X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דרעי בפני חכמי מועצת התורה במוצ"ש [צילום: דוברות שס]
קשיים במו"מ עשויים לדחות השבעת הממשלה
דרעי נוטה לקבל את האוצר אך טרם החליט הוא מתואם עם נתניהו בניסיון להקטין את סמוטריץ' בליכוד לא מעוניינים שהליכוד ולא סמוטריץ' יקבל את תיק הביטחון ומתקשים לנסח קווי יסוד והסכמים קרב על תיקי הדתות וירושלים גורמים בציונות הדתית: "נתניהו מזלזל בנו" את תיק הבריאות עשויה לקבל שס
מקלב. מסתמן כסגן שר לשוויון חברתי [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

מועצת חכמי התורה של שס התכנסה (מוצ"ש, 12.11.22) בביתו של חבר המועצה הרב משה מאיה כדי לדון בנושאים שעל הפרק לקראת הקמת הממשלה. דרעי סקר בפני הרבנים את האפשרויות והמליצו לו להמשיך במו"מ. במקביל, דרעי דורש גם את תפקיד ממלא-מקום ראש הממשלה ואת תיק הבריאות, שכנראה יופקד בידיו של ח"כ יעקב מרגי. ‏שס צפויה לקבל 5 שרים: ובהם פריפריה נגב וגליל, משרד נוסף והמשרד לשירותי דת.
‏אחד מיועציו של דרעי התבטא בערב שבת כי ״הכל משחק מתואם עם ביבי, אריה יהיה במשרד הפנים״. נראה כי הכוונה של שניהם היא להקטין את כוחה של הציונות הדתית, ולתת לה רק תיקים בינוניים ולא בכירים. בשישי אחר-הצהריים קיים בנימין נתניהו מרתון של פגישות עם יריב לוין, אריה דרעי ואחרים, עד כניסת שבת במלון וולדורף אסטוריה בירושלים. כשקם לצאת, נכנסה השבת ונתניהו שב הביתה ברגל. מלבד הפגישה הרשמית ביום חמישי, לא קיים צוות המו"מ של הליכוד פגישה עם הציונות הדתית.
גורמים בציונות הדתית אומרים כי אין סיכוי שסמוטריץ׳ נכנע לדרעי גם באוצר, וגם בשירותי הדת. לדבריהם, אם דרעי לוקח את האוצר אין סיכוי שיקבל גם את הדתות (בחדרי חרדים, כיכר השבת). גורמים במו״מ אומרים שדרעי עדיין לא החליט אך יודיע בהקדם (חדשות 12).
הגורמים אומרים כי קיים סיכוי לא מבוטל שתיק הביטחון יישאר בליכוד. ההנחה נשענת על שתי הנחות - שדרעי יסתפק בתיק האוצר או אפילו בתיק הפנים; שסמוטריץ' ייאלץ להתגמש ולא לקחת את אחר משלושת התיקים הבכירים. שתי ההנחות עדיין טעונות הוכחה.
בציונות הדתית זועמים על נתניהו ״מזלזל בנו״ הוא עדיין חושב כמו פעם, שלציונות הדתית יש ״לב ענק ומוח קטן״. בעקבות מה שהם מכנים ״גרירת רגליים״ דורשים עכשיו במפלגה הסכם קואליציוני מפורט שעשוי לעכב סגירה מהירה של המו״מ. גורמים במפלגה: "נתניהו מנסה לעשות הפרד ומשול עם בן גביר" (כאן חדשות).
לפי שעה, כלל לא בטוח שהתפקידים בממשלה החדשה יסוכמו עד יום שלישי הקרוב, מועד פתיחת מושב הכנסת ה-25, וממשלת לפיד עשויה להמשיך בכהונתה שבוע נוסף. נתניהו רוצה להשביע את הממשלה ביום רביעי או חמישי. הוא מעוניין לעצור את השרים הקיימים, שלא יקדמו עוד מהלכים במשרדיהם (חדשות 12). אולם בכאן חדשות דווח כי נתניהו החליט לרדת מהתוכנית להשביע ממשלה השבוע. בשל הקשיים במו״מ, ההערכה היא שהשבעה לא תהיה לפני השבוע הבא.
לפי קצב המו"מ, מפלגת יהדות התורה קרובה לסיכום: יצחק גולדקנופף יהיה שר השיכון, מאיר פרוש שר לענייני ירושלים, משה גפני יו"ר ועדת הכספים, אורי מקלב סגן השר במעמד שר לשוויון חברתי, הח"כים ישראל אייכלר ויעקב טסלר יכהנו ברוטציה בוועדה לפניות הציבור, יעקב אשר יכהן כסגן שר במשרד אוצר. מחכים רק לסגירות של שס וחותמים (מעריב).
ישנם כיפופי ידיים בין יהדות התורה לעוצמה יהודית על תיק ירושלים ומורשת. לטענתם, תיק זה משפיע על צביון העיר ירושלים.

בליכוד קורצים לגנץ

System.String[]

תאריך:  12/11/2022   |   עודכן:  12/11/2022
+דרעי הודיע לנתניהו: מעוניין במשרד האוצר
09:52 13/11/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ש"ס הודיע לראש האופוזיציה היוצאת, הצפוי לקבל היום את המנדט להרכבת הממשלה, כי הוא מעוניין לכהן כשר האוצר

דרעי ונתניהו. זכות ראשונים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+השר ליברמן: לפטר את הרב הראשי הספרדי
08:29 13/11/22  |  איציק וולף, עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר האוצר קורא לראש הממשלה היוצא לפיד לפטר את הרב הספרדי הראשי לישראל, יצחק יוסף, בעקבות קריאתו הפוליטית אמש לחקיקת פסקת התגברות  ▪  "קורא לראש הממשלה להשעות אותו לאלתר ולאחר הליך השימוע גם לפטרו, וזאת עוד לפני הקמת ממשלה חדשה"

הרב יוסף. "פסקת התגברות כדי להתגבר על הבג"צים" [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+הרב הראשי יצחק יוסף קורא לחוקק את פסקת ההתגברות
00:32 13/11/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הראשון לציון האשים את בג"ץ במניעת מינוי רבני שכונות וקרא לחוקק פסקת התגברות שתעקוף את פסיקותיו  ▪  "יעשו חוק שאין דבר כזה שבג"ץ קובע - פה זו מדינה אורתודוקסית, לא רפורמית"  ▪  על סעיף הנכד: "לא הייתה ממשלה כזו עם 32 חברי כנסת דתיים. מעולם. אולי יש הזדמנות לתקן את חוק מיהו יהודי"

הרב יצחק יוסף. מתערב בפוליטיקה [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+50% ממצביעי השמאל חשבו לרדת מהארץ בעקבות תוצאות הבחירות
23:47 12/11/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

סקר: 9% אמרו שהם מתכוונים לממש זאת בפועל  ▪  44% מעדיפים ממשלת ליכוד עם יש עתיד והמחנה הממלכתי לעומת 37% שאמרו ממשלת ימין  ▪  רוב מצביעי השמאל מאשימים את לפיד בהפסד

נציגי יש עתיד בועז טופורובסקי, אורנה ברביבאי וקארין אלהרר בבית הנשיא [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+בדגל התורה מסמנים יעדים, השטח באגודת ישראל דורש יותר
23:31 12/11/22  |  עידן יוסף

‏בכיר בדגל התורה אומר כי המפלגה מכוונת לתפקידים הבאים: אורי מקלב - סגן שר במעמד שר בתחבורה, יעקב ‏אשר - סגן שר עם סמכויות בחינוך, יצחק ‏פינדרוס - יו"ר ועדת הבריאות, אליהו ברוכי - סגן יו"ר הכנסת, משה גפני - יו"ר ועדת הכספים (רדיו קול חי).
בכיר אגודת ישראל יוסי דייטש לחברי הכנסת של אגודה: "אין לכם מנדט מאיתנו לסיים את המשא-ומתן עם מה שיש עכשיו. אנחנו דורשים מכם לקבל לכל הפחות את מה שתקווה חדשה קיבלה בממשלה הקודמת, הם היו 6 מנדטים ואנחנו 7. ומה מציעים לנו? לא נסלח לכם אם תסיימו עם ועדת כספים ושיכון" (כיכר השבת).
ח"כ גפני: "אותו רשע מרושע ליברמן, בגיבוי בנט הגנב, שנמצא במערה שלו ברעננה, שעלתה לכולנו 50 מיליון שקל, וכל פעם שיש משהו עם הציבור החרדי הוא מוציא את האף שלו. מי שואל אותך בכלל? תחזור למערה שלך!".

+בליכוד מציעים פיצול תיק ירושלים ומורשת
22:53 12/11/22  |  עידן יוסף

בליכוד הציעו לפצל את המשרד לירושלים ומורשת, תיק ירושלים ילך לח"כ מאיר פרוש והתיק למורשת ישאירו בליכוד (INN). בתוך כך, שב ח"כ משה גפני ומצהיר שבלי פסקת התגברות לא תהיה קואליציה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  דוד אמסלם / David Amsalem  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  חיים כץ / Haim Katz  יהדות התורה והשבת  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יעקב אשר / Yakov  Asher  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב מרגי / yaakov Margi  יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop  יצחק שמעון סרלאוף  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  ממשלת ישראל / Israel Government  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  ניר ברקת / Nir  Barkat  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  רון דרמר / Ron Dramer  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קשיים במו"מ עשויים לדחות השבעת הממשלה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2022
ד"ר עדו נתניהו
   מנגנון החרם משמש את השמאל מאז שהוא קיים, בכל התחומים;
   הימין בכללותו ממודר, עד כמה שמתאפשר הדבר, ממוסדות התרבות, הקולנוע, התקשורת, והמשפט;
   לפני שבוע וחצי גילו המחרימים שהם המיעוט, למרות שליטתם במיקרופונים
איציק וולף
נשיא המדינה סיים את סבב ההתייעצות עם נציגי סיעות הכנסת החדשה    64 חברי כנסת המליצו על נתניהו, 28 המליצו על לפיד ו-28 לא המליצו על איש    מתח ביקורת על ח"כ סלימאן על שכינתה את מחבלי גוב האריות 'שאהידים'
איציק וולף
דובר מחלקת המדינה האמריקנית תוקף את יו"ר מפלגת עוצמה יהודית על השתתפותו באזכרה השנתית לרב מאיר כהנא    "יש סיבה טובה מדוע 'כהנא חי' מוגדרת עדיין על-ידי ארה"ב כיישות טרוריסטית"
עידן יוסף
מפלגת נעם המליצה לנשיא המדינה על נתניהו    הרצוג: "דיברת על אהבת ישראל, אבל מתחת עלי ביקורת שהלכתי לביקור אצל קונסרבטיביים, הנשיא הולך לכולם"    "היה חשש לגבי הדברים שאמרת על קהילת הלהט״ב"
עידן יוסף
יו"ר עוצמה יהודית אמר להרצוג: מערכת המשפט חשובה אבל יותר חשוב שכולנו נרגיש מיוצגים שם. לא יכול להיות שחיילים יועמדו למשפט אחרי שהגנו בגופם על אזרחים    הרצוג: "יש תדמית מסוימת לך ולמפלגתך, ומעוררת דאגה בהרבה מקומות ומנהיגים בעולם בהיבט ליחס לערבים וביחס לזכויות אדם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il