"אני נגד הרחבת מסחר בשבת, כי אני מגיעה מגישה סוציאל-דמוקרטית. חייב להיות יום מנוחה והוא חייב להיות קולקטיבי, אבל זה לא יכול להפוך להיות מצור", כך אומרת שרת התחבורה
מרב מיכאלי, יו"ר מפלגת העבודה. היא דיברה בכינוס דת ומדינה שערך (יום ד', 21.9.22) המכון הישראלי לדמוקרטיה.
מיכאלי: "אני רוצה להכיר בכך שיש ציבור גדול מאוד, שלא יכול או לא רוצה לנהוג ברכב פרטי מסיבות רבות. לכן לא יכול להיות שלא תהיה
תחבורה ציבורית בשבת. איפה שלא רוצים תחבורה ציבורית בשבת - שלא תהיה, אבל מה עם השאר?".
השרה תלתה את חוסר הצלחתה בנושא בהתפרקות הקואליציה עם בנט: "אני עושה עבודת מטה במשרד התחבורה, ואלמלא הייתה הקורסת הקואליציה, אולי היינו מצליחים לגרום לזה לקרות. מטרונית חדשה בחיפה תיסע בשבת, ופניתי לנת"ע בעניין הרכבת הקלה במרכז בנושא, ואנחנו עושות עבודה במשרד על-מנת לאפשר זאת. כל הסיפור הוא על שליטה. הסטטוס-קוו לא ניתן לקיום. אלו מנטרות ישנות, כשחיו כאן 600 אלף תושבים. אפשר לעשות הרבה יותר בעזרת החוק הקיים. החוק מאפשר היום להרבה יותר מהתחבורה הציבורית לפעול. אני מתכוונת לעשות זאת ביתר שאת גם בקדנציה הבאה, גם במסגרת מה שמאפשר החוק הקיים". בעבר הצהירה כי אין בכוונתה להיות שרת התחבורה בממשלה הבאה, כך שלא ברור כיצד בכוונתה לקדם את העניין.
בנוגע להפעלת קווי הסעיות על-ידי הרשויות המקומיות (כדוגמת נעים בסופ"ש וסבבוס) אמרה: "אני חושבת שהקווים הפרטיים זו שערורייה. זה בדיוק המקום שאפשר לראות התפרקות המדינה מהאחריות שלה. ערים שהן פחות מבוססות כלכלית לא יכולות להרשות לעצמן. אנחנו שוב חוזרים להגדלת פערים במקום לצמצום פערים. אנחנו משבחות הרשויות שלקחו יוזמה, אבל זה לא פתרון". מיכאלי ניסתה להוביך מהלך לתקנה שתאפשר לרשויות לגבות תשלום עבור קווי השבת, אך ראש הממשלה לשעבר בנט הטיל על כך וטו.