X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש לשים סוף לקטל הרצחני בכבישים ולהרס המשפחות חובה להילחם בתאונות הדרכים מיד ובכל הכוח והאמצעים העומדים לרשותנו
▪  ▪  ▪
חיים אבודים [צילום: פלאש 90]
אסונות הימים האחרונים בכבישים:

   מחלקה ראשונה
אמא, סבתא ילדה ותינוק נשרפו למוות בצומת הנגב

   איציק וולף
האחים נמצאו שרופים וחבוקים

   איציק וולף
בני משפחה אחת נלכדו ברכב ונשרפו למוות

   עידן יוסף
סטה מן הכביש ודרס למוות נכה

לא עובר שבוע עד שהלב נקרע מחדש ובוכה למראה משפחות שלמות שמאבדות את חייהן ואת חיי יקיריהן בתאונות הדרכים.
מאז קום המדינה ועד היום נהרגו יותר משלושים אלף בני אדם בתאונות דרכים (משמעותית יותר מכל מלחמות ישראל גם יחד).
תאונות הדרכים הן "מכת מדינה" וצריך לפעול מיד ובכל האמצעים והכוח כדי להילחם בהן ולמגר אותן עד כמה שניתן, ונדרשת לשם כך פעולה מקיפה.
כאמור, מעבר לאובדן חיי האדם שזה הדבר הקשה ביותר, הרי שראוי גם לציין שהעלות הכלכלית השנתית של תאונות הדרכים למשק הישראלי מוערכת בכ-12.6 מיליארד ש"ח בשנה.
על-פי הנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הסיבה ל-95% מתאונות הדרכים היא הגורם האנושי, כאשר תאונה חזיתית כתוצאה מסטייה מנתיב וכן אי-שמירת מרחק - הם הגורמים השכיחים ביותר לתאונות הדרכים הקטלניות ביותר.
לאור נתונים אלה יש לפעול מיד בשלב ראשון בשני מישורים:
(1) כדי למנוע את התאונות החזיתיות כתוצאה מהסטייה מנתיב - יש לבנות גדרות הפרדה בכל הכבישים המהירים בארץ, ובשלב הראשון יש לבנות אותם היכן שיש קו הפרדה רצוף שבו אסורה העקיפה.
(2) כדי למנוע תאונות כתוצאה מאי-שמירת מרחק - יש לחייב את כל הנהגים להתקין ברכבם מכשיר התראה מוקדמת מפני תאונות, כאשר על המדינה לסבסד את העלות של ההתקנה ושל דמי המנוי החודשיים. למכשירי ההתראה האלקטרוניים יכולת ממשית להציל חיי אדם, מאחר שהם מתריעים על התאונה האפשרית טרם התרחשותה ובזמן אמת של סכנה. על-פי בדיקות שנעשו, מכשירים אלה מאריכים את זמן התגובה של הנהג ב-1.5 שניות לפחות.
בד בבד לפעולות אלה, יש לפעול בצעדים נוספים ובכללם, יש להחמיר את הענישה כלפי נהגים עבריינים שכל אחד מאיתנו בוודאי נתקל בהם פעם אחת לפחות כאשר נסע ברכבו. נהגים אלה נוסעים בפראות על הכביש, כמו מטורפים, במהירות מופרזת שהרבה מעבר למותר, תוך חציית נתיבים, התפרעות וסיכון נהגים ועוברי דרך. נהגים אלה הינם רוצחים בפוטנציה, עם רישיון, כאשר הרכב שלהם משמש ככלי הנשק שלהם. יש לשלוח את אותם נהגים גם למאסר בפועל, וכמובן שיש לחלט את רכבם ולהחרימו.

תאריך:  09/03/2010   |   עודכן:  09/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביש בכביש
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
בלי התלהמות
גדעון אמיר  |  9/03/10 17:09
 
- ומה עם קצת רגש ולב ?
אריאל ק  |  9/03/10 22:47
2
כל עוד המדינה היא המרויחה
מתוצאות התאונות  |  10/03/10 10:24
 
- המדינה צריכה לדאוג לחיי אזרחיה
נבון קצב  |  10/03/10 11:46
 
- אני לא יודע מה איתך
אבל עם המדינה?  |  13/03/10 21:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אייל בירן
עולם מיוחד, הוא עולם האון-ליין. הוא דינמי, מהיר ומחייב Multi-Tasking    ארגון שמתחיל לפעול בעולם הזה, צריך לדעת למה הוא נכנס
ד"ר חיים משגב
ליברמן הפך בעיני כל אלה שתובעים את עלבונו של 'העם הפלשתיני', למעין סמרטוט אדום רק בגלל שהוא לא מאמין בנוסחה הנואלת של 'שטחים תמורת שלום'
תמר יסעור
עולם השיווק השתנה והדיגיטל תופס מקום חשוב יותר ויותר בחיינו    נדמה שרק התחלנו והדרך נראית אינסופית, כי אין סוף לצרכים ובהתאם, אין סוף לכמות היישומים
נפתלי רז
12 "עולי הגרדום" זוכים כיום לכבוד רב ואף לישיבה חגיגית ומיוחדת בכנסת    האם הם היו טרוריסטים - או לוחמי חופש גיבורים?
אולק נצר
הוועדה לבדיקת כישלונה של מרצ לא העלתה על דעתה שנפילתה של מרצ איננה התוצאה של "ירידת קרנן של האידיאולוגיות הגדולות" והממסדים הפוליטיים, אלא התנהלותו של "הממסד הפוליטי" של מרצ    חוסר-האחיזה של מרצ ב"אידיאולוגיות הגדולות" שלה, הוא לפחות אחת הסיבות לירידת קרנה בציבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il