X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנסור עבאס ואיילת שקד [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מנגנון הפיקוח שיזמה שקד לא הוקם, והכסף עלול להגיע לארגוני פשע
בוטלה התוכנית להקמת רשות פיקוח על מכרזי הרשויות הערביות שקד: מנגנונים על-רשותיים יוודאו הכסף לא יעבור לארגוני פשיעה. מעולם לא קידמתי רשות ייעודית לבקרה, פשוט כי אין צורך

משרד הפנים, בראשות השרה איילת שקד, ביטל באופן סופי את התוכנית להקמת רשות שתנהל את מכרזי התשתית של תוכנית החומש לחברה הערבית - כך מדווח (יום ב', 1.8.22) עיתון גלובס. מטרת המשרד הייתה כי הגוף הזה יפקח על תקציבי הפיתוח לרשויות הייעודית למיזמים של תשתית, חברה וספורט, שהיקפם השנה עומד על 670 מיליון שקלים.
ניסיון להקים את הרשות כבר השנה נכשל בגלל התנגדות הרשויות הערביות והמשרד לשוויון חברתי, וכן משום שלא נמצא לכך תקציב. לאחר מכן, משרד הפנים ניסה להכליל את הקמת הרשות בתקציב השנה הבאה, אבל המאבק של המתנגדים הוביל לביטול. בגלובס דווח כי ראשי הרשויות איימו בעתירה לבג"ץ בטענה כי לא בכל הרשויות נמצאן שחיתויות המצדיקות גוף כזה, ושהתוכנית נוגדת את מדיניות העברת הסמכויות בהמדינה לרשויות.
המטרה בהפעלת מנגנוני הפיקוח היא פיקוח הדוק יותר על הוצאת הכספים המסיבית ברשויות הערביות, בשל חשש מזליגתם לארגוני הפשע. לפי הערכות משרד הפנים, מאות מיליוני שקלים מתוכנית החומש הקודמת הגיעו לארגוני פשיעה שהשתלטו על מכרזים ברשויות מקומיות ערביות רבות באמצעות חברות קש או חברות שמשלמות להם דמי חסות.
בתגובה לפרסום, תקף יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' את שקד: "בכל פעם בשנה האחרונה כשחשפתי את האמת על-כניעתה של שקד לתומכי הטרור בתנועה האיסלאמית והתרעתי מפני הסכנות הכרוכות בכך היא שיקרה ואז טענה שאני משקר. מה שהיא לא לקחה בחשבון זה שסוף האמת להתגלות. שקד העבירה מאות מיליונים לרשויות הערביות ללא פיקוח שבחלקם יזלגו לטרור ולפשיעה. עובדה".
עוד אמר סמוטריץ' כי כאשר התריע ששקד מעבירה 200 מיליון ש"ח לרשויות הערביות ללא פיקוח ושהכספים הללו יזלגו לטרור ולפשיעה, שקד טענה שהוא משקר. "היום מנכ"ל המשרד שלה מודה שכרגיל היא שיקרה ואני אמרתי את האמת. הכספים הללו הועברו ללא פיקוח וללא בקרה ככניעה לאולטימטום הפוליטי של עבאס. הציבור ישפוט".
שרת הפנים שקד תוקפת את הפרסום בגלובס, ואומרת כי מדובר ב"פרסומים שגויים שנועדו להרפות את ידינו, אבל אנחנו לא נירתע ונמשיך בתפקידנו לשמור על כספי המדינה ולדאוג שהתקציבים יעברו והפרויקטים יבוצעו בפועל".
היא תקפה את יריבה הפוליטי וכתבה: "שוב בצלאל משקר. בזמן שאנחנו עובדים בפועל, יש מי שעובד עליכם. נתחיל מהסוף. הבקרה על כספי החומש של משרד הפנים מתבצעת במלואה. משרד הפנים בראשותי ומשרדי ממשלה נוספים אימצו את המלצות דוח צוות המכרזים שהוביל מנכ"ל משרד הפנים, יאיר הירש, שעשה עבודה מצויינת ביצירת כלים לפיקוח על כספי הממשלה המוקצים לחברה הערבית, ויצר לראשונה מנגנונים אפקטיביים להקצאת הכספים, תוך פיקוח ובקרה הדוקים.
"3.1 מיליארד ש"ח מתקציבי החומש יעברו דרך מנגנונים על-רשותיים ובכך הכספים של כולנו יישמרו טוב יותר ולא יגיעו לגורמי פשיעה. בנוסף לכך ומעבר להמלצות הדוח, הכניס משרד הפנים גם בקרה על תקציבי השוטף באופן שלא היה כמותו.
"מעולם לא קידמתי רשות ייעודית לבקרה, פשוט כי אין צורך. אני לא תומכת ולא אקדם הקמה של גופים ביורוקרטיים רק כדי להוסיף תקנים או נפח מיותר. בדיוק מהסיבה הזו הלכנו על מנגנונים אפקטיבים וישימים.
"נמשיך לשמור על כספי המדינה ולנהוג באחריות עבורכם, ושאחרים ימשיכו לצייץ מהיציע...", תגובת שקד.
בגלובס אומרים כי לוויתור של משרד הפנים יש היבט פוליטי. במסגרת המאבק הפוליטי מול הרשימה המשותפת, יו"ד רע"ם מנסור עבאס נדדש להראות את הישגו העיקרי - השגת תקציבי פיתוח ייחודיים לרשויות הערבית. בהיעדר תוצאות מיידיות בשטח, ומתוך הבנה שהישגים "על הנייר" לא יביאו לרע"ם קולות רבים בקלפי, עבאס תולה את תקוותו ב־670 מיליון שקלים שהעברתם לפיתוח יישובי החברה הערבית כבר אושרה. חלק מהם יועבר ישירות לרשויות, בהתאם לתוכניות עבודה שיציגו ופרויקטים שיאושרו, וחלקים אחרים יגיעו דרך החברה למשק וכלכלה של המרכז לשלטון מקומי, ומנגנונים אחרים של חברות ממשלתיות.

תאריך:  01/08/2022   |   עודכן:  01/08/2022
+איחוד מסתמן בין סמוטריץ' לבן-גביר
00:12 02/08/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

המחלוקת האחרונה שנותרה בין יו"ר הציונות הדתית ויו"ר עוצמה יהודית נוגעת לשאלת איוש המקום השביעי ברשימה  ▪  משמעות ההסכם - מפלגת נעם בחוץ

סמוטריץ' ובן גביר. משא ומתן אינטנסיבי
+ארבע רגליים רעועות
14:41 01/08/22  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה

וזה הדבר שאנו עדים לו באלה הימים: מצד אחד, התחזקות הימין בכללותו, שאילו היה פועל כמחנה מלוכד, היה בשלטון הנשען על 75-70 מנדטים  ▪  מצד שני, שמאל שהצטמצם לכדי שתי מפלגות זעירות, העבודה ומרצ, הנאחזות בציפורניהן ברף החסימה

מיכאלי. בירא עמיקתא [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
+בכירים ביש עתיד: ליברמן ייאלץ לשבת עם החרדים
10:07 01/08/22  |  עידן יוסף

‏בכירים ביש עתיד: ליברמן ייאלץ להתפשר בעניין ישיבה עם המפלגות החרדיות אם הוא מעוניין למנוע מנתניהו לחזור להיות רה"מ. בכירים בישראל ביתנו הגיבו: "יש עתיד מכינה את הקרקע לברית אחים חדשה עם גפני ודרעי. לנו יש עמדה ברורה שאנחנו לא מתכוונים לשנות" (כאן חדשות).

+‏אלי אבידר צפוי להודיע בשבוע הקרוב על עתידו הפוליטי
10:04 01/08/22  |  עידן יוסף

אלי אבידר צפוי להודיע בשבוע הקרוב על עתידו הפוליטי. סקר שהוזמן ממכון "מאגר מוחות" נותן לו שני מושבים לפני שהשיק את המפלגה והקמפיין (גלי צה"ל).

+ניצחון חלקי למיכאלי: המזכ"ל יישאר, אך השריון עבורו יבוטל
08:25 01/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ערן חרמוני יוכל להתמודד ברשימת העבוודה  ▪  התקנון שאושר כולל שני שריונים של יו"ר המפלגה בכל עשירייה, שריון למגזר הערבי והדרוזי, מושבים וקיבוצים במקומות 11-14 וכן הבטחת רשימה בעלת שוויון מגדרי

מיכאלי. התקנון אושר וירטואלית [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנגנון הפיקוח שיזמה שקד לא הוקם, והכסף עלול להגיע לארגוני פשע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2022
עידן יוסף
ערן חרמוני יוכל להתמודד ברשימת העבוודה    התקנון שאושר כולל שני שריונים של יו"ר המפלגה בכל עשירייה, שריון למגזר הערבי והדרוזי, מושבים וקיבוצים במקומות 11-14 וכן הבטחת רשימה בעלת שוויון מגדרי
עידן יוסף
עריקתה משרתת את יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שמעוניין לנגוס בכוחה של מפלגת כחול לבן, ולהוריד מן הפרק כל סיכוי שבני גנץ יהיה ראש הממשלה הבא    היום הופצו אמירות בהן התבטאה שיר נגד לפיד
מירב ארד
ח"כ שיר מסרה: "אני מצטרפת למפלגת יש עתיד שהיא הכוח הפוליטי המרכזי אשר עומד כחומה בצורה מול מי שמנסה לפרק אותנו מבפנים"
ערן גרף
יוסף אליעז
על הציונות הדתית או הבית היהודי ועל ימינה    בנט שהיה ראש ממשלה מוצלח למדי ושקד שהייתה שרת משפטים ושרת פנים טובה, תקנו עוותים רבים מהעבר אך לא התפנו להקים מפלגה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il