X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם חלקים ניכרים באינטליגנציה הישראלית חיים בשלום עם הקריאה "לשחרר את יפו הכבושה", מדוע שהפלשתינים יסתפקו בפחות?
▪  ▪  ▪
הפגנה בשייח' ג'ראח בירושלים בתאריך 6.3.2010 [צילום: פלאש 90]
ההחלטה הפלשתינית על שיחות קרבה: משמעויות והשלכות
שלמה ברום
שיחות הקרבה ימלאו תפקידן רק אם יהפכו לשיחות ישירות. מעבר זה עלול להיות קשה אם הפלשתינים ימשיכו לדרוש הקפאת התנחלויות
לרשימה המלאה

פלשתיניזציה מסוכנת של ערביי ישראל
גורי גרוסמן
העזתם של הפלשתינים/ערביי ישראל, שהיא תגובה פבלובית לאימפוטנטיות שלנו, הגיעה בימים האחרונים לשיאים מסוכנים
לרשימה המלאה

שני אירועים נפגשו בשבוע האחרון: הפגנת השמאל בשבת האחרונה בשייח' ג'ראח והאזכרה ליגאל אלון ביום שני בקיבוץ גינוסר. שניהם מסמלים באופן טראגי את מצבו העגום של השמאל הישראלי.
היה פה פעם שמאל, חלוצי, לוחם, שהתעסק בעיקר במאווייו של העם היהודי, שהזכות על ארצו לא הוטלה בספק, שהושיט יד לשלום אבל מתוך ביטחון בצדקת תביעותינו המדיניות והפוליטיות, שמאל שהתעקש להחזיק בתל חי בתוך ים ערבים למרות שהסיכויים אפסו.
מה נותר ממנו, או נכון יותר מאלה הנושאים את שמו לשווא? קשה למצוא היום שמאל ציוני, למרות שהשמועות אומרות שיש רבים כאלה בתוכנו. על ייצוגו השתלטו השוליים הרדיקליים, שציונות עבורם היא מילה מכובסת ל"ימין קיצוני", שאדמה היא ערך פלשתיני והתיישבות היא רק עילה להלשנה בחו"ל.
בספטמבר 1975, כחודש לפני שעצרת האו"ם קבעה שציונות היא גזענות, נאם שם יגאל אלון כשר החוץ בממשלת רבין הראשונה. בנאומו אמר שהציונות היא "הביטוי המודרני של המורשת היהודית העתיקה", היא "תנועת השחרור הלאומית של עם אשר הוגלה ממולדתו ההיסטורית", היא "גאולתה של אומה עתיקה מגורל טראגי וגאולתה של ארץ מעזובה בת דורות" - אמירות שהיו מזכות אותו בתשעה קבין של לאומנות פשיסטית מצד דוברי השמאל הישראלי כיום.
ראו ההפגנה האחרונה של השמאל בשייח' ג'ראח בירושלים. אלפי ערבים ויהודים תחת דגלי פלשתין והתנועה הקומוניסטית. דגלי ישראל הועלמו, והבודדים שהופיעו בשוליים החליפו מגן דוד בכיתוב "שלום עכשיו".
הקריאות הדומיננטיות בהפגנה לא כוונו כבר לירושלים אלא - ליפו. כן, חברים, יפו היא שטח כבוש. לא רק במאי "עג'מי" בסיפור, אלא קבוצה גדולה בתוכנו מתבוננת על הסכסוך הפוליטי בפרספקטיבה קולוניאליסטית בת 130 שנה, מאז העלייה הראשונה.
מי הדובר החביב על שדרי ישראל בכל הקשור לשמאל? דב חנין. היהודי הנחמד הזה לא נראה מזיק. נו, אז היו דגלים אדומים ודגלי אש"ף, אז קראו קריאות לאומניות ופשיסטיות (פשיזם ושמאל זה ההומאניזם החד"ש) בעד שחרור כל פלשתין מהים עד הירדן. שטויות.
ממש לא במקרה שמענו השבוע על חזרתם של שני מורדי "העבודה" אל דיוני הסיעה בכנסת. החזרה השפופה לוותה בהצהרות מתלהמות שהם באו לייצר אופוזיציה מבית, שכן מפלגת העבודה "מכשירה את הימין הקיצוני". כך מתוארת ממשלת ישראל בפיהם. טרוף מערכות. אני מקווה שעמיר פרץ ואיתן כבל לא היו משתתפים בהפגנה בשייח' ג'ראח, אבל מבחינה עקרונית הם נמצאים שם, בקריאות "לשחרר את יפו הכבושה".
אכן, מי שעוד מייצג משהו מהשמאל הישראלי הציוני, שרוחו של יגאל אלון מרחפת בין דובריו, הוא האגף השפוי במפלגת העבודה בהנהגתו של אהוד ברק. כל השאר - מורדי העבודה, מרצ וחסידי שלום עכשיו קשורים שלא בטובתם בעבותות גורל ואידיאולוגיה עם השמאל הרדיקלי הלא ציוני.
אבל בשיח הציבורי כמעט שלא שומעים את השמאל הישראלי השפוי. הוא מותיר את הזירה לקיצונים שנמנו פעם על המחנה שלו וכיום עוסקים בקעקוע מתמיד של זכויות היהודים בארצם במסווה של שיח זכויות אדם מפוקפק שבו לכולם יש זכות, רק לא ליהודים.
הדעה השלטת הנשמעת מצד שמאל גורסת שתחלואי האזור מקורם במורסה המבעבעת ששמה מדינת ישראל. אין שלום - אשמת ישראל; יש מלחמה - אשמת ישראל; טרור - בגללנו; אחמדינג'אד - הוא משמש רק תירוץ לנתניהו כדי "לא לעשות דבר". השיח ההזוי הזה נשמע בפריים טיים והופך למנטרה עֶדרית בפי רוב קובעי הטעם והטון.
אבל הנה מתחילות שיחות עם הפלשתינים. שמחה רבה. אביב הגיע, ביידן בא. בשעה טובה, לאחר 20 שנה, שוב נפתחות שיחות מדריד. הפלשתינים מוכנים לאפשר לשדכן להעביר מסרים אליהם מהכלה, אבל בתנאי שלא יראו אותה פנים מול פנים. ומה לדעתכם ישיגו שם? אם חלקים ניכרים באינטליגנציה הישראלית חיים בשלום עם הקריאה "לשחרר את יפו הכבושה", מדוע שהפלשתינים יסתפקו בפחות, הרי נסיגה מלאה לגבולות 67', כולל ירושלים, הם כבר קיבלו מאולמרט?

פורסם בטור השבועי בעיתון 'ישראל היום' (10.3.2010)
תאריך:  11/03/2010   |   עודכן:  11/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השיח הפוליטי והמו"מ: מדוע אין כאן שלום?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יש ויש
ע.ג3  |  11/03/10 15:33
2
מאמר ראוי
בן צבי  |  11/03/10 17:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מני ישי
בצלאל בן חור ואהליאב בן אחיסמך - שני הפכים, שאמנותם התמזגה ליצירת מופת אחת - בניית המשכן    מעט לפרשת ויקהל-פקודי
ד"ר אברהם בן-עזרא
המשטח האופקי הנמצא מן העבר החיצוני של המעקה עלול לגרום לנזק כבד, ואף למוות    הפסיקה קבעה כי תכנון משטח שכזה מתוך הנחה כי מעקה תקני מהווה מחסום ומונע מעבר - הינה שגויה
תמי עישר
כדי להתמודד טוב יותר עם עניין הניקיונות והשיפוצים, מומלץ לתכנן מראש באופן מאורגן את המשימות השונות    לבעלי משפחות מצומצמות או מסוכסכות, מומלץ להזמין לחג חיילים בודדים או עולים חדשים
יוסי בלום הלוי
ג'ו ביידן צריך לדעת שהוא לא מגיע לישראל כנציב העליון של אמריקה בישראל, ואם הוא סבור כך, מוטב שיתפכח מאשליותיו
תא"ל (בדימ.) אמציה חן
תזכורת היסטורית של אמציה (פצי) חן, ששירת כתא"ל בצה"ל, למבצע "סרזנט" שהתרחש בימים 13-12 במרס 1970    סיפורים על קרבות אמיצים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il