X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אירוע מפות סיכונים [צילום: בראדלי ד'קוטו]
לראשונה בישראל: מפות סיכונים להיערכות למשבר האקלים
עם השלמת הפיתוח הטכנולוגי נדע היכן בכל מקום בישראל יש סכנה להצפות, ואילו אזורים סובלים מפגיעות גבוהה לאיי חום עירוניים ומחשיפה לסיכוני אקלים המשרד להגנת הסביבה חשף לראשונה בוועידת האקלים בשארם א-שייח' כיצד ייראו התוצאות במספר מקומות בארץ
השרה תמר זנדברג, והמדענית הראשית של המשרד להגנת הסביבה, פרופ' נגה קרונפלד-שור [צילום: בראדלי ד'קוטו]

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג:
"היום אנחנו מציגים לראשונה בשורה של ממש: כיצד ייראה כלי המפות הלאומי להיערכות לשינוי אקלים, המספק כלי מבוסס מדע וידע שיאפשר לקובעי מדיניות ולמקבלי ההחלטות לנתח את הסיכונים הנובעים משינוי אקלים ולקבוע סדרי עדיפות. משבר האקלים הוא המשבר הגדול ביותר של האנושות בדורנו, ואנחנו בישראל שמחים גם לשתף את הידע שלנו כתוצאה מהכלי שאנחנו מפתחים עם מדינות העולם והאזור על-מנת להתמודד ולצלוח יחד את השלכות משבר האקלים"

פרופ' נגה קרונפלד-שור, המדענית הראשית של המשרד להגנת הסביבה:
"משבר האקלים פוגע בכל אזור בצורה שונה - הסיכון, הרגישות לסיכון ויכולת ההיערכות להשפעות שינוי האקלים משתנים ברזולוציה מרחבית גבוהה. לכן, נדרש לקובעי מדיניות ולמקבלי ההחלטות מידע מפורט ומונגש שיסייע להם וייעל קביעת מדיניות וקביעת סדרי עדיפות בהיערכות לשינוי אקלים"

מדע אקלימי בשירות המדינה: השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, והמדענית הראשית של המשרד להגנת הסביבה, פרופ' נגה קרונפלד-שור, חשפו (יום ה', 17.11.22) לראשונה בביתן הישראלי בפסגת האקלים בשארם א-שייח' את התקדמות פיתוח כלי המפות הלאומי לסיכוני אקלים שאותו מבצע המשרד להגנת הסביבה. זאת, במסגרת אירוע שדן באתגרי משבר האקלים, והפתרונות המוצעים כיום ברחבי העולם, על-מנת לספק כלי היערכות לקובעי המדיניות. גרסה ראשונה של הכלי הטכנולוגי תפורסם במהלך 2023.
על-פי הדוח השישי של הפאנל הממשלתי לשינוי אקלים (ה-IPCC), כ-3.6-3.3 מיליארד בני אדם חיים במצב פגיע מאוד עקב שינויי אקלים. אסונות טבע כבר גרמו להפסדים עולמיים של כ-280 מיליארד דולר בשנת 2021 בלבד. אותם הפסדים כלכליים-חברתיים חמורים, פוגעים בבריאותם, ברווחתם ובפרנסתם של האזרחים, דבר המדגיש עוד יותר את הצורך הדחוף במציאת פתרונות, דרכי פעולה ותכנון מדיניות ארוכת טווח.
מכיוון שפגיעות לאירועי אקלים, כולל הסיכונים עצמם, הרגישות לסיכונים ויכולת הסתגלות אליהם משתנים בין אזורים ומרחבים, ולפעמים אפילו יש הבדלים משמעותיים במרחק של מטרים ספורים, לקובעי מדיניות בממשלה, בשלטון המקומי, בשוק הפרטי ועוד יש צורך קריטי במיפוי הסיכונים והפגיעות של כל אזור ותושביו בצורה הטובה ביותר. ידע כזה ייעל את תהליכי קבלת ההחלטות ואת פעולות ההערכות בכל הרמות.
הפורטל הלאומי לסיכוני האקלים שמפתח המשרד להגנת הסביבה בסיוע חברת ההזנק הישראלית-אמריקנית Tomorrow.io, מהווה כלי תומך לתכנון ארוך טווח. הניתוח יאפשר קביעה מבוססת מידע וידע של סדרי עדיפות, קדימויות ולוחות זמנים לטיפול מרחבי פרטני, יוביל לייעול של השקעות ציבוריות ופרטיות בצעדי ההיערכות וישפר את תהליכי התכנון הפיזיים.

דוגמה למפות סיכוני אקלים של המשרד להגנ"ס מעכו

בפורטל יוצג מידע אינטגרטיבי בעבור כל רשות וינגיש את המידע בעבור שלושה תחומים: חשיפה, רגישות ומוכנות לסיכון ברמת רזולוציה מרחבית גבוהה כולל תחזיות. הנתונים יהיו נגישים לרשויות המקומיות לשימוש שוטף. הרשויות המקומיות שיזכו בקול הקורא שפרסם המשרד להגנת הסביבה לתמיכה בהכנת תוכניות היערכות למשבר האקלים, יוכלו להשתמש במיזם החלוץ של מפות הסיכונים.
באירוע שהתקיים בביתן, מלבד פורטל מפת הסיכונים שאותו מפתח המשרד להגנת הסביבה, הוצג גם לוח המחוונים החדש של ה-OECD IPAC עם מדדי סיכוני אקלים. שני הכלים החדשניים צפויים לספק את הידע הנדרש לקובעי המדיניות על-מנת להיערך בצורה המיטבית למשבר האקלים.

תאריך:  17/11/2022   |   עודכן:  17/11/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לראשונה בישראל: מפות סיכונים להיערכות למשבר האקלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משבר האקלים
איתמר לוין
המכירות מזנקות והרוכשים מרוצים, אם כי כדי שיהיה שינוי אמיתי – מסיק ניו-יורק טיימס – המחירים חייבים לרדת ומספר נקודות הטעינה חייב לעלות
עידן יוסף
המשרד להגנת הסביבה הציג בוועידת האקלים בשארם א-שייח' את מנגנון איפוס הפליטות, שמוביל ארגונים ועסקים להתחייב לאיפוס פליטות
עידן יוסף
נשיא המדינה נאם במצרים ואמר: "ישראל נכונה להוביל את המאמץ למען חוסן אקלימי אזורי. בכוונתי להוביל את פיתוחו של מה שאני מכנה ׳מזרח תיכון מתחדש׳, מערכת אזורית של שלום בר-קיימא"
מירב ארד
בפגישתם דנו בין היתר בשיתוף הפעולה המשולש בין ירדן, איחוד האמירויות וישראל בנושא אנרגיה ומים ובפרויקט הירדן הדרומי לשיקום נהר הירדן    גורמים במשלחת אמרו כי הנשיא העביר מסר מרגיע באשר להמשך שמירת הסטטוס-קוו הדתי בירושלים    בהמשך צפוי להיפגש עם ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק ומיד אחריו עם מלך ירדן
מירב ארד
טקסונומיה בהקשרים של קיימוּת בפיננסיים (או ESG) היא מסמך המסווג פעילויות כלכליות לפי השפעתן על הסביבה, וזאת לפי קריטריונים טכניים ברורים ומדידים. הסיווג מאפשר בין היתר למקורות המימון הפרטיים והממשלתיים להגדיר את סוגי השימושים ששיש להם השפעות חיוביות על מטרות סביבתיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il