X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר התעשיה האווירית, שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ [צילום: התעשיה האווירית]
תע"א אישרה הקלות בעסקות עם משרד הביטחון
אושרו הקריטריונים לסיווג עסקות שהיקפן זניח - עד 50 מיליון דולר בשנה ובסך כולל של 1.8 מיליארד דולר - ולקביעת אמות מידה לבחינת טובת החברה בעסקה עם בעלי עניין המטרה: הקלה על חתימת הסכמים עם משרד הביטחון המהווה "גורם הצלחה קריטי במגזרים הצבאיים, וכרטיס ביקור מול לקוחות זרים"

ועדת הביקורת של התעשיה האוירית אישרה (יום ב', 12.9.22) קריטריונים לסיווג עסקה שהיקפה זניח, הכולל אמות מידה מדידות לכך שעסקה עם בעלי עניין שהיקפה זניח היא לטובת החברה, וכן קריטריונים לסיווג עסקה כמהותית. זאת, במסגרת הקלות שמיישמת התעשיה האוירית בכל הנוגע לעסקות שהיא מבקשת לבצע עם משרד הביטחון. התעשיה האוירית היא חברה ממשלתית המוחזקת ב-99.99% בידי המדינה.
על-פי הקריטריונים שאושרו, עסקה בעלת היקף זניח היא עסקה שהיקף המכירות שלה אינו צפוי לעלות באף אחת משנות העסקה על סך של 50 מיליון דולר.
עוד נקבע כי טובת החברה תימדד על-פי שני קריטריונים: בחינה האם העסקה מגלמת רווח גולמי לחברה, ובחינה האם העסקה אינה מגלמת הפסד תפעולי לחברה בשיעור ובסכום העולים על 5% או על 10 מיליון דולר. נקבע גם כי ההיקף השנתי המירבי של סך העסקות שמותר יהיה לאשר במסגרת ההקלות המתוקנות יעמוד על סך של 1.8 מיליארד דולר.
בהודעה של התעשיה האוירית שנמסרה לבורסה נכתב כי משרד הביטחון הוא לקוח מהותי של החברה, והמכירות אליו מהוות בממוצע כ-25% ממכירות החברה. עוד נכתב כי שיתוף פעולה ותמיכה של משרד הביטחון בפעילות השיווק של החברה, בעיקר מול לקוחות זרים, ומעורבות של משרד הביטחון בפיתוח מערכות חדשות, זוהה על-ידי החברה כגורם הצלחה קריטי במגזרים הצבאיים של החברה, וזאת לאור העובדה כי התקשרויות עם משרד הביטחון מהוות לעיתים "כרטיס ביקור" בקרב לקוחות הזרים, נוכח המוניטין הבינלאומי ממנו נהנה המשרד.
"מילים אחרות: למכירת מוצרי החטיבות הצבאיות למשרד הביטחון קיימת חשיבות נוספת בכך שלחטיבה קיים יתרון שיווקי במכירה לגורמים חיצוניים, אם מוצר צבאי שיוצר על-ידה נרכש על-ידי צה"ל באמצעות משרד הביטחון", כתבה הנהלת התעשיה האוירית בהודעתה.
לטענת הנהלת התעשיה האוירית, דברים אלו מקבלים משנה חשיבות לאור מאפייני
פעילותה של החברה אשר מבצעת התקשרויות ארוכות שנים שבמהלכן היא נדרשת
לבצע השקעות מחקר ופיתוח בהיקף נרחב, לפיתוח "אבני בניין" טכנולוגיות, אשר פעמים רבות מניבות פרי רק שנים אחרי שבוצעו.
"יתרון זה הגלום בהתקשרויות של החברה עם משרד הביטחון, אינו ניתן למדידה כמותית אך נלקח בחשבון בשיקולי הנהלת החברה בעת ביצוע התקשרויות עם המשרד", ציינו.

תאריך:  13/09/2022   |   עודכן:  13/09/2022
+ירידות חדות בוול סטריט לאחר נתוני האינפלציה
18:20 13/09/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יותר מ-490 מניות שנכללות במדד S&P 500 רושמות ירידה בערכן  ▪  מניית מטא צנחה ב-7.6%

[צילום: ג'ון מינצ'ילו, AP]
+האטה בקצב האינפלציה בארה"ב: 8.3%
17:03 13/09/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מחירי המוצרים בארצות הברית זינקו בחודש אוגוסט ביחס לאוגוסט אשתקד, אך ניתן לראות האטה בשיעור עליות המחירים ביחס לחודשים יוני ויולי  ▪  מחירי הדלק ירדו בארה"ב בתוך כחודשיים לממוצע של 3.7 דולר לגלון

שחרור צווארי בקבוק וירידה במחירי האנרגיה [צילום: מארק לניהן/AP]
+קבוצת ברן תקים תחנת שאיבת ביוב בתל אביב ב-50 מלש"ח
09:34 13/09/22  |  איציק וולף

קבוצת ברן זכתה, באמצעות חברה בת שלה, במכרז להקמת תחנת שאיבת מי ביוב שפרסם תאגיד המים מי אביבים בתל אביב.
במסגרת הפרויקט צפויה החברה להעניק שירותי ביצוע בהיקף של כ-50 מיליון שקל הכוללים הקמת מבנים (חלקם מתחת לפני הקרקע), חדר חשמל ותחנת שאיבה בהספק של 2,700 מק"ש.
תקופת ביצוע הפרויקט צפויה להיות כ-30 חודשים והיא תתחיל לאחר השלמת מספר תנאים המקובלים בעסקאות מסוג זה ובכלל זה חתימה על הסכם התקשרות וכתב כמויות, המצאת נספח ביטוח וערבות ביצוע בסך של 5 מיליון שקל.

+שופרסל ורייסדור יקימו פרויקט מסחר ומגורים בנהריה
09:29 13/09/22  |  איציק וולף

קבוצת שופרסל תקים פרויקט למסחר ומגורים על קרקע שבבעלותה בעיר נהריה, יחד עם חברת רייסדור. מדובר בעסקה שבה השותפה, חברת רייסדור, תשלים קידום תב"ע למאות יחידות דיור מעל קומת מסחר בשטח של כ-4,500 מ"ר, כאשר שופרסל נדל"ן תחזיק בשטחי המסחר ותמכור את מרכיב המגורים כשתאושר התב"ע במחיר שנקבע מראש.

+זוז פאוור תקים במדינת ניו יורק עמדות טעינה מהירה לכלי רכב חשמליים
08:56 13/09/22  |  איציק וולף

חברת זוז פאוור הישראלית חתמה עם חברת החשמל של מדינת ניו יורק בארצות הברית על הסכם פיתוח, התקנה, הטמעה והדגמה של הטכנולוגיה והמוצר של החברה, כתשתית לטעינה אולטרה-מהירה של רכבים חשמליים, במיקומים שבהם רשת החשמל מוגבלת בהספק. זאת, כחלק מההיערכות של חברת החשמל לאתגרים הצפויים בשנים הקרובות, לאור הדרישה לפריסה נרחבת של עמדות טעינה אולטרה-מהירות.
על פי ההסכם צפויה החברה להקים ולהדגים עמדת טעינה אולטרה-מהירה בעלות של כ-900 אלף דולר, במימון חברת החשמל של ניו יורק. עמדת הטעינה מבוססת ע מאיץ הטעינה החדש של החברה, ה-100-ZOO.

+אלביט זכתה בחוזה של 76 מיליון דולר במדינה אסייתית
08:49 13/09/22  |  איציק וולף

חברת אלביט מערכות הודיעה (יום ג', 13.9.22) כי זכתה בחוזה בסך של 76 מיליון דולר שבמסגרתו תספק יכולת לאימון לוחמה אלקטרונית עבור מדינה באסיה פסיפיק.
הפתרון הטכנולוגי יאפשר לצוותי האוויר של אותה מדינה אסייתית לבצע אימונים בתרחישי לוחמה אלקטרונית מרובת איומים.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תע"א אישרה הקלות בעסקות עם משרד הביטחון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שווקים פיננסיים
איציק וולף
אלון מאסק טען כי תשלום של 7.75 מיליון דולר שהועבר לחושף שחיתות בטוויטר מהווה הפרה יסודית של הסכם הרכישה    טוויטר הגיבה: ניסיון מאסק לסגת מההסכם - שגוי ומוטעה
איציק וולף
זכתה בחוזה לאספקת מרגמות 120 מ"מ לצבא ארצות הברית    הזמנה ראשונה בשווי של 10 מיליון דולר כבר הועברה וצפויה להתממש בתוך שנתיים
איציק וולף
צפויה לרכוש מלונות נוספים בבירת יוון תמורת סכומים שאינם מהותיים לה    המלונות יפעלו תחת המותג 'Play' של חברת המלונאות של ישראל-קנדה
איציק וולף
משרד האוצר והנהלת אל-על סיכמו על מתווה פירעון מוקדם של כספי ההלוואות שקיבלה חברת התעופה מן המדינה במסגרת הסיוע שניתן לענף התעופה בתקופת הקורונה    במקביל לפירעון יצומצמו המגבלות על ההוצאות ועל תנאי הכהונה וההעסקה של בכירים באל-על
איציק וולף
שרי הכלכלה של צרפת ושל גרמניה נפגשו בפראג בשולי ועידת גוש האירו והצהירו על שיתוף פעולה ותיאום המדיניות הפיסקלית במאבק נגד האינפלציה הפוגעת במשקי הבית ובחברות פרטיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il