X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"מידה לא מבוטלת של אומץ" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
חיות: הדין לנגד עינינו ונעמוד בסערה המתקרבת
"נמשיך לעמוד איתן גם אל מול הרעמים והברקים הנשמעים והנראים בעת הזו. הם מופנים לעברנו ומבשרים, כך נראה, את בואה של סערה - אך כשהדין, והוא לבדו, לנגד עינינו, יכול נוכל גם לה"

"נמשיך לעמוד איתן גם אל מול הרעמים והברקים הנשמעים והנראים בעת הזו. הם מופנים לעברנו ומבשרים, כך נראה, את בואה של סערה - אך כשהדין, והוא לבדו, לנגד עינינו, יכול נוכל גם לה". כך אומרת (1.12.22) נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, בהתייחסות ראשונה לקראת הקמת הממשלה החדשה.
חיות דיברה באירוע התרבות השנתי של הרשות השופטת, במקביל לחתימת ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לבין הציונות הדתית. אחד הסעיפים המרכזיים בהסכם הוא מה שמכנה בצלאל סמוטריץ' "רפורמות במערכת המשפט"; לפני הבחירות הציע סמוטריץ' להבטיח רוב פוליטי בוועדה לבחירת שופטים, מגבלות על ביטול חוקים בידי בג"ץ ופסקת התגברות ברוב של 61 חברי כנסת.
חיות אמרה: "כל היושבות והיושבים כאן היום יודעים היטב כי אף פעם לא פשוט לשבת בדין. כל אחת ואחד מאתנו יצא בתחילת דרכו השיפוטית לדרך ארוכה, הדורשת לגמוא מרחקים, לאורך ולגובה. וישנם רגעים בחיינו כשופטים שבהם אנו נדרשים גם למידה לא מבוטלת של אומץ.
"מתוך היכרותי רבת השנים עם מערכת בתי המשפט הישראלית, אני מרשה לעצמי לומר כי המערכת שלנו - על שופטיה, רשמיה ועובדיה כולם - התברכה במעלות רבות. אני מאמינה בחבורה המצוינת והאיכותית הזו שלנו, וגאה בה מאוד על העשייה היומיומית המקצועית והחשובה, הנעשית מתוך מחויבות לעקרונות של שלטון החוק, עצמאות שיפוטית ואי-תלות, שהם נשמת אפה של הרשות השופטת; ומתוך הכרה בתפקיד המפתח שיש לנו כשופטים בשמירת הערכים ועקרונות היסוד שעליהם קמה המדינה.
"אין לי ספק שבזכות המסירות הרבה, ותחושת השליחות והמחויבות של כל אחת ואחד מאיתנו לתפקידנו כמשרתי ציבור ולעשיית משפט צדק - נמשיך לעמוד איתן גם אל מול הרעמים והברקים הנשמעים והנראים בעת הזו. הם מופנים לעברנו ומבשרים, כך נראה, את בואה של סערה - אך כשהדין, והוא לבדו, לנגד עינינו, יכול נוכל גם לה".

תאריך:  01/12/2022   |   עודכן:  01/12/2022
+נתניהו שוקל הקמת מטבחון עוקף קבינט
10:01 02/12/22  |  עידן יוסף

ראש הממשלה המיועד נתניהו שוקל הקמת מטבחון מצומצם עוקף קבינט בו יהיו חברים שר הביטחון ודרעי ללא סמוטריץ' ובן-גביר (ידיעות אחרונות).

+לפיד: לא לשתף פעולה עם הרשות של אבי מעוז
00:34 02/12/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה היוצא פנה במכתב חסר תקדים לראשי הרשויות וקרא להם שלא לשתף פעולה עם הרשות הממשלתית החדשה שתקבע את תכני הלימוד  ▪  "האחריות על תכני הלימוד עוברת אליכם, אם צריך - תקצבו אותם מתקציב העירייה"

לפיד. "החינוך הועבר לגורמים החשוכים ביותר" [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+הרשות לזהות לאומית יהודית תמנה נציג מטעמה בכל משרד ממשלתי
22:52 01/12/22  |  עידן יוסף

ערכי משפחה והגברת הילודה, שמירת השבת בפרהסיה וקידום תודעת הרבנות הראשית לישראל כסמכות דתית עליונה: אלה התוכניות של סגן השר המיועד אבי מעוז ברשות לזהות לאומית יהודית שיעמוד בראשה.
רשות הזהות תמנה נציג מטעמה בכל משרד ממשלתי לשמירה מפני התערבות זרה, הפעלת מומחי איתור מידע שיבדקו התערבות מצד ממשלות זרות ובעלי הון במימון ארגונים בארץ, קידום חקיקה שתמנע מארגונים הנתמכי בידי מדינות זרות לזכות במכרזים ממשלתיים, קידום חקיקה שתאסור הכשרה או מימון לימודים לעובדי מדינה, אנשי צה"ל ונבחרי ציבור ביוזמת גופים פרטיים (כאן חדשות).

[צילום: דוברות נעם]
+הישג לסמוטריץ': המנהל האזרחי יפורק עד שנת 2024
22:32 01/12/22  |  עידן יוסף

נתניהו וסמוטריץ׳ סיכמו שהמנהל האזרחי יפורק עד שנת 2024. כינוס מועצת התכנון העליונה (מת״ע) לא יחייב את אישור שר הביטחון, אלא השר מהציונות הדתית שיוצב במשרד הביטחון יעבוד מול נתניהו ישירות. שר הביטחון המיועד גלנט נתן את הסכמתו לסעיפים הללו (INN).

+מנכ"ל הציונות הדתית: השר שקיבלנו - מהלך לאומי בסדר גודל של גוש אמונים
22:28 01/12/22  |  עידן יוסף

מנכ"ל הציונות הדתית, יהודה ולד, אומר כי השר במשרד הביטחון שאחראי על ההתיישבות אותו תקבל המפלגה הוא שינוי כל תפיסת המדינה ביחס להתישבות ביהודה והשומרון. "לא אגזים ואומר שזה מהלך לאומי בסדר גודל של גוש אמונים", אמר ולד. השר יהיה אחראי על המנהל האזרחי, הטיפול בהתיישבות ביהודה ושומרון ועצירת הבנייה הבלתי חוקית הפלשתינית בשטחים הפתוחים.
הוא כולל בתוכו את החטיבה להתיישבות שתפעל בנגב, בגליל, ביו"ש ובכל מרחבי ארצנו, את מנהלת הזהות היהודית על משימותיה השונות, המכינות הקדם צבאיות, הגרעינים התורניים, השרות הלאומי והאזרחי ואגף לתרבות יהודית.
ולד ציין כי יש הסכמות על רפורמות היסטוריות במערכת המשפט, אך לא פירט מהן, והוסיף כי הציונות הדתית קיבלה אחריות נוספת ותקציבים משמעותיים גם בנושא החינוך הממלכתי דתי. עוד בישר על הסכמות על מינוי רבנים מהציונות הדתית, ועל דאגה למערך הגיור במטרה להוביל שינוי משמעותי ושיפור תהליך הגיור במדינה. המערך יישאר במשרד ראש הממשלה.

+בן גביר: קורא לשאר השותפים לחתום על הסכם קואליציוני
19:53 01/12/22  |  איציק וולף

יו"ר מפלגת עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, ברך את יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ואת יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', על ההסכם הקואליציוני שהשיגו.
"מברך את ידידיי ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', שחתמו על הסכם קואליציוני להקמת ממשלת ימין. קורא גם לשאר השותפים שלנו לחתום גם כמה שיותר מהר על הסכם ולהקים יחד ממשלת ימין מלא מלא, כדי שנוכל להתחיל לפעול להחזרת הריבונות, המשילות והביטחון האישי לאזרחי ישראל ולהחזיר סוף סוף את ישראל למסלול", אמר.

+הושג הסכם: משרד משימות לאומיות יוקם לציונות הדתית
19:00 01/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

סמוטריץ' יקבל את משרד האוצר ברוטציה, משרד העלייה והקליטה ומשרד המשימות הלאומיות  ▪  שר משרי הציונות הדתית ישמש גם כשר במשרד הביטחון שאחראי על ההתיישבות ביו"ש  ▪  יו"ר ועדת החוקה יהיה אחראי גם על שירותי הדת וועדת הרפורמות תוחזק בידי המפלגה  ▪  המתפ"ש והמנא"ז יועברו לציונות הדתית

נתניהו וסמוטריץ' לוחצים ידיים
+עיריית תל אביב: אם מעוז יפסול תכנים - אנחנו נממן אותם
18:24 01/12/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש מינהל החינוך בעיריית תל אביב-יפו הודיעה למנהלי בתי הספר כי אם הממשלה החדשה תוציא מתוכנית הגמישות הפדגוגית תכנים פלורליסטיים - תממן העירייה את השיעורים הללו מתקציבה  ▪  "לא נשאיר אתכם תלויים בתקציבי המדינה"

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי. "זו דרמה" [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+רוני ססובר מועמדת לעמוד בראשות היחידה שעוברת לאבי מעוז
18:08 01/12/22  |  עידן יוסף

רוני ססובר מועמדת לעמוד בראש היחידה החינוכית של סגן השר המיועד אבי מעוז שתועבר לאחריות שלו. ססובר הייתה בעברה ברשימת ימינה, אך הייתה מבקרת חריפה של ממשלת בנט, ונחשבת פעילה מאוד בתחום 'זהות יהודית', דווקא מהכיוון של הציבור החילוני (סרוגים).

+בכיר ביהדות התורה: סגירת נושאי מהות - לפני הכל
16:50 01/12/22  |  עידן יוסף

גורמים ביהדות התורה: "פועלים בשלבים, לא נחתום על דרישה להחלפת יו"ר הכנסת עד להסדרת התפקידים. לא נשביע ממשלה עד לסגירת נושאי מהות" (מעריב).

+ח"כ אייכלר: הוצע לי להיות יו"ר ועדת העבודה
16:16 01/12/22  |  עידן יוסף

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) אומר כי הוצע לו תפקיד יו"ר ועדת העבודה והרווחה. "קיבלתי את ההצעה בכובד ראש", אמר בראיון לרדיו קול ברמה והוסיף: "הדבר היחיד שמוסכם על כל מפלגות הקואליציה, שמשהו לא טוב בהתנהלות המו"מ הקואליציוני, אפילו בליכוד לא מרוצים. למרות שיש התקדמות במו"מ מול יהדות התורה, עדיין זה לא מספיק".
בכיר ביהדות התורה: "לא מבינים למה בליכוד נבהלים מסמוטריץ' בעניין הוועדה לשירותי דת. אחרי שהוא קיבל את הבוננזה של המינהל האזרחי, סמוטריץ' עשה כבר את האקזיט שלו, הוא מחכה בקוצר רוח רק לחתום לפני שנתניהו יתחרט, אין שום סיבה שיתנו לו דברים על חשבוננו" (גלי צה"ל).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיות: הדין לנגד עינינו ונעמוד בסערה המתקרבת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
סערה,ברקים,רעמים ?
דודי דר.  |  1/12/22 21:24
2
חיות פשוט שקרנית ואינה ראויה
איל הקורא  |  2/12/22 00:53
3
עץ שלא מתכופף בסערה-נשבר
חשדנית  |  2/12/22 08:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2022
עידן יוסף
סמוטריץ' יקבל את משרד האוצר ברוטציה, משרד העלייה והקליטה ומשרד המשימות הלאומיות    שר משרי הציונות הדתית ישמש גם כשר במשרד הביטחון שאחראי על ההתיישבות ביו"ש    יו"ר ועדת החוקה יהיה אחראי גם על שירותי הדת וועדת הרפורמות תוחזק בידי המפלגה    המתפ"ש והמנא"ז יועברו לציונות הדתית
איציק וולף
ראש מינהל החינוך בעיריית תל אביב-יפו הודיעה למנהלי בתי הספר כי אם הממשלה החדשה תוציא מתוכנית הגמישות הפדגוגית תכנים פלורליסטיים - תממן העירייה את השיעורים הללו מתקציבה    "לא נשאיר אתכם תלויים בתקציבי המדינה"
עידן יוסף
הציונות הדתית ועוצמה יהודית מנהלות מו"מ נפרד עם הליכוד    על-פי ההסכם עם הליכוד, נושאי ההתיישבות יהיו תחת סמוטריץ'    בנושא ההתיישבות הצעירה, הושגו הסכמים על לוח הזמנים בנוגע לאספקת חשמל, מים והכשרת היישובים
עידן יוסף
סגן השר המיועד אבי מעוז יקבל מאות מיליוני שקלים לרשות לזהות לאומית-יהודית שתפעל מול כל המערכות הציבוריות    יקבל ממשרד החינוך את היחידה שמחליטה איזה חומר ייכנס למערכת החינוך ואיזה לא
עידן יוסף
ראש הממשלה המיועד השתתף בהסכת של העיתונאית האמריקנית בארי וויס וגינה את פגישת טראמפ עם קניה ווסט: "הוא לא היה צריך לעשות את זה"    על לפיד ובנט: "הם החרימו את רוב אזרחי ישראל היהודים מהממשלה, שיתפו פעולה עם האחים המוסלמים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il