X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סמוטריץ' ובן-גביר. 6 נבחרי ציבור בוועדה [צילום: פלאש 90]
בקואליציה יוזמים שינוי שיטת בחירת השופטים
התוכנית לשינוי הוועדה לבחירת שופטים כוללת הגדלת משקל נבחרי הציבור בוועדה לבחירת שופטים ולשנות את הבחירה האוטומטית לנשיא העליון בציונות הדתית ובעוצמה יהודית מציעים להוסיף 6 נבחרי ציבור לוועדה בליכוד מכחישים וטוענים כי הנושא לא נדון כלל

תוכניות מצד חברים בממשלת הימין לשינוי שיטת מינוי שופטים והמהלך לחסימת השופט עמית: בחדשות 12 פורסם (יום א', 4.12.22) על יוזמה לקדם מהלך לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים והבחירה האוטומטית של נשיא בית המשפט העליון. עם זאת, טרם הושגה הסכמה באשר לאופן שבו ישונה הרכב הוועדה.
מוקדם יותר היום, מספר 2 ברשימת הסיעה השר לעתיד יצחק וסרלאוף הגיש הצעת חוק שמבקשת לבטל את חברותם של שניים מנציגי לשכת עורכי הדין בוועדה לבחירת שופטים, ובמקומם למנות עורכי דין שייבחרו על יד הממשלה.
בקואליציה הבאה יבקשו למנות יותר שופטים שמרניים שמלכתחילה יתערבו פחות בהחלטות הכנסת. השותפות הקואליציוניות כבר הסכימו לשנות בקרוב את הרכב הוועדה לבחירת שופטים כדי שיוכלו להשפיע ביתר קלות על שני המינויים החדשים לבית המשפט העליון ועל זהות נשיא בית המשפט העליון הבא שצפוי להתחלף בעוד שנה, אז תסיים נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות את כהונתה.
את חיות אמור להחליף השופט יצחק עמית, אך אם לנבחרי הציבור יהיה רוב בוועדה - הם יוכלו לבטל את שיטת הסניוריטי. לפי השיטה הקיימת ממונה לנשיא השופט הוותיק ביותר המכהן בעת שהנשיא היוצא מסיים את תפקידו. שיטת הסניוריטי היא נוהג ולכן די ברוב רגיל בוועדה כדי לבחור שופט אחר. בעבר השופטים הם אלה שהביעו התנגדות לרפורמות מסוג זה.
השותפות הקואליציוניות עדיין דנות על האופן שבו ישונה הרכב הוועדה למינוי שופטים וחלק מהמפלגות כבר הגישו את הנוסחאות המועדפות עליהן. כך, למשל, בציונות הדתית ובעוצמה יהודית מציעים להוסיף עוד שישה נבחרי ציבור לוועדה.
הוועדה לבחירת שופטים מורכבת מתשעה חברים, ביניהם נשיא בית המשפט העליון, שני שופטים אחרים של בית המשפט העליון, שר המשפטים ושר אחר שתקבע הממשלה, שני חברי הכנסת שתבחר הכנסת, לרוב נציג קואליציה ונציג אופוזיציה, ושני נציגים של לשכת עורכי הדין שתבחר המועצה הארצית של הלשכה.
  • מהליכוד נמסר בתגובה לפרסום: "הדיווח משולל מיסודו מכיוון שהליכוד טרם גיבש כל תוכנית בנושא המשפטי והנושא גם לא נידון בשום פורום".
בשבוע שעבר, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות התבטאה לראשונה בעניין הרפורמות המשפטיות שהקואליציה החדשה מתכננת לקדם, ואמרה: "נמשיך לעמוד איתן גם אל מול הרעמים והברקים הנשמעים והנראים בעת הזו. הם מופנים לעברנו ומבשרים, כך נראה, את בואה של סערה - אך כשהדין, והוא לבדו, לנגד עינינו, יכול נוכל גם לה".

תאריך:  04/12/2022   |   עודכן:  04/12/2022
+אמסלם: לא יהיו מורדים בליכוד; נתניהו מנהיג בלתי מעורער
00:54 05/12/22  |  עידן יוסף

ח"כ דוד אמסלם מגיב לדיווח של מיכאל שמש ולפיו יחבור לקבוצת המאוכזבים בליכוד ויפעל לטרפד את תיקון "החוק הנורווגי" וחקיקה אחרת שיבקש נתניהו לקדם. בציוץ בטוויטר פרסם את תמונתו לצד נתניהו וכתב: "לא שמש ולא כוכב, לא דובים ולא זבובים, הכל תעשיה של שקרים מופרכים והזויים! נתניהו מנהיג הליכוד הבלתי מעורער - לא יהיו מורדים ולא יהיו סיעות בתוך סיעות! כולנו יחד סיעת ליכוד מאוחדת ואיתנה מתמיד - לא תסכסכו ולא תפרידו ביננו".

+בן-גביר הוזעק למו"מ במצודת זאב
00:35 05/12/22  |  עידן יוסף

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן-גביר הוזעק סמוך לחצות למצודת זאב ונועד כעת עם נתניהו ויריב לוין (כאן חדשות). ייתכן שלפגישה הלילית יש קשר למו"מ מול יהדות התורה. סמכויות ותקנים ממשרד ירושלים ומורשת הועברו כזכור לעוצמה יהודית עבור שר המורשת המיועד עמיחי אליהו, ולסגן השר לענייני ירושלים מאיר פרוש נשאר משרד ירושלים מקוצץ. פגישת אגודת ישראל ונתניהו במצודת זאב נמשכת כבר כמעט 8 שעות.

+שר מהציונות הדתית ימנה את המתפ"ש וראש המנא"ז
21:21 04/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+ארבעת המאוכזבים בליכוד מתכננים לסכל יוזמות חקיקה של נתניהו
20:30 04/12/22  |  עידן יוסף

ארבעה חברי כנסת מהליכוד דוד ביטן, דוד אמסלם, דני דנון וישראל כ"ץ נערכים לאפשרות שנתניהו ידיר אותם מחלוקת התיקים. בשלב הראשון, בכוונת הח״כים המאוכזבים לטרפד את החוק הנורווגי, ולאחר מכן, כאשר יתפסו עמדות כוח בכנסת ינסו לסכל חקיקה שייזום נתניהו. לח״כים המאוכזבים מנתניהו אין תוכנית לפגוע בחקיקה של השותפים הפוליטיים (כאן חדשות).

+התקדמות במו"מ בין הליכוד ליהדות התורה
15:45 04/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אורי מקלב ימונה לסגן שר התחבורה, ויחזיק בסמכויות על תחבורה ציבורית לחרדים  ▪  במקביל יקבל את האחריות לרשות לפיתוח המגזר החרדי  ▪  נתניהו נועד עם ראשי יהדות התורה  ▪  סמוטריץ' מחלק את התיקים לחברי הציונות הדתית

מקלב. סגן שר בשני משרדים [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אילנה סקר / Ilana Seker  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליקים רובינשטיין / Elyakim Rubinstein  אסתר חיות / Esther Hayut  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  דוד אמסלם / David Amsalem  דורית ביניש / Dorit Beinisch  חאלד זועבי / Khaled Zoabi  חיים כץ / Haim Katz  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב מרגי / yaakov Margi  יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop  יצחק עמית / Issac Amit  יצחק שמעון סרלאוף  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרים נאור / Miriam Naor  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה כחלון / Moshe Kahlon  נורית קורן / Nurit Koren  ניר ברקת / Nir  Barkat  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רון דרמר / Ron Dramer  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקואליציה יוזמים שינוי שיטת בחירת השופטים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2022
עידן יוסף
עידן יוסף
אורי מקלב ימונה לסגן שר התחבורה, ויחזיק בסמכויות על תחבורה ציבורית לחרדים    במקביל יקבל את האחריות לרשות לפיתוח המגזר החרדי    נתניהו נועד עם ראשי יהדות התורה    סמוטריץ' מחלק את התיקים לחברי הציונות הדתית
עידן יוסף
המחאה נגד העברת סמכויות חינוכיות ליו"ר מפלגת נעם, שהתחילה בערים הגדולות במרכז מתפשטת    גורמים בליכוד: נתניהו עשה טעות במו"מ, ואם מעוז יעשה בעיות ימצא עצמו בחוץ    לפיד יגיע לכינוס המחאה של שרת החינוך
עידן יוסף
נתניהו בשיחות סגורות: "בן-גביר חייב להירגע. הוא חייב להפנים שהוא השר לביטחון הפנים"    בן-גביר בשיחות סגורות: "נתניהו חייב להבין שהוא לא באופוזיציה, הוא ראש ממשלת ימין"
עידן יוסף
רה"מ המיועד: "מגנה בתוקף את הניסיונות של לפיד להמריד קציני צבא וראשי ערים נגד הממשלה הנבחרת. ההתנהלות של לפיד מסוכנת. להשאיר את צה״ל מחוץ לכל ויכוח פוליטי"    לפיד הגיב: "העובדה שאתה קורא 'להשאיר את צה״ל מחוץ למשחק הפוליטי' היא בדיחה גרועה וחסרת בושה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il