X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הניסיונות לשכנע את "מחנה השלום" באמצעות עובדות מוצקות או בדברי שכנוע הגיוניים לגבי ה"פתרון" שלהם לסכסוך - הם לשווא
▪  ▪  ▪
אין "שטחים תמורת שלום" [צילום: פלאש 90]

זכינו: עג'מי הפסיד

יש! תפילתי ש"עג'מי" לא יזכה באוסקר נענתה. בתחילה, התייחסתי לסרט בחשדנות בלבד, שהרי בהגדרה - סרט אינו יכול להגיע לשטיח האדום אלא אם כן הוא פרו-פלשתיני ורצוי - גם אנטי-ציוני. את הכישלון איחלתי לו כשהבמאי, סכנדר קובטי, ירק לתוך הבאר שממנה שתה: "אינני מייצג את ישראל, היא אינה מייצגת אותי". זו האמת הפנימית שלו. וגם נציגו בכנסת, אחמד טיבי, התבטא: "כמי שבא ממשפחה שגלתה מיפו ב-48' אני מרגיש אמפתיה, סולידאריות והבנה מלאה לרגשות הזעם והתסכול שלו".
הדברים לא נעמו ל"שמאל הציוני". לא לכך ציפה מהערבים "הישראלים", "הערבים שלנו" - למרות שזה שנים "ערביי 48'" מגדירים את עצמם כ"פלשתינים" ומניפים ברחובותינו את דגלי אש"ף. פרשת "עג'מי" מוכיחה שוב שה"אימא של כל ההזיות" היא הנחת-היסוד שעליה בנויה כל תעשיית השלום האדירה - הנוסחה "48' תמורת 67'", כלומר: אתם תוותרו לנו על 48' ואנחנו ניתן לכם את 67'.

פתרונות של ייאוש

לא ייתכן שהשמאל אינו מבחין בעובדות המוצקות האלה, השומטות את השטחים מתחת לסיסמה "שטחים תמורת שלום". לכן, כאשר אוזלים לו הנימוקים, הוא קורא מתוך ייאוש "אבל איך נחיה ללא פתרון? הלנצח תאכל חרב?". מומחים והוגים כאהוד יערי וגיא בכור, שחשו כי אין די בזעקות של ייאוש, מציעים עכשיו לציבור שלהם "פתרונות", וגם הם פרי של ייאוש. האחד מציע "לאלץ" את הפלשתינים להסכים למדינה "זמנית", חינם וללא תנאים, והשני דוחק להסתלק חד-צדדית מנקודות הגבול ובכך לשאוב פנימה את הירדנים, כדי שהם ייקחו מאיתנו את הארץ. ההצעות הן אבסורדיות מכדי שתהיינה ראויות לדיון והצד השווה בין כולן - שאופציה יהודית, רצון להחזיק את המולדת היהודית למען היהודים, אינה קיימת. להפך: לכל הפתרונות ההזויים רק מטרה אחת - להוציא את א"י מידיה של ישראל.
על כן, כל הניסיונות לשכנע את "מחנה השלום" באמצעות עובדות מוצקות או בדברי שכנוע הגיוניים הם לשווא: עם דחף יצרי או המיית בטן אין תועלת ואין טעם להתווכח.
הם ימשיכו להם שם בעג'מי וברמאללה, עם קובטי וטיבי ומחמוד עבאס, להטיח את ראשיהם בקיר "שתי המדינות" - מדינת 48' שלנו ומדינת 67' שלהם, "שתחיינה בשלום זו ליד זו" כחזון התעתועים של ג'ורג' דבליו - ואנחנו נחזיק בשיניים בארץ התנ"ך, בידענו שרק מתוכה ניתן להבטיח את יפו וגם את שכנתה תל אביב - פיסית ורוחנית.

שיחות הקרבה - פול-גז בניוטרל

על הערבים - כל הערבים - לא מקובל שב-67' "כבשנו" וב-'48, במלחמת "השחרור" - "שחררנו". לא נראית להם העסקה 'קחו לכם את שכם ורמאללה ותשאירו לנו את יפו וחיפה'. הם שומעים וצוחקים: מה? כל האדמות הפוריות יהיו ליהודים ולנו ישאירו את הסלעים הקירחים? היהודים, שהמציאו את הבדיחה על הרבי והעז, יוציאו את העז של 67' וישאירו אותנו בלי חלבה ושמנה של פלשתין ועם מיליוני הפליטים, צאצאיהם ומחותניהם, שחלום השיבה ייגזל מהם?

השתלחותו של קובטי נפלה ביחד עם חידוש השיחות עם רמאללה שהיעד המוסכם שלהן הוא "שתי מדינות", ולכן לא נותר לדון בהן אלא היכן יעבור הגבול, וזה אכן מה שהערבים דורשים. יוצא, שקו ההתייחסות - עם סטיות לכאן ולכאן - יהיה הקו הירוק. לתוך המצר הזה הצליח נתניהו לתמרן את עצמו, ומתוכו יכולים לחלץ אותנו רק קובטי, טיבי ושלטונות רמאללה, שהתנגדותם לקיומה של מדינת ישראל, הפרי שצמח על העץ של 48', עתידה לטרפד גם את "התהליך" החדש. מפני שעל הערבים - כל הערבים - לא מקובל שב-67' "כבשנו" וב-'48, במלחמת "השחרור" - "שחררנו". לא נראית להם העסקה 'קחו לכם את שכם ורמאללה ותשאירו לנו את יפו וחיפה'. הם שומעים וצוחקים: מה? כל האדמות הפוריות יהיו ליהודים ולנו ישאירו את הסלעים הקירחים? היהודים, שהמציאו את הבדיחה על הרבי והעז, יוציאו את העז של 67' וישאירו אותנו בלי חלבה ושמנה של פלשתין ועם מיליוני הפליטים, צאצאיהם ומחותניהם, שחלום השיבה ייגזל מהם?
שני מספרים חרוטים על ליבו של כל פלשתיני: החלטת האו"ם 194, המבטיחה את שובם של הפליטים אל תוך הקו הירוק, והחלטה 181 המבטיחה שיפו, עכו, נצרת, רמלה, לוד, אשדוד, אשקלון, קריית גת, באר שבע וכל מה שסביבן - יהיו במדינה הפלשתינית.
עסקת "48' תמורת 67'" הייתה מוחקת את המספרים האלה, ולכן השמאל עושה את המו"מ רק עם עצמו. את יאסר ערפאת תפסה אוסלו ברגע של חולשה, אחרי מלחמת המפרץ הראשונה בה התחבר אש"ף לסדאם חוסיין להרוס את כוויית, שגיאה שגרמה לגירוש מאות אלפי פלשתינים ולייבוש קופת אש"ף, עד שלא יכלו לשלם עוד את חשבונות החשמל בתוניס. בצר לו, חתם ערפאת על השקר המוסכם של אוסלו, אבל על דעתו לא עלה להחליף אי-פעם את 48' ב-67'. הוא ברח מזה בשנת 2000 ופתח במלחמת טרור וגם יורשו ברח, כאשר אהוד אולמרט הגיש לו את 67' על טס של כסף, אך תבע את 48'.

תאריך:  16/03/2010   |   עודכן:  16/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המטיחים ראשם בקיר "שתי המדינות"
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
ותודה לקובטי שעשה לי את העבודה ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  16/03/10 11:59
2
זה מצליח , זה מצליח .
ישמעאל  |  16/03/10 13:36
3
לא יתנו לעובדות לבלבל להם...
ירון זכאי  |  16/03/10 23:01
4
צונמי של 2000 שנה
אודי פפו  |  17/03/10 00:07
5
צונמי של 2000 שנה
אודי פפו  |  17/03/10 00:16
6
מר העצני ,טעות בידך.
אליהו חיים  |  17/03/10 00:18
7
מסמך החזון של ערביי ישראל
אבי געזונט  |  17/03/10 01:27
8
להבין את השמאל
גדעון אמיר  |  17/03/10 03:02
9
חזון המדינה הדו לאומית
ע.ג3  |  17/03/10 06:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זאב בן-יוסף
על-מנת שיהיה שלום עלינו להקפיא בנייה בכל המקומות עליהם יש מחלוקת עם הערבים, שאילולא כן - נמשיך לחיות על חרבנו
ד"ר אברהם בן-עזרא
העת בה פורסמה הודעת הבנייה ברמת שלמה טובה לנו, משום שזו מהווה פגיעה במוראל של מנהיגי כנופיות הטרור המצפים לרפיסות
שרגא בר-און
בהמשך למאמרו על הטלת גורלות, משרטט שרגא בר-און את הפן המשחקי בדמותו של הרב יהודה אריה מודינה, מרבני ונציה במאה ה-17 ומן המקוריים שבפוסקים ובהוגים היהודים בעת החדשה    'הרב המצחק', שהיה בעצמו מהמר כפייתי, השתמש בכתביו בהתמכרותו שלו כדי לקרוא תיגר על שמרנותה וצדקנותה של המערכת הרבנית
איתמר לוין
איומי החמאס להבעיר את העיר העתיקה בשל חנוכת "החורבה" מלמדים שאנו מצויים בעיצומה של מלחמת דת על עצם קיומנו
ראובן לייב
אוטרכט ההולנדית, הבולטת בשלוותה, מתרחקת כמו מאש מאורח-חיים עירוני מהיר וקצבי    קווים לדמותה והמומלצים שבאתריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il