X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חסון, פותחת את כתבתה בערוץ 13 [צילום: ערוץ 13]
חשיפת News1 / תיק השוחד בגאורגיה תלוי ועומד
בניגוד לכזבי חסון והירש בערוץ 13: תיק השוחד לא נסגר בחוסר אשמה
אילה חסון פועלת משיקולים זרים ומפרסמת שוב ושוב כזבים כאילו תיק החקירה נגד גל הירש בגין עבירות שוחד והלבנת הון נסגר בחוסר אשמה בכך היא מטעה את הציבור בכלל ואת צופי ערוץ 13 בפרט חסון נהגה כך למרות שקיבלה תגובה מהפרקליטות, אותה נמנעה מלפרסם, לפיה התיק לא נסגר בחוסר אשמה הפרקליטות מסרה ל-News1: "בנסיבות אלו, שבהן לא מוגש כתב אישום בגין אחת העבירות שנחקרו, תיק החקירה אינו נסגר, ובניגוד לפרסומים אין עילת סגירה לאותו חשד שלא נכלל בכתב אישום"
תעתועי אילה חסון בפרשת גל הירש
יואב יצחק
חסון מפרסמת בערוץ 13 דברי הבל בפרשת גל הירש * היא מטעה את הצופים כשהיא מציגה את הירש כאיש צדיק וישר דרך שהחריבו עליו את עולמו * בעוד האמת פשוטה: מועמדותו של הירש למפכ"ל סוכלה בגלל הצורך לבצע חקירה בחשדות נגדו * בחקירה נמצא כי הוא ביצע עבירות מס חמורות וכן נמצא כי כספי שוחד הועברו מחלקו ברווחים לשר הגאורגי שסייע בעסקת נשק שבוצעה בשחיתות
לרשימה המלאה

איתמר לוין
עבודות שירות לשותפו של גל הירש בעסקיו בגאורגיה

תא"ל (מיל') גל הירש והעיתונאית אילה חסון, פרסמו שוב ושוב דברי שקר בערוץ 13 והטעו את הציבור, כשטענו שתיק החקירה העיקרי בפרשת השוחד בגאורגיה נסגר על-ידי הפרקליטות בעילה של חוסר אשמה. בכך יצרו מצג מטעה כאילו גל הירש טוהר מהחשדות העיקריים נגדו בגין עבירות שוחד; ושמפאת זאת יש לגנוז גם את כתב האישום ה"מינורי" כביכול, שהוגש נגדו בגין עבירות מס בהיקף 6 מיליון ש"ח. כך עולה מבדיקת News1.
חסון מנהלת מזה כמה חודשים בערוץ 13 קמפיין מאורגן ומתוכנן, במטרה להציג את הירש כמי שהופלל בזדון על-ידי המשטרה והפרקליטות על לא עוול בכפו, כל זאת כדי לסכל את מועמדותו לתפקיד מפכ"ל המשטרה. במסגרת הקמפיין גייסה חסון לפאנל שהיא עורכת, מעת לעת, עורכי דין, עיתונאים וגורמים נוספים, כדי שיתמכו ויחזקו תזה זו. חסון הטעתה גם גורמים אלה שאירחה באולפן ערוץ 13, כשמסרה להם מידע כוזב - לפיו תיק החקירה נגד הירש בגין עבירות שוחד והלבנת הון נסגר בחוסר אשמה. כתוצאה מכן, נהו כמה גורמים אחריה, בשוגג, וטענו כמותה: יש לבטל את כתב האישום בגין עבירות מס, משנמצא שהעבירות החמורות בתיק השוחד והלבנת הון הופרכו וגל הירש טוהר בחוסר אשמה. הנה-כי-כן, בשל המידע הכוזב שמסרה חסון לאורחיה באולפן, היא גרמה להם לשגות ולהתבזות בפרסום דברי הבל.

תיק השוחד נגד הירש לא נסגר

מבדיקתנו עולה, כי תיק החקירה בחשד לעבירות שוחד והלבנת הון, עודנו פתוח, משמע: התיק תלוי ועומד. מבחינה משפטית, ניתן להפעילו בכל עת בגדרי תקופת ההתיישנות שטרם חלפה. תיק חקירה אחר שאכן נסגר, בהעדר אשמה, הוא תיק החקירה בפרשת פינוי הנפלים בראשון לציון. גם בתיק זה נחשד הירש בעבירות שוחד, ממנה כאמור טוהר.
שונה המצב לגבי תיק השוחד בגאורגיה. על-פי החשד, 30 מיליון ש"ח מרווחים שהושגו שלא כדין בעסקות שוחד במסגרתן מכרה חברת הייעוץ הביטחוני דיפנסיב שילד שבבעלות הירש ושותפיו (הירש כיהן כיושב-ראש) נשק וציוד ביטחוני לממשלת גאורגיה, חולקו בין השותפים לעסקות המושחתות: 6 מיליון ש"ח לכל אחד מארבעת השותפים; וכן 6 מיליון ש"ח הועברו לשר ההגנה בגאורגיה, באמצעות השותף מיכאל בנימיני, תמורת "סידור" העסקה. הירש ושותפיו לא שילמו מיסים בגין הרווחים שהוסתרו ולא דווחו כדין בישראל, ומכאן כתב האישום נגדם בגין עבירות מס. המדובר, לפי החוק והפסיקה, בעבירות פשע.
חומר החקירה שנאסף בפרשה על-ידי המשטרה והפרקליטות, הכולל מידע מתועד המבסס את החשד לעבירות שוחד והלבנת הון, הועבר בחלקו על-ידי עד המדינה גור פינקלשטיין. ל-News1 נודע, כי בידי הפרקליטות ראיית זהב - המעידה על אופן חלוקת כספי השוחד ל"חמש מנות" - אחת מהן לשר הגאורגי. על חלוקת הכספים, כולל כספי השוחד שהועברו כמנה החמישית, היה מופקד פינקלשטיין - בהתאם להנחיות שקיבל.
חומר החקירה שנאסף כאמור גם מידיו של עד המדינה, כבר הביא להרשעת ניב אדם, שותפו של גל הירש לאותן עבירות: אדם הודה במסגרת הסדר טיעון בעבירות מס במיליוני שקלים בגין חלקו בפעילותה הבלתי חוקית של חברת דיפנסיב שילד בגאורגיה בשנים 2009-2007. הוא נדון לשישה חודשי עבודות שירות ולקנס כספי. גם נאשם זה נהנה מן ההפקר - מעצם הסתלקותו של בנימיני מישראל, כפי שנפרט להלן, ולא הועמד לדין בגין עבירות שוחד.
הסתלקות מיכאל בנימיני מסכלת אישומי שוחד
כפי שחשפנו ב-News1, הפרקליטות נאלצה להסתפק בהגשת כתב אישום בגין עבירות שוחד נגד הירש ושלושת שותפיו לעבירות. במקביל, נמנעה הפרקליטות מהגשת כתב אישום נגד הירש ושותפיו בגין עבירות השוחד, מחמת זאת שאחד מארבעת החשודים - הוא מיכאל בנימיני - שמר בחקירתו על זכות השתיקה, וזמן קצר לאחר מכן הסתלק מהארץ ולא שב עד עתה. בהעדרו של בנימיני מישראל, מתקשה הפרקליטות להעמיד לדין את הירש ושותפיו בגין עבירות שוחד והלבנת הון. ברי, כי בנסיבות מסוימות, ואם וכאשר יחזור השותף/החשוד מיכאל בנימיני לישראל או ייתפס ויוסגר לישראל, תיתכן העמדתם של הירש ושותפיו לדין גם בגין עבירות שוחד והלבנת הון.

חסון מכזבת לצופי ערוץ 13
הפרסום של חסון: "חוסר אשמה" [צילום: ערוץ 13]

המידע האמור לעיל, לפיו תיק החקירה בעבירות שוחד והלבנת הון טרם נסגר - בוודאי לא בחוסר אשמה, ידוע היטב להירש ולחסון, גם מתגובה רשמית שהועברה לחסון מצד הפרקליטות. למרות זאת, חסון בחרה לפרסם שוב ושוב כזבים ולהטעות את הציבור בכלל ואת הצופים בערוץ 13 בפרט, ולהציג את הירש כאילו טוהר בחוסר אשמה מעבירות השוחד והלבנת הון.
כך לדוגמה פרסמה בתוכניתה ביום שישי (09.09.22):
  • "השבוע, אחרי שנים של חיסיון, נחשף הסוד הגדול: אותו סוד שהפרקליטות נאבקה לשמור תחת צו איסור פרסום, בניסיון לחסל את עדי התביעה במשפט שלו, הוא העד שמדינת ישראל גייסה במטרה להפליל את גל הירש בעבירות שוחד והלבנת הון, סחורה שעד המדינה לא סיפק, שהרי התיקים הללו נסגרו בחוסר אשמה.
    - ההדגשה הוספה (י.י.)

גל הירש טען בכזב: חוסר אשמה
הירש כיזב לציבור ולצופים [צילום: ערוץ 13]

גל הירש שרואיין עוד קודם לכן ודבריו שודרו בכתבה אמר בעניין עבירות השוחד שיוחסו לו:
  • התיק "נסגר בחוסר אשמה. מה שנקרא, לא היה ולא נברא. חקרנו, הרסנו לך את החיים, מחקנו אותך בקהיליה העסקית. אתה משחד אנשים וסיפורי מעשיו. חוסר אשמה".
כאמור, מבדיקתנו עולה כי הירש וחסון משקרים לציבור, ביודעין. חסון נמנעה מפרסום תגובתה המלאה של הפרקליטות בעניין זה, לרבות את העובדה שנמסרה לה: התיק לא נסגר מחוסר אשמה. העובדה שחסון חזרה שוב ושוב על השקר כאילו תיק השוחד נסגר מחוסר אשמה - למרות ההודעה שקיבלה מהפרקליטות, מעלה חשש לפיו חסון בחרה מלכתחילה לפרסם דברי שקר, משיקולים זרים הטעונים בדיקה.

תגובת הפרקליטות: התיק לא נסגר, התיק פתוח

הח"מ פנה אל הפרקליטות בשאלה כדלהלן:
  • אני מבקש לקבל מענה דחוף בעניין שלהלן:
    טוענים גל הירש ואנשיו: תיק החקירה נגד גל הירש בחשד לעבירות שוחד בפרשת גאורגיה, נסגר בעניינו מחוסר אשמה.
    שאלתי היא: האם זה נכון; והאם הוצאה הודעה רשמית בנושא לציבור ו/או לגל הירש.
תגובת הפרקליטות שנמסרה לח"מ אינה מותירה מקום לספק. מתברר, כי לא רק שתיק החקירה נגד הירש ושותפיו בעבירות שוחד והלבנת הון לא נסגר בחוסר אשמה, אלא שהתיק עודנו פתוח, תלוי ועומד, כולל בדבר אפשרות להגשת כתב אישום מתוקן. התיק טופל בפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) והוכרע לחובת החשודים על-ידי עו"ד ליאת בן-ארי, המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית.
להלן התגובה המלאה של הפרקליטות
:
  • "תיק החקירה בפרשת דיפנסיב שילד עסק מתחילתו בחשד למתן שוחד לעובד ציבור זר, לעבירות מס בהיקפים גדולים ולעבירות נוספות.
    לאחר בחינת חומר הראיות הוחלט לזמן את גל הירש לשימוע בגין עבירות המס החמורות, ומשטענותיו לא התקבלו, הוגש נגדו כתב אישום.
    בנסיבות אלו, שבהן לא מוגש כתב אישום בגין אחת העבירות שנחקרו, תיק החקירה אינו נסגר, ובניגוד לפרסומים אין עילת סגירה לאותו חשד שלא נכלל בכתב אישום.
  • ההדגשות הוספו, י.י.

דרושה בדיקה נגד אילה חסון

הנה-כי-כן, המידע ברור ומוחלט. בניגוד לפרסומי הכזב של חסון והירש בערוץ 13, תיק החקירה בעבירות שוחד והלבנת הון לא נסגר בחוסר אשמה. חסון והירש שיקרו, ביודעין. הירש נלחם על חייו, תרתי משמע. לכן לא נוכל לשפוט אותו בצערו. ואילו אילה חסון - אנו מצביעים בזאת על פרסום כזבים, ביודעין, המחייבים בדיקה מצד הרשות השנייה בכלל ומצד ערוץ 13 בפרט.
  • גל הירש ואילה חסון לא מסרו תגובה, למרות פניה אליהם. שניהם מוזמנים בזאת ליתן תגובתם גם בשלב מאוחר יותר.
  • המשך יבוא

תגובתה הרשמית של הפרקליטות: בנסיבות העניין - "תיק החקירה אינו נסגר"
תאריך:  11/09/2022   |   עודכן:  11/09/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בניגוד לכזבי חסון והירש בערוץ 13: תיק השוחד לא נסגר בחוסר אשמה
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה של גיא ניר ??
וורד   |  11/09/22 12:32
 
- כן , היו לו "מניעים זרים"
שלמה המגיב  |  11/09/22 22:54
2
השאלה למה אתה
גמאני  |  11/09/22 12:40
3
ועוד על "כזבי " איילה חסון
שלמה המגיב  |  11/09/22 16:59
4
גיא ניר הקליט הכל
יוסף בן מתיתיהו   |  11/09/22 19:42
 
- מה הקשר "לגיא ניר", בן מתתיהו?
שלמה המגיב  |  11/09/22 22:30
5
7 שנים התיק פתוח. למפכ"ל מיועד
אופיר  |  12/09/22 00:20
6
בדיוק כמו השקר של פרשת הסוהרות
דון  |  12/09/22 07:18
 
- "תפרו תיק" , אדון דון ?
שלמה המגיב  |  12/09/22 13:21
7
כתבים הזויים
קותי  |  12/09/22 12:33
8
מה קרה לך יואב?
נטע אורי  |  12/09/22 16:44
9
נו באמת
רני איימי  |  12/09/22 22:51
10
מה קרה לך יואב?
נטע אורי  |  13/09/22 01:28
11
קצת מרחו אותך יואב
פרקליט מהפרקליטות  |  14/09/22 20:13
 
- כן מפרטים עילות גניזה
שלמה המגיב  |  14/09/22 21:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת גל הירש
עו"ד רון לוונטל
פינקלשטיין היה עורך דין מצליח, מוכשר ונבון, והקים בעשר אצבעותיו משרד משגשג    הוא נפל קורבן להינדוס של תיק פלילי נגדו, על-ידי אנשים כפויי טובה שהעסיק    הוא זוכה מההאשמות המקוריות, אך הורשע בניסיון לפגוע בעד שניסה להפלילו ועבירות נלוות    המערכת הכניסה אותו בכלא למצב בלתי אפשרי
איתמר לוין
שמו של פינקלשטיין - עורך דין לשעבר שנדון ל-5.5 שנות מאסר על עבירות אלימות - הותר לפרסום    פרקליטו: הוא נטל חלק בצורה חוקית בפעילות דיפנסיב שילד ואינו יודע האם בעליה שילמו מיסים
איתמר לוין
השופט שאול אבינור עיכב את ביצוע ההחלטה כדי לאפשר למדינה לערער    מותח ביקורת חריפה על הפרקליטות: נימוקיה אינם רלוונטיים, לא הציגה ראיות ואין להשתיק את ביקורתו של הירש עליה
איתמר לוין
יניב אדם היה שותף לעסקי הביטחון של הירש בגאורגיה    הודה במסגרת הסדר טיעון באי דיווח על הכנסותיו בשנים 2009-2007; הצדדים יבקשו שישה חודשי עבודות שירות לאחר הסדרת חוב המס
איתמר לוין
המדינה: הירש העלים את הכנסותיו מפעילותה של חברת דיפנסיב שילד במדינה    עודד עכנאי ומיכאל בנימיני מואשמים בהעלמת 19.5 מיליון שקל ו-13.5 מיליון שקל מאותה פעילות    הסניגורים: יש ראיות ברורות לחפותם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il