X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אבו מאזן באו"ם [צילום ארכיון: ג'וליה ניקינסון/AP]
אוקראינה הצביעה בעד החלטה אנטי-ישראלית
הייתה אחת מ-98 המדינות שהצביעו בעד הצעה פלשתינית לקבל חוות דעת על "הכיבוש הישראלי המתמשך" מהעצרת הכללית השגריר הישראלי באוקראינה: קייב שוללת קשר יהודי להר-הבית

ועדת האו"ם אישרה את הצעת הפלשתינים לפנות לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, לקבל חוות דעת על "הכיבוש הישראלי המתמשך".
שגריר ישראל באוקראינה, מיכאל בודסקי, הביע אכזבה מהתמיכה של אוקראינה בהצעה. אוקראינה הייתה אחת מ-98 המדינות שהצביעו בעד המהלך בוועידה הרביעית של האו"ם בניו-יורק.
העצרת הכללית של האומות המאוחדות תתבקש לאשר את היוזמה הפלשתינית באמצע החודש הבא. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב השגריר באוקראינה, כי התמיכה של קייב בהחלטה, שגם שוללת קשר יהודי להר-הבית, מאכזבת מאוד. "תמיכה ביוזמות אנטי-ישראליות אינה מסייעת לבניית אמון בין ישראל לאוקראינה", ציין.
בין המדינות שהצביעו בעד - בלגיה, טורקיה, ברזיל, מצרים, אירלנד, ירדן, מרוקו, פולין, סלובניה ואיחוד האמירויות, מול 17 מדינות שהתנגדו, בהן קנדה, ארצות הברית, צ'כיה, גרמניה, אוסטרליה, אוסטריה ואיטליה. 52 מדינות נעדרו מההצבעה.
שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן עלה לנאום טרם ההצבעה והגדיר את ההצעה מבישה. הוא אמר כי היא מנסה להעביר את הדיון על הסכסוך הישראלי-פלשתיני מעצרת האו"ם לבית הדין בהאג, והוסיף: "משמעות הצבעה זו היא וידוא הריגה לכל סיכוי של פיוס עם הפלשתינים". עוד טען כי המהלך מנצל את ההטיה האנטי ישראלית של האו"ם.
לדברי ארדן, החלטה של בית הדין הבינלאומי בהאג שישראל מבצעת סיפוח דה פקטו בשטחי יו"ש - עלולה לגרור שורה של תביעות קיצוניות של פלשתינים גם בעניין ירושלים ושאיפת השיבה.
לפיד: מהלך שעלול להביא להסלמה
ראש הממשלה יאיר לפיד תקף את ההחלטה ואמר כי "ישראל דוחה בתוקף את ההצעה. מדובר שוב, במהלך פלשתיני חד-צדדי, החותר תחת עקרונות היסוד לפתרון הסכסוך והעלול לפגוע בכל אפשרות לתהליך עתידי". לדבריו, הפלשתינים מבקשים להחליף משא-ומתן בצעדים חד-צדדים.
לפיד הוסיף כי "מהלך זה לא ישנה את המציאות בשטח, לא יתרום דבר לעם הפלשתיני, ועלול לגרום להסלמה. תמיכה במהלך הפלשתיני היא פרס לארגוני הטרור והקמפיין האנטי ישראלי". בתגובתו להחלטה קרא לפיד לכלל המדינות שתמכו אתמול בהצעה "לשקול את עמדתן בשנית ולהתנגד לה במסגרת ההצבעה בעצרת הכללי".
שר הביטחון, בני גנץ התייחס לנושא: "ההליכה של הפלשתינים לצעדים בבית הדין בהאג היא גול עצמי שירחיק אותם מכל הישג מדיני. כוונת האו"ם לאפשר זאת רק תפגע ביציבות באזור וביכולת להגיע להבנות בעתיד".
בתוך כך, צה"ל עצר בקבאטיה שבדרום ג'נין את המבוקש חמזה אבו א-רב, החשוד בפעילות טרור נגד כוחות הביטחון. הוא נעצר בעבר כמה פעמים וישב בכלא הישראלי. בזמן יציאת הכוחות מקבאטיה עשרות פלשתינים יידו אבנים ושרפו צמיגים. הלוחמים השיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

תאריך:  12/11/2022   |   עודכן:  12/11/2022
+נהג אוטובוס נפצע קל בפיגוע אבנים ליד קדומים
23:13 12/11/22  |  עידן יוסף

באזור צומת ג'ינספוט סמוך לקדומים יידו פלשתינים אבנים ובלוני צבע לעבר אוטובוס. הנהג נפצע קל בפניו ונזק נגרם לשמשה. שעה קלה לפני כן נגרם נזק לאוטובוס אחר בכביש 55 באזור ג'ינספוט.

+שגריר אוקראינה בישראל יזומן לשיחת בירור
21:05 12/11/22  |  עידן יוסף

בישראל מאוכזבים מההצבעה האוקראינית באו"ם, ומתכוונים לזמן את השגריר לשיחה בעקבות ההצבעה באו"ם, כך אומר גורם המעורה בנושא. בירושלים לא סבורים כי מדובר בתג מחיר על אי-אספקת מערכות ההגנה האווירית, אלא כתמיכה במאבק המשפטי של אוקראינה ברוסיה במוסדות הבינלאומיים (כאן חדשות).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אוקראינה הצביעה בעד החלטה אנטי-ישראלית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
היו ונשארו רוצחים. לא לספק להם
נשק ועזרה  |  13/11/22 00:14
 
- הצבעת רוסיה, פולניה ואוקראינה
חיסדאי  |  13/11/22 15:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ אבו-מאזן אישר צעדים נוספים נגד בכיר פתח תוופיק אלטיראווי החשוד בהדלפת מסמכי וועדת החקירה בנסיבות מותו של יאסר ערפאת. אלטיראווי מאשים את חוסיין א-שיח' באחריות לקנוניה נגדו, א-שיח' זכה בניצחון נוסף בקרב הירושה ומתכנן מהלכים נוספים לחיסול פוליטי של יריביו
יוני בן-מנחם
המדיניות הביטחונית של ממשלת לפיד-גנץ נגד גל הטרור בשטחי יהודה ושומרון כשלה ובשטח קמות קבוצות טרור חדשות    ממשלת נתניהו חייבת לשנות את האסטרטגיה הביטחונית כדי למנוע אינתיפאדה חמושה חדשה
יוני בן-מנחם
גורמים בכירים בפתח הדליפו לרשתות חברתיות עדויות של בכירים פלשתינים שמהן עולה כי ליו"ר הרש"פ אבו-מאזן היה עניין בסילוקו של יאסר ערפאת מהזירה הפוליטית. מדובר במסמכים חסויים של ועדת החקירה בנסיבות מותו של ערפאת וההדלפות הן במסגרת קרב הירושה והמאבקים בצמרת פתח
יוני בן-מנחם
חבר הכנסת איתמר בן-גביר מתנה את כניסתו לקואליציה ביישום המלצות דוח קעטבי להחמיר את תנאי המאסר של האסירים הביטחוניים. ארגוני הטרור מבהירים כי בן-גביר גורר את ישראל למדרון הסלמה מסוכן שעלול לגרום לאינתיפאדה חדשה
יוני בן-מנחם
ארגוני הטרור הפלשתינים חוששים מיחידות הסייבר של המודיעין הישראלי ופרסמו שורה של הנחיות למחבלים המבוקשים לנקוט באמצעי זהירות. בזכות יחידות הסייבר של צה"ל והשב"כ היו לישראל בשנה האחרונה הצלחות גדולות בסיכול פיגועים בשטחי הגדה ובתוך ישראל עצמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il