X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יאיר לפיד [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
לפיד: הסיסמה החדשה - "תקפצו לנו"
ראש ממשלת המעבר תוקף את הקואליציה המתגבשת וטוען כי היא אינה עובדת בשביל כל האזרחים ואכפת לה רק מעצמה מאיים שכאשר יש עתיד תעלה לשלטון היא תגיד לאופוזיציה לקפוץ לה

ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד נאם (יום ב', 19.12.22) במליאת הכנסת בסיכום הדיון על הצעת החוק הכנסת, בעניין פיצול סיעה, ואמר: "לקואליציה הנכנסת יש סיסמה חדשה: 'תקפצו לנו'. אני לא יודע אם אתם עוקבים אחרי זה. חברי כנסת, שרים לעתיד, כמובן השופרות בתקשורת, ברשתות, כולם רצים עם זה - 'תקפצו לנו'.
לדבריו, זהו קונספט חדש בתולדות הדמוקרטיה. "ממשלה שאומרת לאזרחיה, תקפצו לנו, אנחנו לא עובדים בשבילכם, והאזרחים אומרים בתגובה 'אבל אתם אמורים לעבוד בשבילנו, אתם הממשלה, התפקיד שלכם הוא לעבוד בשביל כל האזרחים' והממשלה הנכנסת אומרת 'יכול להיות, אבל אתם יודעים מה - תקפצו לנו'".
עוד הוסיף יו"ר יש עתיד: "הם לא מנסים לשמור על איזון. אין להם עניין בחיים משותפים, אין להם עניין במנהל תקין, בשמירת החוק, בשמירת הקופה הציבורית, באיזון בין יהדות לדמוקרטיה, בין ביטחון לזכויות אזרח, כל הערכים הכי מקודשים של המדינה הזו הוחלפו מבחינתם בשתי מילים: תקפצו לנו".
לפיד אמר כי "הדבר המרכזי, המסר המרכזי של הממשלה הנכנסת הוא שאכפת להם רק מעצמם. לחרדים אכפת רק מהחרדים, לציונות הדתית אכפת רק מהמתנחלים, לליכודניקים אכפת רק מהמשפט של נתניהו. מי שלא הם, מי שלא כמוהם, מי שלא הצביע להם, יכול לקפוץ להם. הם לא יעבדו בשבילו, הם לא אחראים לו.
"על כך אני רוצה לומר להם, פוליטיקה היא גלגל. פעם אתה למעלה, פעם אתה למטה. פעם אתה בקואליציה ופעם אתה באופוזיציה. פעם אתה אומר לכל אזרחי ישראל שהם יכולים לקפוץ לך, ואז יש בחירות והם אומרים לך בדיוק את אותו דבר".
בשעה זו מתקיימות במליאה ההצבעות על ההסתייגויות לחוק בקריאה השנייה והשלישית.

תאריך:  19/12/2022   |   עודכן:  19/12/2022
+ח"כ אוריאל בוסו יכהן כסגן יו"ר הכנסת במקום יעקב מרגי
17:49 19/12/22  |  עידן יוסף

הוועדה המסדרת בראשות ח"כ יואב קיש החליטה להמליץ למליאת הכנסת לבחור בח"כ אוריאל בוסו כסגן זמני ליו"ר הכנסת מטעם סיעת שס. בוסו יחליף את סגן יו"ר הכנסת ח"כ יעקב מרגי שהתפטר בצהריים מתפקידו כסגן יו"ר הכנסת. התפטרותו תיכנס לתוקף בחלוף 48 שעות מהתפטרותו.

ח"כ אוריאל בוסו [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+סער לא יוכל לעכב את חוקי סמוטריץ' ודרעי
16:26 19/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הוועדה המיוחדת הוסיפה תיקון שיאפשר מימוש של שני התיקונים לחוק יסוד הממשלה עוד קודם פרסומם ברשומות  ▪  חברי האופוזיציה המסתמנת נטשו במחאה  ▪  לח"כים יינתנו מחר 45 דקות של הסתייגויות לסעיף

הדיון בוועדה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+נתניהו: לפיד עדיין לא מפנים את תוצאות הבחירות
16:19 19/12/22  |  עידן יוסף

יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו בטוויטר: "יאיר לפיד לא מצליח לבעוט לשער גם אחרי שריקת הסיום. הוא עדיין לא מפנים את תוצאות הבחירות - לפיד הפסיד והימין ניצח. בקרוב מאוד נקים ממשלת ימין חזקה שתתקן את המחדלים של לפיד ותדאג לכל אזרחי ישראל".

+סמוטריץ' הודיע לחברי הסיעה את חלוקת התפקידים
15:16 19/12/22  |  עידן יוסף

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' הודיע לחברי הסיעה את חלוקת התפקידים: מיכל וולדיגר תקבל את תפקיד סגנית השר, אוהד טל את ראשות ועדת הרפורמות ומשה סולומון יהיה סגן יו"ר הכנסת (סרוגים).

+חוק פיצול סיעה אושר סופית
14:18 19/12/22  |  עידן יוסף

לאחר שנדחו כל ההסתייגויות, אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הכנסת (תיקון מס' 51), התשפ"ג-2022. 63 חברי כנסת תמכו בהצעה בקריאה השלישית מול 51 שהתנגדו. חוק זה מבטל את האפשרות של ארבעה חברי כנסת להתפלג מסיעתם. בהתאם, לצורך התפלגות תידרש קבוצה של שני ח"כים לפחות, המהווים לפחות שליש מחברי הסיעה. זהו החוק הראשון שמתקבל בכנסת ה-25.

+"האמירה השוללת תיקון לפקודת המשטרה בהצ"ח פרטית פוגעת בכנסת ובחבריה"
13:14 19/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כך אומרת המשנה ליועמ"ש הכנסת בעקבות טענות מצד חברי האופוזיציה המסתמנת  ▪  עו"ד מירי פרנקל-שור מגבה את הליך החקיקה: "נתנו מענה לכל השאלות והסוגיות שעלו, ואני מצרה שלא התכנסנו לנוסח. עדיין יש שאלות לליבון שימשכו בהכנה לקריאה שנייה ושלישית"

עו"ד מירי פרנקל שור [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+דיון סוער בוועדה: הרצנו ובליאק מורשים להשתתף רק בהצבעות
12:09 19/12/22  |  עידן יוסף

דיון סוער בוועדה המיוחדת לתיקון חוק-יסוד: הממשלה (שר נוסף במשרד וכשירותם של שרים), בעת הנמקות והצבעות על כ-1,700 הסתייגויות לקריאות שנייה; חברי הכנסת ולדימיר בליאק ויוראי להב הרצנו הוצאו מהדיון והוחזרו להצבעות.

+"השר יתווה מדיניות כללית בחקירות לאחר התייעצות"
08:38 19/12/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ח"כ איתמר בן-גביר שינה במקצת את נוסח ההצעה לתיקון פקודת המשטרה, הכניס לתוכה קביעה שהדרג הפיקודי העליון במשטרה הוא המפכ"ל והתחייב לשמוע את הייעוץ המשפטי לממשלה ולהתייעץ עם המפכ"ל לפני שיקבע מדיניות חקירות כללית ועקרונות בעניין משך זמן הטיפול בתיקים

בן גביר בוועדה. [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  ממשלת ישראל / Israel Government  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לפיד: הסיסמה החדשה - "תקפצו לנו"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כל הפוסל-במומו פוסל
שלמה מחיפה  |  19/12/22 14:56
2
חג חנוכה שמח.
ע.סתם אזרח(כ.ואח)  |  19/12/22 17:37
3
לפיד אינו מודע למוצא פיו
שמעיה  |  20/12/22 12:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
כך אומרת המשנה ליועמ"ש הכנסת בעקבות טענות מצד חברי האופוזיציה המסתמנת    עו"ד מירי פרנקל-שור מגבה את הליך החקיקה: "נתנו מענה לכל השאלות והסוגיות שעלו, ואני מצרה שלא התכנסנו לנוסח. עדיין יש שאלות לליבון שימשכו בהכנה לקריאה שנייה ושלישית"
איציק וולף
ח"כ איתמר בן-גביר שינה במקצת את נוסח ההצעה לתיקון פקודת המשטרה, הכניס לתוכה קביעה שהדרג הפיקודי העליון במשטרה הוא המפכ"ל והתחייב לשמוע את הייעוץ המשפטי לממשלה ולהתייעץ עם המפכ"ל לפני שיקבע מדיניות חקירות כללית ועקרונות בעניין משך זמן הטיפול בתיקים
עידן יוסף
באופוזיציה מאשימים את הקואליציה המתגבשת בסחבת ובקידום מהיר מדי של הליכי חקיקה בלי גבולות ובלי רסנים    הדיון בהצעת חוק הכנסת בקריאה השנייה והשלישית יימשך מחר בשעה 10:00
איציק וולף
עו"ד שגית אפק דחתה טענות מפלגת יש עתיד שלפיהן הפעלת סעיף 98 בתיקון החוק המבקש למנוע פיצול 4 ח"כים מסיעה אינו מהווה פגיעה קשה בחברי הכנסת
איציק וולף
מליאת הכנסת תתכנס בשעה 10:00 לדיון לקראת הצבעה בקריאה שנייה ושלישית על הצעת החוק    השבוע צפוי בליץ חקיקה בכנסת לקראת הדד-ליין של נתניהו להצגת ממשלה
רשימות נוספות
דיוני מליאת הכנסת בחנוכה יסתיימו בשעה שלוש  /  עידן יוסף
חוקי דרעי וסמוטריץ' עברו בקריאה ראשונה  /  עידן יוסף
סער משך את נאומו במשך 4 שעות  /  איציק וולף
אני חילונית גאה  /  מטי צרפתי הרכבי
אני מכיר את הדנ"א שלכם  /  יאסר חוג'יראת
אבי מעוז צור ישועתם  /  אשר כהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il