X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נציגי הרבנות בדיון הוועדה לשירותי דת [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
הרבנות מציעה: כך ייראו תעודות הכשרות של התאגידים
בעקבות הרפורמה מוצעים בתקנות מאפייני סמלי הכשרות, צורת תעודת ההכשר, וכן צורת סמלי ההכשר של תקן כשרות מועצה בניגוד לנוהג/לנוהל המחייב, לא פרסמה הרבנות הראשית את מטרות התקנות, ואף לא דברי הסבר

בעקבות הרפורמה להפרטת מערך הכשרות, שהוביל השר לשעבר מתן כהנא, מפרסמת הרבנות הראשית לישראל טיוטת תקנות להערות הציבור שבה מאפייני תעודת ההכשר לסוגיה השונים.
בטיוטה מוצעים מאפייני סמלי הכשרות ומוצע בה לקבוע את צורת תעודת ההכשר, וכן את צורת סמלי ההכשר של תקן כשרות מועצה. לגבי סמל כשרות תאגיד או ועדת רבנים, מוצעים מאפיינים שונים המפורטים בתקנות.
אולם בניגוד לנוהג/לנוהל המחייב, לא פרסמה הרבנות הראשית את מטרות התקנות, ואף לא דברי הסבר. בתגובה, מסרו ברבנות ל-News1: "באתר החקיקה החקיקה הממשלתי, יחד עם הטיוטה להערות הציבור, צורפה תמצית מהות התקנות, ודברי ההסבר יצורפו בהמשך ההליך".
במסגרת תיקון מס' 3 לחוק איסור הונאה בכשרות, נקבעו פרטים הנוגעים לתוכנה של תעודת הכשר שנותן גוף נותן הכשר או מועצה דתית מוסמכת, כגון תקן הכשרות שלפיו נתנו את תעודת ההכשר, סמלי הכשרות הנוגעים אליה, ולגבי תעודת כשרות הניתנת לעוסק שמייצר מצרך - סמלי הכשרות שיופיעו על אריזה של המצרך, ועוד.
סמלי הכשרות, לפי החוק, הם סמל תאגיד. כלומר, סמל של גוף נותן הכשר או מועצה דתית מוסמכת, שמתקיימים בהם מאפיינים שקבע השר בתקנות, וכן סמל תקן - סמל של תקן כשרות שקבע הגורם שהסדיר אותו, שמתקיימים בו מאפיינים שקבע השר בתקנות.

תאריך:  16/08/2022   |   עודכן:  16/08/2022
+"התנהגות אלימה ובריונית לא תשתלם"
13:21 17/08/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

האשים: "הגענו לרגע שאי אפשר למשוך - יש הצפה של הודעות שקריות ופייק ניוז"  ▪  שרת החינוך התרעמה בדיון בוועדת החינוך: "האוצר חושב שהוא ינהל את החינוך דרך הממשלה? זה לא יקרה"  ▪  הסתדרות המורים בתגובה: "הצעה מביכה שלא הוצגה לנו"

ליברמן. "לוקחים את הילדים כבני ערובה" [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+השרה אישרה: עשרות מיליוני שקלים לערים המעורבות
12:47 17/08/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ההחלטה להקצות 46 מלש"ח לצמצום הפערים בערים המוערבות התקלה פה-אחד ע"י השרה מירב כהן  ▪  זוהי ישיבה השנייה של הוועדה לענייני החברה הערבית שבה נוכחת השרה כהן בלבד לצד אנשי המקצוע

מירב כהן. החלטה פה-אחד [צילום: ינאי יחיאל]
+ממשלת החובבנים
10:05 17/08/22  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

בממשלת החובבנים כמעט כל דבר חשוב שנעשה בפעם הראשונה בדרך כלל אינו מצליח. שני ראשי הממשלה, שר החוץ, שר האוצר ושורה ארוכה של שרים בכירים מכהנים בתפקיד שרים לראשונה. ההערכות מול אירן צולעת ובפעם הראשונה מכהנת בה מפלגה ערבית שעמדותיה ונאמנותה מפוקפקות

[צילום: קובי גדעון/ לע"מ]
+מרב מיכאלי ועמיתתה משוויץ שוחחו על נישואים אזרחיים וסוגיות מגדר
19:38 16/08/22  |  עידן יוסף

שרת התחבורה מרב מיכאלי מבקרת בשוויץ, שם קיימה סדרת פגישות בנושאי תחבורה ותשתיות, עם שרת התחבורה, הסביבה, האנרגיה והתקשורת של שוויץ, סימונטה סומרוגה.
פגישתן עסקה בסוגיות הנוגעות למגדר ולשוויון כגון חופשת לידה לאבות, שירות נשים בצבא, נישואים אזרחיים וכיצד ניתן להפוך את התחבורה הציבורית למרחב בטוח עבור נשים.
עוד שוחחו השתיים על סוגיות תחבורה לרבות קידום תשתיות תחבורה והשקעת המדינה בכך, עידוד הציבור לנסיעה בתחבורה ציבורית, הצורך ביציבות פוליטית לקידום מיזמי תשתית ארוכי טווח, שימוש ברכבות חשמליות ואמצעי התשלום בתחבורה הציבורית. בנוסף, נדון שיתוף הפעולה בנושאי חדשנות בתחבורה ופיתוחי תחבורה חכמה.

סומרוגה ומיכאלי [צילום: תקשורת השרה]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרבנות מציעה: כך ייראו תעודות הכשרות של התאגידים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
מירב ארד
הוועדה תבחן גם מקרים שבהם נשים נרצחו על-ידי בן משפחה שאינו בן הזוג    ב-2021, מספר מקרי הרצח של נשים על-ידי בן משפחה שאינו בן הזוג שלהן גדול פי שלושה וחצי מאשר נשים שנרצחו בידי בן הזוג
עידן יוסף
הממשלה צפויה להצביע מחר על מינויו לראשות הוועדה למינוי בכירים של השופט בדימוס ל-8 שנים    שרת הפנים: "אין וטו של בנט אבל יש התנגדות שלי, ואני בטוחה שיהיו התנגדויות. הוועדה מלכתחילה מיותרת"
יואב יצחק
מני מזוז המליץ על בהרב-מיארה לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה; עכשיו היא מאשרת ללפיד-בנט למנות את מזוז ליו"ר ועדת המינויים - למרות ההלכות הפסוקות הקובעות כי אין לאשר מינוי בכירים בתקופה של ממשלת מעבר    החלטה מושחתת המעלה חשד להפרת אמונים    טוב תעשה אם תחזור בה. להגנתה תוכל אולי לטעון: אתם הרי יודעים שאין לי ניסיון רב בפלילים. לכן לא הבנתי מה אני עושה. מתנצלת.
עידן יוסף
התקיפות בעזה החלו לפני שלושה ימים בהחלטה של רה"מ הנוכחי, שר הביטחון וראש הממשלה החליפי. לפי פרסום בחדשות 13, שרי הקבינט עודכנו מראש, אבל לא היו שותפים להחלטה - מה שהביא לחילוקי דעות מסוימים בישיבות הממשלה    "לא הייתה ברירה - היה איום קונקרטי"
עידן יוסף
נכנס לתפקיד מ"מ המנכ"ל ומחליף את מוני מעתוק    ב-15 באוגוסט לא יהיה שר במשרד וכל סמכויות השר לשירותי דת יואצלו לו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il