X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כדי להחליט אחת ולתמיד האם תורת האבולוציה תקפה או לא - יש להעביר את ההכרעה בנושא לכנסת, והכי טוב לכלול את ההחלטה בעניין בחוק ההסדרים
▪  ▪  ▪
צ'ארלס דרווין
רזולוציה ברבולוציה של האבולוציה
דודו אלהרר
כשהמדען הראשי במשרד החינוך חובש כיפה ו"מעז" לומר שמוצא האדם אינו מן הקוף, יש, כמובן, בקרב השמאל מי שיחשיבו אותו להזוי
לרשימה המלאה

   איציק וולף
הנהלת העברית יוצאת למלחמה במדען הראשי

הם הצליחו לבלבל אותי. עכשיו פורסם, כי שר המדע והטכנולוגיה פרופ' דניאל הרשקוביץ (ממפלגת "הבית היהודי" - לשעבר המפד"ל) אומר כי הוא אינו שולל את תיאוריית האבולוציה של דרווין. זאת בניגוד לדעתו של ד"ר גבי אביטל, המדען הראשי של משרד החינוך, שפורסם (ולא הוכחש) כי אמר ש"אם בספרי הלימוד יכתבו באופן מפורש שמוצא האדם מהקוף - ארצה שהתלמידים ייחשפו לדעות אחרות ויתמודדו איתן. יש הרבה אנשים שלא חושבים שתורת האבולוציה היא נכונה".
עוד פורסם כי ד"ר אביטל, בעצמו איש דתי, הוסיף ואמר כי "יש כאלה שעבורם האבולוציה היא דת והם לא מוכנים לשמוע שום דבר אחר. חלק מהחובה שלי, במסגרת תפקידי במשרד החינוך, היא לבדוק את תוכניות הלימודים וספרי הלימוד".
דבריו של אביטל, שהוא פעיל ליכוד משך שנים רבות, שאת תאריו האקדמיים השיג בפקולטה להנדסה אווירונאוטית בטכניון, עוררו תגובות רבות, רובן מסתייגות ומגנות בחריפות. שר החינוך גדעון סער הסתייג אף הוא מהדברים. אבל היו גם תגובות אחרות שכינו את ההסתייגויות והגינויים "סתימת פיות".
כך או אחרת, דעתו של אביטל ברורה: תורת האבולוציה של דרווין היא תיאוריה שנויה במחלוקת; יש לחשוף את תלמידי בתי הספר לדעות אחרות; והוא רואה כחובה במסגרת תפקידו כמדען ראשי של משרד החינוך לבדוק, גם בהקשר זה, את ספרי הלימוד ותוכניות הלימודים.

האבולוציה אינה אמת שלא ניתנת לערעור

עכשיו בא שר המדע והטכנולוגיה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, גם הוא איש דתי אבל ממפלגה אחרת ("הבית היהודי") וטוען אחרת. לא לגמרי אחרת, קצת אחרת. אבל אותי הוא בלבל לגמרי:
הרשקוביץ אומר כי לדעתו, בניגוד לגישה הרווחת בקרב דתיים וחרדים, אין סתירה בין אמונה דתית לבין תורת האבולוציה. הוא גם מסביר כי מבחינה אמונית, אין שום צורך להסתייג מתיאוריית ההתפתחות של דרווין. שהרי כבר רבי עובדיה ספורנו, שחי יותר מ-300 שנה לפני דרווין, מוכיח מן הפסוקים כי בריאת האדם בצלם אלוהים היא סופו של תהליך ארוך, שראשיתו ביצור לא שכלי, השייך לקטגוריה של בעלי החיים, ההולך ומתקדם עד שניתן לו השכל האנושי, ובמקביל גם הצורה הפיזיולוגית של האדם המוכרת לנו. הוא מאשר (אותו רבי עובדיה ספורנו) כי ההוכחות של דרווין ושל חוקרי המאובנים לקיומם של שלבים קודמים כאלה, נראות משכנעות. אלא שהטעות של דרווין היא בראייה הכללית של הדברים, המתחמקת מן השאלה איך נוצרו השינויים.
עד כאן הסברו של פרופ' הרשקוביץ, המסתמך גם על פרשנותו של רבי ספורנו, מדוע אין סתירה בין אמונה דתית לבין תורת האבולוציה.
אבל, אחרי כל הדברים האלה הוא טוען כי בתורת האבולוציה יש "חלקים לא מבוטלים שהם בגדר השערות, שתיאורטית ייתכן שתתבררנה כלא נכונות. לכן, ודאי שאין צורך להתייחס אליה כאל אמת שאינה ניתנת לערעור".
אז האם תורת האבולוציה, כפי שמלמדים אותה היום במוסדות החינוך, נכונה? לא בהכרח, משיבים המדען הראשי של משרד החינוך וגם שר המדע והטכנולוגיה, שניהם עסקנים פוליטיים ואנשים דתיים.

להגיש את דרווין לחוק ההסדרים

לעומתם, חתני פרס ישראל וגם חתני פרס נובל מישראל, יחד עם בכירי המדענים באוניברסיטאות סבורים ההפך, ואף השביתו כמחאה את הלימודים באוניברסיטאות לכמה דקות במחאה על דברי ד"ר אביטל. אבל הבלבול נשאר.
אז כדי להחליט אחת ולתמיד האם תורת האבולוציה של דרווין תקפה או לא, במלואה או בחלקה, מבחינה מדעית או אמונית, ומכיוון שהנושא כבר הונח על סדר היום על-ידי הדרג הפוליטי - יש להעביר את ההכרעה בנושא לידי הכנסת. שם יושבים נבחרי הציבור. שם דנים בסוגיות חשובות, שידונו גם בזה ויחליטו.
הדרך היעילה ביותר לקבלת החלטה היא לא באמצעות חקיקת חוק מיוחד. זה מסורבל ונמשך זמן. הכי טוב לכלול את העניין בחוק ההסדרים. שם הרי יש נושאים מן הגורן ומן היקב, וגם נושא זה יכול להיות כלול. והכי טוב - חוק ההסדרים מוגש יחד עם תקציב המדינה אבל התקציב הוא דו-שנתי וכך אפשר יהיה להעביר גם בעניין זה החלטה ל"טווח ארוך".

הערה: הרשימה נכתבה בהשראת חג פורים / "האח הגדול" [מחק את המיותר].
תאריך:  08/03/2010   |   עודכן:  08/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צ'ארלס דרווין לכנסת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הכנסת היא הוכחה למוצא המינים
אליהו חיים  |  8/03/10 12:33
2
הכותב הוא או טיפש או רשע
צ'רלי  |  8/03/10 13:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
הפאנץ' ליין נוסק לקראת סוף המחזה - סיום אכזרי משהו, חושף את האמת במערומיה, על מהות הרגש שמשקיעים גברים לעומת נשים בנושא האהבה    מין או אהבה - מה ינצח בקרב בין המינים?
דודו אלהרר
הכנסת והממשלה בישראל ניגפות פעם אחר פעם בפני בוגדיה של המדינה. הסרט "עג'מי" הוא רק משל
מיכאל שרון
כנגד היאוש שמנסים לטעת בטובי האנשים כאן, דרושה רוח אחרת, רוח שניצניה התגלו בהפגנה בשייח ג'ראח    יש לומר לא למוות הפסיכולוגי, שדיכוי הרוח כאן כיום מנסה לטעת בכולנו
ראובן לייב
מסעדת "ברוהאוס" התל אביבית מכנה, אומנם, את עצמה מבשלת-בירה, אבל איפה היא ואיפה מבשלת הבירה האמיתית, בהבדל של אות אחת, "ברויהאוס" שבמינכן?
יואב לוי
כנראה שהיצר ולא חדוות היצירה הוא שמוביל את סכנדר קובטי, ובעיוורונו הוא פוגע, פוגם ומאפיל על האיכות הקולנועית של יצירתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il