X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לוין. מנהל את המגעים הקואליציוניים מטעם הליכוד [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
יריב לוין צפוי לכהן מחר כיו"ר כנסת זמני
ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, טרם הכריע בשאלת איוש הקבע של תפקיד יו"ר הכנסת מחר אחרי הצהריים יוחלף מיקי לוי ובאופן זמני יחליף אותו יריב לוין, שהיה בעבר יו"ר הכנסת

ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, טרם החליט את מי הוא מעוניין למנות ליו"ר הבא של הכנסת. בשל כך, בישיבת הכנסת שתתכנס מחר (יום ב', 12.12.22) בשעה 16:00 צפוי לשוב ח"כ יריב לוין לכס יו"ר הכנסת ולכהן בתפקיד באופן זמני עד למינוי יו"ר קבוע.
בישיבה שתתקיים מחר אחרי הצהריים צפוי יו"ר הכנסת מיקי לוי להעלות להצבעה את מינוי יו"ר הכנסת החדש מטעם הקואליציה המתגבשת החדשה בראשות הליכוד. החלפת יו"ר הכנסת חשובה להרכבת הקואליציה משום שרק היא תאפשר קידום חקיקת חוקים שיאפשרו כהונה של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, בממשלה ויאפשרו העברת סמכויות על המשטרה לידי השר הממונה עליה הצפוי להיות איתמר בן-גביר.
המועמדים המובילים לתפקיד יו"ר הכנסת הם חברי הכנסת דודי אמסלם ואופיר אקוניס. גם שמותיהם של אמיר אוחנה ושל דני דנון נשמעו כמועמדים אפשריים לתפקיד, אך הסיכוי שמועמדותם תוצג נמוכה יותר.
מיד עם תום ההצבעה על מינוי יו"ר הכנסת הזמני צפויות להתכנס שתי הוועדות שידונו בחוקים הללו - ועדה מיוחדת לחקיקה לקראת כינון הממשלה בראשות ח"כ שלמה קרעי, ועוד ועדה מיוחדת לתיקון פקודת המשטרה בראשות ח"כ אופיר כץ. הוועדה הראשונה בראשות קרעי תדון בתיקון חוק יסוד הממשלה, ותתמקד בסעיף 6 לחוק, ולפיו "לא יתמנה לשר מי שהורשע ונידון לעונש מאסר וביום מינויו טרם עברו שבע שנים מהיום שגמר לרצות את עונש המאסר או מיום מתן פסק הדין, אלא אם קבע יו"ר ועדת הבחירות המרכזית כי אין עם העבירה שבה הורשע, מנסיבות העניין, משום קלון".
במקרה של דרעי, מדובר במאסר על תנאי, ולכן התיקון שהקואליציה העתידית תבקש ככל הנראה לעשות הוא שרק מי שנקבע לו מאסר בפועל לא יוכל לכהן כשר, כל עוד לא עברו שבע שנים מפסיקת הדין. בוועדה יהיו תשעה חברי כנסת מהקואליציה העתידית ושמונה מהאופוזיציה.

תאריך:  11/12/2022   |   עודכן:  11/12/2022
+נתניהו מסרב לרפורמה הגדולה שמציע יריב לוין במערכת המשפט
23:07 11/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שיחה קשה בין יריב לוין לנתניהו, שבחר למנותו ליו"ר הכנסת הזמני  ▪  לוין רצה הבטחה שנתניהו והשותפות לא יסנדלו את התוכניות המשמעותיות שלו בנוגע למערכת המשפט, אך נתניהו מבקש שההתקדמות עם השינויים תהיה איטית  ▪  לוין על השותפות לקואליציה: "הדרישות פשוט גדולות מדי. בסוף שום דבר מזה לא יתממש"

לוין. מכחיש את הפרסום [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+40 ח"כים מהימין דורשים מגנץ לבטל מעצר מנהלי לשני יהודים
22:31 11/12/22  |  עידן יוסף

למעלה מ-40 ח"כים מהקואליציה הבאה פנו לשר הביטחון בני גנץ ודרשו לבטל את מעצרם המנהלי שהוציא כנגד אברהם יאיר ירד ואלחי כרמלי בטענה שעשה שימוש פסול בסמכויותיו. זהו איתות ראשון על הכיוון הצפוי בממשלה הבא בכל הקשור למעצרים מנהליים של יהודים (חדשות 12).

+שלושה משנים ליועמ"ש יסבירו בכנסת את התנגדותם לחוקי בן-גביר ודרעי
20:15 11/12/22  |  עידן יוסף

שלושה משנים ליועצת המשפטית לממשלה יתייצבו ביום שלישי בדיוני הוועדות המיוחדות בכנסת. המשנה עמית מררי תסביר את הקושי החוקתי בהצעת הסמכויות של איתמר בן-גביר שמשמעותה שינוי שיטת המשטר בישראל; המשנים גיל לימון ואביטל סומפולינסקי יסבירו את הסתייגותם המשפטית מהחוק הפרסונלי של דרעי (חדשות 13).

+הליכוד אישר פה אחד את בקשת נתניהו למינוי יו"ר זמני לכנסת
20:01 11/12/22  |  עידן יוסף

סיעת הליכוד אישרה פה אחד את בקשת יו״ר הליכוד בנימין נתניהו למנות יו״ר כנסת זמני. ראש הממשלה המיועד נתניהו החליט למנות את ח״כ יריב לוין.

+יריב לוין יתפטר מתפקיד היו"ר הזמני יממה לפני המינוי הקבוע
19:24 11/12/22  |  עידן יוסף

חברי סיעת הליכוד מסמיכים באופן טלפוני את נתניהו לבחור יו"ר כנסת רק באופן זמני, שבמידת הצורך יתפטר לפני השבעת הממשלה לטובת מועמד קבוע לשאר הכהונה, והוא יתפטר יום לפני המינוי הקבוע. במשאל הטלפוני לא מצויינת במפורש מועמדותו של לוין, אך הוא כאמור המועמד המוביל לתפקיד. יריב לוין כתב לפעיליו כי הוא מינוי זמני לתפקיד.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  ש"ס  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יריב לוין צפוי לכהן מחר כיו"ר כנסת זמני
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
הרצוג למעשה נענה חלקית לקריאות משמאל שביקשו לא לתת שום ארכה, וסירב לבקשת יו״ר הליכוד שביקש להאריך את התתקופה להרכבת הממשלה ב-14 ימים
אשר כהן
את הוויכוחים שלי עם אבי מעוז עוד אנהל ויש לא מעט כאלה. אבל בימים אלה של קריאות למרי, כולל יותר מרמיזות למלחמת אזרחים, אצופף שורות. אבי מעוז זה הקסאם הראשון לאחר ההינתקות. מי שלא הגיב אז, ממשיך גם 18 שנים לאחר מכן לחטוף קסאמים. מי שימצמץ כעת ביחס לאבי מעוז בגלל מתקפות משמאל, עתיד למצמץ והלמשיך להצביע ימין ולקבל שמאל
איציק וולף
ראש הממשלה המיועד טען בפני נשיא המדינה שעדיין נותרו סוגיות בתחום התפקידים שטרם סוכמו עם הסיעות האמורות להרכיב את הקואליציה
איציק וולף
הצעת החוק שהגיש מי שאמור להיות השר לביטחון לאומי תהיה משטרת ישראל נתונה למרות הממשלה והמפכ"ל יהיה כפוף לשר
עידן יוסף
כהונתם של הסגנים הזמניים תסתיים עם מינויים של סגנים קבועים ליושב-ראש הכנסת    יו"ר הוועדה המסדרת: אם יו"ר הכנסת יוחלף בשבוע הבא, תהיה זכאית סיעת יש עתיד למנות סגן נוסף מטעמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il