X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רה"מ לפיד והשר כהן
הממשלה אישרה: סמכויות הוועדה לבדיקת רצח נשים יורחבו
הוועדה תבחן גם מקרים שבהם נשים נרצחו על-ידי בן משפחה שאינו בן הזוג ב-2021, מספר מקרי הרצח של נשים על-ידי בן משפחה שאינו בן הזוג שלהן גדול פי שלושה וחצי מאשר נשים שנרצחו בידי בן הזוג

הממשלה אישרה (יום א', 14.8.22) את הצעת שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן והצעת השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, להרחבת סמכויות הוועדה הבין-משרדית לבדיקת רצח נשים, כך שתכלול גם רצח של נשים על-ידי בני משפחה אחרים שאינם בני זוגן.
הממשלה החליטה על הקמת הוועדה הבין-משרדית לבדיקת מקרים של רצח נשים בשנת 2002, וכיום פועלת כוועדת משנה לוועדה הבין-משרדית לטיפול ומניעה של אלימות במשפחה אותה מוביל משרד הרווחה.
תפקידה של הוועדה הוא ללמוד ולבחון את תהליכי הטיפול וההתערבות לפני הרצח, כדי להפיק לקחים ככל שנדרש בעניין טיוב הממשקים בין גופי הממשלה וגורמים הרלוונטיים אחרים לטובת מניעה וטיפול במקרים עתידיים. בוועדה חברים נציגים ממשרד הרווחה, ממשטרת ישראל ולצדם נציגים ממשרדי הבריאות, החינוך והקליטה.
על-פי נתוני הוועדה שנאספו, בכל השנים האחרונות רק מחצית מהמקרים של רצח נשים בישראל נגרמו על-ידי בני זוגן בעוד שביתר המקרים רצחו את הנשים בני משפחה אחרים. בשנת 2021, מספר מקרי הרצח של נשים על-ידי בן משפחה שאינו בן הזוג שלהן גדול פי שלושה וחצי מאשר נשים שנרצחו בידי בן הזוג.
משרד הרווחה והביטחון החברתי והמשרד לביטחון הפנים, מציעים להרחיב את סמכויות הוועדה ובמצב זה ניתן יהיה להביא בפני הוועדה מקרי רצח נשים בידי זוגן, בידי בן משפחה אחר גם כאשר בן הזוג או בן המשפחה שותפים לרצח, בין אם מבצעים אותו בעצמם או באמצעות אדם אחר.
בראש הוועדה לבדיקת רצח נשים עומדת איילה מאיר, מנהלת אגף בכיר משפחות ילדים ונוער במשרד הרווחה: "לאורך השנים הסיקה הוועדה תובנות משמעותיות ביותר מהבדיקות אשר סייעו לנו בקידום הטיפול והתמודדת עם התופעה של רצח נשים וחיזוק הממשקים המשותפים בין המערכות המטפלות. הרחבת סמכויות הוועדה תאפשר לנו לבחון מקרים רבים יותר ולצבור ידע משמעותי נוסף".
ראש הממשלה יאיר לפיד: "הרחבת סמכויות הוועדה הבין-משרדית לבדיקת מקרי רצח נשים בידי בני זוגן, היא עוד צעד במאבק הנחוש שלנו באלימות נגד נשים. זה בלתי מתקבל על הדעת שאישה תחוש אימה בתוך ביתה. בלתי נתפס שאב, אח, דוד או בעל רוצחים אישה. הממשלה הזו תעשה ככל שביכולתה כדי להגן על נשים מפני רוע ואלימות בכלל ובתוך המשפחה בפרט".
שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן: "הרחבת מנדט הוועדה נועד לחזק את היכולת של גורמי המקצוע להסתכל באופן רחב על רצח נשים, להסיק מסקנות ולפתח מנגנונים ושירותים מותאמים יותר למאבק בתופעה. אנחנו לא חוסכים במאמצים ובמשאבים להיאבק בתופעה הקשה ואנחנו מגבים מאמצים אלו גם בהחלטות ממשלה חיוניות שיאפשרו לגורמים הרלוונטיים לפעול. אני מודה לראש הממשלה ולשר לביטחון הפנים על שיתוף הפעולה והצבת הנושא החשוב הזה בראש סדר העדיפות".
מנכ"ל משרד הרווחה והביטחון החברתי, סיגל מורן: "התובנות שעולות בוועדה הבין-משרדית בנושא רצח נשים הן משמעותיות ביותר כי הן מאפשרות לנו לפתח כלים למניעה של מקרים עתידיים באמצעות שיפור היכולות של מערכות ההגנה והאכיפה. ההחלטה החשובה הזאת תיתן לנו ולעמיתנו במשרד לביטחון הפנים רוח גבית קריטית למאבק באלימות נגד נשים".

תאריך:  14/08/2022   |   עודכן:  14/08/2022
+אושר צו חסינויות וזכויות יתר למשלחת ארגון הבריאות העולמי
22:48 14/08/22  |  עידן יוסף

הממשלה אישרה את צו חסינויות וזכויות יתר (ארגונים בינלאומיים ומשלחות מיוחדות) (המפגש האזורי ה-72 של הוועדה האזורית לאירופה של ארגון הבריאות העולמי), התשפ"ב-2022 אשר יתקיים בישראל.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה אישרה: סמכויות הוועדה לבדיקת רצח נשים יורחבו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
עידן יוסף
הממשלה צפויה להצביע מחר על מינויו לראשות הוועדה למינוי בכירים של השופט בדימוס ל-8 שנים    שרת הפנים: "אין וטו של בנט אבל יש התנגדות שלי, ואני בטוחה שיהיו התנגדויות. הוועדה מלכתחילה מיותרת"
יואב יצחק
מני מזוז המליץ על בהרב-מיארה לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה; עכשיו היא מאשרת ללפיד-בנט למנות את מזוז ליו"ר ועדת המינויים - למרות ההלכות הפסוקות הקובעות כי אין לאשר מינוי בכירים בתקופה של ממשלת מעבר    החלטה מושחתת המעלה חשד להפרת אמונים    טוב תעשה אם תחזור בה. להגנתה תוכל אולי לטעון: אתם הרי יודעים שאין לי ניסיון רב בפלילים. לכן לא הבנתי מה אני עושה. מתנצלת.
עידן יוסף
התקיפות בעזה החלו לפני שלושה ימים בהחלטה של רה"מ הנוכחי, שר הביטחון וראש הממשלה החליפי. לפי פרסום בחדשות 13, שרי הקבינט עודכנו מראש, אבל לא היו שותפים להחלטה - מה שהביא לחילוקי דעות מסוימים בישיבות הממשלה    "לא הייתה ברירה - היה איום קונקרטי"
עידן יוסף
נכנס לתפקיד מ"מ המנכ"ל ומחליף את מוני מעתוק    ב-15 באוגוסט לא יהיה שר במשרד וכל סמכויות השר לשירותי דת יואצלו לו
עידן יוסף
בוטלה התוכנית להקמת רשות פיקוח על מכרזי הרשויות הערביות    שקד: מנגנונים על-רשותיים יוודאו הכסף לא יעבור לארגוני פשיעה. מעולם לא קידמתי רשות ייעודית לבקרה, פשוט כי אין צורך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il