X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לכבוד פורים עוטה לרגע יוסי ריבלין על עצמו תחפושת יועץ התדמית של מבחוח, של "המוסד", של דאחי חלפן ושל נסיכות דובאי ובודק מי ניצח ומי הפסיד - תדמיתית
▪  ▪  ▪
מחמוד אל-מבחוח [צילום: פלאש 90]

דאחי חלפן: ס-ק-ס-י...

אם למשל הייתי יועץ התקשורת האישי של מפכ"ל משטרת דובאי, דאחי חלפן, גם הייתי מבסוט חאלס. יחסי הציבור של הלה מצויים בימים אלו בשמים: הוא מתראיין רבות, מסיבות העיתונאים שלו הן המוצר הכי סקסי בשוק התקשורת העולמית. הוא נתפס כשרלוק הולמס הערבי, או לפחות כעוזרו, ד"ר ווטסון. כל הסוסים ברחו אומנם מהאורווה עד האחרון שבהם, אבל הוא פענח יפה את אופן הבריחה וכשלי סוגר האורווה. הוא בהחלט בעמדה טובה להפוך בתוך זמן קצר לפוליטיקאי מקומי בדובאי.

יוסי ריבלין מייקר את דובאי

אבל מה היה חלקי ומצבי אילו למשל הייתי יושב במשרד מפואר בבורג' דובאי, אותו מגדל שתחילתו באדמה וסופו בשחקים ובנייתו עלתה כמעט כמו תקציב של מדינה, ועל דלת משרדי היה כתוב: יועץ תדמית נסיכות דובאי. בכזה מקרה סביר להניח שהייתי מסתובב במשרדי מתוסכל מאוד. לנגד עיניי הייתי רואה את תדמית נסיכותי קורסת סופית, בעזרת העדשה וזחיחות המפכ"ל. עד לפני כמה חודשים הייתה תדמיתה של דובאי בשמים, תרתי משמע. היא נתפסה כמדינה מערבית מאוד, מצליחה ביותר, יפה ומודרנית. אמירות מושכת השקעות, בעלת אזור סחר חופשי נטול מיסים ומרובה פוטנציאל כלכלי, ובעיקר מגנט תיירותי. פניה היו לכיוון אחד בלבד לשלום עולמי ונהנתנות. נתפסה כמנותקת כליל מצחצוח החרבות המזרחי המוקרן מהסביבה הקרובה והרחוקה, ותצלומיה הנחשקים הועברו ללא הרף ממייל למייל. מה שהכי חשוב שהיה נדמה לי כ"יועץ התקשורת של דובאי", שאוטוטו אני מגשים את המשימה שאליה נשכרתי - להפוך את תדמית לקוחתי כגן עדן לתיירים ולאנשי עסקים עשירים מכל העולם. אמיתיים, לא מפוברקים, שמגיעים אליה בדרכונים אמיתיים ולא מזויפים, ומשקיעים בה את כספם בכרטיסי אשראי תקפים.
מכה תדמיתית אנושה חטפה המדינה כשנחשף בתחילת השנה שמדובר במדינה שלא כילכלה את מעשיה בחוכמה והיא עומדת לקרוס כלכלית. הוסף לכך שבעצם ימים אלו היא מתקבעת כמדינה "בעייתית" מאוד, בלשון המעטה, המחוררת מכל הכיוונים. עסקות הסחר העיקריות שבה הן עסקות נשק מפוקפקות. במקום תיירים - מחבלים ולהבדיל אלף אלפי הבדלות, סוכנים מיומנים שבאים לחסלם. העובדה שדובאי היא נסיכות כל-כך מרושתת מצלמות חודרניות אולי משרתת לעת זו את "חלפן-הולמס", המפכ"ל החרוץ, אבל לא הופכת אותה יותר מדי סקסית לתיירים ולאנשי העסקים הלגיטימיים שאמורים היו להגיע אליה בהמוניהם.
ייקח זמן רב עד שהנזק התדמיתי הקשה שנגרם לנסיכות דובאי בידי כלכלניה, קלקלניה וגם בידי מפכ"לה החרוץ - יתוקן. בתור התחלה, טוב יעשה מפכ"ל משטרת דובאי אם ינמיך קצת את הפרופיל התקשורתי שלו ויעבור לעבודה שקטה וחכמה יותר.
"גילוי נאות": הכותב הינו יועץ תקשורת (לא של המוסד ולא של נסיכות דובאי).

סוכנים לא יוצאים לנשף פורים

באשר לסוכנים עצמם: יכול להיות שהם הפסידו משהו. אולי חופשת סקי מפנקת על-חשבון מקום העבודה היכנשהו. מן הסתם, קיבלו הוראה מהממונה עליהם, שבזמן הקרוב הם לא עוזבים את ביתם אפילו לא למסיבת פורים - בין אם הם יהודים ובין אם הם פרסים - שמא תהיה זו דווקא תחפושת הפורים שתחשוף אותם. אבל אני לא סבור שנגרם כאן איזה נזק תדמיתי לגוף שדאג לפגישה של אל-מבחוח עם בוראו. איך בוחנים תדמית? במקרה זה, בין השאר על-ידי הבעות הפנים של המקורבים שבסוד העניינים, בבקשות העבודה שמופנות לארגון בעקבות הפרסומים, בתקציבים החדשים שמאושרים, בטלפונים המחמיאים מהקולגות, בטפיחות על השכם מצד אלו עם הקומנסנס הבריא. אילו אני הייתי איש יחסי-הציבור למשל של הגוף שאחראי על הפעולה בדובאי, הייתי די מרוצה היום מתדמיתו של הלקוח, לטווח הארוך. פרשת דובאי היא אחלה גימיק של יחסי-הציבור, לא?

פגישה אישית עם אללה

קודם כל, בל נשכח שיש מפסיד ראשי בפרשת דובאי וזה ה-"מבחוח" בעצמו. אמנם, העונש על מעשיו של המנוול הזה לא אמור לבוא מצד סוכני חרש, יהיו אלו אשר שיהיו, אלא אך ורק מצד ריבון העולמים, ואולם הסוכנים החרוצים מילאו את תפקידם על הצד הטוב ביותר ובסך-הכל סידרו לשניים פגישה אישית. אילו הייתי למשל יועץ התקשורת של המנוח, הייתי מבואס מאוד בימים אלו ולו רק בשל העובדה שמת לי הלקוח. (חוץ מזה, בואו נודה שהפרשה חשפה שאל-מבחוח יצא די מבוחח, סליחה מגוחך.)

תאריך:  26/02/2010   |   עודכן:  26/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המפסידים הגדולים של פרשת דובאי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרצל חקק
ליד העמוד שם, תהיה אחי מוכן, שם הסחתֵין נגמר, שם זה העץ של המן    סיפור לכבוד חג פורים בלשון שושן
איתמר לוין
מה המשותף לחיסול אל מבחוח ולהחלטת הממשלה על שימור אתרי המורשת    על השר כחלון ועל חשיבה לא שגרתית של ח"כ גילאון
נפתלי גוטמן
טכנאי רשות השידור פתחו בעיצומים עקב ביטול השעות הנוספות שלהם    בין צעדיהם: מניעת ראיונות טלפוניים והשבתת שידורי הערוצים 1 ו-33 בשעה 23:00    זהו רק סימפטום נוסף של מצבה הבכי רע של רשות השידור    כבר שנים מדברים על רפורמה ברשות השידור אבל דבר לא מתרחש
אבנר יופי
ייתכן כי אירן תבצע בקרוב ניסוי גרעיני באתר שבנתה וחוששת מתגובות חריפות מצד ישראל וארה"ב    הסברים אפשריים נוספים
מיכאל זץ
שיתבייש לו העולם על תגובותיו לחיסול אל-מבחוח    על בג"צ לקבוע מראש מה הם התחומים בהם לא יתערב    וגם: שאפו לדיסקונט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il