X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לירן אבישר בן חורין, יועז הנדל במסיבת עיתונאים [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
35% מהשיחות לגולן תקשורת נותקו בטרם מענה
משרד התקשורת מפרסם את מדד איכות השירות - מי חברת התקשורת הטובה בישראל הרישיון לספקית האינטרנט INET צפוי להיבחן מחדש בעקבות התערבות של אגף פניות ציבור במשרד התקשורת הוחזר לצרכנים סכום של 581,000 שקל מחברות התקשורת

משרד התקשורת מפרסם (יום ג׳, 8.11.22) את מדד איכות השירות לשנת 2022 – מדד שמעניק לצרכנים מידע שקוף על איכות השירותים שמספקות חברות התקשורת השונות, ומאפשר להם לבחור בספקיות התקשורת שמציעות את השירות הטוב ביותר, ולא רק את המחיר הנמוך ביותר. המדד מפורסם זו השנה השנייה, ומציג היבטים שונים הנוגעים לטיב השירותים להם זוכים המנויים של כל אחת מהחברות.

עיקרי הממצאים

  • בספקיות האינטרנט – פרטנר מובילה בשביעות הרצון משירות הלקוחות עם ציון של 7.7 (ללא שינוי משנה שעברה) ובשירות הטכני עם ציון של 8 (עלייה של 7%) והוט-נט במקום האחרון (כמו בשנה שעברה);
  • בסלולר - גולן טלקום מובילה בשביעות הרצון משירות הלקוחות עם ציון של 7.9 (עלייה של 20%) ובשירות הטכני עם ציון של 8.2 (עלייה של 17%); סלקום במקום האחרון בשביעות הרצון משירות הלקוחות (ירידה של 14%) ומהשירות הטכני (ירידה של 5%);
  • בטלפון הנייח – חברת פרטנר מובילה בשירות הלקוחות עם ציון 7.8 ובשירות הטכני עם ציון 7.9; הוט במקום האחרון בשתי הקטגוריות עם ציון 6.2 בשירות הלקוחות ו-6.7 בשירות הטכני;
  • מסקר שביעות רצון על שירות הסיבים האופטיים עלה כי 78% ממשתמשי הסיבים האופטיים מרוצים מהשירות. סלקום מובילה בשביעות רצון הלקוחות בשירות הסיבים האופטיים עם ציון 8.5; חברת הוט-נט במקום האחרון עם ציון 6.6.
  • בתחום זמני מענה של ספקיות האינטרנט והטלפון הנייחבזק בינלאומי מובילה עם זמן מענה ממוצע של 02:44 דקות (שיפור של 30%) ואקספון 018 במקום האחרון עם זמן מענה ממוצע של 06:15 דקות; זמן המענה של הוט התארך ביותר מ-60% ביחס לשנה שעברה ועמד על 05:40 דקות;
  • בתחום זמני מענה של חברות הסלולר – טלזר 019 מובילה עם זמן מענה של 04:23 דקות (שיפור של 12% משנה שעברה) ופרטנר במקום האחרון עם זמן מענה ממוצע של 10:09 דקות (זמן המענה התארך כמעט פי 2.5 משנה שעברה). בחברת גולן תקשורת בע"מ נמצא נתון חריג לפיו בעת קיום הסקר, כ-35% מהפניות נותקו על-ידי המערכת טרם קבלת שירות.
  • בתחום פניות הציבור אל משרד התקשורת נרשמה ירידה של 15% בפניות. חברת הסלולר בגינה היו הכי הרבה פניות יחסית לגודלה היא רמי לוי תקשורת עם כ-7 פניות לכל 10,000 מנויים. החברה המובילה עם הכי פחות פניות יחסית לגודלה היא אקספון 018 בה הייתה פחות מתלונה אחת לכל 10,000 מנויים.
  • בתחום פניות ציבור על חשבונות וחיובי-יתר על חברות תשתית האינטרנט, חברת סלקום בולטת לטובה עם מספר התלונות הנמוך ביותר ביחס לגודלה ואילו חברת פרטנר קיבלה את מספר התלונות הרב ביותר ביחס לגודלה.
  • בתחום פניות הציבור על חשבונות וחיובי-יתר על ספקיות האינטרנט, חברת טריפל סי בלטה לטובה עם כמות הפניות המועטה ביותר ביחס לגודלה. חברת INET קיבלה 127 פניות לכל 10,000 מנויים שלה - מספר חריג ביותר ביחס לגודלה בשוק. בעקבות כך, בימים אלה משרד התקשורת בוחן את הפניות הרבות שהגיעו בקשר לחברה ויפעל בנושא בהתאם לסמכויותיו.
  • בתחום פניות הציבור על חשבונות וחיובי-יתר של חברות הסלולר?, חברת טלזר 019 בולטת לטובה עם כמות הפניות המועטה ביותר ביחס לגודלה עם 0.2 פניות לכל 10,000 מנויים, ואילו חברת רמי לוי תקשורת קיבלה את מספר התלונות הרב ביותר ביחס לגודלה עם 5.13 פניות לכל 10,000 מנויים.
  • במהלך שנת 2021, בעקבות התערבות של אגף פניות ציבור במשרד התקשורת הוחזר לצרכנים סכום של 581,000 שקל מחברות התקשורת.
הנתונים המוצגים במדד אוגדו מנתוני מינהל הפיקוח והאכיפה במשרד, שמפקח באופן שוטף על עמידת חברות התקשורת בהוראות רישיונן ומטפל מדי יום בתלונות ובפניות על ספקיות התקשורת השונות, וכן מסקרים שנערכו לבקשת המשרד על-ידי מכון המחקר סמית: סקר שביעות רצון שנערך במרס 2022 בקרב 703 נשאלים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל, וסקר נוסף שבדק שביעות רצון משירות הסיבים האופטיים שנערך על-ידי מכון סמית ביוני 2022 בקרב 1,200 נשאלים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה.
בנוסף המדד כולל בדיקה שערכה חברת רושינק לבקשת המשרד על זמני ההמתנה במוקדים הטלפוניים של החברות, במשך 22 ימי עבודה בחודשים מרס ומאי 2022.
מדד איכות השירות 2022 בדק את חברות התקשורת ב-5 תחומי שירות לקוחות ופניות ציבור:
  • שביעות רצון משירות הלקוחות ומהשירות הטכני של חברות התקשורת - קבלת פתרון לנושא הפנייה, משך הטיפול בפנייה, שביעות רצון מטיפול בפנייה ומהשירות הטכני של החברה באופן כללי.
  • שביעות רצון מחברות המספקות תשתית סיבים אופטיים – שביעות רצון כללית מהשימוש בסיבים ומהחברה המספקת את תשתית הסיבים.
  • זמני המענה במוקדים הטכניים של חברות התקשורת - משך זמן ההמתנה במוקדים הטכניים של החברות.
  • פניות ציבור - כמה תלונות התקבלו בתחום פניות הציבור של משרד התקשורת על איכות השירות, בקשות מידע, חשבונות, מדיניות, מכירות וחברות סלולר.
  • חשבונות וחיובי-יתר - כמה תלונות התקבלו בתחום פניות הציבור של משרד התקשורת על חיובי-יתר מצד חברות תקשורת במהלך 2021.
שר התקשורת, יועז הנדל, אמר במסיבת עיתונאים שקיים: "אנחנו מקדימים בצורה משמעותית את פריסת הסיבים. חשבנו שייקח עשור, אבל עד סוף 2022 יחוברו 70%, ועד סוף 2023 יחוברו 90 אחוז. יישארו אזורים שבהם יהיה מסובך יותר. מחקר של הבנק העולמי שהוצג לפני שלושה חודשים, השווה את פריסת החשמל לפריסת הסיבים, ואנחנו בקצב הגדול בעולם וגם עם מתווה שמאפשר תחרות. עדיין יש קשיים של קליטה סלולרית במקומות שלא מאפשרים פריסת אנטנות מחשש מופרך לקרינה - במגזר הערבי, החרדי והחוכמולוגי".
הוא קרא לציבור הצרכנים להיכנס ולהתרשם ממדד איכות השירות ואמר "כעת הכוח בידיכם".

תאריך:  08/11/2022   |   עודכן:  09/11/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
35% מהשיחות לגולן תקשורת נותקו בטרם מענה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
משרד הבריאות בודק חשד להימצאות טפיל במי הכנרת שעלול לגרום לדלקות בעיניים ואף לפגיעה בראייה    עד היום אושפזו 29 חולים במספר בתי חולים שונים עם נגעים בקרנית שאופייניים לזיהום מיקרוספורידיום
עידן יוסף
הגנרל האמריקני בן הודג'ס סיפר כיצד הכוחות המזוינים של אוקראינה פועלים לשחריר את חצי האי קרים    להערכתו מדובר בתוצאה בלתי נמנעת אם ארה"ב תמשיך לצייד בנשק את אוקראינה    צופה שבחורף הקרוב יתמודדו הרוסים עם הקשיים שחווה הצבא הסובייטי במהלך הפלישה לפינלנד ב-1939, ובהם התפרצות מחלות
עידן יוסף
דורשות שינוי בחוק השבות שיצמצם זכאות גויים לעלות ארצה, אך גורם בליכוד מביע הסתייגות מחשש לתרעומת קהילות יהודיות בעולם    יהדות התורה דורשת סמכות גיור בלעדית לרבנות הראשית והגברת אכיפה בשטחי C
איתמר לוין
היועצת המשפטית ברמזים תקיפים נגד התוכניות של הקואליציה העתידית: "אין רשות או אדם הניצבים מעל החוק"    איסמן: פגיעה בפרקליטות היא פגיעה בדמוקרטיה
עידן יוסף
המטרה - לחסום את יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ'    לסמוטריץ' יוצע תיק תחבורה מורחב    הליכוד יחל מחר את מפגשי המו״מ עם מפלגות גוש הימין    דגל התורה: פסקת התגברות ברוב 61    לשכתו של אמסלם על הדיווח בעניין דרישתו את תפקיד יו"ר הכנסת: "משפטים או מחוץ לממשלה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il