X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סמוטריץ'. הליכוד טוען שמדובר בחזירות לשמה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
סמוטריץ': הוויכוח הוא על מהות, לא על תיקים
יו"ר הציונות הדתית אומר כי רוב חלוקת התיקים כבר סגורה ומאשים את הליכוד שלא סגר כלום גם עם יתר המפלגות, אך מכפישים רק את מפלגתו הסוגיות במחלוקת: האחריות למינהל האזרחי והרוטציה החלקית שהוצעה לסמוטריץ'
הליכוד חושף מה הציע לסמוטריץ': "סיכום הוגן לכל הדעות"
עידן יוסף
הצעת הליכוד כוללת חצי כהונה במשרד האוצר ושני תיקים קטנים * הציונות הדתית: הליכוד נסוג מסיכומים וחסרנו לנקודת ההתחלה * הליכוד: אין הצדקה להעברת אגפים למשרד האוצר
לרשימה המלאה

אזרח שפנה בווטסאפ ליו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', והתלונן על גרירת רגליים בדרך להקמת ממשלה קיבל ממנו את התשובה הבאה: "איש לא מתעסק בתיקים. הרוב הוסכם בעניין הזה וזה סתם לשון הרע שקרי. יש ויכוח על כמה סוגיות מהות, והכי לגיטימי בעולם להתעקש על זה ולנהל מו״מ. כך קורה בכל הקמת ממשלה״. כך פורסם לראשונה בוואלה.
בליכוד מאבדים סבלנות וטוענים שזו שערורייה שבמצב ביטחוני כה רגיש הקמת הממשלה מתעכבת בגלל דרישות מופרזות, כהגדרתם. סמוטריץ׳ התייחס לכך וכתב: ״ואני באמת לא מבין את הליכודניקים, לא סגרו כלום עם שס, לא סגרו כלום עם החרדים, לא סגרו עם איתמר [בן-גביר, ע.י] ורק את הציונות הדתית תוקפים ומכפישים. למה?״.
בחדשות 12 דווח כי אחד מסלע המחלוקת בין הליכוד לציונות הדתית עוסק בדרישות סמוטריץ׳ להעביר אליו את המינהל האזרחי שמנהל את הפעילות האזרחית ביהודה ובשומרון. סמוטריץ׳ מעוניין לקבל חלקים משמעותיים מהסמכויות של משרד הביטחון כדי לפקח על הבנייה הפלשתינית הלא-חוקית, שהליכוד לא אכף כאשר היה בשלטון. בליכוד מתנגדים בתוקף בייחוד אחרי שכבר הובטח לו תיק האוצר וטוענים שזו חזירות לשמה.
מחלוקת נוספת נוגעת לרוטציה על תיק האוצר. סמוטריץ' מסכים להתחלף עם אריה דרעי אחרי שנתיים רק אם יהיה גם הוא שר הפנים והתחבורה, ובליכוד מוכנים לתת רק את תיק הפנים.
יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן-גביר, יצא בשעה 01:30 בלילה מלשכת נתניהו, גם בפגישה הזו לא נרשמה פריצת דרך. בן-גביר ממשיך להתעקש על תיק הנגב והגליל שהובטח לו, ובליכוד לא הציעו לו פיצוי הולם במקום.
חברת הכנסת אורית סטרוק (הציונות הדתית) אמרה: "לכל צועקי ה'תקימו כבר ממשלה' - ממשלה ממקימים כדי לשנות. אין בכל העולם ספר חוקים בו כתוב: מי שרוצח יהודי יקבל כסף. רק לרשות הפלשתינית יש חוק אנטישמי כזה. אין טעם להקים ממשלה שתמשיך לגמגם מול רשות הרצח הזו, תימנע מלהגדיר אותה כאויב, ותאפשר לה להמשיך לשדוד את הארץ שלנו. על זה הוויכוח".

תאריך:  23/11/2022   |   עודכן:  23/11/2022
+קרעי: למפלגות שהיו נאמנות לנו מגיע לקבל תפקידים בכירים
18:35 23/11/22  |  עידן יוסף

ח״כ שלמה קרעי, מגיב לביקורת בתוך הליכוד על חלקות התיקים. בכינוס השנתי לכלכלה לאומית, אמר: אני חולק על הביקורת של דוד ביטן כלפי נתניהו. מה שקורה זה משא-ומתן לגיטימי. למפלגות שהיו נאמנות לנו מגיע לקבל תפקידים בכירים, אני מקווה לקבל תפקיד כלכלי סביב שולחן הממשלה״.
יו"ר ההסתדרות הלאומית יואב שמחי סבור שהליכוד לא אשם בעיכוב הקמת הממשלה והפנה אצבע מאשימה לשותפותיו: ״אם לא תקום ממשלה בימים הקרובים אני צופה הפגנות מול הבית של סמוטריץ' ודרעי. הציבור לא יתן לזה להמשיך עוד הרבה זמן״. אוהד דנוס יו"ר לשכת השמאים לשעבר קרא לנתניהו לעמוד בראש קבינט הדיור: "יש דברים שרק ראש ממשלה יכול לעשות, לכופף את הפקידות ואת הפוליטיקאים שדנים שם״.

+כל האמת על המשא-ומתן
18:15 23/11/22  |  בצלאל סמוטריץ'   |   לרשימה המלאה

הסכמנו לבקשות של נתניהו, אך הוא חזר בו מכל ההסכמות. מה שנבנה נכון עכשיו יעבוד טוב ארבע שנים, אם נילחץ היום נצטער ארבע שנים על הפספוס

נתניהו. פגישת מו"מ אחת לשלושה ימים [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+פורסמו שתי דרישות קואליציוניות בנושאים דתיים
18:09 23/11/22  |  עידן יוסף

דרישות בנושאים דתיים במו"מ הקואליציוני: יהדות התורה דורשת סעיף לבלימת ארגון נשות הכותל, הקובע שהממשלה תתקן סמכויות אכיפה נגד מי שפועל בכותל בניגוד להנחיות רב הכותל והרבנות הראשית.
הציונות הדתית דורשת הקניית סמכויות לבתי דין רבניים לדון בעניינים אזרחיים ממוניים בהסכמת הצדדים (ישראל היום).

+מסתמן: דרעי יקבל את תיק הבריאות לצד הפנים במקום את התחבורה
17:23 23/11/22  |  עידן יוסף

הסיכום המסתמן עם שס: דרעי יקבל את תיק הפנים ואת תיק הבריאות, שיחליף את תיק התחבורה. תיק התחבורה אולי יגיע למירי רגב, ואלי כהן יהיה שר החינוך. אורי מקלב יהיה השר לשוויון חברתי. דרעי צפוי גם לכהן ברוטציה במשרד האוצר עם בצלאל סמוטריץ.
שס תקבל גם את תיק שירותי הדת, שבו עשוי לשוב ולכהן השר לשעבר יעקב אביטן (ממוזהרי ועדת מירון). היא תקבל עוד שני משרדים, כנראה רווחה ותפוצות - סך הכל חמישה.
בליכוד מחפשים תפקיד מתאים לח״כ יעקב טסלר מיהדות התורה.

+לוין נגד סמוטריץ': "רוצה להשתלט על חצי ממשלה"
17:02 23/11/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מתקפה חריפה של יריב לוין על יו"ר הציונות הדתית: ״מטרתו להקים ממשלה בתוך ממשלה. יש לו דרישות הזויות, שום דבר לא אידיאולוגי״  ▪  דרישת הציונות הדתית - 4 ועדות בכנסת ושליטה בחמ"ד ובמערך הגיור  ▪  התקדמות משמעותית במו"מ מול דרעי

יריב לוין עם יעקב ברדוגו [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+מנכ"ל הציונות הדתית: הסכמנו להתגמש ולוותר מעל ומעבר לאור בקשות הליכוד
15:33 23/11/22  |  עידן יוסף

מנכ"ל סיעת הציונות הדתית, יהודה ולד, אומר כי בניגוד למה שנתפס בתקשורת, אין מדובר מחלוקות על כבוד ותיקים, אלא במו"מ משמעותי על אידיאולוגיה וערכים. "הנחנו לפני הליכוד מסמך מפורט עם דרישות בנושאי ההתיישבות, בדת ומדינה, בחינוך, במערכת המשפט, בכלכלה וחברה, בתקציבים ועוד. מאז קום המדינה היו הסכמים קואליציונים מפורטים, כל הבקשות שלנו הן מה שהבטחנו לבוחרים שלנו בבחירות, הן לטובת כל עם ישראל והן הגיוניות ושקולות", כתב ולד והוסיף:
"רק לפני שנה בצלאל הוכיח שמה שמעניין אותו זה אידיאולוגיה ולא כיסאולוגיה, כשהציעו לו את כל ההצעות בעולם של תפקידים בכירים כדי שייכנס לממשלה עם רע"ם - והוא דחה הכל. גם עכשיו אין כמעט מחלוקת על התיקים (גם ויכוח על תיקים הוא לגיטימי. תיקים זה לא כסאולוגיה אלא כלים וסמכויות לעשות ולהשפיע). הסכמנו להתגמש ולוותר מעל ומעבר לאור בקשות הליכוד, כדי שנוכל לקדם את הקמת הממשלה.
"הסכמנו לוותר בקושי רב על תיק הביטחון ולקבל את האוצר עם אחריות על ההתיישבות. זה אומר להעביר את האחריות על המנהל האזרחי ממשרד הביטחון למשרד האוצר. המטרה היא שנוכל לחזק את ההתיישבות היהודית ולמנוע הקמת מדינה פלשתינית ביהודה ושומרון ולטפל בהשתלטות הפלשתינית על השטחים הפתוחים. נתניהו שעד כה הסכים לכך והליכוד אף מתדרך על זה את התקשורת כבר שבועיים, חזר בו פתאום וכעת מסרב להעביר לנו את זה בטענה ששינויים כאלו יכולים לפגוע ביחסים עם ביידן. זו מחלוקת אידיאולוגית עקרונית שאסור לנו לוותר עליה.
"אם נחמיץ את ההזדמנות המשמעות היא שבעצם הימין לא באמת יכול לקדם את מדיניותו. אם ממשלת ימין על מלא לא מצליחה אז איש לא יצליח וזה נזק תודעתי גדול. לכן אנחנו מתעקשים להיות במקומות שבהם נוכל להשפיע ולוודא שמה שצריך לקרות יקרה", דברי ולד.

יהודה ולד [צילום: יוסי זליגר]
+בכיר בליכוד: אין מחלוקת עם סמוטריץ' לגבי העברת סמכויות המנהל האזרחי
14:45 23/11/22  |  עידן יוסף

גורם בכיר בליכוד טוען כי אין מחלוקת עם סמוטריץ׳ בעניין העברת סמכויות המנהל האזרחי, ורומז כאילו המחלוקת היא על עניין אישי. "זאת עוד דוגמה לפרסומים כוזבים שרק פוגעים בהקמת ממשלת ימין מיד. בתקופה הביטחונית הרגישה הזאת זה הזמן לשים את הרצונות האישיים בצד, להתאחד ולהקים ממשלה לאומית שתחזיר את הביטחון לישראל. זה מה שהציבור מצפה מאיתנו ובצדק".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סמוטריץ': הוויכוח הוא על מהות, לא על תיקים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
סמוטריץ ובן גביר
באום  |  23/11/22 14:55
 
- לכאורה>סמוטריץ'נשמע אמין יותר!
ע_הראל  |  23/11/22 21:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2022
עידן יוסף
הליכוד פרסמה רשימה של דרישותיה במו"מ הקואליציוני במגוון תחומים ובהם העלאת שכר חיילי החובה ב-20%, בתחום יוקר המחיה - הקפאת זמנית של עליית מחירי החשמל, המים, הדלק והארנונה, בחינוך - ביטול רפורמת שאשא-ביטון וקידום חינוך חינם 3-0, בתחבורה - השקת תוכנית לרכבת חוצת ישראל ומימוש תוכנית המטרו
איציק וולף
יו"ר ש"ס, אריה דרעי, מעוניין לעגן בהסכמים הקואליציוניים את ביטול עילת הסבירות, העלולה לסכן את כהונתו כשר    יהדות התורה דורשת את תיק הדתות אם דרעי יקבל את משרד הפנים והתחבורה
עידן יוסף
נתניהו וסמוטריץ' נועדו בכנסת לפתרון המבוי הסתום    מסתמן: הציונות הדתית תקבל שר במשרד הביטחון, דרעי יהיה ממלא-מקום ראש הממשלה, שר הפנים, שר שירותי הדת ושר הנגב והגליל, ועוצמה יהודית תקבל את תיק החקלאות במקום הנגב והגליל
איציק וולף
יו"ר הציונות הדתית הודיע לליכוד כי הוא מוכן לוותר על דרישתו להתמנות לשר הביטחון, אם ימונה לשר האוצר תוך העברת סמכויות הנוגעות לחיי האזרחים ביו"ש ממשרד הביטחון לאוצר
איציק וולף
בכירים במפלגת עוצמה יהודית מאשימים את מפלגת הליכוד כי חזרה בה מהסכמה להעניק את משרד הנגב, הגליל והפריפריה לשר מטעם מפלגתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il