X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סטרוק חותמת ומוסיפה תוספת משלה [צילום: פורום התיישבות צעירה]
בימין מתחייבים: הסדרת ההתיישבות הצעירה בקווי היסוד
חברי הכנסת והמועמדים מהימין הגיעו לגבעת הראל והתחייבו כי לא תוקם ממשלה ללא הכנסת הסדרת ההתיישבות הצעירה בקווי היסוד בפורום ביקרו את אי-הגעת השר כהנא מהמחנה הממלכתי: ״מי שלא מתחייב לשים את הסדרת היישובים הצעירים בכל הסכם קואלציוני לא יכול להחשיב עצמו כחלק מהמחנה הלאומי והציוני״

אחרי סגירת הרשימות המאבק על קולות המתיישבים החל. חברי הכנסת ומועמדים מהמפלגות החברות בגוש הימין הגיעו (יום א', 18.9.22) להשקת אתר הסדרת ההתיישבות הצעירה ובטקס חגיגי ב ׳גבעת הראל׳ בנוכחות חברי פורום ההתיישבות הצעירה ותושבים חתמו על התחייבות כי בכל ממשלה שתוקם יעמדו על כך שהסדרת ההתיישבות הצעירה תיכלל בקווי היסוד של הממשלה.
לאתר ההסדרה שהוקם ע״י פורום ההתיישבות הצעירה הגיעו יו״ר שדולת א״י בכנסת ח״כ אורית סטרוק (ציונות דתית), יו״ר ועדת הכנסת ח״כ ניר אורבך (לשעבר ימינה), חכ"ל עמיחי שיקלי (ליכוד), ח״כ שמחה רוטמן (ציונות דתית), ח״כ משה ארבל (שס), ח״כ יום טוב כלפון (בית יהודי) ומועמדי הרשימות - יצחק וסרלאוף ולימור הר מלך (עוצמה יהודית), אביחי בוארון (ליכוד) וכן מנכ״ל מועצת יש״ע יגאל דלמוני. בפורום ההתיישבות הצעירה הביעו אכזבה מאי הגעת השר מתן כהנא מהמחנה הממלכתי שהוזמן.
חברי הכנסת והמועמדים חתמו במקום על ההתחייבות ברורה בה הם מתחייבים לפעול על-מנת להשלים את הקמת היישובים ו"לעשות צדק" עם תושביהם:
  • לשוויון זכויות מלא למתיישבים החלוצים בהתיישבות הצעירה
  • לקבלת תשתיות בסיסיות של: חשמל, מים ותקשורת
  • לקידום הליכי הסדרה מהירים
״אני מתחייב כי ככל שאהיה שותף בהקמת הממשלה הבאה, אדאג שהסדרת ההתיישבות הצעירה תיכלל במסגרת ההסכמים הקואליציונים זאת כתנאי לתמיכתי בהקמת ממשלה זו״.
חברי פורום ההתיישבות הצעירה אמרו כי ״החלטת הממשלה להסדרת ההתיישבות הצעירה מוכנה כבר מעל שנה ואושרה ע״י כלל הגורמים המשפטיים והביטחוניים. לדבריהם, מי שלא מתחייב לשים את הפתרון וההסדרה של היישובים הצעירים בכל הסכם קואלציוני לא יכול להחשיב עצמו כחלק מהמחנה הלאומי והציוני. "אנו דורשים ומצפים כל ח״כ ומועמד הוראה עצמו כחלק מהמחנה הזה להגיע לכאן ולהתחייב שיכנס רק לממשלה שתכניס את ההסדרה בהסכמים הקואליציונים״.
מנכ״ל מועצת יש״ע יגאל דלמוני אמר: ״המדינה צריכה להוקיר את מי שמיישב את הארץ. בשבועות האחרונים כולנו רואים כיצד הטרור ברשות הפלשתינית הרים את ראשו. אנו רואים בחשש רב את המדיניות הרת האסון של שר הביטחון שפועל נגד חומש, ומחזק את הרשות הפלשתינית תוך התעלמות מהבנייה הבלתי חוקית וגזילת הקרקעות שעושה הרש"פ בשטחי סי. אני פונה הערב לחברי הכנסת שהגיעו לכאן ולאלו שלא, זוהי המחויבות שלכם בממשלה הבאה לשנות את המדיניות הקלוקלת הזו״.
יו״ר שדולת א״י, ח״כ אורית סטרוק: ״מתיישבי ההתיישבות הצעירה הם חלוצים בני דורנו, הסדרת ישוביהם היא חובה מוסרית וציונית מהשורה הראשונה, והעיכוב בהסדרתה הוא עוול שאין להשלים עמו. החלטת הממשלה בנושא מוכנה על המדף כבר כמעט שנתיים, ויש לאמצה, בלי להתנותה בשום אופן בהסדרת מאחזי אבו מאזן כפי שדרש סר הביטחון. בעז״ה בממשלה הבאה נוודא שזה יתבצע״.

[צילום: פורום התיישבות צעירה]

עמיחי שיקלי: ״לפני שנה וחצי עמדנו כל אנשי ימינה והתחייבנו ביום הראשון להקמת המממשלה להסדיר את ההתיישבות הצעירה. שנה וחצי חלפו לא זו בלבד שלא הוסדרה אלא ראינו את מי שמתקראים אנשי המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ מעלימים עין מהשתלטות פלשתינית שטרם ראינו על שטחי C. הקמת ממשלה לאומית בהובלת הליכוד היא המענה היחיד לפתרון המצב ואני קורא לכל מי שבקעת הירדן ויו״ש חשובים לו לא לחזור על טעויות עבר״.
ח״כ שמחה רוטמן: ״כתושב ההתיישבות הצעירה בעצמי וכמי שהיה מעורב במאמצי ההסדרה של כמה וכמה יישובים, צריך להפסיק לקבל תירוצים. זה עניין של החלטת ממשלה אחת ועמידה איתנה מול שלטון המשפטנים ביהודה ושומרון. בעזרת ה', זה בהישג יד״.

[צילום: פורום התיישבות צעירה]

ח״כ משה ארבל: ״המחויבות של תנועת שס להתיישבות הצעירה לא מוטלת בספק. מדובר בקשר עמוק ומשמעותי לקידום ההסדרה. הקמת היישוב עמיחי נזקפת לזכותו של שר הפנים דאז אריה דרעי, ועוד היד נטויה. דווקא היום כשגדי איזנקוט מתבטא לצד מתן כהנא כנגד ההתיישבות והמתיישבים ביו״ש הגענו לגבעת הראל כדי להביע את המחויבות העמוקה שלנו להתיישבות בכל רחבי ארצנו״.
ח"כ ניר אורבך: "לא צריך מייצגים, צריך מעשים בשטח. לצערנו לא זה המצב וטוב שיש לנו פורום עם הנהגה משמעותית ומעשית. אחרי עבודה מאומצת וקשה, יחד עם פורום ההתיישבות הצעירה, הצלחנו השנה להתקדם דרך משמעותית ולקבל גם חוות דעת משפטית מצוינת וגם חוות דעת מקצועית שמאפשרת חיבור למעלה מ-40 יישובים לחשמל. החתימות האחרונות זה מה שנשאר ואני מתחייב בעז"ה להמשיך ולפעול כל יכולתי למען ההסדרה המתבקשת והחשובה הזו".

[צילום: פורום התיישבות צעירה]

ח״כ יום טוב כלפון: ״ההתיישבות הצעירה היא חוד החנית של הציונות מודל 2022. טובי אנשינו, חלוצים אמיתיים, מיישבים בתנאים לא תנאים את אדמות מולדתנו ומבטיחים את המשך ריבונותה של מדינת ישראל. הגיע הזמן שהממשלה תסדיר את ההתיישבות הצעירה ותאפשר תנאי מחייה טובים לאוכלוסייה חשובה זו".
יצחק וסרלאוף: ״את ההתיישבות הצעירה צריך וחובה לפתח, ההתיישבות ברחבי יהודה ושומרון מונעת בפועל את המשך השתלטות הפלשתינית בדרך למדינה בשטח. בני גנץ שפועל בכל כוחו נגד ההתיישבות הצעירה ימשיך לעשות זאת אבל אנו ננצח. כאן באתר ההסדרה אני מתחייב כי בממשלה הבאה נסדיר אתכם ונדאג שההתיישבות בעז"ה תפרח ותגדל״.
לימור סון הר מלך: ״ההתיישבות הצעירה היא הלב הפועם של ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. מדובר באלפי משפחות, ממיטב בניו ובנותיו של עם ישראל, שחיים חיי שליחות למען כולנו. הסדרת ההתיישבות הצעירה - היא בפירוש כעת צו השעה!״.
עו"ד אביחי בוארון: ״ההתיישבות הצעירה חייבת להיות מוסדרת בקדנציה הבאה. זו המחויבות של תנועת הליכוד וזו החובה של כל מי שרוח ציונית באפו - אנחנו כחברה, כמדינה וכעם חייבים לגבות את החלוצים שלנו שהקימו את הישובים הצעירים ולתמוך בהם ככל האפשר כדי שיוכלו לחיות בשלום ובטח בביתם ובישובם. אבל כדי שזה יקרה אנחנו חייבים לצאת כולם, כולנו להצביע ולהכריע את הבחירות ולהחזיר את המחנה הלאומי להנהגת המדינה. זה בנפשנו״.

תאריך:  18/09/2022   |   עודכן:  18/09/2022
+לפיד חושש לשלם מחיר על תמיכה בפסילת בל"ד
00:08 19/09/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

גורמים בחד״ש-תע״ל העבירו מסר ליו"ר יש עתיד כי יראו מהלך שכזה בחומרה  ▪  ביש עתיד הוחלט שלא לתמוך בפסילה בנימוק שביהמ"ש הכריע בעניין  ▪  בסביבת לפיד חוששים שהתנגדות לבל"ד דווקא תעצים את כוחה

לפיד. מרים כוסית לשנה החדשה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+פעיל מחאת בלפור סדי בן-שטרית פורש מפעילות ציבורית
22:51 18/09/22  |  עידן יוסף

סדי בן שטרית, ממנהיגי מחאת בלפור נגד נתניהו ומתנגד החיסונים, הודיע בסרטון לחבריו על ״פרישה מפעילותו הציבורית״. בדמעות אמר כי בכוונתו לצאת מכל קבוצות הווטסאפ, המדיה והרשתות. "אני סיימתי את התפקיד שלי לעת עתה", אמר (עכשיו 14).

+ניצני תקווה לגוש נתניהו: מגיע בסקר ל-62 מושבים
22:43 18/09/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המחנה הממלכתי עולה מעט ל-13 מושבים  ▪  שלוש מפלגות בגוש לפיד מגרדות את אחוז החסימה  ▪  בית יהודי עדיין רחוקה מאחוז הסימה

מיכאלי. תעבור לאופוזיציה? [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+ראשי המפלגות החרדיות: סער מנסה לפגוע בהצבעת החרדים
22:29 18/09/22  |  עידן יוסף

שלושת ראשי המפלגות החרדיות הגיעו למסקנה שגדעון סער פועל לאחרונה לפגוע בהצבעה במגזר החרדי. כך למשל, הם מאשימים כי הוא העומד מאחורי הסיפור של מתווה החינוך בחסידות בעלז, בניסיון לפלג את יהדות התורה ובכל מקרה לפגוע בכוח שלה (כיכר השבת).
ח"כ משה גפני (יהדות התורה) תקף בראיון לרדיו קול חי את חברת מפלגתו של סער, יפעת שאשא ביטון, ואמר: "אני מאשים את שרת החינוך - היא בוחשת במה שקורה בציבור החרדי. אם היא רוצה לעסוק בציבור החרדי, שתבוא ותעזור לשכר המורות והגננות, זו בושה למשרד החינוך".

+סקר: שיעור ההצבעה במגזר הערבי לא צפוי להיפגע
21:56 18/09/22  |  עידן יוסף

החששות בגוש השמאל, כי המפץ במפלגות הערביות יביא יררידה בהצבעת הערבים עשוי להתבדות. סקר שערך ערוץ מכאן 33 מעלה כי שיעור ההצבעה בחברה הערבית צפוי לעמוד על 40.5%. אם 52% יצביעו - בל"ד תוכל לעבור את אחוז החסימה.
אם בל"ד תפרוש, 33% ממצביעיה יצביעו למנסור עבאס, 21% לחד"ש-תע"ל ו-5% למפלגות ציוניות.

+השרה מיכאלי: הבולען באיילון - דוגמה לניהול הכושל של ממשלות נתניהו
15:49 18/09/22  |  מירב ארד

שרת התחבורה מרב מיכאלי מאשימה את ממשלת נתניהו: "הבולען באיילון הוא דוגמה קטנה לניהול הכושל של ממשלות נתניהו. בולענים בכל תחום. במשבר הדיור, בפשיעה בחברה הערבית, בחינוך, בתשתיות הקורסות. זו הירושה שהם הותירו. בכל משרד שהגענו אליו והרמנו את השטיח, גילינו מתחת ריקבון ומחדלים מתמשכים.
במקום לקטר, אנחנו מתקנות ומתקנים."


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בימין מתחייבים: הסדרת ההתיישבות הצעירה בקווי היסוד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2022
עידן יוסף
המחנה הממלכתי עולה מעט ל-13 מושבים    שלוש מפלגות בגוש לפיד מגרדות את אחוז החסימה    בית יהודי עדיין רחוקה מאחוז הסימה
עידן יוסף
למרות היותה יושבת-ראש המפלגה, מבינה חגית משה שסיכוייה להיבחר אפסיים, ולכן העדיפה שלא להתפטר מתפקידה כחברת מועצת עיריית ירושלים
משה כרמל
ראיתי את ביבי מציע לבטל את מכון התקנים    ועם כל הכבוד וההערכה זו הצעה לשפוך את התינוק עם המים    מטרת המכון, לפי חוק התקנים, היא: להבטיח רמה נאותה של טיב המוצרים ובעיקר עבור האזרח הקטן    מי יגיד לו שמוצר הוא בטיחותי ותקין עבורו ועבור משפחתו? החברה המשווקת? בעלי העניין? הוא צריך גוף בלתי תלוי    לתקן - כן, לשנות מבנה - אולי, להרוס - לא
עידן יוסף
מנתוני הסקרים עולה כי אם הבחירות היו נערכות היום, גוש הימין היה מקבל 60 מושבים    רע"ם וחד"ש-תע"ל מקבלות 4 מושבים כל אחת, אך בל"ד לא עוברת את אחוז החסימה
דויד סנדובסקי
חוסר היציבות הממשלית בישראל, מתבטא בריבוי מערכות בחירות בארבע השנים האחרונות    הדבר נובע ממשפטי נתניהו ואי נכונותם של למעלה ממחצית חברי הכנסת לפחות, להצביע עבור ממשלה יציבה בראשותו    בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ לא מחייב את ניבצרותו של נתניהו    הציבור מתייחס למשדחק התהליכי בספקנות הולכת וגדלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il