X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תקיפה של צה"ל ברצועה [צילום: עבד אל-רחים חטיב, פלאש 90]
צה"ל צפוי להודיע על הסרת המגבלות בעורף
הפסקת האש נשמרה בשעות הלילה ולאור זאת צפויה הסרה הדרגתית של המגבלות שהוטלו עם תחילת מבצע עלות השחר דובר צה"ל: יותר פלשתינים נהרגו ב-200 השיגורים הכושלים של הג'יהאד האיסלאמי מאשר בתקיפות הישראליות

צה"ל צפוי להודיע הבוקר (יום ב', 8.8.22) על חזרה הדרגתית לשגרה בעורף לאחר סיום מבצע "עלות השחר". כצעד ראשון, ייפתחו הצירים שנסגרו במרחב עוטף עזה ותושבי יישובי העוטף אינם נדרשים לשהות בקרבת מרחב מוגן. החל מהשעה 12:00 תשוב לסדרה תנועת הרכבות בין הערים שדרות ואשקלון. במהלך הלילה נשמרה הפסקת האש שנכנסה לתוקף אמש ב-23:30, למעט מספר שיגורים של הג'יהאד האיסלאמי מרצועה עזה בדקות הראשונות שלה. המגבלות הוטלו עם תחילת המבצע (5.8.22) וחלו בעיקר על יישובי עוטף עזה.
דובר צה"ל, תת-אלוף רן כובב, אמר כי אם יישמר השקט - ייפתחו הבוקר בשעה 09:00 המעברים מרצועת עזה (ארז וכרם שלום), לכניסת פועלים לישראל ולמעבר סחורות לרצועה. "נדרשת מדיניות זהירה ומדורגת. הפסקת האש בוצעה בתיווך מצרי ויש עניין לחזק את הנקודה הזו", הוסיף כוכב.
בהתאם לכך, הודיע הבוקר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, על פתיחת המעברים בין ישראל לרצועת עזה במתכונת הומניטרית החל מהשעה 09:00, כפוף להערכת מצב. "פתיחת המעברים וחזרה לשגרה מלאה תתאפשר בהמשך, בהתאם להערכת המצב, וכפוף לשקט ביטחוני באזור", נמסר מדובר צה"ל.
תת-אלוף כוכב מסר עוד, כי במטס הסיום של המבצע אמש, שנמשך שלוש-ארבע דקות לפני 23:30, הותקפו שלושה מחסני אמל"ח, בורות שיגור, מפקדה של הג'יהאד האיסלאמי ויעדים נוספים. "אנו בכוננות ללא שינוי בהגנה האווירית, בפיקוד העורף ועם כלי חיל-האוויר באזור כחלק ממרחק בלימה", אמר. "לכל אורך המבצע התנהגות העורף והצלחת מערכות ההגנה האווירית הביאו להישג יפה של אפס נפגעים, ולכן יש להלל את התנהגות האזרחים ולא רק בעוטף".
לדברי כוכב, קרוב ל-200 שיגורים של הג'יהאד נפלו ברצועה - וכי היו יותר הרוגים פלשתינים מאש הג'יהאד מאשר מתקיפות צה"ל. על מותם של אזרחים חפים מפשע אמש, בהם גם ילדים כתוצאה מפיצוצי משנה, אמר כוכב, כי בצה"ל בודקים את המידע בנושא.
"סיכלנו אחד מפעילי הנ"ט, והיה שם חומר נפיץ. כתוצאה מפיצוצי המשנה נהרג במרחק של כמה מאות מטרים צעיר בן 20 שלא היה מעורב", אמר. "לפי הנתונים שבידינו, יש 35 הרוגים פלשתינים. 11 מהם בלתי-מעורבים מירי של צה"ל וזה היחס הטוב ביותר שהיה לעומת כל המבצעים. 15 בלתי-מעורבים נהרגו מירי עזתי".
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ביידן בירך על הפסקת האש: "עבדנו עם גורמים במצרים, קטאר ומדינות נוספות כדי לקדם פתרון". ביידן הוסיף כי הוא "תומך בחקירה יסודית של כל הפגיעות באזרחים וקורא ליישום מלא של הפסקת האש". לדבריו, "יש להבטיח שאספקת הדלק והאספקה ההומניטרית תועבר לעזה במלואה".
שליח האו"ם למזרח התיכון תור וונסלנד בירך גם הוא על הפסקת האש בעזה. וונסלנד כתב בציוץ בטוויטר כי הוא "עצוב על אובדן החיים, כולל של ילדים, ומשבח את מצרים על תפקידה המכריע בכינון הפסקת אש".

תאריך:  08/08/2022   |   עודכן:  08/08/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צה"ל צפוי להודיע על הסרת המגבלות בעורף
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תודה
BS  |  8/08/22 09:22
2
תודה
B  |  9/08/22 15:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
פרסום ראשון: משרד התחבורה התחייב להציג את כל תעריפי הרפורמה החדשה באתר המידע הממשלתי, אך בפועל מחק את כל התעריפים    המשמעות: את המידע על לוחות הזמנים והקווים יקבל הנוסע באתר אחד, אבל כדי לדעת כמה תעלה לו הנסיעה יצטרך לגלוש באתר אחר
עידן יוסף
דקות לאחר תחילת הפסקת האש נורה מטח לישובי העוטף    לדברי זיאד נח'אלה, עוואוודה וא-סעדי ישוחררו בהדרגה    אם האויב לא יעמוד בהתחייבויות - ההסכם מבוטל ואנחנו נחדש את המערכה"    96% מהיירוטים של כיפת ברזל היו מוצלחים
עידן יוסף
מזכ"ל חיזבאללה אומר בנאומו שמדובר בסבב לחימה מתוך כמה סבבים ואין בו כדי לסיים את המערכה    "כאשר נסוגים בפניו הוא מתקדם, וכאשר עומדים איתן מולו הוא נסוג אחור"
עידן יוסף
התקיפות בעזה החלו לפני שלושה ימים בהחלטה של רה"מ הנוכחי, שר הביטחון וראש הממשלה החליפי. לפי פרסום בחדשות 13, שרי הקבינט עודכנו מראש, אבל לא היו שותפים להחלטה - מה שהביא לחילוקי דעות מסוימים בישיבות הממשלה    "לא הייתה ברירה - היה איום קונקרטי"
עידן יוסף
בעקבות הימצאות ילדים במרחב התקיפה נדחתה תקיפה כמה וכמה פעמים    רק כאשר הילדים לא נכחו באזור בוצעה התקיפה בהצלחה והבכיר הפלשתיני חוסל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il