X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מומחי פרסום מעריכים כי בעתיד הפרסום יהיה מפולח יותר, אישי יותר וכמובן פחות מטריד
▪  ▪  ▪
איציק לוי [צילום: יח"צ]

בטוח קרה לכם פעם אחת לפחות, שרגע לפני שביטוח הרכב שלכם עמד להסתיים פתאום נתקלתם בטלוויזיה בפרסומת לביטוח, או כאשר נכנסתם לכתבה העוסקת ברכבים באחד הפורטלים ברשת, פתאום הופיעה באנר עם פרסומת לצמיגים, וגם כאשר פתחתם מדור בריאות, הופיעה על עמוד שלם פרסומת לוויטמינים.
נכון, הפרסום נמצא בכל מקום והוא הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו, שכן אם לא יהיה, יחסר לנו בנוף הסביבתי והחברתי. לא רק שהפרסום חודר אט אט לאפיקים חדשים, הוא משתכלל ומפתיע בכל פעם מחדש ולאו-דווקא לרעה.
בשנים האחרונות תחום הפרסום עובר מהפיכה. יותר ויותר פיתוחים חדשים נכנסים אל עולם הפרסום וגורמים לו לשנות את פניו. מאז מודעת הפרינט הראשונה דאז במאה ה-19, חווה עולם הפרסום לא מעט שינויים.
זו כבר לא אותה פרסומת שפונה לכלל האנשים ולא אותו מסר המוני. הפרסום הופך לאישי יותר, פרטי יותר ונוגע בכל אחד מאיתנו באופן אינדיווידואלי. המפרסמים מנסים להיכנס למוחו של הצרכן ולהציע לו בדיוק את מה שהוא צריך, היכן שהוא צריך בזמן שהוא צריך. בתת המודע של הצרכן נמצאים כל אותם הגירויים הפרסומיים שמשפיעים עליו בעת הליך קבלת ההחלטות.
כתוצאה מכך, פותחו פלטפורמות פרסום חדשות, בין היתר מסכי ענק בצמתים, פרסומות בתוך תאי השירותים במועדונים, שלטי ענק על גבי בנייני מגורים ועוד. הטלוויזיה, שתמיד נתפסה כשטח הפרסום הנעלה ביותר, מאבדת בשלוש השנים האחרונות את מקומה לטובת פלטפורמות פרסום אחרות, בראשן נמצא הווידיאו האינטרנטי. לצד הבאנרים והפופ אפים ברשת האינטרנט נוספו גם פרסומות וידיאו המופיעות בשלל האתרים ברשת.
פלטפורמה נוספת שהפכה עם השנים לפופולרית לא פחות היא פרסום על גבי מסכים שטוחים במוסדות, בארגונים ובמקומות הפנאי. כיום ניתן לראות מסכי טלוויזיה עם פרסומות מובנות בכל מקום אליו נלך החל מבתי הקפה, דרך חנויות הבגדים ועד לקופות החולים והבנקים.
הרעיון שעומד מאחורי פיתוחי פלטפורמות הפרסום החדשות הוא כי יש לפנות באופן ישיר ומדויק אל קהל היעד. כפי שלומדים כבר באקדמיה ביסודות הפרסום, פילוח נכון ומדויק של קהל המטרה יביא למרב התוצאות עבור המפרסם. כל טכנולוגיה חדשה שזוכה לאהדה והופכת לפופולרית, הופכת להיות מקום פוטנציאלי עבור אנשי השיווק והפרסום. רשת האינטרנט הינה הדוגמה הבולטת ביותר לתופעה הזו. האינטרנט מאיים על אמצעי הפרסום החזק ביותר שהיה קיים עד כה, הטלוויזיה.
בדומה לרשת האינטרנט שעד מהרה המפרסמים הפכו אותה לאפיק פרסום מוכח, נוח ומפולח, כך גם העמדות האינטראקטיביות הופכות להיות פלטפורמה פוטנציאלית לפרסום.
מידיי יום נחשפים כחצי מיליון איש לעמדות האינטראקטיביות במוסדות השונים: בבנקים, בסניפי הדואר, ברשות שדות התעופה, בביטוח הלאומי ואפילו בלשכות התעסוקה הממשלתיות. מוסדות אלו ועוד רבים אחרים הבינו את היתרון הגלום בהפעלת עמדות אינטראקטיביות עצמאיות והציבו אותן כעמדות ממוחשבות שבאמצעותן ניתן לקבל מידע חיוני, כמו גם לבצע את תהליך ההחתמה בלשכות התעסוקה וזאת על-ידי זיהוי של מספר תעודת הזהות וזיהוי ביומטרי.
הפרט מבלה במהלך היום פרק זמן שיכול להגיע במצטבר אפילו לשעות מול עמדת השירות האינטראקטיבית אליה ניגש על-מנת לקבל מידע.
בזמן שהוא עומד מול העמדה הוא נמצא ברמת ריכוז גבוהה מולה. להבדיל מהטלוויזיה אשר הצופה אינו מרוכז, מול העמדה האינטראקטיבית האדם נמצא כמעט בשיא הריכוז, כיוון שהוא מקבל מידע חיוני. כך למשל בבנק הוא מקבל באמצעות העמדה פרטים אודות מצב החשבון שלו לרבות פירוט עסקות, מצב חשבון עדכני, הזמנת פנקסי שיקים, סיסמא לאינטרנט ועוד.
הוא למעשה מנהל שיחה וירטואלית עם העמדה. הוא בוחר אלו פעולות ברצונו לבצע, אלו שירותים חדשים המפורסמים בעמדה, מעניינים אותו וכמה זמן להיחשף. עובדה זו הופכת את העמדה לאפיק פרסום פוטנציאלי לשם העברת מסרים, בין היתר, מורכבים לקהל המטרה.
העמדות האינטראקטיביות הן למעשה אמצעי פרסום משוכלל. המסר שמועבר ללקוח מגיע כחלק מטקסט מסוים, משירות, מה שיוצר מצב לפיו הפרסום אינו בא לעצבן את הלקוח, כדוגמת הבאנרים והפופ-אפים שקופצים על הגולש ברשת בעת הגלישה.
הפרסום בעמדות הללו מעורר פחות רתיעה וזעם בקרב הנחשפים זאת בהשוואה לפרסום בטלוויזיה שהשפעתו והחשיפה אליו פוחתת בשלוש השנים האחרונות באופן משמעותי.
מומחי פרסום מעריכים כי בעתיד הפרסום יהיה מפולח יותר, אישי יותר וכמובן פחות מטריד. זאת כחלק מהתפתחותן של פלטפורמות פרסום חדשות לרבות ברשת, בעמדות המכירה, במוסדות הציבוריים ועוד, כאשר המטרה שעומדת מאחוריהן היא לנסות ולהגיע בצורה המדויקת ביותר לקהל המטרה. העמדה האינטראקטיבית היא פלטפורמה מצוינת לפרסום מפולח, מותאם אישית שפונה לצרכן בצורה פחות אגרסיבית וטורדנית, שכן האינטראקטיביות מאפשרת לצרכן לבחור אם להיחשף לתוכן הפרסומי או שמא לא.
המפרסמים רק עכשיו החלו להבין את הפוטנציאל הגלום בפרסום בעמדות הללו. העמדות האינטראקטיביות בעלות מספר יתרונות חשובים בתחום הפרסום לרבות חשיפה, פילוח מדויק, רמת קשב גבוהה ואינטראקטיביות. יתרונות אלו הן שילוב של פרסום ברשת יחד עם מדיום הטלוויזיה והעיתון.

הכותב הינו סמנכ"ל השיווק בקבוצת 'כדורי עיצוב בתעשיה'.
תאריך:  17/03/2010   |   עודכן:  18/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העמדות האינטראקטיביות - פלטפורמת הפרסום הבאה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יחיאל שבי
הגורמים הלאומניים מכתימים במעשיהם את התפישה כלפי כלל הציבור הערבי בישראל. השתתפות אלימה באירועי זעם אינה לגיטימית. אולם התייצבות לצד הדרישות הפלשתיניות להגדרה עצמית היא עניין מקובל ומובן
טל רבינוביץ'
מכתב גלוי לנציג ישראל באירוויזיון - הזמר הראל סקעת
יוסי ריבלין
ראש עיר לא צריך להיות מרוכז במיתוג מלאכותי של העיר שלו    הוא צריך להיות מרוכז בניהול בריא של העיר, בחשיבה נכונה, בהגינות, ביושרה ובתחכום
עפר דרורי
בית הכנסת החורבה התחיל להיבנות בשנת 1710 ע"י רבי יהודה החסיד – 66 שנים לפני היווסדה של ארה"ב    די להתבטלות העצמית!
ד"ר אברהם בן-עזרא
שוחרי טובת ירושלים כעיר הבירה של מדינת היהודים עוקבים אחר כל תוספת בניה בעיר, והפרסומים בדבר הרחבת העיר באים כפרסומי-חינם על חשבון שוחרי כנופיות הטרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il