X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הדיון בוועדה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
סער לא יוכל לעכב את חוקי סמוטריץ' ודרעי
הוועדה המיוחדת הוסיפה תיקון שיאפשר מימוש של שני התיקונים לחוק יסוד הממשלה עוד קודם פרסומם ברשומות חברי האופוזיציה המסתמנת נטשו במחאה לח"כים יינתנו מחר 45 דקות של הסתייגויות לסעיף

סעיף גובר סער. בקואליציה המיועדת הוסיפו סעיף מיוחד ל"חוקי סמוטריץ׳ ודרעי" ולפיו ״תחולת החוק תהיה עם אישורו בכנסת״. הסעיף החדש נועד למנוע את האפשרות ששר המשפטים גדעון סער יפעל לעיכוב פרסום החוק ברשומות, מה שימנע מדרעי להשתתף בהשבעה ומסמוטריץ׳ להיות מושבע לשר במשרד הביטחון ביום ההשבעה.
דיון הוועדה ננעל ויחודש בבוקר לאחר שיו"ר הוועדה ח"כ שלמה קרעי הודיע כי הוא מבקש להכניס תיקון לנוסח החוק, לפיו תחילת החוק תהיה ביום קבלתו בכנסת במקום עם פרסומו ברשומות וזאת כדי לאפשר להשביע ממשלה גם אם התיקון טרם יפורסם ברשומות.
היו"ר ח"כ קרעי הודיע כי מחר ב-08:00 יחודש הדיון ויינתנו 45 דקות להצגת הסתייגויות לתיקון שהתווסף, להנמקתן והצבעה עליהן. חברי האופוזיציה המסתמנת עזבו את הישיבה במחאה על הצעד.
היו"ר קרעי: "יש עכשיו הקראה של תיקון שאבקש להכניס לנוסח החוק. אאפשר לכולם להגיע ב-8:00 לישיבת הוועדה. תהיה לכם שלושת רבעי שעה ראשונה של הדיון זמן להגשת הסתייגויות לשינוי בע"פ. לאחר מכן נמשיך בהנמקות והצבעות להסתייגויות שנותרו".
יועמ"ש הוועדה עו"ד ד"ר גור בליי הסביר את השינוי בנוסח: "משמעות התיקון היא שלא יחכו את עשרת הימים הניתנים בד"כ לפרסום ברשומות. בתקופת הקורונה, לעיתים הפרסום ברשומות היה בתוך מספר שעות וכאן יש קיצור התקופה. בד"כ אנחנו מעדיפים להמתין אך היו כבר תקדימים כאלו. היה תיקון לחוק יסוד הממשלה שעסק באצילת סמכות בין שר לסגן שר שנעשה בדרך זו, אך זו לא דרך המלך.
בשל הבהירות וכלפי הציבור דרך המלך היא לחכות לפרסום ברשומות, אך בעיקר בחוקים המופנים כלפי אזרחים ומכווין התנהגותם, אך זה אינו המקרה. הסיכום שנעשה על דעת יועמ"שית הכנסת הוא שמחר יוצגו ההסתייגויות כולל הנמקה והצבעה עליהן. לגבי טענת נושא חדש - התקנון קובע שהוועדה לא תסיים את הדיון בתיקון המוצע ללא הכרעה בטענת הנושא החדש, אך עדיין ניתן להשלים את הדיון רק ללא הצבעה".
ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) טענה כי ברגע שנטענה טענת נושא חדש יש להפסיק כרגע את הדיון עד כינוס הוועדה המסדרת והכרעתה בנושא.

תאריך:  19/12/2022   |   עודכן:  19/12/2022
+נתניהו: לפיד עדיין לא מפנים את תוצאות הבחירות
16:19 19/12/22  |  עידן יוסף

יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו בטוויטר: "יאיר לפיד לא מצליח לבעוט לשער גם אחרי שריקת הסיום. הוא עדיין לא מפנים את תוצאות הבחירות - לפיד הפסיד והימין ניצח. בקרוב מאוד נקים ממשלת ימין חזקה שתתקן את המחדלים של לפיד ותדאג לכל אזרחי ישראל".

+"האמירה השוללת תיקון לפקודת המשטרה בהצ"ח פרטית פוגעת בכנסת ובחבריה"
13:14 19/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כך אומרת המשנה ליועמ"ש הכנסת בעקבות טענות מצד חברי האופוזיציה המסתמנת  ▪  עו"ד מירי פרנקל-שור מגבה את הליך החקיקה: "נתנו מענה לכל השאלות והסוגיות שעלו, ואני מצרה שלא התכנסנו לנוסח. עדיין יש שאלות לליבון שימשכו בהכנה לקריאה שנייה ושלישית"

עו"ד מירי פרנקל שור [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+המפלגות החרדיות התקפלו בסעיף הנכד
10:29 19/12/22  |  עידן יוסף

המפלגות החרדיות החליטו לוותר על שינוי סעיף הנכד בחוק השבות, למרות דרישתן לבטלו. בליכוד הצליחו לשכנע את המפלגות השותפות בקואליציה להקים ועדה שתדון בסעיף הזה ותגבש לגביו מסקנות במהלך הקדנציה עצמה, אך לא הסכימו לכלול בהסכם הקואליציוני נוסח אחר שמשנה או מבטל אותו (כאן חדשות).

+"השר יתווה מדיניות כללית בחקירות לאחר התייעצות"
08:38 19/12/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ח"כ איתמר בן-גביר שינה במקצת את נוסח ההצעה לתיקון פקודת המשטרה, הכניס לתוכה קביעה שהדרג הפיקודי העליון במשטרה הוא המפכ"ל והתחייב לשמוע את הייעוץ המשפטי לממשלה ולהתייעץ עם המפכ"ל לפני שיקבע מדיניות חקירות כללית ועקרונות בעניין משך זמן הטיפול בתיקים

בן גביר בוועדה. [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב מרגי / yaakov Margi  יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ישראל ביתנו  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון דרמר / Ron Dramer  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סער לא יוכל לעכב את חוקי סמוטריץ' ודרעי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2022
עידן יוסף
כך אומרת המשנה ליועמ"ש הכנסת בעקבות טענות מצד חברי האופוזיציה המסתמנת    עו"ד מירי פרנקל-שור מגבה את הליך החקיקה: "נתנו מענה לכל השאלות והסוגיות שעלו, ואני מצרה שלא התכנסנו לנוסח. עדיין יש שאלות לליבון שימשכו בהכנה לקריאה שנייה ושלישית"
איציק וולף
ח"כ איתמר בן-גביר שינה במקצת את נוסח ההצעה לתיקון פקודת המשטרה, הכניס לתוכה קביעה שהדרג הפיקודי העליון במשטרה הוא המפכ"ל והתחייב לשמוע את הייעוץ המשפטי לממשלה ולהתייעץ עם המפכ"ל לפני שיקבע מדיניות חקירות כללית ועקרונות בעניין משך זמן הטיפול בתיקים
עידן יוסף
מפלגת הציונות הדתית דורשת במו"מ שהרב הצבאי הראשי לצה"ל יהיה פוסק ההלכה של הצבא    סמוטריץ' דורשים לקדם חוק שיזם לפיו דרגתו תעלה לדרגת אלוף, הוא יהיה חבר בפורום המטכ"ל ויהיה כפוף הלכתית לרבנות הראשית
עידן יוסף
דרעי בשיחות סגורות: מזמין את כל מי שרוצה לפנות לבית המשפט ולטעון שהפרתי את ההסדר    פסקת ההתגברות תוכנס להסכמים הקואליציוניים, אך ללא התחייבות על הרוב הנדרש להצבעה בכנסת    היא תחוקק מיד אם חוק דרעי ייפסל בבג"ץ
עידן יוסף
הסכם הדיור המתגבש בין הליכוד ליהדות התורה כולל עידכון היעדים הממשלתיים לתכנון דירות למגזר החרדי ולשיווקן    ביהדות התורה דורשים גם מינוי של נציג חרדי במועצת רשות מקרקעי ישראל ושר שיחליט על חלוקת התקנים בהתאם למדיניותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il