X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שקד וסער. יטילו וטו? [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
השרים הוזהרו: ההסכם ימנע תמיכה בסרטים שיצולמו בכותל או בחרמון
שדולת ארץ ישראל בדרישה משרי גוש ימינה בממשלה: הטילו וטו נגד החלטת הממשלה המסתמנת לאמץ את הסכם התרבות עם האיחוד האירופי, בשל הפליית שטחים שכבשה ישראל ב-67' חשש מפני הסללה תרבותית וחרמות עצמיים

35 חברי כנסת מסיעות הקואליציה והאופוזיציה, החברים בשדולת ארץ ישראל בכנסת, שלחו מכתב לשרי מפלגות ימינה והתקווה החדשה בממשלה, בדרישה כי יטילו וטו נגד החלטת הממשלה המסתמנת, לאמץ את הסכם התרבות עם האיחוד האירופי. לדבריהם, ההסכם שערורייתי ומפלה לרעה באופן בוטה את יהודה ושומרון, רמת הגולן ואף חלקים מירושלים בירת ישראל.
המכתב נשלח (יום ה', 22.9.22) לנפתלי בנט, איילת שקד, גדעון סער, זאב אלקין ויועז הנדל.
חברי הכנסת שחתמו על המכתב דחו את טענתו של שר התרבות חילי טרופר, שההסכם דומה להסכמי הורייזון (אופק), שעליהם חתמו בעבר גם ממשלות ימין, וקובעים כי הורייזון אינו דוגמה, אלא מקרה קיצון שאינו אמור להפוך לנורמה.
ראשי שדולת א״י, חברי הכנסת יואב קיש (ליכוד) ואורית סטרוק (הציונות הדתית), הסבירו כי ״הסכמה של מדינת ישראל למנוע תמיכה ממי שמבקש לצלם סרט בכותל המערבי או בחרמון או ממיזמים תרבותיים שמבקשים להופיע או ליצור בים המלח, מדבר יהודה או מערת המכפלה, תפגע במאמצי הבלימה הישראלים נגד ארגוני ה-BDS והניסיונות החוזרים ונשנים של אויבינו להחרים אותנו, ותהווה זריקת עידוד לאויבי ישראל ומקדמי החרמות נגדה.
"זאת ועוד: ההסכם המפלה ייצר הסללה של היצירה התרבותית בישראל, כאשר במסגרת המאמצים של גופי ומוסדות תרבות לעמוד בתנאי ההסכם צפויה החרמה-עצמית של כל פעילות או קשר עם אזורים אלה. כך, לצד האפליה הישירה של מוסדות התרבות צפויה גם אפליה-עצמית עקיפה כלפי הציבור הרחב״.
חברי הכנסת החתומים מזכירים לשרים כי על-פי תקנון עבודת הממשלה בידם הכוח למנוע את החלטת הממשלה ודורשים מהם לפעול בהתאם. לדבריהם, כך ראוי בכל עת ובמיוחד בממשלת מעבר שבועות ספורים לפני הבחירות.
בשדולת א"י טוענים כי תקנון עבודת הממשלה הפריטטית נועד לאפשר לשרי כל אחד משני הגושים למנוע ולבלום פעולות לא רצויות של הגוש השני, אך למרות זאת שרי "גוש ימינה" (כך מכונים בתקנון שרי ימינה ותקוה חדשה) אינם פועלים לבלימת צעד חמור זה, כמו גם צעדים נוספים שנוקטים שרי גוש השמאל בממשלה.

תאריך:  22/09/2022   |   עודכן:  22/09/2022
+"רוב בישראל תומך בשתי מדינות, אני אחד מהם"
20:03 22/09/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה נאם בפני העצרת הכללית של האו"ם ואמר שישראל תסכים למדינה פלשתינית אם זו תהיה שוחרת שלום  ▪  תקף את המדינות באו"ם על שתיקתן לנוכח איומי אירן להשמיד את ישראל והצהיר שישראל לא תאפשר לעולם נשק גרעיני לאירן

"ממה אתם פוחדים?" לפיד באו"ם [צילום: אבי אוחיון, לע"מ]
+שיח"כ אותה
19:30 22/09/22  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה

פתח את פיך ואומר לך מי אתה  ▪  תשאלו את רם בן ברק  ▪  בין ביבי לטיבי וממשלת בנט- לפיד: הביטחון לפני הכל  ▪  ולקינוח - מִמבחן הלשון לשיעור בלשון: אישי ציבור ושדרנים, דברו עברית נכונה

טרור - לא אצל נתניהו [צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90]
+נדחתה עתירת הליכוד נגד שידור נאום לפיד באו"ם
19:10 22/09/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית קבע כי הליכוד לא הציג נימוקים לפנייתו המאוחרת בניסיון למנוע שידור חי של ראש הממשלה בעצרת הכללית של האו"ם ולא צרף את לפיד או את המדינה כמשיבים

לפיד מתכונן לקראת נאומו בעצרת הכללית [צילום: לשכת ראש הממשלה]
+השרה שקד: לאשר את מינוי מזוז רק לצורך אישור מינוי הרמטכ"ל
18:33 22/09/22  |  איציק וולף

שרת הפנים, איילת שקד, אמרה בעקבות החלטת בג"ץ לבטל את מינוי שופט העליון בדימוס מני מזוז ליו"ר הוועדה למינויים בכירים, כי בית המשפט אמר היום את המובן מאליו, שלא ניתן לעשות איפה ואיפה בין סוגי המינויים בתקופת בחירות.
"חבל שבית המשפט היה צריך להידרש ולהתערב בסוגיה זו. אני קוראת שוב לאמץ את הצעתי המקורית ולאשר את המינוי לאישור הרמטכ"ל בלבד", אמרה.

[צילום: לשכת שרת הפנים]
+בג"ץ ביטל מינוי מזוז לוועדה לבדיקת בכירים
18:27 22/09/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

סולברג מותח ביקורת קשה על מיארה, אשר החליטה לבדה לדחות את ההצעה להסתפק במינוי אד-הוק  ▪  וילנר: מיארה סטתה מהוראות הדין, מהפסיקה ומהנחיות היועץ המשפטי

מזוז ומיארה. לא לשמונה שנים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+בנט הטיל וטו על הסכם התרבות עם האיחוד האירופי
16:50 22/09/22  |  עידן יוסף

ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט הטיל וטו על אישורו של הסכם התרבות עם האיחוד האירופי שמפלה לרעה את התושבים המתגוררים בשטחים שכבשה ישראל במלחמת ששת הימים, והוא לא יעלה לאישור בממשלה.
שרת הפנים איילת שקד לחצה על בנט להטיל את הווטו, אולם בהודעה לתקשורת לא נתנה קרדיט לבנט. "האירופים הצדקנים צריכים להבין שדין תל אביב כדין אריאל ועתניאל. כל אזרחי ישראל שווים ולא אתן לחרמות מאירופה לחלחל לישראל", אמרה שקד.
בתגובה, מסרה ח"כ אורית סטרוק (הציונות הדתית): "רק אחרי שפנינו, רק אחרי שפרסמנו, אולי סוף-סוף תיזכרו שיש לכם אחריות: על הסכם הגבול הימי שלפיד מעביר במחטף מתחת לאף שלכם, על תחבורה ציבורית בשבת שמרב מקדמת במרץ ואתם אפילו לא טוענים שזה גשם, מבחינתכם לא ירקו עליכם בכלל. נתתם את ההגה ללפיד והלכתם לעשות לביתכם".

+פורום המשפחות השכולות הגיש בקשה לפסילת רע"מ מהתמודדות בבחירות
15:13 22/09/22  |  מירב ארד

פורום המשפחות השכולות, הגיש בקשה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, לפסילת רע"מ מהתמודדעות בבחירות לכנסת ה-25. הדיון בבקשה יתקיים בפני מליאת ועדת הבחירות המרכזית, ביום חמישי ה-29.9.2022, החל מהשעה 14:00.

+הליכוד דורש: לשדר את נאום לפיד מהאו"ם באיחור של עשר דקות
14:20 22/09/22  |  מירב ארד

הליכוד דורש מערוצי הטלוויזיה להשהות במשך 10 דקות את שידור נאום לפיד מהאו"ם. לטענת הליכוד, נאומו של נתניהו בקונגרס נגד אירן, שהיה גם כן סמוך לבחירות בישראל, הושהה למשך 10 דקות כדי למנוע תעמולת בחירות.

+מיכאלי חושפת: משרד המשפטים בולם תחבורה ציבורית בשבת
11:58 22/09/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שרת התחבורה טוענת בשיחה עם News1 כי אינה יכולה לתת היתר לקווי תחבורה ציבורית בשבת במרכז הארץ ובדרומה בשל תקופת הבחירות  ▪  מגלה: הסרנו את המניעות ההסכמיות להפעלת הרכבלית בשבת

מיכאלי בחנוכת קו 5 של המטרונית
+מועמדת ברשימת בית יהודי ביקשה להשתבץ ברשימת הציונות הדתית
10:05 22/09/22  |  עידן יוסף

ניצנה דרשן-לייטנר, מקום 4 ברשימת בית יהודי, מרבה לתקוף את רשימת הציונות הדתית. הבוקר חושף ערוץ 7 שדרשן-לייטנר פנתה לאחרונה ליו"ר בצלאל סמוטריץ' ואף נפגשה עימו, תוך שהיא מבקשת ממנו לקבל שיריון במפלגה. סמוטריץ' שמע את הבקשה אך החליט לסרב. לדיווח אין אישור ממקור אחר.

+ישראל, תרבות השקר
09:06 22/09/22  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה

כאשר מנהיגות שתי מפלגות השמאל הקיצוני, זהבה גלאון שהוזעקה כדי להציל את מפלגתה השוקעת ושרת הבולענים והבולעניות העושה שמות בעברית ובתחבורה, דורשות מראש ממשלת השנאה ("השינוי") להיפגש עם מכחיש השואה מרמאללה, הן למעשה הזנב המכשכש בכלב. יש לקוות שלפחות אחת מהן תישאר במקומה הראוי, מתחת לאחוז החסימה, ואז - יש לקוות - ייפתח "אופק מדיני" ליהודים

גדר הביטחון. דבר והיפוכו [צילום: AP]
+בציונות הדתית עוצמה יהודית לא הצליחו להסכים על קמפיין משותף
08:29 22/09/22  |  עידן יוסף

ברשימת ציונות הדתית עוצמה יהודית מתכוונים להוביל שלושה מסעי בחירות לאחר שלא הצליחו להסכים על קמפיין משותף. כל אחת משלוש המפלגות המרכיבות את הרשימה (כולל נעם) ינהלו מסע בחירות עצמאי. גורמים בציונות הדתית הסבירו שזו בדיוק המשמעות של גוש טכני (כאן חדשות).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אבידר / Eli Avidar  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  האיחוד האירופי / Europian Union  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  חמד עמאר / Hamad Amar  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יועז הנדל / Yoaz  Hendel  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  נחמן שי  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עידן רול / Roll Idan  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  פטין מולא / Patin  Mula  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השרים הוזהרו: ההסכם ימנע תמיכה בסרטים שיצולמו בכותל או בחרמון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2022
רון בריימן
כאשר מנהיגות שתי מפלגות השמאל הקיצוני, זהבה גלאון שהוזעקה כדי להציל את מפלגתה השוקעת ושרת הבולענים והבולעניות העושה שמות בעברית ובתחבורה, דורשות מראש ממשלת השנאה ("השינוי") להיפגש עם מכחיש השואה מרמאללה, הן למעשה הזנב המכשכש בכלב. יש לקוות שלפחות אחת מהן תישאר במקומה הראוי, מתחת לאחוז החסימה, ואז - יש לקוות - ייפתח "אופק מדיני" ליהודים
איתמר לוין
השופטים אומרים שלא קיבלו הסבר מדוע יש לחרוג מן הכלל ולמנות ערב הבחירות לשמונה שנים את יו"ר הוועדה לבדיקת מינויים בכירים
עידן יוסף
שרת התחבורה על קווי נעים בסופ"ש: "אני חושבת שהקווים הפרטיים זו שערורייה. זה בדיוק המקום שאפשר לראות התפרקות המדינה מהאחריות שלה"    ח"כ מתן כהנא: נכון שהרבנים הראשיים של מדינת ישראל יהיו ציוניים; מעריך שהסיכויים לבחור רב ציוני דתי לא גבוהים
עידן יוסף
יו"ר רשימת בית יהודי: חשוב שאהיה בקואליציה, אחרת כולם יהיו עושי דברו של נתניהו    שלמה קרעי: שקד נעלה את ניר אורבך בחדר בשביל לא לפרק את הקואליציה    מתן כהנא: איילת לא צריכה לעשות שום חזרה בתשובה מהממשלה שהיא הייתה בה
עידן יוסף
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לא קיבל את עתירת הליכוד נגד במחנה הממלכתי שבו נראו ארבע דמויות מטושטשות של אנשי ליכוד כביכול שיערקו לגוש היריב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il