X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מודעה להדרת נשים [צילום: איתמר לוין]
ח"כ בזק לשרה מיכאלי: את אחראית להדרת נשים באוטובוסים
ענבר בזק פנתה לשרת התחבורה בעקבות שני מקרים של הדרת נשים באוטובוס בידי חרדיים הגורם העיקרי להדרה - מסלולים לאוכלוסייה הומוגנית

לפני כשבוע עלתה א"כ לאוטובוס של חברת אלקטרה אפיקים הנוסע מירושלים לרמת גן. היא התישבה במקום פנוי בקדמת האוטובוס. לאחר כעשר דקות נסיעה פנו אליה נוסעים חרדיים וביקשו שתעבור לחלקו האחורי של האוטובוס, לדבריהם "המקום המיועד לנשים". משסירבה לבקשה, הותקפה מילולית ובהמשך גם הותקפה פיזית על-ידי נוסע, לטענתה ללא כל התערבות או עזרה מצד הנהג.
במועד אחר עלתה א', בת שירות לאומי מהישוב אלעד, שביקשה לחזור לביתה מירושלים מהמשרד הממשלתי בו היא משרתת, לאוטובוס בקו 577 של חברת קווים, והתישבה במקום פנוי בקדמת האוטובוס. גם היא חוותה הטרדות מילוליות שהתפתחו להטרדות פיזיות, שכללו משיכה בשיער והטחת גרב משומשת בפנים, לדבריה על-ידי בני ישיבות שעלו לאוטובוס ודרשו ממנה לעבור לשבת בחלקו האחורי של האוטובוס. במקרה זה לא ידוע האם נהג האוטובוס סייע לנוסעת, אך הנוסעת טוענת שיצאה יצאה מזועזעת מהאירוע וכעת היא חוששת לעלות על תחבורה ציבורית.
ח"כ ענבר בזק (יש עתיד) פנתה בעניין לשרת התחבורה מרב מיכאלי, וכתבה לה: "כשרת התחבורה, זו אחריותך לכל המתרחש בקווים אלו, ואני מצפה שתחדדי את הנהלים מול חברות האוטובוסים שעובדות בהסכמים מול משרד התחבורה ותפעלי ביד נוקשה לעצירת תופעה זו. לא ייתכן שנשים, נערות וילדות בישראל יחששו לעלות לתחבורה ציבורית ויחושו שביטחונן הפקר".
כתב News1 מציין כי בעקב הודבקו באוטובוסים דבקיות שהן מספר הטלפון של מוקד הביטחון של משרד התחבורה לנוסעים המוטרדים באוטובוס, אך כיום מדבקות אלה אינן קיימות עוד. הדרת נשים נובעת בעיקר כתוצאה מתכנון מסלולים לאוכלוסייה חרדית הומוגני, באופן המאפשר יציאה משכונה שבה עולה קהל הומוגני ולא מנקודה מרכזית שבה עולה קהל הטרוגני.

תופעת "הקווים המדלגים" – קווי אוטובוס בין-עירוניים ייחודיים עבור האוכלוסייה החרדית / מסמך
מסמך זה (41 עמ') נכתב לבקשת הוועדה למעמד האשה ולשוויון מגדרי ונושאו תכנון קווי אוטובוס בין-עירוניים עבור האוכלוסייה החרדית. לצורך מסמך זה כינינו אותם "קווים מדלגים", משום שהם מקשרים באופן ישיר בין ריכוזי אוכלוסייה חרדיים תוך שהם "מדלגים" על תחנות ראשיות, שמאופיינות בריבוי נוסעים שאינם חרדים. במסמך יש ניסיון לעמוד על הקשר שבין תכנון הקווים בצורה זו לבין הימשכותם של הסדרי ההפרדה במקומות הישיבה בין גברים לבין נשים באוטובוסים שמשרתים את האוכלוסייה החרדית. במסמך יוצגו הנושאים הבאים: • רקע – קווים בין-עירוניים. • תכנון קווים עבור האוכלוסייה החרדית. • יצירתם של "קווי מהדרין" והמאבק נגד הדרת נשים בהם. • "קווים מדלגים". • פעולות למניעת הדרת נשים בתחבורה הציבורית. • עלייה לאוטובוס מכל הדלתות.
תאריך:  04/08/2022   |   עודכן:  04/08/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ח"כ בזק לשרה מיכאלי: את אחראית להדרת נשים באוטובוסים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הדרת נשים
יצחק דנון
פנו לבית המשפט לאחר שהמפלגה דחתה אותן בנימוק שאינה מקבלת חברים חדשים משום שאינה עורכת מפקד    טוענות שנשים נדחות על הסף בלא לבדוק האם הן עומדות בתנאי הקבלה
עידן יוסף
בדיון הוועדה לקידום מעמד האישה על הדרת נשים במרחב הציבורי אמרה יו"ר הוועדה ח"כ תומא-סלימאן: "החלטות הממשלה בסוגיית הדרת הנשים לא כללו שום צעד שיש בו סמכות לביצוע. להעביר החלטות ממשלה נגד הדרת נשים בלי להקצות תקציבים זה מס שפתיים"
איציק וולף
ראש המטה הכללי הכריע כי צה"ל יתחיל בניסוי להקמת מחלקת לוחמות, שתשמש כמחלקת ניוד באחת מחטיבות החי"ר    הודיע על אפשרות גיוס נשים ל-669 וליחידת יהל"ם    השירות - תוך עמידה בתנאי הסף הפיזיולוגיים ובהליכי המיון    לוחמת ביחידה מיוחדת תצטרך לשקול 78 ק"ג ולהצליח לעשות לפחות 10 עליות מתח
איציק וולף
המשנה ליועץ המשפטי לממשלה הודיע על שורת צעדים לצמצום ופעת שלטי הצניעות וכתובות הגרפיטי המדירות נשים בעיר בית שמש    המצלמות העירוניות יחוברו לתחנת המשטרה המקומית וישמשו גם לאכיפת חוק
עידן יוסף
משרד המשפטים: הקושי המרכזי הוא דווקא אכיפתי ולא בחסר בחקיקה - הקושי הוא לאתר את המשחיתים    היו"ר גלעד קריב: "נושא הדרת נשים במרחב הציבורי זה נושא שיקבל קדימות בוועדה הזו. הדרת נשים היא חלק מאלימות מגדרית"    רוטמן: למה אין החמרה על צלבי קרב והשחתת מודעות דת?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il