X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ח"כ יעקב אשר [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
עימות במליאה בין יעקב אשר למרב מיכאלי
"במקום שרת התחבורה - הפכת להיות שרת התחביר"
ח"כ יעקב אשר: תוכנית החומש לבטיחות בדרכים אושרה בממשלה כשהיא "לא אפויה" וללא תקציב כי עכשיו בחירות השרה מרב מיכאלי: התוכנית לא מתוקצבת כי אין כנסת, אבל יש איגום לפיילוט ב-80 מיליון שקל

במסגרת כינוס הפגרה של הכנסת, נערך (יום ב', 19.9.22) דיון במליאה לבקשת ח"כ יעקב אשר, בגל תאונות הדרכים הקטלניות, כשהטענה היא כי משרד התחבורה אינו נוקט את פעולות החרום הנדרשות. בנאומו, תקף אשר את מה שהגדיר - ניסיונה של שרת התחבורה מרב מיכאלי להסיט את דעת הקהל מחוסר המעש של משרדה בנושא, באמצעות סחרירים תקשורתיים.
"ביקשתי את הדיון הזה כדי לדון בדברים האמיתיים ולא במסיבות העיתונאים הלא אמיתיות", פתח אשר, "ואני מצטט מעיתון גלובס שכתב רק אתמול: 'בתום עוד סוף שבוע מדמם בכבישים, הושקה תוכנית חומש לבטיחות בדרכים, אלא שמדובר לכל היותר בכותרות שמותירות יותר מדי שאלות פתוחות. התוכנית לא פורסמה לציבור ולא פורטו מקורותיה התקציביים בסך מיליארד שקל לכל שנה במשך חמש שנים, זאת למעט אמירה של שרת התחבורה מרב מיכאלי, לפיה היא תדון בנושא עם משרד האוצר. אנחנו יודעים שאנחנו נמצאים בזמן של בחירות, אין כל כך ממשלה, אין כנסת, ואין שום דרך לקדם זאת'.

"מישהו כנראה ידע שהולכים לדון בנושא שאני ביקשתי כאן במליאת הכנסת, וביום ראשון בבוקר, במהירות, בלי הכנה מוקדמת, הוציאו לאור את תוכנית החומש. לא אפויה, לא ברורה, לא נגישה ואפילו לא מתוקצבת", האשים.
לדבריו, מסיבת העיתונאים של השרה בשבוע שעבר בעניין לוחית הזיהוי לאופניים חשמליים, חוק שהוא יזם, הייתה לא יותר מיחסי ציבור, שכן כרגע כשהכנסת בפגרת בחירות ואין דרך לקדם זאת. "לאחר שנפלה הממשלה, כשהיינו בוועדות הסכמות, למרות שלא הביאו את החוק שלי כשניתן היה להעביר אותו כחוק או כתקנות, הגיעו אליי שליחים מטעם השרה ואמרו - אם תתמוך במטרו, עכשיו אנחנו מוציאים את זה מהבוידעם ומעבירים את זה. כלומר, החוק לא מעניין, רק עכשיו כשיש בחירות היא נזכרת בו, כשכולם יודעים שכעת אי-אפשר להעביר את זה".
הוא פנה ישירות למיכאלי ועקץ: "אנחנו רוצים ורוצות להגיד לך, תפסיקי לעבוד על הציבור בעיניים. האנשים והנשים שיושבים ויושבות בבית, לא מטומטמים ואף לא מטומטמות. במקום שרת התחבורה, הפכת להיות שרת התחביר. הכל מילים. אני אומר את זה בכאב, את יודעת למה? כי אני השקעתי שעות על התוכנית הזאת ודחו את זה בקש. זה דם של ילדים ואנשים שהולך ברחובות. זה דם של ילדים שמתים. כל יום מת מישהו אחר מקורקינט. ובמה השרה מטפלת? באוטובוס אחד בבית שמש [הכוונה להדרת נשים, ע.י.], במיזוג ברכבת ועכשיו בשבת. הכל מעניין אותך, חוץ מתחבורה".

שרת התחוברה והבטיחות בדרכים מרב מיכאלי עלתה להשיב, ואמרה כי מטרת תוכנית החומש היא "תוך חמש שנים להפחית ב-50% את מספר הנפגעים בתאונות הדרכים". היא הודתה כי אין תקציב מאושר בשל הבחירות, ולכן התוכנית באה עם רק עם מימון לניסוי (פיילוט) שנעשה באיגום של 80 מיליון שקלים מתקציב קיים.
היא הסבירה את סיבת עיכוב אישור התוכנית עד אתמול (א'), ואמרה: "הסיבה שעבר חודש מאז עד שהגיעה לאישור הממשלה היא בדיוק בגלל שהיו ישיבות עם האוצר ונעשה מאמץ אדיר לגייס תקציב לפיילוט".
עוד ציינה מיכאלי שורת פעולות שנקט משרד התחבורה בתחום הבטיחות בדרכים, ובהן:
  • השקעה של שני מיליארד שקל בתקציב אחזקה ושדרוג בטיחותי;
  • מוקדי סיכון יצאו השנה לביצוע "אחרי שנתיים של הזנחה מוחלטת ואכן לי יש מאבק מול האוצר להמשיך ולתקצב";
  • כביש 90 - "אחד הכבישים המסוכנים ביותר במדינה, יחד עם שר האוצר הבאנו תקציב של 300 מיליון שקל כאן ועכשיו שכבר יצא המכרז ולדעתי כבר זכו בו. 20 קילומטר מתוך הכביש הזה כבר יוצאים לתכנון וביצוע תכף ומיד... אנחנו התחייבנו, על כל 120 הקילומטרים מצומת הערבה לצומת קטורה שישודרגו לארבעה נתיבים עם הפרדה, עם תאורה".

תאריך:  19/09/2022   |   עודכן:  19/09/2022
+העליון מאמץ מסלול עוקף לפיצוי נהגים
07:49 20/09/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

החוק והפסיקה מונעים פיצוי למי שרכש ביטוח אך היה לו רק רשיון נהיגה  ▪  עמית קובע לראשונה, כי חברת ביטוח שמכרה פוליסה במקרה כזה - הטעתה את הלקוח ולכן חייבת לפצותו

4.5 מיליון שקל על תאונת אופנוע [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
+שערורייה במליאה: מיכאלי יצרה רושם כאילו בנה נהרג בתאונה
17:33 19/09/22  |  עידן יוסף

שערורייה במליאת הכנסת: במהלך דיון שהתקיים בהצעה לסדר בנושא הקטל בדרכים, שהגיש ח"כ יעקב אשר, פתחה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מרב מיכאלי, את תשובתה במילים "לפני תשע שנים נהרג בני בתאונת דרכים", ולאחר כשש שניות של שתיקה ייחסה את הנאמר ליו"ר הרלב"ד אבי נאור. ח"כ אשר מחה על הפתיח לתשובה שגרם להטעיה של הח"כים כאילו בנה שלה נהרג. אשר אמר כי החסיר פעימה, וקרא לעברה בזעם: "באיזה מקצוע את עובדת?!".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  הדרת נשים  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לי זיתוני  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרק פטריק  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  משרד התחבורה  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שחר גרינשפן  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמואל אבואב / Shemuel Aboubab  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"במקום שרת התחבורה - הפכת להיות שרת התחביר"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
איציק וולף
רכב פרטי עלה על המדרכה במרכז תל אביב    צעירה בשנות ה-20 לחייה נפצעה אנוש ומתה מפצעיה בבית החולים, בן 20 ושתי נשים בשנות ה-50 לחייהן נפצעו בינוני
איציק וולף
התאונה אירעה סמוך לשעה 3:30 לפנות בוקר, בין כבאית לרכב פרטי בצומת גיתי אבישר    הפצועים פונו לבית החולים בילינסון בפתח תקוה ונשקפת סכנה לחייהם    ההרוג הוא עודד הגר, בן 18 מהיישוב יקיר
עידן יוסף
בהערכה גסה מתרחשים כמאה מקרים בשנה של הידרדרות אוטובוסים, ורק בנס נמנעים אסונות כבדים. בהתקן פשוט שיתריע בפני הנהג להרים את בלם החנייה ניתן למנוע טעות אנוש זו ולחסוך חיי אדם
איציק וולף
יואב חדרי וחנוך טלקר, תושבי אופקים, נהרגו הבוקר סמוך ליד מרדכי כשנפגעו כאשר יצאו מן הרכב שלהם כדי לסייע לאדם אחר שנקלע לתאונה    היום לפני הצהריים יתקיימו בירושלים הלוויותיהן של שלוש ההרוגות מפגיעה האוטובוס אמש
איציק וולף
שושנה גלושטיין, בת 40 מאופקים ובנותיה חיה שרה בת ה-7 וחנה בת השנתיים הן ההרוגות בפגיעת האוטובוס בירושלים    ההלוויה תתקיים מחר בירושלים    נהג האוטובוס לא היה בתוכו בעת התאונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il