X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוכשטיין. העביר נוסח סופי לצדדים [צילום: חוסיין מאלה/AP]
"ישראל ולבנון יחתמו על הסכם ב-20 באוקטובר"
ערוץ "אל-ערבי" דיווח כי "הכנות נעשות לקראת הודעה על הסכם רשמי בנושא סימון הגבולות בין ישראל ולבנון" לפי הדיווח, ההסכם ייחתם באזור ראש הנקרה, בגבול בין שתי המדינות המתווך האמריקני העביר נוסח סופי להסכם על הגבול הימי

הערוץ "אל-ערבי" הפרו-קטארי דיווח (יום ב', 10.10.22) מפי מקורות רשמיים כי "הכנות נעשות לקראת הודעה על הסכם רשמי בנושא סימון הגבולות בין ישראל ולבנון". עוד מסרו המקורות כי "הציפייה היא שב-20 באוקטובר ייחתם ההסכם באופן רשמי באזור ראש הנקרה בגבול בין שתי המדינות".
נשיא לבנון הביע אופטימיות באשר להסכם על שרטוט הגבול הימי עם ישראל ואמר כי בשבוע החולף צומצמו במידה ניכרת הפערים בין עמדותיהן של שתי המדינות. "אנחנו מקווים להשלים בתוך כמה ימים את ההסדרים הקשורים בנושא", צייץ הנשיא מישל עאון בטוויטר.
אמש שוחח נשיא לבנון עם המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין. לאחר השיחה הודיעה לשכתו של עון כי הוכשטיין הבהיר שטיוטת ההסכם שגיבש היא המסמך הסופי ושאין בכוונתו לנהל מגעים נוספים עם הצדדים. מקורות המעורים בפרטים אמרו לאתר "א-תיאר", המזוהה עם נשיא לבנון, שהטיוטה הסופית תהיה מקובלת על הממשלה בביירות ולהערכתם גם על ממשלת ישראל. המתווך האמריקני העביר לישראל וללבנון נוסח סופי להסכם על הגבול הימי.
אתמול התייחס סגן מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם לסוגיית הגבול הימי בכנס בדרום לבנון. הבכיר בארגון הטרור אמר כי הם עוקבים אחר הצעדים בתיחום הגבול מול המתווך האמריקני כדי לדעת את העמדות והתוצאות ולהגיע לפתרון סופי. הוא הדגיש כי מסיבה זו הם לא מתייחסים לתעמולה תקשורתית ומחכים לתוצאות.
בתוך כך, אסדת כריש חוברה ביום ראשון למערכת הגז הישראלית והתחילה את הרצת הגז מהחוף לאסדה. חברת אנרג'יאן הבריטית הודיעה שהזרמת הגז מהחוף היא צעד חשוב בתהליך ההרצה של האסדה. הפעילות הנוכחית היא לא זו שנסראללה סימן כקו אדום.

תאריך:  10/10/2022   |   עודכן:  10/10/2022
+ישראל: ההסכם החדש מקובל עלינו
09:13 11/10/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש המל"ל הגיב: השינויים שדרשנו תוקנו, אנחנו בדרך להסכם היסטורי  ▪  ההסכם יונח על שולחן הכנסת ואז יובא לאישור בממשלה  ▪  דיווח בלבנון: הפתרון למחלוקת בהסכם - לא יופקד קו גבול ימי חדש באו"ם

חולתא. "כל דרישותינו נענו" [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+נתניהו: לפיד וגנץ מעבירים לחיזבאללה במכירת חיסול נכסים אסטרטגים
19:35 10/10/22  |  עידן יוסף

ראש האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, שב ותוקף את ההסכם הימי המסתמן עם לבנון, ואומר כי "מאחורי גבם של אזרחי ישראל והכנסת, לפיד וגנץ נכנעו לסחטנות של חיזבאללה. הם מעבירים לחיזבאללה במכירת חיסול נכסים אסטרטגים של מדינת ישראל.
"חיזבאללה ישתמש במיליארדים מהגז כדי להתחמש בטילים ורקטות נגד אזרחי ישראל, ואירן תתמקם מול ראש הנקרה ומול מאגרי הגז של ישראל. לממשלת המעבר החלשה והחובבנית הזאת אין מנדט לקבל החלטה מסוכנת כזאת במחשכים, ימים ספורים לפני הבחירות".

+אזרח ישראלי חצה הבוקר את הגבול לירדן
19:23 10/10/22  |  עידן יוסף

אזרח ישראלי חצה הבוקר את הגבול לירדן - הוא נעצר, תוחקר והוחזר לשטח ישראל.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ישראל ולבנון יחתמו על הסכם ב-20 באוקטובר"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
אביעד ויסולי
כל הסכם עם לבנון חייב לכלול התחייבות של ממשלת לבנון למנוע כל ירי טילים על ישראל, הוכחת שליטה על הטילים והתניית ההסכם במניעת כל התקפה על ישראל משטח לבנון    לא ייתכן הסכם חלקי עם לבנון, המעניק לה חסינות מתגובה נחרצת של ישראל כנגד מאגר הטילים ההזוי שבתחומה
יוני בן-מנחם
חיזבאללה מעריך כי ישראל מעוניינת בהסכם והיא תתקפל בסופו של דבר מכיוון שהיא בלחץ להפיק את הגז הטבעי לכן יש לתת לה זמן לרדת מהעץ ולא למהר לפעולה צבאית. חסן נסראללה מעריך כי הלחץ האמריקני להשלים את ההסכם יעשה את שלו כמו גם הרצון של הצמרת הצבאית בישראל להימנע ממלחמה
עידן יוסף
בהערכת מצב שקיים שר הביטחון, הנחה להערך במאמצי התקפה והגנה, נוכח ההתפתחויות במשא-ומתן על הגבול הימי    גנץ: חיזבאללה יבקש לפגוע בריבונותנו ובתשתיות. המחיר הצבאי שמדינת לבנון וחיזבאללה ישלמו יהיה מחיר כבד מאוד. איננו ששים אלי קרב, אך מוכנים אליו"
רפי לאופרט
לפיד בשיתוף עם גנץ עושים כמיטב יכולתם להותיר אחרי הקדנציה הנוכחית שלהם אדמה חרוכה לפחות במונחי "הימין"    ההסכם עם בנט על שמירת הסטטוס-קוו בממשלה הנוכחית נראה כעורבא פרח והאפשרות להקים ממשלת שיתוף בראשות נתניהו - מה שנראה כדבר הסביר היחיד כמעט - אינה מסוגלת להתגבר על השנאה העיוורת של גוש השמאל הפוסט-יהודי, פוסט ציוני ופוסט לאומי
איציק וולף
גורם מדיני בכיר מציין כי ישראל לא תתפשר על האינטרסים הביטחוניים והכלכליים שלה בשום אופן גם אם זה אומר שלא יהיה הסכם בקרוב    "אם החיזבאללה או מישהו אחר ינסה לפגוע באסדת כריש או לאיים עלינו - המו"מ על הקו הימי ייפסק לאלתר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il