לא עובר שבוע עד שהלב נקרע מחדש ובוכה למראה משפחות שלמות שמאבדות את חייהן ואת חיי יקיריהן בתאונות הדרכים.
מאז קום המדינה ועד היום
נהרגו יותר משלושים אלף בני אדם בתאונות דרכים (משמעותית יותר מכל מלחמות ישראל גם יחד).
תאונות הדרכים הן "מכת מדינה" וצריך לפעול מיד ובכל האמצעים והכוח כדי להילחם בהן ולמגר אותן עד כמה שניתן, ונדרשת לשם כך פעולה מקיפה.
כאמור, מעבר לאובדן חיי האדם שזה הדבר הקשה ביותר, הרי שראוי גם לציין שהעלות הכלכלית השנתית של תאונות הדרכים למשק הישראלי מוערכת בכ-12.6 מיליארד ש"ח בשנה.
על-פי הנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הסיבה ל-95% מתאונות הדרכים היא הגורם האנושי, כאשר
תאונה חזיתית כתוצאה מסטייה מנתיב וכן
אי-שמירת מרחק - הם הגורמים השכיחים ביותר לתאונות הדרכים הקטלניות ביותר.
לאור נתונים אלה יש לפעול מיד בשלב ראשון בשני מישורים:
(1)
כדי למנוע את התאונות החזיתיות כתוצאה מהסטייה מנתיב - יש לבנות גדרות הפרדה בכל הכבישים המהירים בארץ, ובשלב הראשון יש לבנות אותם היכן שיש קו הפרדה רצוף שבו אסורה העקיפה.
(2)
כדי למנוע תאונות כתוצאה מאי-שמירת מרחק - יש לחייב את כל הנהגים להתקין ברכבם מכשיר התראה מוקדמת מפני תאונות, כאשר על המדינה לסבסד את העלות של ההתקנה ושל דמי המנוי החודשיים. למכשירי ההתראה האלקטרוניים יכולת ממשית להציל חיי אדם, מאחר שהם מתריעים על התאונה האפשרית טרם התרחשותה ובזמן אמת של סכנה. על-פי בדיקות שנעשו, מכשירים אלה מאריכים את זמן התגובה של הנהג ב-1.5 שניות לפחות.
בד בבד לפעולות אלה, יש לפעול בצעדים נוספים ובכללם, יש להחמיר את הענישה כלפי נהגים עבריינים שכל אחד מאיתנו בוודאי נתקל בהם פעם אחת לפחות כאשר נסע ברכבו. נהגים אלה נוסעים בפראות על הכביש, כמו מטורפים, במהירות מופרזת שהרבה מעבר למותר, תוך חציית נתיבים, התפרעות וסיכון נהגים ועוברי דרך. נהגים אלה הינם רוצחים בפוטנציה, עם רישיון, כאשר הרכב שלהם משמש ככלי הנשק שלהם. יש לשלוח את אותם נהגים גם למאסר בפועל, וכמובן שיש לחלט את רכבם ולהחרימו.