהוגשו אשתקד; 43% מהן היו מוצדקות
יהודה קונפורטס
הסירנות שהופעלו בתחילת השבוע בשתי ערים מרכזיות בישראל צריכות להעיר ובמהירות את הגורמים האחראיים    הפעם ההאקרים הפעילו אזעקות שווא, אבל אם מי שאמונים על כך לא יזדעקו, הנזק עלול להיות גדול בהרבה
איתמר לוין
הממשלה הוחרגה ממשטר הלבנת הון וכך לא חלים עליה כללי הפיקוח והדיווח    אין אסדרה על הגמ"חים, מתווכי נדל"ן, סוחרים במתכות יקרות ואחרים - מה שעלול לאפשר ביצוע הלבנות באמצעותם
איציק וולף
מבקר המדינה מותח ביקורת חריפה על הממשלה וטוען כי למרות השקעה של 8 מיליארד שקל בגדר ההפרדה, ושל 140 מיליון שקל בשנה לתחזוקה השוטפת ולפעילות במרחב - מתעלמת הממשלה מפרצות ידועות שדרכן נכנסים שב"חים פלשתינים ללא מפריע    "לא יכול להיות שרק אחרי שלוש פעמים שמישהו נתפס מגישים נגדו כתב אישום"
אלון קוחלני
הגנה וסמכות מבקרי פנים - בשתי החלטות שיפוטיות שהתקבלו לאחרונה התקבלה הפרשנות המרחיבה ביחס לתוקף צו הגנה למבקרי פנים והיקף הביקורת על ועדים מקומיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il