X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בסיס אירני בסוריה [צילום: Digital Globe, McKenze intelligence Services ,BBC]
רוסיה דרשה מאירן לפנות בסיסים בסוריה
הרקע לדרישה - ריבוי התקיפות המיוחסות לישראל במרכז סוריה ובמערבה לפי דיווח מפי מקור המקורב למשטר הסורי בעיתון האירני א-שרק אל-אווסט הדרישה הרוסית הועלתה שלשום במהלך פגישה בהשתתפות שלושה קצינים רוסיים ועמיתיהם האירניים בין הבסיסים שנדרשו לפנות: הבסיס ששוכן סמוך לבסיס חשוב של הצבא הסורי, ומכיל ציוד מתוצרת רוסית

רוסיה דרשה מאירן לפנות את הבסיסים הצבאיים שלה במרכז סוריה ובמערבה עקב ריבוי התקיפות המיוחסות לישראל באזור. כך לפי דיווח מפי מקור המקורב למשטר הסורי שפורסם (יום ו', 2.9.22) בעיתון א-שרק אל-אווסט. לפי הדיווח בעיתון האופוזיציוני למשטר האירני, שיוצא לאור בלונדון בעזרת מימון סעודי, הדרישה הרוסית הועלתה שלשום במהלך פגישה בהשתתפות שלושה קצינים רוסים ועמיתיהם האירנים.
לפי המקור, רוסיה דרשה מטהרן לפנות, בין היתר, בסיס חשוב בעיר חמה שבמערב סוריה וכן בסיס בעיר טרטרוס כדי למנוע תקיפות ישראליות באזור. עוד מסר המקור כי רוסיה דרשה את פינויו של הבסיס האירני בעיר חמה, ששוכן סמוך לבסיס חשוב של ההגנה האווירית של הצבא הסורי, ומכיל ציוד מתוצרת רוסית, בהם טילים ארוכי טווח מדגם אס-200.
סוריה ממשיכה להאשים את ישראל בתקיפת שדות התעופה של חלב ודמשק ביום רביעי. נראה שמי שביצע את התקיפה ביקש לסכל נחיתה של מטוס אירני שעשה את דרכו לסוריה עם כלי נשק חדישים. תחילה ניסה המטוס האירני לפרוק את המשלוח בחלב אך הותקף שדה התעופה. לכן המשיך לטוס לדמשק -ושוב הותקף גם שדה התעופה של דמשק. בסופו של דבר המטוס האירני שב על עקבותיו מבלי לפרוק את הנשק.
ביום שבת פורסם ברשת אל-ערביה על תקיפת ענק שבוצעה נגד אתרים לפיתוח וייצור טילים מדויקים בפיקוח אירני, ונגד מרכזי מחקר ופיתוח של טילים. עוד דווח כי התקיפות הללו יימשכו אם אירן תמשיך להקים אתרי ייצור תת-קרקעיים. גורמים בצבא רוסיה מסרו לסוכנות הידיעות "רויטרס" שבתקיפה השתתפו ארבעה מטוסים ישראלים שירו ארבעה טילי שיוט ו-16 טילים מונחים. סוריה האשימה את ישראל גם בתקיפה שבוצעה במסיאף שבצפון-מערב סוריה ביום חמישי בערב. בירושלים לא התייחסו להאשמות הללו.

תאריך:  02/09/2022   |   עודכן:  02/09/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוסיה דרשה מאירן לפנות בסיסים בסוריה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
איציק וולף
כלי התקשורת בסוריה דיווחו כי ארבעה טילים פגעו במסלול המראה בשדה התעופה של העיר חלב ובמספר האנגרים סמוכים    פחות משעה לאחר מכן נשמעו הדי פיצוצים גם באזור הבירה הסורית
עידן יוסף
עוד הם שוחחו על קידום היחסים בין המדינות כהמשך להצהרת ירושלים, ועל מה שבלשכת ראש הממשלה הגדירו "חשיבות היחסים הקרובים בין ראש הממשלה לנשיא ארצות הברית"
מרדכי ליפמן
משיח לא בא, משיח גם לא מטלפן!    אני משער לעצמי מה היה קורה היום, לו נתניהו אכן היה עכשיו, כראש ממשלה, מנסה ליצור קשר טלפוני עם ביידן, האם היו עונים לו או לאו? תהיו ישרים עם עצמכם ותענו לשאלה הזו לעצמכם
איציק וולף
הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית דיווחה על התקנת שלוש סרכזות מתקדמות נוספות מדגם IR-6 במתקן תת קרקעי בנתנז    כל זאת בזמן שהעולם ממתין להחלטה האם ייחתם עם אירן הסכם גרעין חדש או לא
איציק וולף
ראש הממשלה הודיע כי לא ייכנס להתכתשות פוליטית עם ראש האופוזיציה, לאחר שזה תקף את התנהלות הממשלה בנושא המאבק נגד הגרעין האירני    "קורא לראש האופוזיציה ולכולם לא לתת לשיקולים פוליטיים לפגוע בביטחון הלאומי שלנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il