X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איכותם של רכיבים ומוצרים שונים המיוצרים שם והמגיעים, בין היתר, גם לארץ, ידועה כפגומה והשימוש בהם עלול להיות מסוכן
▪  ▪  ▪
made in china [צילום: פלאש 90]

עידן הגלובליזציה, כוח העבודה הזול והתפתחות התעשיה בסין הביאו להגברת הייבוא מאזור זה של העולם גם לישראל: החל בצעצועים וכלה ברכיבי מכוניות מאיכות ירודה, שאת רובם מאפיינת לא פחות מסכנה בטיחותית.
השוק הישראלי, כמו השוק העולמי כולו, מוצף באחרונה ביותר ויותר מוצרים ורכיבים כאלה, שאמינותם מוטלת בספק גדול: הם אינם עומדים בדרישות התקן ובטיחותם שואפת, לרוב, לקו האפס.
הבשורות האחרונות על ליקויי רכיבים בתעשיית הרכב, היו מן הסתם רק הקש ששבר את גב הגמל. מכוניות, שנודעו בעבר באמינותן המלאה, התגלו פתאום כבלתי-אמינות, רק משום שאחדים מרכיביהן הבטיחותיים יוצרו בסין.
קודם לכן הוזהר הציבור מרכישת מוצרים סיניים שימושיים לבית, כמו מיקרוגל, שעוצמת הקרינה שלהם היא הרבה מעל המותר. חדשות לבקרים מתגלים גם צעצועים רעילים, עשויים מעופרת. וכך, יותר ממיליון צעצועים כאלה, של חברת "פישר פרייס", בעלת המוניטין, הורדו אחר לא-כבוד מן המדפים. מוצצים, עם ידיות מפלסטיק; חרוזים לקישוט, תליונים, בובות-פרווה וקישוטים לנרות התגלו כמכילי-עופרת, אף שצוין עליהם כי אינם מכילים אותה.

בשבע עיניים

לפי רישומים של מינהל המזון והתרופות האמריקני, מציפה סין את השוק במוצרי מזון בלתי-ראויים למאכל אדם. גם כשהמשלוחים הפגומים מוחזרים לשולחיהם, הם נשלחים, בדרך-כלל, בשנית, כדי לנסות שוב את מזלם. בין המוצרים שהוחזרו ושהתגלו כמזוהמים ניתן למצוא פירות יבשים, פטריות מיובשות, זיתים, סרדינים, תערובות של פירות-ים וג'ינסנג.
באבקת-חלב, תוצרת 22 חברות סיניות שונות, נמצא חומר רעיל מסוג מלמין, ותינוקות שניזונו ממנה סבלו מפגיעות קשות במערכת הכליות והשתן. כופתאות סיניות מפוקפקות גרמו להרעלתם של יותר מאלף איש ביפן; משחת-שיניים סינית רעילה נמצאה בקנדה, אוסטרליה, פנמה והאיטי; מוצרי קוסמטיקה רעילים מסין נמצאו בפיליפינים ובאינדונזיה, ואפילו גלולות מזויפות למניעת הריון ותרופה מזויפת למניעת איידס, על טהרת הייצור הסיני, התגלו ברחבי מדינות שונות.
סוד גלוי הוא שסין מוצפת במוצרים וברכיבים מזויפים ורעילים. כמו בכל שנה, שוב הסתננו לארץ, ערב חג הפורים, לא מעט צעצועי-ילדים האסורים לשימוש, בהם כלי-נשק וחומרי-נפץ, שגרמו בשנים קודמות ללא מעט אסונות. מאלה יש, כמובן, להיזהר בשבע עיניים.

תאריך:  26/02/2010   |   עודכן:  26/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם סבור שממשלת חמאס יכולה לחקור עצמה על חשדות לפשעי מלחמה בעופרת יצוקה; ואילו מישראל תובע הארגון להקים גוף חקירה עצמאי, לשלב בו מומחה בינלאומי ולחקור גם את הדרג המדיני    מה המניע הנסתר של בצלם?
יעקב בר-און
לאחר כמעט 50 שנה ליד המיקרופון ומול המצלמה, ללא בדל של שערורייה לרפואה, הועזב דניאל פאר מרשות השידור. כעת הוא מוכן לספר על העזובה השולטת במסדרונות רשות השידור, על הדחות תמוהות מתפקידים, ועל רעיונות שלו שנגזלו בידי קולגות. אבל הוא לא מאשים איש. אולי את עצמו, על שלא ידע להידחף
ציפי לידר
בשולי הכותרות: מכנסת מעופפת ועד אלון בחדשות    וגם: כמה שווים חייה של עדי ביטון?    מקדושת החיים לקברי צדיקים - מציאות מול מיתוס
אברהם פכטר
החיסול בדובאי הופך ע"י ההסברים והגילויים של מפקד משטרת דובאי לקרקס    חכמי התקשורת שלנו והפרשנים הבכירים מצאו את כל הכשלים במבצע - והם היו כמובן, מבצעים זאת טוב יותר    החיסול היה מוצדק, מבוצע מקצועית עם מספר תופעות לוואי מיותרות    הסיכול הממוקד - באור המשפט הבינלאומי - הוא נגזרת של הגנה עצמית, ולכן מוצדק
מני ישי
הכוהנים המשרתים בקודש, לובשים מדים, מדים מיוחדים, שנתפרו במיוחד עבורם, מה חשיבותם ומה מסמלים בגדי הכהן?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il