X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לוטננט גנרל בן הודג'ס [צילום: סרגיי צ'וזבקוב/AP]
הודג'ס: קרים תשוחרר עד קיץ 2023
הגנרל האמריקני בן הודג'ס סיפר כיצד הכוחות המזוינים של אוקראינה פועלים לשחריר את חצי האי קרים להערכתו מדובר בתוצאה בלתי נמנעת אם ארה"ב תמשיך לצייד בנשק את אוקראינה צופה שבחורף הקרוב יתמודדו הרוסים עם הקשיים שחווה הצבא הסובייטי במהלך הפלישה לפינלנד ב-1939, ובהם התפרצות מחלות

מתקפת הנגד האוקראינית כבר הגיעה לשלב בלתי הפיך, ולכן שחרור חצי קרים הוא בלתי נמנע. כך אמר מפקד כוחות הקרקע האמריקניים באירופה, לוטננט גנרל בן גודג'ס, בראיון לרדיו ליברטי. הוא הפנה את תשומת הלב לעובדה שהמתקפה הנגדית מורכבת משתי חתיתות - בכיוון חרסון ובמזרח, המתכנסות ליצירת גישה לחצי האי הכבוש. "חשוב על מתקפת הנגד האוקראינית שהחלה בספטמבר. חשוב על כך כעל מבצע אחד גדול", אמר הגנרל.
בן הודג'ס מאמין שהלחימה בחרסון ובסביבותיה תימשך מספר שבועות עד שהכוחות המזוינים של אוקראינה ישמידו את כל הפולשים בגדה הימנית של הדנייפר. שחרורה של מריופול, לדעתו, יהיה הרבה יותר מהיר מאשר כיבוש העיר על-ידי הצבא הרוסי. ראשית, משום שלכובשים אין מוטיבציה לעמוד איתן עד המוות, כפי שעשו המגינים האוקראינים של מריופול. שנית, הכובשים יבינו במוקדם או במאוחר שהם לכודים, שכן ים של דם יהיה מאחוריהם. בנוסף, היכולת של הצבא הרוסי מוגבלת, יש לו פחות ופחות ציוד, והמערך הלוגיסטי מדולדל.
"כמובן, אני מסתמך על מקורות גלויים, אבל אנחנו יודעים שהאוקראינים מיירטים כל מיני שיחות של חיילים רוסים על כך שכבר אין להם מכוניות, אין להם חלפים, אין להם תחמושת", אמר הודג'ס.
כיצד יתנהל הקרב על קרים?
גנרל הודג'ס בטוח שהכניסה לחצי האי, המחובר ליבשת בכמה כבישים צרים בלבד, לא תהווה בעיה גדולה עבור כוחותיה המזויינים של אוקראינה. בהתקרבות לחצי האי קרים, כוחות אוקראינים יוכלו להשתמש בטיל הימרס (HIMARS) ובמערכות אחרות לתקיפות מדויקות ארוכות טווח כדי לפגוע במטרות צבאיות. צי הים השחור לא יוכל להגן עליהם, שכן ספינותיו כבר מסתתרות מפני טילים ומזל"טים אוקראינים נגד ספינות.
"כאשר כוחות אוקראינים יתחילו להשתמש בנשק מונחה מדויק בכל שדה תעופה ובכל בסיס ימי בקרים, הכוחות הרוסיים יהפכו לפגיעים מאוד", אמר הודג'ס - "תעופה, אש ארוכת טווח ואמצעים אחרים".
הגנרל הפנה את תשומת הלב לעובדה שהרוסים לא יכלו להגן על גשר קרץ' מפני חבלה. הוא מניח שהאוקראינים ינסו להפוך את הגשר לבלתי שמיש. בשלב זה, הרוסים לא יוכלו לחדש אספקה יבשתית דרך מריופול, ולכן הפיקוד הרוסי יצטרך להחליט כמה עד כמה הוא מוכן להפסיד והאם יש עתודות להמשך הקרב.
"לכן, אם אנחנו, המערב, נמשיך לתמוך באוקראינה, אהיה בטוח שקרים תשוחרר בקיץ הבא של 2023", אמר בן הודג'ס.
מוקדם, יותר אמר גנרל הודג'ס כי על ארצות הברית להעביר לאוקראינה מערכות קרקע-קרקע ATacMS לשיגור טילי ההימרס, לטווח של עד 300 ק"מ. הדר יאפשר לכוחות המזוינים של אוקראינה לפגוע בנקודות שמהן משגרים הרוסים רקטות ומזל"טים כדי לתקוף ערים אוקראיניות, וגם יזרז את שחרור קרים.
בן הודג'ס מעריך שבחורף הקרוב יתמודדו הרוסים עם הקשיים שחווה הצבא הסובייטי במהלך הפלישה לפינלנד ב-1939. מה שקורה בשורות הכוחות המזוינים של רוסיה טומן בחובו התפרצויות מחלות: עמדות רוסיות אינן מאורגנות לחלוטין ומזכירות ל"בוקר שלמחרת קונצרט רוק".

תאריך:  08/11/2022   |   עודכן:  08/11/2022
+בקרמלין מחכים לתוצאות הבחירות בוושינגטון
07:13 09/11/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

גורמים ברוסיה התומכים בנשיא, ולדימיר פוטין, מקווים שמהפך רפובליקני יביא לצמצום הסיוע האמריקני לאוקראינה

פוטין. מקווה לשינוי, לא שוגה באשליות [צילום: סרגיי אילין, ספוטניק/פול קרמלין, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
מירב ארד
הפסקות החשמל הופכות ליותר ויותר שגרתיות בעיר הבירה של 3 מיליון תושבים לאחר גל התקפות רוסי על מתקני חשמל שפגעו ב-40% מתשתיות האנרגיה    חרסון נותקה מחשמל    ראש העיר של קייב הודיע להתכונן לתרחיש הגרוע מכל
יאיר נבות
לצבא הרוסי נותרו רק 120 טילים בליסטים לטווח קצר מדגם "איסקנדר" (המכונה בנאט"ו SS-26 Stone) ו 40 טילי קינז׳אל" ולכן הזמינה רוסיה מאירן משלוח של טילים בליסטיים לטווחים קצרים שאמור להגיע בקרוב
אורי מילשטיין
דיון בין ארבעה מומחים על משמעות איום נשיא ארצות הברית ביידן להפעיל נשק להשמדה גרעינית, והאם היא תמנע מפוטין להפעיל נשק גרעיני באוקראינה, או שהיא מסמנת אפשרות של מלחמת עולם גרעינית?
עידן יוסף
אדמירל צ'ארלס ריצ'רד מראשי הצבא האמריקני מעריך שבקרוב העולם יצטרך לעבור מבחן שכמותו לא נראה כבר הרבה זמן    התייחס ליכולת ארה"ב לבלום את סין, ואמר כי "הספינה שוקעת לאט". לדעתו, וושינגטון שכחה כיצד לפעול במהירות
עידן יוסף
מקור רוסי המתבסס על דיווח של חיל ניצול וקרובי משפחה של ניצולים מדווח על כ-500 הרוגים כתוצאה מתקיפה אוקראינית בשטח כינוס בחבל לוהנסק    הניצול: "אמרו לנו להתחפר באדמה, לכל גדוד היו שלושה אתים, ולא היה שום סיוע ארטילרי. המסוקים מיד הבחינו בנו ופשוט ירו בנו. מתוך 570 האנשים, 29 נותרו ללא פגע, 12 נוספים נפצעו, כל השאר נהרגו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il